UFFICIALE PC Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes | JRPG dal creatore di Suikoden

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Scheda del gioco
Genere: Azione, Avventura, Indie, GDR, Strategia
Sviluppatore: Rabbit & Bear Studios
Editore: 505 Games
Data di rilascio: 23 apr 2024
Caratteristiche (Steam): Giocatore singolo, Achievement di Steam, Supporto parziale per i controller, Condivisione familiare




Riguardo questo gioco
La nostra storia inizia in un angolo di Allraan, un mosaico di tante nazioni e culture diverse riunite in una sola terra. Con la punta della spada e con l'utilizzo di oggetti incantati conosciuti come "lenti runiche", la storia di questa terra è stata forgiata da alleanze e aggressioni tra umani, uomini bestia, elfi, e i popoli del deserto che vi risiedono. L'Impero di Galdea ha ottenuto un vantaggio sulle altre nazioni scoprendo una tecnologia che amplifica il potere delle lenti runiche.Ora, l'Impero sta setacciando tutto il continente, in cerca di un artefatto che aumenterà il suo potere ancora di più.È durante una di queste spedizioni che Seign Kesling, un giovane e promettente ufficiale imperiale e Nowa, un ragazzino di un villaggio remoto, si incontrano e diventano amici.Molto presto, però, uno scherzo inaspettato del destino li trascinerà dritti nel fuoco della guerra, e li costringerà a rivalutare tutto quello che ritengono giusto e vero.Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes è diventato il gioco più finanziato su Kickstarter nel 2020, grazie al fenomenale supporto della community. 505 Games è davvero onorata di pubblicare Eiyuden Chronicle e lavorare insieme a Rabbit & Bear per portare un'esperienza di gioco indimenticabile ai fan. L'obiettivo di Rabbit & Bear e 505 Games è di assicurarsi che Eiyuden Chronicle raggiunga il suo vero potenziale e che diventi un JRPG apprezzato dalla community.


Requisiti di sistema

WINDOWS
Minimi

Sistema operativo: Windows 10
Processore: CPU: Intel Core i5-4670K (4 * 3400) / AMD FX-4350 (4 * 4200)
Memoria: 8 GB di RAM
Scheda video: GPU: GeForce GTX 660 (2048 MB) / Radeon R7 260X (2048 MB)
Memoria: 30 GB di spazio disponibile
Note aggiuntive: Minimum - Target resolution and FPS (1080@30)
Raccomandati
Sistema operativo: Windows 10
Processore: CPU: Intel Core i5-6600K (4 * 3500) / AMD FX-9590 (8 * 4700)
Memoria: 8 GB di RAM
Scheda video: GPU: GeForce GTX 1650 (4096 MB) / Radeon RX 570 (8192 MB)
Memoria: 30 GB di spazio disponibile
Note aggiuntive: Recommended - Target resolution and FPS (1080@60)



Screenshots
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Video



Link utili
Sito Ufficiale
Pagina Steam
 
Ultima modifica da un moderatore:
Ma dai, dai creatori di Suikoden  :morty:

Potrebbe essere davvero molto interessante, lo seguirò senz'altro  :unsisi:

 
Ma dai, dai creatori di Suikoden  :morty:

Potrebbe essere davvero molto interessante, lo seguirò senz'altro  :unsisi:
C'è proprio Murayama :bruniii:  DIRECTOR E SCRITTORE di Suiko1 e 2 e 3. A cui si aggiungono

Junko Kawano, the lead artist on Suikoden 1 and 4; Junichi Murakami, art director on Castlevania: Aria of Sorrow; Suikoden Tactics director Osamu Komuta; and composers Motoi Sakuraba and Michiko Naruke.

 
Ultima modifica da un moderatore:
Madre de Dios... Suikoden 2 è uno dei giochi a cui sono più legato, piango di gioia  :bruniii:

 
Obiettivo già raggiunto il primo giorno! Sono già arrivati a più di un milione di euro di budget  :superhype:

 
Ammetto di non aver mai giocato ad un Suikoden. Il progetto mi attira parecchio e finirò sicuramente per supportarlo almeno al tier base per ottenere il gioco quando esce.

Turn based JRPG


 
Ultima modifica da un moderatore:
Sono molto indeciso se finanziarlo o meno. In lista ho un bel po' di progetti e mi ero promesso di non kickstartare più nulla per un po'  di tempo :hmm:

 
1.3 milioni, si vola :asd:  

Io lo finanzio ad Agosto, penso con il tier base della copia fisica.

 
Comunque lingua ita confermato per chi ancora non lo sapesse 

 
Murayama ha annunciato di aver trovato un publisher. Ovviamente è tutto merito del dirompente successo della campagna kickstarter! Da quello che si è intuito dovrebbe essere 505 games.

 
Che problema hanno? Oltre a Control esclusiva epic non vedo grossi problemi da parte loro.
Azz, pensavo di averti già risposto. Eh lo so, purtroppo mi è rimasta impressa nella memoria la faccenda di Control. 
 

Comunque sono ancora indeciso se finanziarlo o meno, anche perché chiedono 33€.

 
Azz, pensavo di averti già risposto. Eh lo so, purtroppo mi è rimasta impressa nella memoria la faccenda di Control. 
 

Comunque sono ancora indeciso se finanziarlo o meno, anche perché chiedono 33€.
33€ non sono così tanti se conti che a chi finanzia danno i dlc gratuitamente



Qui parla di dlc sbloccati durante la campagna come stretch goal ma anche se non si dovessero raggiungere di solito hanno sempre un occhio di riguardo verso chi gli ha dato soldi così in anticipo.

Ecco l'unico problema è l'attesa minima di 2 anni per poter aver qualcosa di concreto.

 
Ultime ore per la campagna che si chiude domani.

Ho contribuito un paio di settimane fa con il tier minimo da 4000¥ per ottenere la digital quando esce :hehe:

 
Ringrazio Geddoe

Update di Novembre

AGGIORNAMENTO #50

November 2022 Update​

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Rabbit & Bear StudiosCreatore
24 novembre 2022
Hey there heroes!
The holiday season is quickly approaching, so hopefully that means good food, good family time, and good gaming! For those who haven’t checked out Eiyuden Chronicle: Rising, now could be a great opportunity to do so!
Now, let’s discuss some quick logistics!
We’re going to be reaching out to premium backers throughout November with regards to their special rewards. It’s taken a while, but we've put the right processes in place and development has reached a point where we can start putting the wheels in motion. Thank you so much for your patience!

PRODUCTION UPDATES

Character Profile​

Clarke
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Home: The League of Nations
Gender: Male
Age: 55
Favorite Drink: Herbal tea
A middle-aged divorcé who manages the theater.
Not much fazes him anymore, but every now and then he'll discover some new play and gab about it with the passion of someone younger.
In the past, Clarke put so much energy into his theater troupe that his wife left him.
It was a difficult time.
At the theater, he always wears a suit and coat.
He's careful about how he presents himself, in keeping with the sense of wonder and imagination he wants to project on stage.
"The stage is my life, and I live for the stage. Ladies and gentlemen: tonight, for your enjoyment, I present this fleeting dream. Let the show begin!"
Character Common: Kawano
Clark is a man who loves the theater, but he is a presenter and an organizer, not the showman himself. I wanted to give the impression that he was always considering his next scene...so I gave him a slight look of consternation.
The theater in the game is going to have a huge number of variations when it comes to character interactions, so I'm excited to start experimenting with them!

Murayama's Monthly Development Report​

The Theater System
The main town in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes will have a lot of mini-game facilities, one of which being The Theater.
This works by assigning characters roles in your play of choice, and then having them perform to their friends.
Depending on the character, you can enjoy watching them play their roles faithfully, over enthusiastically, fumble their lines, or shorten them on purpose! This variety should be a lot of fun to watch unfold.
Isn’t it exciting to imagine how Nowa, Seign, Marisa and the others will react in their roles?
We want to have a system in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes that lets as many characters as possible have their time in the spotlight. The theater is one such system.
We hope you look forward to seeing how your favorite character performs on stage.
Not only that, but we’re also recording voice lines for the theater and the experience has been filled with enthusiastic performances, laughter and praise.
This dialogue contains some 15,000 lines of text, which is roughly the amount you would expect to see in a regular game.

A Word from the Team​

J-diary vol.7
Hello, Murakami J here.
Now the mayhem of TGS has passed, we are all hands on deck and busy every day.
Thanks to the hard work of our team, we finally have the basic materials for the main characters and backgrounds, so we are pushing ahead with making the remaining materials.
Since much of my day is filled with a lot of meetings and supervision work, I’ve been working on adding material little by little once my regular work is done. I’ve recently been making characters for the hot spring scenes and such.
Simply putting characters into hot springs is tough in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. One scene alone means X(100 + α) more cuts to make (lol).
To that end, and to avoid panicking down the road, I'm doing my own work whenever I get a chance.
But in doing that, I’m faced with a number of questions.
For example, “Isn’t it weird for this character to wear a hat in the hot spring?” or “They’ll have to tie their long hair up before getting in the water,” are just for starters. What about what they’re wearing under their outfits?
I approached one character after the other, putting together bath time versions for each, and after a while it’s now possible to tell who is who, even in their bare pixel form! How cool is that?
I was actually a little worried.
You see, usually changing the costume, accessories or other distinctive features like a character’s hairstyle on their pixel art is likely to make many of them look the same as one another, especially as there are so many. But that didn’t happen this time. The individuality of each character is pretty clear.
I think this comes down to everyone having unique physiques and physical expressions—something we talked about a few times at Tokyo Game Show.
I thought changing even the quirky hairstyles would be difficult, so I was very happy in a humble way (even though I made them myself...lol).
So, I hope you look forward to the hot springs bringing out a different side to the characters.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes is filled with a lot of things to enjoy outside of the main storyline, so I’m sure things will only get busier for us going forward.
These elements aren’t just bonus content and each has a meaningful place within the game. We want to proceed without forgetting to focus on even the smallest of details.
Ahhh...
Talking about hot springs is making me want to go to one, myself.
It’s becoming the perfect time of year for them.
Come to think of it, how many countries in the world have a hot spring bathing culture?
I should find out.
MURAKAMI J
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Da ora se vedo update postati da geddoe cercherò di tenere anche questo topic aggiornato dato che la fanbase PC negli ultimi anni con i jrpg ha trovato una nuova alba!
 
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