Game Xenoblade | Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition Disponibile |

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poi da Xenoblade non mi aspettavo certo il graficone.
Diciamo che considerando che il motivo più valido per giocarlo sono le location di certo questa porcheria non aiuta
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ps: ma per xenoblade 1 non avevamo un topic a parte?

 
Diciamo che considerando che il motivo più valido per giocarlo sono le location di certo questa porcheria non aiuta
Quella mia frase lasciava sottintendere che non vedo il graficone manco nella versione Wii, eh! Non trovo la grafica di questa versione chissà quanto inferiore all'originale. E manco quella aveva chissà che grafica, ma le location erano godibilissime uguale. Senza considerare che, a prescindere, penso sia un crimine giocarsi Xenoblade su portatile, ma vabbè.

 
Ultima modifica da un moderatore:
Diciamo che considerando che il motivo più valido per giocarlo sono le location di certo questa porcheria non aiuta
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ps: ma per xenoblade 1 non avevamo un topic a parte?
Mea culpa. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

La prossima volta posto lì (è in seconda pagina). //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Ricopio qua il post che ho fatto in FF XV vs X (e aggiungo un pezzo di quello che ho fatto stamane nel topic ufficiale in sezione Nintendo); ci sono un po' di informazioni, spero che possano ravvivare un pochino il topic e l'interesse per il gioco.

Sulla trama:

http://www.siliconera.com/2014/11/25/xenoblade-chronicles-x-will-deep-sci-fi-story/

“After the basic fantasy story for [Xenoblade], we’re having him (Yuichiro Takeda) write a deep and distinctive sci-fi story this time around.”
Traduzione dei tweet di oggi:

We're also unveiling those kind people who've lent us their voices along with the character profiles. We have an outstanding cast for this game, so I hope you all look forward to hearing them. Since there was a huge amount of text, recording was quite an ordeal, but each of the cast members remained professional at all times. And, of course, the end result is perfection.
So che non è molto, ma spero che i timori di alcuni utenti sul "c'è tanto testo perché il gioco sarà pieno di fetch quests" (quando quel "recording" sembra riferirsi al doppiaggio vero e proprio e quindi al main script) e sul "avrà pochi personaggi e la trama sarà inesistente" si siano attenuati. Poi, ovviamente, valuteremo l'attendibilità di queste dichiarazioni quando avremo il gioco fra le mani, ma queste frasi mi tranquillizzano parecchio, sinceramente. Il "non mostrare nulla" probabilmente è dovuto al fatto che non vogliono spoilerare nulla, appunto, non a caso le ambientazioni fighe le abbiamo viste solo dopo due anni dal reveal trailer, a meno di quattro mesi dalla release giapponese.

Questo sarò lo skill tree: 3 classi di base (dopo quella di partenza) + 6 classi di specializzazione http://operationrainfall.com/wp-content/uploads/2014/06/Xenoblade-Chronicles-X-Class-Tree.png

E qua la traduzione dei vari rami (nomi e armi): https://pbs.twimg.com/media/B21I8cCIcAAg7B_.png

Sostanzialmente il bs sarà il medesimo di quello di Xenoblade Wii, ma limato ed espanso nei punti giusti; oltre ad un sistema di classi più libero e profondo abbiamo 3 nuove posizioni, oltre alle vecchie Front/Side/Back, cioè High/Middle/Low e la possibilità di targettare varie parti del corpo dei nemici; entrambe queste features immagino saranno fondamentali nelle boss fight contro le creature più grosse. E poi ovviamente c'è la possibilità di usare i Doll in battaglia (ci si può salire e scendere a piacere, anche nel mezzo dello scontro) e per esplorare verticalmente le ambientazioni. Questi ultimi, dal gameplay di Febbraio 2014, pare possano venir danneggiati pesantemente negli scontri (nel video in questione al mech del giocatore esplose letteralmente il braccio dopo un attacco nemico, cosa che, per ovvi motivi, bloccò le skill che richiedevano armi a due mani per essere utilizzate).

Altro quote interessante di Takahashi:

http://www.siliconera.com/2014/12/04/xenoblade-chronicles-x-director-says-hes-finally-made-game-always-wanted/

“15 years have passed since Monolith was founded, and I believe that with this game I have finally met the challenge I had within me, of creating an RPG in which humans and robots can co-exist.”
Vi allego anche le news di Siliconera (con le traduzioni inglesi dei tweet giappi di Takahashi) che introducono i vari artisti a lavoro sul gioco:

Takayuki Yanase e Kouichi Mugitani:

http://www.siliconera.com/2014/12/01/metal-gear-risings-mechanical-designer-created-mechs-xenoblade-chronicles-x/

http://www.siliconera.com/2014/12/02/xenoblade-chronicles-x-director-concept-behind-games-mechs/

Yasushi Suzuki e Raita Kazama:

http://www.siliconera.com/2014/12/08/sin-punishment-2-art-director-designed-enemies-xenoblade-chronicles-x/

Yoko Tsukamoto e Takashi Kojo:

http://www.siliconera.com/2014/12/11/xenoblade-chronicles-x-director-introduces-artists-working-game/

Fumihiro Katagai e RARE ENGINE:

http://www.siliconera.com/2014/12/15/gyrozetter-mech-designer-fumihiro-katagai-working-xenoblade-chronicles-x/

Hideyuki Matsumoto:

http://www.siliconera.com/2014/12/18/hideyuki-matsumoto-worked-on-weapon-design-for-xenoblade-chronicles-x/

C'è anche Kunihiko Tanaka al char des, ma penso che lui, nel bene e nel male, non abbia bisogno di presentazioni.

Infine, ecco le info che abbiamo sui vari personaggi:

Elma (Houko Kuwashima)

Team Leader of the mercenary group 'B.L.A.D.E.'.

She's a calm person with acute decision-making power and insight and is thus respected by her team's members.

On Earth, she was colonel of the General Government's Special Vehicle Operations Corps (known as the 'Doll Corps')

img_chara01-02.png


Lynlee Ku (Maria Ise)

Mechanic for and member of the mercenary group 'B.L.A.D.E.'.

Despite her age, she's an expert at mechanical engineering and, being a child prodigy, was involved in the development of the battle robots known as 'Dolls'.

She has a bright personality and interacts with everyone without prejudice.

img_chara02-02.png


Tatsu (Daisuke Sakaguchi)

A member of the Nopon race, you meet up Tatsu on the planet Mira.

He comes under the player's care, after a chance meeting.

He appears to be innocent and naive, as though he's not thinking much, but occasionally will say something very perceptive.

img_chara03-02.png


Irina (Nao Takamori)

Belongs to the mercenary group 'B.L.A.D.E.'. Back on Earth, she was in the General Government's Special Vehicle Operations Corps (known as the 'Doll Corps'), where she served under Elma.

Now in B.L.A.D.E., she still adores and respects Elma. She has a strong-minded and frank personality, but is committed to her duty of protecting the people living on Mira.

img_chara05-02.png


Van Damme (Tessho Genda)

The commanding officer of the B.L.A.D.E. mercenary group.

Previously, he worked as the Chief Engineer on the emergency emigration ship 'The White Whale'.

He's broadminded, arrogant towards everyone, and has a sharp tongue, but these are his ownly flaws.

img_chara04-02.png
 
Ultima modifica:
Tessho Genda è il meno brutto, e sono serio :gio:
Tessho Genda è il doppiatore, però! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Van Damme //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpg

 
Famitsu this week has new details on Xenoblade Chronicles X. Specifically, the magazine details the eight unions players will be able to join, the size of the world, and more.
Get the details below.

Start of the Game

At the beginning of the story, the goal is to survive the uncivilized planet of Mira. After meeting up with private military organization Blade, you’ll choose from one of eight affiliated unions, each with their own overarching objective to fill, and embark on quests. It’s possible to join a different union later. Unlike the linear progression of the original Xenoblade Chronicles, the successor’s story will unfold in various directions.

Unions

The eight unions are:

Pathfinder - In charge of data probe installation.

Interceptor - In charge of exterminating protists.

Avalanche - In charge of hunting down dangerous life forms.

Testament - In charge of the search and recovery of debris scattered by the ship, as well as the recovery of items lost on the battlefield.

Corepedian - In charge of visiting areas and investigation/collecting materials.

Land Bank - In charge of securing resources and collecting minerals.

Arms - Assists the Arms Company in charge of the development of Dolls and their inner weaponry.

Companion - A Jack of all trades, from the mediation of petty fights to the search of stray cats.

Other Tidbits

The concept of the game’s online mode is to be “‘loosely connected’ with other players”—to have a sense of solidarity without feeling constantly aware of other players’ presence.

The size of the field is five times the previous game (400 square meters) and fully seamless. However, there is loading during event scenes.

The map is visible on the Wii U GamePad. Each area is indicated by a hex. Touching them can perform things such as quick travel or check events.

The sense of speed from the previous game’s battles has been elevated, and players can attack freely while switching between short and long ranges.

No character explicitly serves as a healer, meaning it’s important to gauge one’s capabilities relative to those of an enemy before picking fights.

“Soul Voice” is a system that can be triggered in reaction to party members that are able to string their attacks well. With well-timed button presses, HP can be healed, making it possible to continuously heal while attacking.

Parties consist of four people: the player character and three AI companions.

Dolls are exceptionally powerful, but in exchange for that, their movement can’t be finely controlled, meaning they can’t take out enemy body parts. Being able to do so is important, as it can weaken them and yield items, among other things. As a result, players will have to disembark at times and fight enemies themselves.

A number of new “Unique Monsters” have been added compared to the previous game, some powerful enough to cross swords with the Doll robots.

Playtime in the game has been recorded to exceed 300 hours while doing final checks, with some elements potentially continuing endlessly.

There are over 90 songs featured in the game, all of which were worked on by Hiroyuki Sawano.
Read more at http://gematsu.com/2015/01/xenoblade-chronicles-x-details-map-size-unions#rwgDJ8Om99EF2aiT.99

Varie info sul gioco.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Mancano pochi secondi! HYPE!!! :ivan: :ivan: :ivan:
Le aree esplorabili sono vastissime e ricche di elementi. Manca poco all'uscita e le premesse per un titolo valido e divertente ci sono. :mah:

Inviato dal mio LG G2

 
Allora, com'è stato?
Inutile chiederlo qui, in questa sezione del forum sono tutti xenohater.... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Inutile chiederlo qui, in questa sezione del forum sono tutti xenohater.... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Io no di certo. :icebad:

Comunque Lleyton hanno fatto vedere soprattutto l'interno della città e alcune aree del mondo di gioco.

Le parti con i mech sono sempre epicness! :ivan:

 
Video della versione 3DS.

In america è prevista per il 10 aprile.


 
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