• Accedi o registrati per ottenere la migliore esperienza possibile del forum di SpazioGames (e senza banner pubblicitari).

Game Project Triangle Strategy | Switch | 2022

Vincent 86

Moderatore
retrogames
jrpg world
Iscritto dal
10 Gen 2009
Medaglie
12
PROJECT TRIANGLE STRATEGY

Project-Triangle-Strategy-Announced-02-17-21.jpg

Sviluppatore: Square Enix
Primi dettagli:
Three Nations Battle for Control of the Dwindling Resources of Salt and Iron
Command a group of warriors as Serenoa, heir to the Kingdom of Glenbrook in a tangled plot where your decisions make all the difference. Key choices you make will bolster one of three convictions—Utility, Morality, Liberty—which together make up Serenoa’s world view and influence how the story will unfold. When faced with truly momentous decisions, multiple characters will weigh in by casting their votes on the Scales of Conviction. In these moments, the allies and decisions you make can determine the fate of whole nations and the continent of Norzelia itself.
Control Multi-Tiered Battlefields to Strategically Secure Victory
Finding the best location in turn-based battles can tip the tide of combat in your favor. Position units on higher ground to take control of the battlefield and gain the advantage with increased range. You can also flank enemies on both sides, then strike from behind for a powerful follow-up attack. Elemental chain reactions are also an important part of combat. For example, use fire to melt icy terrain, then use lightning to electrocute it. Push the enemy into the electrified water to see sparks fly!
Trailer di annuncio:

Anteprima di SpazioGames:

Dandylion

Signore
Iscritto dal
14 Apr 2009
Medaglie
5
Mi auguro che possa far smuovere il culo a Square riguardo altri RPG Tattici su console dormienti da troppo tempo... Nel frattempo :hype:

Vincent 86

Moderatore
retrogames
jrpg world
Iscritto dal
10 Gen 2009
Medaglie
12
Lo stile mi piace e apprezzo molto gli accostamenti ad opere come Final Fantasy Tactics e Tactics Ogre. Speriamo che la storia e i personaggi siano realizzati con una certa cura.

Dal Nintendo eShop si può già scaricare una demo per provare il gioco. :sisi:

Iscritto dal
11 Feb 2021
Più che interessante.

La coerenza stilistica con Octopath Traveler mi piace.
Senza fare parallelismi, lì si forzava l'attenzione sulla caratterizzazione dei personaggi.
Qui il punto forte a quanto pare sarà non solo la caratterizzazione, ma anche l'"ideale" da perseguire.
La volontà.

Mi piace, chi mi presta 'no switch? :eee: