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Scheda del gioco
Genere: Azione
Sviluppatore: CAPCOM Co., Ltd.
Editore: CAPCOM Co., Ltd.
Data di rilascio: Jan. 25, 2019
Caratteristiche (Steam): Giocatore singolo, Achievement di Steam, Supporto completo per i controller
Riguardo questo gioco
Pubblicato originalmente nel 1998, Resident Evil 2, uno dei giochi più leggendari in assoluto, ritorna completamente rivisitato per le console di nuova generazione.
Affronta entrambe le campagne, per Leon Kennedy e Claire Redfield, usando una nuova visuale in 3ª persona mentre esplori le zone infestate dagli zombi di Raccoon City, ora meravigliosamente ridisegnata grazie al motore proprietario di Capcom, RE Engine. Nuovi enigmi, trame e zone faranno sì che, sia i giocatori nuovi che quelli di vecchia data, possano trovare delle sorprese terrificanti!
Requisiti di sistema
WINDOWS
Minimi
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Sistema operativo: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-BIT Required)
Processore: Intel® Core™ i5-4460, 2.70GHz or AMD FX™-6300 or better
Memoria: 8 GB di RAM
Scheda video: NVIDIA® GeForce® GTX 760 or AMD Radeon™ R7 260x with 2GB Video RAM
DirectX: Versione 11
Raccomandati
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Sistema operativo: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-BIT Required)
Processore: Intel® Core™ i7-3770 or AMD FX™-9590 or better
Memoria: 8 GB di RAM
Scheda video: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 or AMD Radeon™ RX 480 with 3GB VRAM
DirectX: Versione 11
LINUX
Minimi
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Raccomandati
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
MAC OS
Minimi
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Raccomandati
Richiede un processore e un sistema operativo a 64 bit
Screenshots










Link utili
Sito Ufficiale
Pagina Steam
PCGamingWiki
Guida alle prestazioni:
- Don't use DX12, you get nothing but a performance penalty with no benefits.
- Volumetric lighting - Medium, avoid High. You lose 20% performance with very small visual gain from medium. If you need more, switch to low but you'll have artifacts when moving. For reference, XBOX uses low.
- Shadow cache on, performance booster.
- Shadow quality: High. Nice to tweak for more performance, but very little difference between max and high yet you get 6% more performance. XBOX uses high.
- Ambient Occlusion - SSAO is good. HBAO+ gets you nicer shade but a 6% hit. Off gets you 10% boost.
- Interlacing- Keep it on Native unless you're struggling to push 4K, then you can try Interlacing to get there but you'll get weird artifacts with hair and glossyness if you look for it.
- FXAA+TAA recommended. SMAA and TAA by themselves aren't great. SMAA gives you the same performance as FXAA+TAA. If you turn off AA, you only get 5% performance so its worth having on by far.
- Screen space reflects: Leave on. Its a bit buggy, but its important for the presentation
- Mesh quality Leave on Max. Has almost no performance difference, XBOX uses High.
- Texture Quality - High unless you have low VRAM and frame stuttering. Ignore the vram warnings. They're mysterious and don't actually represent whats really happening. It really only affects texture swapping and stuttering. GTX1060 had no problem with High. If your GPU has a low VRAM, then Medium may be better to reduce frame stuttering but always go for High.
- Everything else: Leave on. It only gets you smaller boosts, but nothing huge. Motion blur: 3-4%, Bloom: 3%, Depth of Field: 4-6%
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