PS5 ILL | First person survival horror | TBA

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Hell

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Ricordavo ci fosse un topic, ma non l'ho trovato. Comunque sembra interessante

"Remember ILL, the concept trailer earlier this year that mashed up body horror with a detective story? What started out as a concept trailer has now turned into an upcoming game from Team Clout, which made an appearance during the Future Games Show over the weekend.

There’s still not much to go on in regards to ILL, even with the new trailer. But as before, the main thing is the presentation: The video shows a barefooted individual struggling along a grubby floor, body horror abound, run-down hallways, and a protagonist armed with a pithy pistol against something that needs a flamethrower.

Team Clout does have a Patreon website, which does offer a bit more info on ILL. The game will have things such as “immersive visuals and thrilling designs” and advanced physics that include interactive environments, active ragdoll, dismemberment, and real-time body transformations.

No platforms or release date have been announced for ILL."


 


Lo voglio!
Post automatically merged:

“Mundfish Powerhouse, the publishing arm of the studio behind Atomic Heart, has revealed ILL, a first-person survival horror game from developer Team Clout. It takes place in a dark, abandoned fort overtaken by a mysterious entity. It promises unpredictable monsters, a visceral dismemberment system, and realistic physics to “create an atmosphere of relentless horror.”

Revealed during today’s Summer Game Fest showcase, Team Clout says ILL “challenges even the most seasoned fans of the genre with its disturbingly realistic horrors,” thanks to an Unreal Engine 5-powered physics system. These physics allow grotesque monsters to be mutilated and torn apart, Team Clout says in a press release. Alongside a special binaural audio system, players will “feel the agony in every scream” when playing ILL.

As you can see in the trailer, the environment is an active part of the gameplay as its physics interact with combat, puzzle-solving, exploration, and more. In ILL, your actions can affect the behavior of the monsters you’re out to destroy. Team Clout says it has implemented elaborate animations that reflect each weapon’s unique physical properties, and players will have to maintain each weapon by checking for malfunctions, installing modifications, and upgrading it as they continue deeper into the fort.

And yes, there is inventory management.

“The developers of ILL are seasoned horror experts who contributions can be seen in acclaimed films and series such as V/H/S/Beyond, Longlegs, IT: Welcome to Derry, Azrael, and various Sony Pictures horror projects,” a press release reads. “In ILL, they apply their film industry experience to create an immersive survival horror with a cinematic edge.”

ILL will launch on PS5, Xbox Series X/S, and PC sometime in the future.”

 
Ultima modifica:
In mezzo a tanto ciarpame, sicuramente ha attirato l'attenzione.
 
ILL mi ha sempre dato l'idea di quelle tech demo fighissime che se escono la metà di quello che sono è già tanto.
Però sembra crederci davvero e ha anche rincarato la dose, presentazione davvero riuscita, ora si aspetta il gameplay.
 
ILL mi ha sempre dato l'idea di quelle tech demo fighissime che se escono la metà di quello che sono è già tanto.
Però sembra crederci davvero e ha anche rincarato la dose, presentazione davvero riuscita, ora si aspetta il gameplay.
era pieno di gameplay il trailer
 
Interessantissimo, se uscirà veramente bene, c'è da godere eh per gli amanti del genere. alza la mano
 
Una delle (poche) belle sorprese dell’evento. Comunque aggiornate il titolo :sisi:
 
Malato come pochi il gioco.
 
Mi ha ricordato vagamente anche il bellissimo Condemned 2. Tanta roba.
 
Sembra troppo bello per essere vero, al reveal di anni (?) fa puzzava tantissimo di fake, infatti i gameplay rilasciati i mesi dopo non raggiungevano quella qualità. Ora lo rimostrano di nuovo in quel modo, ci crediamo? :asd:
 
Interessante. Ma bisogna vedere se esce :asd:
Penso di sì dai, nel senso se sono intervenuti i Mundfish con il cash vuol dire che almeno il progetto esiste e ci hanno visto del potenziale.
 
Sembra troppo bello per essere vero, al reveal di anni (?) fa puzzava tantissimo di fake, infatti i gameplay rilasciati i mesi dopo non raggiungevano quella qualità. Ora lo rimostrano di nuovo in quel modo, ci crediamo? :asd:
Si perfettamente in linea con l Unreal 5 usato benissimo oggi e un ottima art direction
 
Sembra troppo bello per essere vero, al reveal di anni (?) fa puzzava tantissimo di fake, infatti i gameplay rilasciati i mesi dopo non raggiungevano quella qualità. Ora lo rimostrano di nuovo in quel modo, ci crediamo? :asd:
andrei molto cauto
i russi sono esperti del fake quindi vedremo cosa ne esce fuori
 
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