Cosa c'è di nuovo?

Classifiche di vendita Hardware e Software | Indicare la fonte dei dati | Raccolti i dati a partire dal 2021 nel 1° post | Contest nel 2° post

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zaza50

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Gli analisti avevano effettivamente calcolato che CP potesse raggiungere 30M in un anno. Una cifra mostruosamente alta (ma con 330M di investimento era naturale puntare molto in alto). Le vendite stanno stagnando e il rinvio di DLCs, Espansioni, e Patch Next Gen non faranno bene al titolo nel medio termine. Potrebbe non raggiungere i 30M nemmeno in 2 anni se questa atmosfera permane.
 

Krauron

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Non giustifico una truffa, anzi ho spiegato benissimo, impossibile equivocare, l solito mi dai addosso senza leggere.

1 gameplay solo, per giunta su una console pro midgen, capirai.

Mettiamola così:

se ti arriva una mail dove ti dicono che hai vinto 50.000 euro e devi cliccare su un link dove devi lasciare i tuoi dati bancari, tu lo fai?

Credo di no. La considereresti una truffa, al tempo stesso penseresti che chi ci casca è un fesso, e puoi pensarlo senza legittimare la truffa no? Sono due cose distinte.

Beh, io penso che se uno ha comprato CB77 su ps4 base e One base al d1, senza averlo mai visto girare e senza aver aspettato anche solo qualche giorno per i pareri, allora è un fesso.

E questo a prescindere da CDP.

Poi se vi sentite offesi perché ci siete cascati mi dispiace, ma il fatto che non venisse mostrato era un segnale di allarme che andava colto.
Post unito automaticamente:


Non ho mai detto che non ha colpe CDP.
Leggete e non mettetemi in bocca cose mai dette.

Ho detto che CDP ha fatto ciò che ha fatto, ma chi ci è cascato è allocco. Le due cose coesistono.
Non puoi seriamente paragonare lo spam di una email al rilascio di un gioco (per di più di tipo l'azienda più amata del mondo all'epoca).

Tralasciando che NESSUN titolo andrebbe acquistato alla cieca al day one, stai sottostimando gravemente l'importanza del brand CDP prima del tracollo
 

Giamast

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Gli analisti avevano effettivamente calcolato che CP potesse raggiungere 30M in un anno. Una cifra mostruosamente alta (ma con 330M di investimento era naturale puntare molto in alto). Le vendite stanno stagnando e il rinvio di DLCs, Espansioni, e Patch Next Gen non faranno bene al titolo nel medio termine. Potrebbe non raggiungere i 30M nemmeno in 2 anni se questa atmosfera permane.
Senza versioni next-gen è praticamente impossibile che raggiunga i 30mln, cioè ha fatto 4mln in tutto il 2021 nonostante durante tutto l'anno lo abbiano letteralmente tirato dietro nei cestoni (roba che lo compravi a 9,99€ nelle varie catene). Oltretutto, sono anche abbastanza convinto che il grosso di quelle vendite siano state fatte sempre intorno a gennaio/febbraio, quando ancora si parlava un minimo del gioco vista la vicinanza al lancio, ma poi l'interesse è scemato completamente e infatti il gioco è completamente scomparso da qualsiasi classifica di vendita in qualsiasi parte del mondo (unica eccezione la settimana in cui è stato rimesso sul PS Store)

Vedremo, NMS insegna che lavorando bene negli anni con il supporto, anche i lanci più disastrosi possono trasformarsi in un successo a lungo termine, ma deve esserci la volontà di lavorare seriamente sui problemi strutturali del titolo e sul contenuto, dare una ripulita tecnica sfruttando le versioni next-gen non è abbastanza (e onestamente non vedo tutta questa volontà di CDPR di mettere seriamente mano a CP2077)
 

Wolf Loz

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Non puoi seriamente paragonare lo spam di una email al rilascio di un gioco (per di più di tipo l'azienda più amata del mondo all'epoca).

Tralasciando che NESSUN titolo andrebbe acquistato alla cieca al day one, stai sottostimando gravemente l'importanza del brand CDP prima del tracollo
L'esempio non è per paragonare le due situazioni a monte, ma quelle a valle (ovvero lato utenza che ci casca).

Persino io che ho una console next gen ero titubante per il d1, ma poi mi sono detto che tolta la versione PC sarebbe stata per forza tra le migliori disponibili, e quindi l'ho preso
 

SolidSnake91

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Come se il problema principale di Cyberpunk fosse stato il rilascio su old gen :sisi: non hanno mica mentito fino a un mese dalla relase con trailer FALSI e una campagna marketing che va ben oltre la truffa nono, poveracci i dipendenti che si sono trovati a lavorare che una gestione del genere.

Guardatevi sto video va:



E dopo averlo visto venitemi a dire che il problema sono i crash, versione oldgen e altre cose dai.
 

Giamast

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FIFA 22 is No.1 for a fourth consecutive week in the UK boxed retail charts.

After a disappointing start for the physical version (the game has been primarily downloaded), things have improved with FIFA 22's boxed sales declining relatively slowly, at least compared with previous iterations. This week FIFA 22's boxed sales have dropped just 12% over the week before.

Far Cry 6 is still at No.2 with a 42% drop in sales week-on-week. The Ubisoft game sticks ahead of Mario Kart 8: Deluxe, which raced up two places to No.3 after a 12% sales increase. The rest of the Top Five includes Animal Crossing: New Horizons at No.4 (up four places with a 17% sales increase week-on-week), and Minecraft on Switch at No.5 (up two places after a 6% sales improvement).
It's a bit of a horror-themed chart this week, which is fitting ahead of Halloween. And another notable horror performer this was is Resident Evil Village, which returns to the charts at No.12 after a 227% spike in sales. Capcom's game received some price promotion, and a plethora of PR activity, including classic characters appearing in the game Fortnite and the return of the game's free demo.

In terms of recent releases, Metroid Dread falls from No.3 to No.7 after a 58% sales tumble. Back 4 Blood drops 76% in sales during its second week, and falls from No.4 to No.13. Sega's Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba - The Hinokami Chronicles slips six places to No.17 after a 34% sales dip. And finally Alan Wake Remastered is down to No.31 after a 32% sales drop week-on-week.




The Dark Pictures Anthology: House of Ashes:
48% of House of Ashes boxed sales were on PS5, 36% on PS4 and 16% on Xbox.


The third game in the horror series debuts at No.6. Bandai Namco was wary of the potential impact of the console transition on the Dark Pictures series, and indeed physical sales are down 27% compared with the launch of last year's title. However, the numbers are too small to draw any meaningful conclusions until we see the download data.
 

N.Revolution

In lutto per l'addio di Michel Ancel
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Come se il problema principale di Cyberpunk fosse stato il rilascio su old gen :sisi: non hanno mica mentito fino a un mese dalla relase con trailer FALSI e una campagna marketing che va ben oltre la truffa nono, poveracci i dipendenti che si sono trovati a lavorare che una gestione del genere.

Guardatevi sto video va:



E dopo averlo visto venitemi a dire che il problema sono i crash, versione oldgen e altre cose dai.

Wolf Loz
 

Acidburn

Signore
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Non è mai stato mostrato, basta un po' di sale in zucca.
Non è come avere il Rolex a napoli, è come poggiarlo su un tavolino ad un bar ed allontanarsi per andare in bagno.
E' un comportamento da stupidi in ogni caso.

Che non legittima la mancata sincerità sul prodotto old gen, così come non legittima il furto del Rolex, cionondimeno è da allocchi all'ennesima potenza.

Anche perché nel passaggio da ps3 a ps4 erano successe cose simili, quindi la storia insegna, e non imparare mai significa avere delle colpe :asd:
Si ok, ma glissi sul fatto che stava in sviluppo dai primi del 900, sviluppo tra l'altro partito sulle console base, che girasse in maniera dignitosa era quello che si aspettavano un po' tutti

Poi si, preordinare è abbastanza scema come scelta a meno di sconti forti, ma CDPR si è comportata come la peggiore delle aziende arraffa soldi, io son contento che stanno navigando nella merda onestamente
 

TheFly

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Come se fosse normale quello che è successo, da su.. al massimo uno si poteva aspettare un gioco graficamente inferiore nelle versioni old gen, e quello era giustificabile, ma lo stato in cui è uscito era impossibile da immaginare.
Parliamo di una SH enorme e famosa, mica di un team sconosciuto.
Poi ricordiamoci che non tutti si informano, gran parte dell'utenza avrà visto mezzo video e l'ha preso senza sapere.
Anche perché nel momento in cui un gioco è in commercio mi aspetto abbia ben pochi problemi.

Ma comunque le gambe corte dimostrano come il passa parola negativo e tutto il clamore suscitato, per ora, ha affossato il gioco.
 

Rufy21100

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Giamast

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In line with expectations, total gaming revenue was up 16% compared to the first quarter of the previous fiscal year.
Xbox hardware revenue increased 166% year-over-year, driven by demand for Series X/S, which had yet to launch during the comparable reporting period a year earlier.


Microsoft said Xbox content and services revenue was up 2% "on a strong prior year comparable, with growth in Xbox Game Pass subscriptions and first-party titles partially offset by declines from third-party titles".


Xbox Game Pass attracted fewer new subscribers last fiscal year than Microsoft had targeted, it was recently revealed.

Revenue: +16% to nearly $3.6b
Hardware: +166%
Content & Services: +2%
Xbox Game Pass & 1st-party: "show growth"




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Giamast

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Comunque la crescita di content & serivces per Microsoft è stata praticamente nulla, appena il 2%, nonostante il boost che il lancio di una nuova generazione dovrebbe dare

Per intenderci, è il settore che include sia le vendite dei giochi che gli introiti del GamePass.

Abbastanza curiosamente, il grosso della crescita del revenue deriva dalla vendita dell’hardware, insomma tutto il contrario delle recenti strategie Microsoft volte a distaccarsi da quest’ultimo in favore dell’allargamento dei servizi su tutte le piattaforme :asd:


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SolidSnake91

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Comunque la crescita di content & serivces per Microsoft è stata praticamente nulla, appena il 2%, nonostante il boost che il lancio di una nuova generazione dovrebbe dare

Per intenderci, è il settore che include sia le vendite dei giochi che gli introiti del GamePass.

Abbastanza curiosamente, il grosso della crescita del revenue deriva dalla vendita dell’hardware, insomma tutto il contrario delle recenti strategie Microsoft volte a distaccarsi da quest’ultimo in favore dell’allargamento dei servizi su tutte le piattaforme :asd:


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Ma è normale perchè attualmente i servizi passano dalle console non dagli smartphone come vorrebbero loro :asd:
 

Giamast

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Ma è normale perchè attualmente i servizi passano dalle console non dagli smartphone come vorrebbero loro :asd:
Una cosa che dovrebbero sempre ricordarsi anche in sponda Sony, visto l'andazzo che stanno prendendo pure loro :asd:
 

SolidSnake91

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Sony Q2 FY2021 (July-Sept) Results - PS5: 3.3m (LTD: 13.4m), PS4: 0.2m (LTD: 116.6m) / Best Q2 Revenue in video game history / Hardware Rev +287% YoY​



Highlights :
  • Q2 FY21: Over $5.86B Revenue and $0.751B Profit between July-Sept 2021
    • Biggest Q2 Revenue everfor PlayStation (and for any platform holder)
      • Top 3 biggest Q2 Revenue ever:
        1. Sony Q2 FY21
        2. Sony Q2 FY18
        3. Sony Q2 FY20
    • 2nd biggest Revenue everfor PlayStation (and for any platform holder) during a non-Holiday quarter (non-Q3)
      • Top 6 biggest non-Q3 Revenue ever:
        1. Sony Q4 FY20 (Jan-Mar 2021)
        2. Sony Q2 FY21 (July-Sept 2021)
        3. Sony Q1 FY21 (April-June 2021)
        4. Sony Q1 FY20 (April-June 2020 - FF7R/TLOU Part II)
        5. Sony Q2 FY18 (July-Sept 2018 - Spider-Man)
        6. Sony Q2 FY20 (July-Sept 2020 - Ghost of Tsushima)
    • 6th biggest Revenue ever for any platform holder during any quarter
      • Top 7 biggest Quarterly Revenue ever :
        1. Sony Q3 FY20 (Oct-Dec 2020)
        2. Sony Q3 FY18 (Oct-Dec 2018)
        3. Sony Q3 FY17 (Oct-Dec 2017)
        4. Nintendo Q3 FY08 (Oct-Dec 2008)
        5. Sony Q4 FY20 (Jan-Mar 2021)
        6. Sony Q2 FY21 (July-Sept 2021)
        7. Sony Q1 FY21 (April-June 2021)
    • 3rd best Operating Profit ever for PlayStation during Q2
    • 7th best Operating Profit ever for PlayStation during any quarter
  • Hardware:
    • PS5 : 3.3m units / LTD: 13.4m
    • PS4 : 0.2m units / LTD: 116.6m
  • Software:
    • PS4/PS5 : 76.4m games sold
      • including 7.6m Sony-published games (vs 12.8m - Q2 FY20)
        • accounting for 9.9% of total games sold this Q2 FY21 (vs 15.6% - Q2 FY20)
    • Software digital ratio : 62%
  • PlayStation Store had its biggest Q2 Revenue everwith more than $2.86B (+6.0% YoY)
    • including Digital Software & Add-on content
  • PlayStation Software & Services saw their biggest Q2 Revenue everwith more than $4.03B (+3.8% YoY)
    • including Physical / Digital Software & Add-on content / Services
  • 104m MAU (monthly active users)
    • 104m active users each spent about $36.27 on average on PSN during Q2 FY21 (+5.9% YoY)
      • It includes Digital Software, Add-on and Services revenues
  • Updated FY2021 Forecast:
    • No change : $27.10B Revenue & $3.04B Profit... it would be:
      • Biggest Revenue for PlayStation (and for any platform holder) in video game history
      • 2nd best Operating Profit ever for PlayStation


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Sony Group Corporation - Q2 FY2021 Results (July 2021 - Sept 2021) :

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Sony Revenue : ¥2369.4bn / $21.52B (+12.1% YoY from ¥2113.5bn / $19.90B - Q2 FY20)
Sony Operating Profit : ¥318.5bn / $2.89B (+0.2% YoY from ¥317.8bn / $2.99B - Q2 FY20)
Sony Net Profit : ¥213.1bn / $1.94B (-53.6% YoY from ¥459.6bn / $4.33B - Q2 FY20)
  • Biggest Revenue ever for Sony during Q2
  • Biggest Operating Profit ever for Sony during Q2
    • 4th biggest Operating Profit ever for Sony during any quarter
  • 2nd best Net Profit ever for Sony during Q2
    • 7th best Net Profit ever for Sony during any quarter

Revenue & Profit Breakdown by Segment
Some milestones reached, per segment :
  • Music : Best Revenue and 2nd Best Op. Profit ever during Q2
  • Pictures : Best Revenue and 3rd best Op. Profit ever during Q2
  • Electronics Products & Solutions : Biggest Revenue since Q2 FY17 / Best Op. Profit since at least Q2 FY13 (no data before)
  • Imaging & Sensing Solutions : 3rd best Revenue & 3rd best Op. Profit ever during Q2
  • Financial Services : 3rd best Revenue & 3rd best Op. Profit ever during Q2

Top Biggest Revenue Drivers for Q2 FY21 :
  1. PlayStation
  2. Electronic Products & Solutions
  3. Financial Services
  4. Imaging & Sensing Solutions
  5. Music
  6. Pictures
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Top Biggest Profit Drivers for Q2 FY21 :
  1. PlayStation
  2. Electronic Products & Solutions
  3. Music
  4. Imaging & Sensing Solutions
  5. Financial Services
  6. Pictures
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Gaming Division - Q2 FY2021 Results (July 2021 - Sept 2021) :

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Gaming Revenue : ¥645.4bn / $5.86B (+27.4% YoY from ¥506.6bn / $4.77B - Q2 FY20)
Gaming Operating Profit : ¥82.7bn / $0.751B (-21.2% YoY from ¥104.9bn / $0.988B - Q2 FY20)
  • Biggest Q2 Revenue ever for PlayStation (and for any platform holder)
  • 2nd biggest Revenue ever for PlayStation (and for any platform holder) during a non-Holiday quarter (non-Q3)
  • 6th biggest Revenue ever for any platform holder during any quarter
  • 3th best Operating Profit ever for PlayStation during Q2
  • 6th best Operating Profit ever for PlayStation during any quarter


This quarter, the Gaming Division accounts for :
  • 27.2% of Sony total Sales/Revenue (vs 24.0% - Q2 FY20)
  • 26.0% of Sony total Operating Profit (vs 31.1% - Q2 FY20)

Hardware
PS4 : 0.2m units / LTD: 116.6m
PS5 : 3.3m units / LTD: 13.4m


Software
PS4/PS5 : 76.4m (down from 81.8m - Q2 FY20)
including 7.6m Sony-published games (down from 12.8m - Q2 FY20)
accounting for 9.9% of total games sold (down from 15.6% - Q2 FY20)
Digital ratio : 62% (up from 59% - Q2 FY20)
  • During this quarter, more than 9.61 PS4/PS5 games have been sold each second in the world (= 830k games sold each day)
  • More than 514 000 digital PS4/PS5 games have been sold-through each day on average on the PlayStation Store during Q2 FY21 (= 5.96 digital games sold each second)

Latest first-party games sales information
Sold-through (= sold to consumers), as of Aug 2021 :
  • God of War : 19.5m

PlayStation Plus
Subscribers : 47.2m (up from 45.9m - Q2 FY20)


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Revenue Breakdown (Q2 FY21) & Closer Look

PS5 momentum leads to record levels for Hardware & Others Revenues
Digital Software & Add-on Revenue are still very high, way higher than pre-pandemic level
  • Hardware Revenue reached ¥160.6bn / $1.46B (+287.4% YoY)
    • Biggest Q2 Hardware Revenue ever for PlayStation since at least Q2 FY08
  • Physical Software Revenue reached ¥28.1bn / $0.256B (-17.6% YoY)
    • Lowest Q2 Phyiscal Revenue since at least Q2 FY16 (no data before)
  • Digital Software + Add-on Revenue (PS Store) reached ¥314.9bn / $2.86B (+6.0% YoY)
    • Biggest Q2 PS Store Revenue ever
    • 6th biggest PS Store Revenue ever during any quarter
  • Services Revenue reached an all-time high of ¥100.4bn / $0.912B (+4.7% YoY)
    • 2nd biggest quarterly revenue ever generated by Services
  • Others Revenue (PSVR, Controllers, PC/Xbox...) increased to ¥41.4bn / $0.376B (+8.7% YoY)
    • Biggest Q2 Others Revenue since at least Q1 FY15 (no data before)
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Here is the Top 6 Biggest Revenue during a non-Holiday Quarter (non-Q3)
  • This Q2 FY21 achieved the 2nd biggest non-Q3 Revenue in video game history
  • Thanks to PS5 record sales (Hardware) & PS Store (Digital, Add-on)
  • Note : In JPY (original results), Q1 FY21 is ahead Q1 FY20 (It's below in dollars because of exchange rates)
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Now this is PlayStation Revenue, Trailing 12 Months
  • PlayStation recorded the biggest Revenue in video game industryduring the last 12 months period (Oct 2020 - Sept 2021)
    • With more than $26.09B generated
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Hardware - Follow Up

PS5 surpassed 13.4m units sold-in

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For its 32nd quarter on the market, PS4 reached 116.7m units sold-in LTD

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Software - In Depth Analysis

Here is below the PS4/PS5 Software Sales since FY15 (Q1-Q2 comparison ; physical/digital split)
  • Q1-Q2 FY21 Software sales are still very strong, higher than pre-pandemic level
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This is the Quarterly Software Sales on PS4/PS5 since FY16 (including the physical/digital split)
  • This is the 7th quarter in a row that digital games have sold more than physical games (since Jan-Mar 2020)
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Now, here is the PS4/PS5 Software Sales since FY18 (Q1-Q2 comparison ; 1st/3rd party split)

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This is the Quarterly Software Sales on PS4/PS5 since FY19 (including the 1st/3rd party split)

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You can take a look at the evolution of PS Plus subscribers and Software digital ratio over years

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Here is now the Quarterly Physical Software Sales on PS4/PS5 since FY16 (from April 2016 onward)
Including : Sony's average gross profit per physical copy sold
For a $60 retail game, publishers have to pay about $7-10 to Sony as a license fee (publisher's gross profit ~ $33)
For its own first-party games, Sony's gross profit will be as high as ~ $40
When Sony's average gross profit is higher than $7-10, that's because it's inflated by the performance of its exclusives
  • Q1 FY16 (Apr-June 2016) : Ratchet & Clank and Uncharted 4
  • Q4 FY16 (Jan-Mar 2017) : Horizon Zero Dawn
  • Q1 FY18 (Apr-June 2018) : God of War & Detroit
  • Q1 FY19 (Apr-June 2019) : Days Gone
  • Q1 FY20 (Apr-June 2020) : The Last of Us Part II
  • Q2 FY20 (July-Sept 2020) : Ghost of Tsushima
  • Q3 FY20 (Oct-Dec 2020) : Miles Morales, Demon's Souls
  • Q1 FY21 (Apr-June 2021) : Returnal, Ratchet & Clank
Q2 FY18 (July-Sept 2018) with Spider-Man didn't go higher (despite good performance), probably because of huge sales of annual sport titles (Madden/NBA 2K/FIFA) which lowered Sony's average gross profit
Click to shrink...
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This is the Quarterly Digital Software Sales on PS4/PS5 since FY19 (from April 2019 onward)
Including : Average Price of a Game bought on PS Store

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Next is the Quarterly Average Player Spending on PlayStation Network

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And finally, here is the Quarterly Average Player Spending on PSN per Category

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Gaming Division - Updated FY2021 Forecast (April 2021 - March 2022) :

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Gaming Revenue : ¥2900bn / $26.32B (flat from ¥2900bn / $27.10B - August 2021 FCT)
Gaming Operating Profit : ¥325bn / $2.95B (flat from ¥325bn / $3.04B - August 2021 FCT)

Forecasts remain unchanged !
Note: However forecasts in USD fluctuate due to exchange rates

If forecasts are reached, it would be :
  • Best Revenue for PlayStation (and for any platform holder) in video game history
  • 2nd Best Operating Profit ever for PlayStation


Summary since PS4 release

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