Vivi un'epica avventura ricca di azione ambientata nell'epoca del Giappone feudale! Impersona una letale Assassina shinobi e un potente samurai leggendario mentre esplori la vastità di uno splendido territorio afflitto da battaglie e caos. Prendi il controllo di due alleati uniti dal caso e scopri quale destino li accomuna. Adotta stili di gioco complementari, crea la tua lega di shinobi, personalizza il tuo rifugio e dai inizio a una nuova era del Giappone.
- Esplora i vasti territori dell'affascinante Giappone feudale e scopri le meravigliose città castello, i porti fiorenti, i santuari silenziosi e i paesaggi segnati dalle guerre. Affronta condizioni atmosferiche imprevedibili, osserva il passaggio delle stagioni e muoviti in ambienti vivi e vibranti.
- Impersona l'Assassina shinobi Naoe e il leggendario samurai Yasuke, seguili nelle loro storie avvincenti e adotta i loro stili di gioco complementari. Ricorri alla furtività e all'agilità per superare e ingannare i nemici con Naoe. Colpisci gli avversari con potenza e precisione letali con Yasuke. Sblocca talenti, attrezzatura e progressi in modo indipendente per ciascun personaggio.
- Usa le informazioni come un'arma mentre esplori il mondo di gioco, crea la tua rete di spie per avere occhi e orecchie ovunque e per scoprire dove si trovano i tuoi bersagli. Recluta nuovi alleati strada facendo e sfrutta le loro abilità uniche per completare le tue missioni.
- Costruisci e personalizza il rifugio della tua lega di shinobi, dove potrai addestrare le nuove reclute, costruire la tua attrezzatura, interagire con personaggi chiave e scegliere aspetto, decorazioni e accessori della tua base.
godo comunque di queste shitstorm, recupero a un prezzo miserabile i giochi ubisoft pochi mesi dopo, ora vado di avatar pandora, toccherà poi a star wars e AC
godo comunque di queste shitstorm, recupero a un prezzo miserabile i giochi ubisoft pochi mesi dopo, ora vado di avatar pandora, toccherà poi a star wars e AC
Con The Crew, gioco che richiedeva una connessione online perpetua (ma assolutamente SP) alla chiusura del server invece di fare una patch che togliesse l'obbligo di connessione hanno ritirato le licenze a chi lo aveva acquistato cancellandolo completamente dall'esistenza.
Oltre alla infamata di non voler fare la patch il fatto di togliere la licenza può sembrare uguale a lasciare il client non funzionante (comunque non ci puoi giocare), ma da un punto di vista etico è di una gravità disarmante.
bhe se fallisce è solo colpa di ubisoft, politiche e affermazioni che hanno sputtanato la sua reputazione, poi più che fallimento nel peggior futuro ci sta aquisizione
bhe se fallisce è solo colpa di ubisoft, politiche e affermazioni che hanno sputtanato la sua reputazione, poi più che fallimento nel peggior futuro ci sta aquisizione
Ecco io mi baso tutto su questo. Odyssey e valhalla mi sono piaciuti, pensare di giocare un simil odyssey ma in Giappone e con una componente stralth migliorata, me lo hai già venduto
Nel caso di hogwarts legacy erano illazioni ridicole, nel caso di ubisoft con shadows... ci sono problemi su più fronti: dichiarazioni di ubisoft, introduzione forzata di un personaggio solo perché di colore, forzatura all'always online ecc.
Per hogwarts saranno anche state ridicole, ma in questo caso non sarei così sicuro che la gente non lo boicotti per davvero sai?
I famosissimi giapponesi aperti ai gaijin. Ai giapponesi penso stiano simpatici giusto gli italiani e i tedeschi (per ovvi motivi) e forse basta
Post unito automaticamente:
Io non mi augurerei un'acquisizione, basta vedere microsoft con le sue acquisizioni recenti, dove la situazione è rimasta uguale o perfino peggiorata.
Post unito automaticamente:
Ecco io mi baso tutto su questo. Odyssey e valhalla mi sono piaciuti, pensare di giocare un simil odyssey ma in Giappone e con una componente stralth migliorata, me lo hai già venduto
Post unito automaticamente:
Nel caso di hogwarts legacy erano illazioni ridicole, nel caso di ubisoft con shadows... ci sono problemi su più fronti: dichiarazioni di ubisoft, introduzione forzata di un personaggio solo perché di colore, forzatura all'always online ecc.
Per hogwarts saranno anche state ridicole, ma in questo caso non sarei così sicuro che la gente non lo boicotti per davvero sai?
potrei sbagliarmi su ciò che pensano mediamente i giapponesi e di ciò che considerano giusto o sbagliato,però effettivamente per loro vedere una persona di quella etnia che fa stragi su stragi per un 50/80/100 ore di gioco nel loro contesto storico fa alquanto strano,poi magari le nuove generazioni non ci danno molto peso (anche se dai commenti e non mi piace degli screenshot postati sopra sembrerebbe di si )
No ma in primis, se davvero hanno tolto tutto, devono aver migliorato il level design. Perchè nei giochi precedenti molte zone erano tutte uguali e la voglia di esplorare era molto bassa, vedevi l'icona, vedevi cos'era, ti interessava o no e ti regolavi di conseguenza. Quindi potrebbe per assurdo essere una scelta pessima se non hanno reso meglio le zone e soprattutto non devono aver riempito di mille robe ovunque tutte uguali o davvero mi cadono le palle
Già in Odyssey potevi scegliere una modalità apposta per togliere tutti gli indicatori e muoverti sulla base delle informazioni date.
Su questo l'impegno lo avevano già messo e c'erano state anche delle loro lamentele su tweet contro FS.
Il discorso è che da un gioco come AC è una cosa che non richiedo particolarmente. Da AC mi aspetto un gioco casual, dove giocare per staccare la mente.
Ma potevo capirlo un minimo se ci fosse stato solo lui però non a caso come ulteriore protagonista ci hanno messo anche la ragazza jappo, che si ok è una shinobi mentre tutti volevano il cacchio di samurai ecc...
Boh secondo me ci sta comunque e mi piace come divisione.
Il problema è che oltre alle critiche su di lui mo pure la donna shinobi dicono che sembra troppo cinese xD
No.
Cioè la mappa era costantemente popolata da altri giocatori (come forza horizon) ma le gare te le facevi contro la CPU e le potevi affrontare volendo anche con altri giocatori, ma è un gioco che non si reggeva sull'online più degli altri racing arcade.
Versione più estesa di molti dettagli già elencati in precedenza:
The Setting
Assassin's Creed Shadows takes place in the Azuchi-Momoyama period of Japanese history. The story begins in 1579 and will continue into the early 1580s. The time period means this is the first game in the series to feature the Assassins and Templars in their 'classic' forms since 2015's Assassin's Creed Syndicate.
A number of historical figures play prominent roles in the campaign. These include Oda Nobunaga, the "great unifier" of Japan, and Fujibayashi Nagato, a master ninja of the Iga clan.
Much like Assassin's Creed Syndicate, Shadows features two protagonists and you can switch between them as you play through the campaign. The first of these dual leads is Naoe, the fictional daughter of Fujibayashi Nagato. She is trained by her father to be a skilled shinobi.
The second protagonist is Yasuke, a real historical figure. Originally from Africa, Yasuke came to Japan with the Portuguese in 1579 and soon became a samurai in the employ of Lord Oda Nobunaga. Shadows is the first Assassin's Creed game to ever let you play as a real person from the past.
Stealth and Parkour
As the title suggests, light and dark is a major part of Assassin's Creed Shadows' stealth systems. A new global illumination system creates dynamic light and shadows that affect enemy vision. You can now hide in shadows and even create darkness by destroying lanterns or killing torch carriers. A light meter on the UI shows how well concealed you are, from fully visible to completely hidden.
Servants are a new type of NPC, ranking between civilians and enemies. While they cannot fight, they are able to call in reinforcements and raise alarms. They have their own patrol routes, and carry lanterns at night.
There is now the option to knock out foes when performing a stealth takedown, allowing for a more pacifist playthrough.
You can now crawl along the ground in a prone position, allowing you to maintain a lower profile as well as get through small openings.
Naoe has a grappling hook that can be attached to every roof edge, as well as a number of other anchor points. Unlike the zipline-like grappling hook from Assassin's Creed Syndicate, this rope uses physics simulation to allow dynamic swinging.
The grappling hook can be used to quickly climb into the ceiling space above corridors, allowing you to lay in wait for enemies patrolling beneath you.
Eagle vision returns, allowing you to spot silhouettes of NPCs through walls. Enemies are marked in red, while the new servants are coloured orange.
The drone-like bird, used in Origins, Odyssey, and Valhalla to scout out areas and mark targets, is not available in Shadows. You'll need to do your own reconnaissance work.
As a shinobi, Naoe is the most skilled at stealth. Yasuke can use stealth, but his size and armour plating means he's better at using those skills to get the drop on targets rather than perform a fully silent infiltration.
Combat and RPG Systems
This era of Japanese warfare did not make use of shields, so your gear does not include any defensive options aside from your armour. Dodges and positioning is paramount.
As a samurai, Yasuke is able to use his weapon to block incoming attacks and perform parries. Naoe is able to engage in combat, but she is unable to block or parry – instead she can 'deflect' enemy blows. Ubisoft didn't clarify the difference between paries and deflects, but it may be that parries enable counter attacks while deflects are a more evasive tactic.
Enemy armour has a durability system and can be broken during combat.
Pretty much every prop in the game is able to be dynamically damaged by your weapons. Katanas will slice through bushes and baskets Fruit Ninja-style, leaving accurate blade marks. Arrows will leave precise puncture marks, while blunt weapons will smash pots into tiny pieces.
Many period accurate weapons are available to use, including katanas, the kanabō war club, yari spears, shuriken, kunai, and the kusarigama (a sickle on a chain).
Yasuke is able to use arquebus rifles, providing him with a powerful long-range option.
Each weapon has its own skill tree. Investing time into using a particular weapon will improve your proficiency with it.
You can craft your own katana from gathered components and personalise it. A transmog system will also allow you to tailor your gear to look exactly how you want it.
Active combat skills return and are unlocked by finding Ninja Scrolls in the world.
Yasuke and Naoe have individual skill trees and gear, but share XP, collected weapons, and resources.
Dynamic World and Seasons
Assassin's Creed Shadows is built upon a newly updated version of the Anvil game engine. The new tech allows for better lighting through global illumination, the new breakable props, more detailed asset meshes, and much less pop-in.
The new Anvil upgrade has allowed for a season system that sees the world progress through spring, summer, autumn, and winter. The current season is dictated by your progress through the campaign in order to maintain historical accuracy, but there are 'steps' that each period goes through to create a sense of authenticity.
Each season comes with unique features that link to gameplay. For example, in the spring and summer when plants bloom and flower, there will be bushes and long grass to hide in. Later, in autumn and winter, those plants will die and thus remove hiding spots. Water also freezes in winter, which prevents you from entering pools and ponds. Icicles will form on rooftop edges and can fall if disturbed, potentially giving away your position.
Seasons also affect NPC behaviours. In the summer, enemy samurai cut through bushes in search of you. In the winter, foes stay close to fires and warm places, potentially opening up new, colder paths for you to take.
A fully dynamic weather system provides appropriate climate conditions based on both the region and season. Severe weather, like deep fog, howling winds, and snow impacts enemy sight and sound. A storm is an opportunity to mask your footsteps.
The world features a surprisingly detailed ecology system. In spring, for instance, wind will blow gusts of pollen that have been spawned by trees, replicating a real ecosystem.
The map is similar in size to that featured in Assassin's Creed Origins, and replicates the central region of Japan.
The map is divided into regions based on Japan's real historical provinces, including Iga (the home of the shinobi), Arima (the location of a major battle), and Omi (an agriculture "bread basket" region.)
The iconic synchronisation points return, but in a reimagined way. Climbing to the top no longer plots a multitude of icons on your map, nor does it trigger the spinning 'drone' shot of the area. Instead, from this vantage point you're able to survey the area for highlighted points of interest, which you can then seek out when back on the ground. Ubisoft expressed a wish for there to be less icons this time around, and so this appears to be one way of fulfilling that. Thankfully, despite this slight change, synchronisation points still act as fast travel locations.
Shadows is set during a time of flourishing urbanisation, trade, and warfare. This allows for a wide range of locations, including towns, trading posts, farm land, and colossal castles that have been rendered at near 1:1 scale. Beyond these settled areas are mountains and forests.
Assassinations and Quests
Shadows features a non-linear campaign largely focused on targets. Ubisoft says that you will be free to track these targets in any order.
Some targets simply exist in the world and you may stumble upon them organically, without having researched and hunted them first. Others have more structured infiltration-style gameplay attached to them.
Ubisoft aims to create a more rewarding journey by being a little more hands-off. While the campaign is still objective-focused, the studio hopes to enable more player autonomy by using hints to push players in the right direction rather than outright telling them where to go next.
Most main quests can be completed as either Yasuke or Naoe, allowing for freedom of approach. However, both characters also have their own specific missions playable only by them, as well as bespoke introduction quests.
Side quests and world activities are available beyond the main campaign. Notable things to find in the world include castles, temples, shrines, and art.
You can build up a spy network, with agents who can be sent on missions to gather intelligence on your targets.
There is a hideout where you and your allies can gather.