UFFICIALE PC DOOM: The Dark Ages

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Maica

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Scheda del gioco
Genere: Azione
Sviluppatore: id Software
Editore: Bethesda Softworks
Data di rilascio: 31 dic 2025
Caratteristiche (Steam): Giocatore singolo, Supporto completo per i controller




Riguardo questo gioco
DIVENTA LO SLAYER IN UNA GUERRA MEDIEVALE CONTRO L'INFERNODOOM: The Dark Ages è il prequel di DOOM (2016) e DOOM Eternal, grandi successi di critica, e racconta l'epica storia delle origini della rabbia del DOOM Slayer. In questo terzo capitolo della moderna serie DOOM, i giocatori si caleranno nei panni insanguinati del DOOM Slayer in una nuova, oscura e sinistra crociata medievale contro l'Inferno. NEL REGNO DEGLI INFERI Nei panni della super-arma di dèi e re, potrai fare a pezzi i nemici con i tuoi devastanti strumenti preferiti, come la doppietta, ma anche utilizzare una varietà di nuove armi spezzaossa, tra cui la versatile sega scudo. I giocatori resisteranno e combatteranno in campi di battaglia infestati dai demoni, nei feroci e realistici combattimenti per i quali il DOOM originale è diventato famoso. L'ORIGINE DELLA TUA RABBIA Vivi la storia delle origini della rabbia del DOOM Slayer in questa epica storia cinematografica piena d'azione. Destinato a servire come super-arma di dèi e re, il DOOM Slayer respinge orde di demoni mentre il loro leader cerca di distruggerlo e diventare l'unica creatura temuta. Assisti alla nascita di una leggenda man mano che lo Slayer affronta l'Inferno intero e cambia le sorti della guerra. SCOPRI REAMI SCONOSCIUTI Durante la sua crociata contro le legioni dell'Inferno, lo Slayer dovrà portare la guerra in reami mai visti prima. Mistero, sfide e ricompense sono in agguato in ogni angolo buio di castelli in rovina, campi di battaglia epici, foreste cupe, scenari infernali e altri mondi. Armato della potente e brutale sega scudo, squarcia un mondo oscuro pieno di minacce e segreti nei livelli più grandi ed estesi mai creati da id.


Requisiti di sistema

WINDOWS
Minimi

Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Sistema operativo: Windows 10 64-Bit / Windows 11 64-Bit
Processore: AMD Zen 2 or Intel 10th Generation CPU @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 3700X or better, or Intel Core i7 10700K or better)
Memoria: 16 GB di RAM
Scheda video: NVIDIA or AMD hardware Raytracing-capable GPU with 8GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 2060 SUPER or better, AMD RX 6600 or better)
Memoria: 100 GB di spazio disponibile
Note aggiuntive: 1080p / 60 FPS / Low Quality Settings, NVME SSD storage required
Raccomandati
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Sistema operativo: Windows 10 64-Bit / Windows 11 64-Bit
Processore: AMD Zen 3 or Intel 12th Generation CPU @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 5700X or better, or Intel Core i7 12700K or better)
Memoria: 32 GB di RAM
Scheda video: NVIDIA or AMD hardware Raytracing-capable GPU with 10GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 3080 or better, AMD RX 6800 or better)
Memoria: 100 GB di spazio disponibile
Note aggiuntive: 1440p / 60 FPS / High Quality Settings, NVME SSD storage required

LINUX
Minimi

Raccomandati


MAC OS
Minimi

Raccomandati





Screenshots
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Video



Link utili
Sito Ufficiale
Pagina Steam
 
Ultima modifica da un moderatore:
Per questo mi è venuto un hype smisurato. Contentissimo che stiano ancora lavorando all'IP.
 
Potrebbe essere open world? Tanta roba comunque, questo lo gioco.
 
Sembra già al top. Aspettative molto alte.
 
Già adoro quell'arma che tritura i teschi e ne spara i frammenti, skulls for the skull gun! :eucube:
 
Tanta roba.
Spero sia più semplice lato comandi di Eternals.
Mi spiace la mancanza di Mick Gordon come compositore: se gli ultimi due doom sono così è anche grazie a lui.
 
No dai, OW no
Eh guarda, come minimo mi pare di aver visto mappe piuttosto aperte, non so come siano i due Doom recenti, ma qui potrebbero aver cambiato anche il level design. Magari è solo una sensazione, e avrà dungeon piuttosto aperti, per rimanere nel tema medievale, poi boh, anche qui serve vedere un lungo gameplay... e delle info ufficiali...
 
Probabilmente le arene sono belle grosse.
 
Solo a me ricorda molto Painkiller?
 
Io lo voglio ora diamine. :bruniii:
La parte volante alla panzer dragoon :rickds:
È pieno di genialate già da ora, molto meglio di quella che fu la presentazione di Eternal tbh
 
io ho giocato solo il primo del reboot, e non è che mi sia piaciuto molto. Ricordo di averlo rushato ad una certa piuttosto che dropparlo. Eternal per questo motivo l'ho skippato, però sto nuovo capitolo sembra ispirarmi di più, quindi vedremo, tanto alla peggio 1 mese di pass e lo si prova.
 
Solo a me ricorda molto Painkiller?
Beh lo sparapaletti è chiaramente preso da Painkiller :iwanzw:

Eternal secondo me è tanta roba ma purtroppo devo ancora finirlo causa troppo complesso.
Secondo me hanno voluto variare troppo e lo hanno reso difficile lato comandi.
 

Doom: The Dark Ages isn't a continuation of the blood-ritual carnage of Doom Eternal, it's a return to the past – literally and spiritually.

The thing is, id Software has landed in this medieval war against Hell not out of convenience but out of a need to change the fundamentals of play. To return to where Doom became legend two decades ago. "At the start of every development cycle, I play the original Doom again, and have the team play it too. I realized that we still didn't hit the mark" says creative director Hugo Martin. And that is where Doom: The Dark Ages was born.

Doom Eternal invested heavily in verticality, making constant movement across multiple planes of wider combat arenas a central component of the core rhythm to encounters. Martin says that returning to the ethos that underpinned the series in the first instance became a "core pillar" of what the team wanted to achieve with Doom: The Dark Ages. "We couldn't go any higher in the air than Doom Eternal. That was a great experience, but we want each game to stand on its own," says Martin.

"If you were an F22 fighter jet in Doom Eternal, this time around we wanted you to feel like an Abrams tank," he adds, and it's an analogy that's indicative of where id is steering Doom: The Dark Ages. "It means you're more powerful and grounded. The combat system for new players – those who only got into Doom with the reboot – I think with The Dark Ages they are going to feel like this is a reimagined combat system. But for long-time fans of the series, people who played the original Doom, you'll see it's really a return to form."

What does that mean in real terms? Martin says the spirit of the original game comes alive in a number of ways, but perhaps the most notable is with respect to how you move. "You're heavier, more powerful, and grounded," he says. "We're making strafing-to-aim a thing again. You'll be weaving between projectiles, just like you did in the original Doom, to deliver that Super Shotgun blast to the chest… It almost creates this three-dimensional 'shoot 'em up' puzzle that you're weaving your way through."

We have more demons than we ever have before. There's a shot where the Slayer turns a corner and he's killing so many of them. Using that spread shotgun and doing all that damage, with all the gore bits coming off, and the feedback that we can achieve now in games is just incredible It's so exciting to be able to provide that for players," Martin continues. "The tech is really allowing us to do some of the biggest spaces and biggest AI, and the weapons feel like the most powerful you've ever held in a Doom game."

"You are a weapon of mass destruction in this game. We like to say it's this medieval war against the forces of hell and everything is going off and going wrong. The good guys are losing, and you're the nuclear option – and we're putting you in that driver's seat."

"I think the number of AI on screen is… I don't even think there's a limit at this point, it's crazy. I keep waiting to hear 'no' from the programmers, and they haven't said it this time around. It feels like, tech wise across the board, we've been empowered to make our best game. The last two rebooted Doom games have built to this – we certainly had limitations in the past, and they just don't really feel like they're there right now. But with each game we try to build of the success of the last one, and learn the right lessons."

Martin is confident that the weapons in The Dark Ages are "the most powerful you've ever held in a Doom game" but it's worth digging a little deeper here, because id Software is introducing a surprising amount of nuance to the core combat rhythm of the rebooted series this time around. The biggest change is the introduction of the Shield Saw – which has earned its name because, as Martin puts it, "it's a chainsaw and shield." It looks rad in our first look at Doom: The Dark Ages, but it's impossible to overstate just how key this tool will be throughout.

"You will have that shield in your hand at all times – you're basically dual-wielding. I want players to feel like Aragorn, or Leonidas at the hot gates of 300. You're the hero of a massive battle in an FPS, in a Doom game no less. It just felt like it would be a really fun challenge for the team to take on, and I think we delivered it." I'm certainly keen to see more, particularly as Martin teases some of the ways the Saw Shield factors into play. "There's a lot of stuff you can do with the shield. You can block attacks, you can parry projectiles, there are melee weapons you can combo attacks with – you use it to solve problems. You basically exploit weaknesses with the shield in your left hand, and then you hurt things with the guns in your right. It's pretty simple."

Ottimo che è più simile al 2016, Eternal ha un pò troppe fasi di platforming.
 
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