Rubrica Cose che non sai sui Retro Giochi

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Solo per giocatori esperti. :asd:

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Visto che si è parlato di Castlevania, un piccolo glitch che avrebbe fatto comodo a tutti noi giocando SOTN la prima volta



Pensa che non è un glitch è uno dei segreti del gioco, ne parlò IGA stesso alla GDC 2010
Piuttosto GENIALE!
 
Questa è presente "anche" nel sequel in modo più sboccato

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The enemy 'Komayto' is a reference to the Metroids in Metroid, a game that uses the same engine as Kid Icarus, and was released on the same day. As well as having the same appearance, the name comes from Kometo, short for Kometoroido, which means 'Metroid Child' in Japanese.
 
Visto che a breve "tornerà" tanto vale iniziare a preparaci con una bella curiosità a tema

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Playing the song Ballad of the Goddess backwards results in the melody of Zelda's Lullaby being heard. Alternatively, reversing Zelda's Lullaby will yield a simplified version of Ballad of the Goddess.
 
Il mistero dei vasi:

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Idea messe da parte

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New Super Mario Bros. was originally meant to have a two player co-op mode. This idea was not implemented until 2009, when New Super Mario Bros. Wii introduced four player co-op. Eventually, this two player mode found its way into New Super Mario Bros. 2 on the 3DS in 2012.
 

Akumajo Dracula X: Chi no Rinne/Rondo of Blood​

[PC ENGINE]

C'è un'area nascosta nella Nave Fantasma (nella Zona 5) in Dracula X, che sembra apparentemente non aver alcuno scopo.
La porta (o lo specchio) non può essere usata in nessun modo. È stato il risultato di contenuti tagliati? È l'accesso di una zona segreta?

Ho sempre maturato un'idea a tal proposito...e mi piace pensare, specialmente adesso, dopo l'uscita della serie Netflix, che sia una porta del Corridoio dell'Infinito di Saint German ahahaha chi può dirlo!
 

Allegati

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Visto che in questi giorni è cresciuto l'interesse per SMT V

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O Diddy o niente:

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Citazioni di classe


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the asteroid gunning section in Chapter 4 with over 50 percent of the ship's shield still remaining gets you a trophy/achievement titled: "Don't get cocky, kid." This is a line spoken by Han Solo in Star Wars Episode IV: A New Hope during a similar scene.
 
ADORO questo genere di chicche :geddoe:

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In Dry Dry Desert, north of Kolorado's camp you can find a yellow block which when hit multiple times will reveal three hidden '?' blocks which subsequently give you a Shroom (1 hit), Super Shroom (10 hits) and Ultra Shroom (100 times). This block keeps track of how many times you hit it and has a maximum unsigned four byte value of 4,294,967,295, which means that hitting it more than that amount would reset the blocks and spawn them over the existing ones allowing you to get the Shrooms again, which would take 36.29392 years to reach. Hitting the block another 4,294,967,295 times would reset it again, causing the hidden blocks to spawn over the existing ones again. Continuously repeating the process until the game freezes would take just over 416 years to achieve.
 
Questa è interessante:

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Collegamenti importanti:

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In tema God Han

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According to the game's director Shinji Mikami, when he played Final Fight: Streetwise he hated the game's direction and believed it to be a terrible entry in the series. Mikami thought about making a similar game, which would later become God Hand.
 
Adoro questi rimandi :geddoe:

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When learning Cherry Bomb from Tama, he will show a fireworks display called "The Midnight Wonderboy", a reference to Alastor from Viewtiful Joe, as his chapter in that game is called "The Midnight Thunderboy."
 
Una piccola curiosità a tema Ninendo DS

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A Nintendo DS system has been to the top of Mt. Everest, and even faired better than many other electronic devices on the journey.
 
Una differenza tra le versioni occidentali e quella giapponese:

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Giusto perché il titolo per come lo conosciamo noi NON è abbastanza inquietante

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There are a few deleted scenes that never made it into the final game. Two of them are Gorrister feeding a live heart to a dog and Benny eating an infant child to survive.
 
Si commenta da solo :sard:

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One of the pieces of promotional artwork for the game features Guybrush Threepwood standing in front of a desert structure with a monkey's shadow projecting from him. The poster's a parody of the official teaser poster for the film Star Wars Episode I: The Phantom Menace of Anakin Skywalker in front of a structure on Tatooine with a shadow of Darth Vader projecting off of him.
 
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