Ufficiale Visual Novel PSVita

ufficiale
Pubblicità
steins-gate-0-logo-pn.png


Sito Ufficiale

SCHEDA SPAZIOGAMES




Genere: Visual Novel

Sviluppato da: 5pb. / Nitroplus

Pubblicato/Localizzato da: PQube

Data di uscita: 10/12/2015 (JAP) | 25/11/2016 (EUR)

News:


Annunciato Steins;Gate 0 in Giappone



A Steins;Gate sequel called Steins;Gate 0 is currently in development, 5pb. announced during a TwitCasting presentation this morning.

 

The story is set after Ryotaro Okabe was not able to save Kurisu Makise from the Beta wold line in the Steins;Gate: Epigraph of the Closed Curve light novel. The stories from the drama CDs and light novels will act as one of the game’s “roots,” but Steins;Gate 0 is not a game-ification of the novels. It is described as a legitimate numbered sequel with a new scenario.

 

Steins;Gate 0‘s staff is as follows:

 

Planning and Author: Chiyomaru Shikura

Producer: Tatsuya Matsubara

Character Design: Huke

Scenario: Naotaka Hayashi, Toru Yasumoto, Masaki Takimoto, Tsukasa Tsuchiya

Music: Takeshi Abo

Platforms were not announced. An anime for Steins;Gate 0 is also planned.


Annunciata la data occidentale di Steins;Gate 0!

PQube, (London, UK) October 28, 2016 – The wait is over! The highly anticipated STEINS;GATE 0 from MAGES.Inc. has an official release date, releasing on PlayStation 4 and PlayStation Vita on the 25th of November 2016 in Europe and 29th of November 2016 in North America.

STEINS;GATE 0 is a brand new story in the acclaimed Science Fiction Visual Novel franchise. Praised by fans and critics alike for its incredible characterisation and storytelling, STEINS;GATE is widely considered to be the greatest Visual Novel ever made. STEINS;GATE 0 looks set to maintain this exceptionally high standard with a story which explores an alternative world line.

When a scientist Okabe Rintaro realises he is unable to save the love of his life, he sinks into a great depression. Giving up on his friends, his research and, crucially, time-travel itself, a series of events which looks set to endanger all of humanity takes place.

Can fan-favourite STEINS;GATE characters, Mayuri, Farris, Daru, Moeka, Luka and Suzuha bring him back from the brink?

Along with a brand new cast of characters and new scientific themes which fuse time travel and artificial intelligence, STEINS;GATE fans can prepare themselves for an all-new, darker storyline which will blow their minds.

STEINS;GATE 0 will be releasing on PlayStation 4 and PlayStation Vita on the 25th of November 2016 in Europe and 29th of November 2016 in North America


Fonte: Gematsu, PQube

Box Art:

20160905101214_steins_gate_0_psvita.jpeg




Video:



 ​


Japanese Trailer

[video=youtube_share;zfFC15WoNYo]


 
Ultima modifica da un moderatore:
Ma a che serve aprire il topic se le console non sono state annunciate?

un topic si apre quando è confermato che uscirà per quella specifica console, bha.

 
Rido perché sarebbe il quarto gioco su Steins;gate. Quando le mucche fanno muuu. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Ultima modifica da un moderatore:
Rido perché sarebbe il quarto gioco su Steins;gate. Quando le mucche fanno muuu. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
Aoh, finché la qualità si mantiene alta, non ci vedo poi granché di male //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Ma la storia era già bella che finita col primo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Ma a che serve aprire il topic se le console non sono state annunciate?
un topic si apre quando è confermato che uscirà per quella specifica console, bha.
Fare +1 con i post totali? :hype:

- - - Aggiornato - - -

Ma la storia era già bella che finita col primo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Infatti non continua direttamente dal finale del primo nella steins gate timeline, ma dal finale della beta time line in cui...

Okabe non riesce a salvare kurisu
 
Ultima modifica da un moderatore:
Ma la storia era già bella che finita col primo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Ma nessuno dei giochi usciti dopo continuava la storia del primo, come dice Isshin.

E per com'è strutturata la realtà del gioco, puoi permetterti di fare tutti i giochi che vuoi anche riutilizzando gli stessi personaggi, non avrai mai delle vere e proprie inkongrooenze.
 
Ma nessuno dei giochi usciti dopo continuava la storia del primo, come dice Isshin.

inkongrooenze.

10/10 :gix:

Cmq mi riferivo solo all 0 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif dalle prime info trapelate dal trailer appunto si evince che, continua dal finale della beta timeline... ma rimanse sempre vero che tutti gli spin off usciti sono sempre ambientati in altre timeline //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Lo so. Appunto si tratta di MuMuuuu sui personaggi e la storia che era nata e conclusa nel primo. Tutto il resto è superfluo. IMHO. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Ma nessuno dei giochi usciti dopo continuava la storia del primo, come dice Isshin.

E per com'è strutturata la realtà del gioco, puoi permetterti di fare tutti i giochi che vuoi anche riutilizzando gli stessi personaggi, non avrai mai delle vere e proprie inkongrooenze.
This //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Vendute oltre 200.000 copie in Nord America e Europa tra Danganronpa: Trigger Happy Havoc e Danganronpa: Goodbye Despair



Danganronpa: Trigger Happy Havoc and Danganronpa: Goodbye Despair sold a combined total of more than 200,000 units across North America and Europe, NIS America CEO Takuro Yamashita told MCV.
Both visual novel games were released for PS Vita last year.

“NISA is known for publishing niche JRPGs like Disgaea, but now we’re shifting the system towards visual novels after the success of Danganronpa,” Yamashita said.

An third-person action spin-off, Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls, is coming to PS Vita in North America and Europe this fall following its Japanese launch last September. Development on Danganronpa 3 is also underway.
http://gematsu.com/2015/04/danganronpa-series-sales-200000-west

 
Ultima modifica da un moderatore:
Good :nfox:

 
Non sono tantissime ma sicuramente hanno ripagato i costi di sviluppo dei suddetti giochi (tenendo conto poi che erano delle riedizioni di titoli PSP su PSVITA. mai usciti da noi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif).

 
a mio avviso,se erano multi 5,vendevano almeno il doppio in europa //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top