Segui il video qui sotto per vedere come installare il nostro sito come web app sulla tua schermata principale.
Nota: Questa funzionalità potrebbe non essere disponibile in alcuni browser.
Pubblicità
Fonte: Animationmagazine.netTom Ascheim (President of WBros. Global Kids, YAdults and Classics):
Earlier this year, we aligned two of the industry’s most powerful animation studios in Warner Bros. Animation and Cartoon Network Studios and their collaboration is already yielding some very exciting results, now with Hanna-Barbera Studios Europe, these three brands represent some of the most talented artists, iconic characters and properties in the entire history of animation, making us more than formidable in the increasingly competitive global media landscape.
Sam Register (President of President of WBros. Animation and CNetwork Studios):
There are few names in the animation industry that elicit such reverence and joy as Hanna-Barbera. Saturday mornings and series animation would not be the same without the work that came out of that studio and, as television is once again evolving, it’s only fitting that Hanna-Barbera returns to be an impactful part of it.
I cannot wait to get started and I’m humbled at the opportunity to be creating cartoons under this banner again.
Fonte: cbr.comPeter Girardi (Executive VP alternative programming at Warner Bros. Animation):
The Flintstones are the first family of primetime animation, Elizabeth and Lindsay have a brilliant take on these characters, and Fox and [Banks' company] Brownstone are the perfect partners to bring them back to primetime. This is going to rock
L’altro reboot delle super chicche com’era ?Hype cosmico per la nuova serie delle PPG, ancora non ci credo a momenti. Non solo ritornano (che è già successo in passato con risultati altalenanti), ma questa volta Craig è coinvolto! (ed il tipo è ancora bravo a fare il suo lavoro, basta vedere Kid Cosmic).
Anche Amici Immaginari di Casa Foster mi interesserebbe in teoria, ma leggo dalla news che sarà una serie per pre-schooler, quindi sarò un po' fuori target in quel caso![]()
A seconda delle impressioni del singolo, può andare dal livello 'dimenticabile' (come nel mio caso) al livello 'vomitevole boassa di cammello' (come pensa larga parte del web e del fandom).L’altro reboot delle super chicche com’era ?
Ho capito che tristezza insomma come rovinare una saga con poco vediamo questa come va e come esce la seguirò con molto piacere visto che ho dei bellissimi ricordi del cartone originale da bambinoA seconda delle impressioni del singolo, può andare dal livello 'dimenticabile' (come nel mio caso) al livello 'vomitevole boassa di cammello' (come pensa larga parte del web e del fandom).
Sostanzialmente il reboot del 2016 fallisce in tantissime sue parti. L'humour non funziona per niente in gran parte degli episodi, gli episodi non raccontano quasi mai storie interessanti, ci sono errori di animazione ovunque e scene che invece di farti sorridere ti fanno cringiare perché proprio ti fanno pensare 'ma che diavolo hanno pensato che fosse una buona idea?'. Inoltre la parte action che era un sacco importante nel cartone originale qui manca tantissimo (e quel poco che c'è è anni luce indietro rispetto alle coreografie delle lotte della serie originale). Inoltre l'interpretazione dei personaggi è quanto di più discutibile ci possa essere, rispetto alle loro precedenti iterazioni (alcuni sono quasi irriconoscibili).
Il risultato è sostanzialmente una serie animata senz'anima che secondo me pure i bambini/ragazzini riuscirebbero a capire non sia di qualità, per dire che proprio considerando il target ne esce comunque con le ossa rotte.
Io ho visto solo la prima stagione che mi è bastata. Su internet leggo addirittura che quelle dopo sono peggio, ma lì preferisco non giudicare.
L'unica lancia che potrei spezzare a favore del reboot con certezza è il doppiaggio in ita, visto che potendo paragonare qualche episodio in realtà nella traduzione in ita alcune battute e rese delle voci sono migliorate rispetto all'originale, secondo me. Poi il fatto che le PPG stesse in inglese hanno voci diverse da quelle della serie OG, mentre in italiano sono andati a recuperare le doppiatrici che hanno doppiato le PPG anche nella serie delle Superchicche originale, rende la versione doppiata 100 volte migliore (sì, noi abbiamo avuto più rispetto dell'originale in questo senso).
Posso dire che senza il doppiaggio probabilmente non avrei mai provato a vedere anche solo la prima stagione (e le altre due non le ho viste perché su Netflix non c'erano quando vidi la prima).
Fatta questa osservazione a favore del nostro adattamento, non basta comunque a salvare il reboot. Ci sono pure alcuni episodi e scene singole che in effetti funzionano, ma il resto comunque rimane troppo terribile per essere ignorato.
Da qui si capisce perché il motivo principale per cui sono contento del nuovo 'reboot' annunciato ieri (da capire se è reboot o continuazione in nuovo stile od altro) è che il creatore originale è coinvolto.
Mi da perlomeno speranza che qualcosa di perlomeno carino ne possa uscire, a differenza del reboot del 2016 (su cui McCracken non ha messo un dito) o peggio, la serie live action che sarebbe in lavorazione (brrr).
Warner Bross annuncia "Gremlins: Secrets of the Mogwai" prequel al film dell' 84'Fonte: Animationmagazine.net
scritta da Tze Chun, animata da Amblin TV e prevista da 10 episodi
![]()
Fonte: animationmagazine.netDan Krall (supervising producer Warner Bros. Animation)
I was a child of the ‘80s, and Gremlins and other similar Amblin movies left a big impact on me, I was also a big Chinese mythology and historical drama fan. So, I loved the fact that we could revisit China in a historic period and encounter other mythological creatures. It was a triple grand slam for me!
We did a little bit of math, since our character was 70 in 1984, moving backwards, we figured out where he would have been. We landed in a time when electricity was just introduced after the industrial revolution. Gremlins love electricity, and we wanted to have neon lights around. We kind of picked this sweet spot and left it a little vague for those reasons.
When we see these ‘art of’ books, you have all these beautiful painterly, graphic and stylized images, but when the movie comes out, the CG animation makes everything look very photorealistic, one of our goals here was to retain those painterly qualities in the show. Both of us are big fans of Nintendo’s The Legend of Zelda: The Wind Waker game. We both mentioned it at the same time! It became kind of a touchstone for us.
we also realized that the stories that we were going to tell were going to require a lot of subtle lighting, so, we wanted to incorporate a lot of live-action lighting, splits-like camera moves and drifts on dialog.
We had a lot of matte paintings as background as well as CG sets, so the idea to have these CG-animated characters walking around what was sometimes a painting and sometimes a CG set was quite a challenge, we were really excited when they all worked very well together.
We have more minutes of content — there are 10 episodes in the first season, so we can tell a bigger, serialized story about things that existed in the Gremlins universe, we looked for opportunities to tell this intense, emotional, dramatic story where the characters are moving across the country and heavy stuff is happening, but at the same time, we found time for silly, ridiculous things to happen and have Gremlins jokes to break up the harder moments
Both Tze Chun (writer) and Brendan Hay (exec producer) brought a lot of different skills and experiences to the show, Tze shared a lot of his own knowledge of Chinese mythology as well as his personal experiences of traveling to places like the Chinese amusement park Tiger Balm Garden (which was created to promote Tiger Balm products). Brendan is also a big fan of the Gremlins movies and was always on point in keeping it silly and true to the original tone of Joe Dante’s film.
I hope they feel like we expanded on something that they already love,
Tara Rueping (art director)
When a co-worker mentioned the show to me, I got super excited about it because I love all those old ’80s fantasies. So, I actually applied for the art director role through a test, I think my test showed my enthusiasm, because I got the job
We use Maya, ZBrush and Photoshop, of course, the overseas studios also have their own proprietary tools that they work with. Since we are a hybrid show, we really wanted to flatten the CG as much as possible and marry it with 2D elements and play with things like depth of field to create the unique look that we were looking for
We needed to pay close attention to the characters’ forms since we were going with simple shapes. We had to make sure we got those big details right. I remember working with Dan on Gizmo and he was very meticulous about getting his mouth shape right. We had to make sure we got his underbite just right. We weren’t going to redesign the characters like some other shows do. We wanted to take the Gremlin characters that everyone loves and depict them in a simpler style
Everyone on the team put so much love, energy and excitement into the project. Many people told me that the show has become a passion project for them. I hope viewers will not only enjoy our take on the Gremlins universe, but also feel the love that we’ve all put on this project