UFFICIALE PC Elite: Dangerous

Pubblicità
Perchè hanno parlato tempo fà di una possibile implementazione di equipaggi umani o robotici che ti aiutano svolgendo alcune funzioni https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=8258

Notare oltretutto che tutte le navi son praticamente renderizzate per intero, stiva, cabina, etc. Non vedo l'ora di poter camminare dentro la mia bestiolina. T_T
dopo questa che si fottano gli altri giochi :rickds::rickds: Elite Dangerous a vitah :rickds::rickds:

voglio le bagasce stellari e gli autostoppisti con l'asciugamano.
fare Project X sulle navi non ha prezzo :rickds::rickds:

 
Mi sto dirigendo all'interno delle pleiadi e da un bel po' non sto incontrando nemmeno una stazione spaziale, meno male che ho il fuel scoop

 
Avete partecipato al community goal di ieri? Quanti crediti avete rimediato?

 
Avete partecipato al community goal di ieri? Quanti crediti avete rimediato?
Nope, dov'èra e che bisognava fare? :o

 
Ieri c'era una particolare missione, community goal, che è stata introdotta col corposo update alla 1.1

Sostanzialmente sono delle missioni, come dice il nome, aperte a tutta la comunità di players.

Nel caso di ieri due fazioni erano in guerra nel sistema di Igorodimos e la confederazione di quel sistema era in guerra con Nijotec.

Andando nell'unica stazione spaziale di Delbruck Ring ci si poteva "iscrivere" all'evento e si poteva prendere parte al conflitto scegliendo una delle due fazioni.

Poi andando in una delle 2 "conflict zone" disponibili si entrava in quello che è stato un conflitto su larga scala dove si tiravano su bei crediti. Io con la mia eagle tutto sommato sgangherata mi son fatto quasi 400k netti.

Ho avuto fortuna che ieri bazzicavo su forum e sito ufficiale e ho letto, stranamente e per una volta Galnet che comunicava questa notizia

http://www.elitedangerous.com/news/galnet/?uid=2105589ea34986135382c45a0313a64c0cf5cd01

questo mi ha portato ad informarmi meglio e son venuto a conoscenza del community goal; bellissima alternativa //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile.png

Il difetto principale che ho riscontrato è che comunque il rischio di friendly fire con la tua fazione è altissimo data la mole assurda di navi. E poi siccome c'erano 2 conflict zone di cui una molto vicina alla stazione spaziale (usata spesso durante la sera per rifornirmi e riparare la navetta) in quella la lag era davvero un po' alta e spesso anche l'audio distorceva. a metà serata ho deciso di spostarmi su quella più lontana che sebbene fosse meno comoda almeno permetteva di giocare con più tranquillità.

 
Ultima modifica da un moderatore:
sto perdendo il cervello per raggiungere Aldebaran, con il mio hauler. Fatti una 40ina di jump, me ne mancano 20, vado a letto :morris82:

 
Ma voi da che stazione siete partiti ad inizio game?

Io sono stato qualche settimana fa su Zeta Aquilae

Non sono assolutamente esperto di cosmo però mi pare che è un nome di una stella famosa

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ma voi da che stazione siete partiti ad inizio game?Io sono stato qualche settimana fa su Zeta Aquilae

Non sono assolutamente esperto di cosmo però mi pare che è un nome di una stella famosa
chi se lo ricorda più, comunque era vicino ad eravate.

comunque sono arrivato ad asterope //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif

 
A proposito di Community Goal, attualmente quelli attivi sono questi:

CURING THE CONTAGION

Description:Despite the best efforts of the finest meddical minds in the sector, the Volungu Blight continues to run rampant, with new cases of infection having now been confirmed in Liaedin, LHS 3505 and Furbaide. To make matters worse, medical supplies have started to run dangerously low. We're facing a pandemic the likes of which hasn't been seen in decades. We're going to lose a lot of innocent people if more supplies don't arrive at Ef​finger Port soon.

In an effort to encourage the delivery of some much needed Basic Medicine, the Furbaide Centre for Disease Control have issued the following incentive scheme for pillots willing to help combat this horrific contagion.

System: Furbaide

Station: Ef​finger

Objective: Sell Basic Medicine to Ef​finger

How: Buy from High Tech and Industrial stations

Ends: 25 Feb 3301 15:00

Current Contributors: 267

Current Global Progress: 2,596,085 Tonnes

Current Reward Tier: Tier 3

Current Global Reward: Onionhead Discount at Cassie-L-Peia (5%) (2 Day)

Current Participation Rewards:

Top 5%: 100,000 Cr + global awards

Top 15%: 50,000 Cr + global awards

Top 40%: 25,000 Cr + global awards

Top 70%: 10,000 Cr + global awards

Top 100%: 5,000 Cr + global awards

BROADENING THE FRONTIER

Description:As innovators at the forefront of human colonisation, the Sirius Corporation has a proud history of seeding life amongst the stars. Now the time has come for a new wave of interstellar expansion that will see the corporation launch a fleet of outposts into the cold depths of space.

The expansion program is fully funded and volunteers are ready to go, all that remains is to identify a series of capable candidate sites. Ideal candidates will either have earth-like planets, good terraforming possibilities or exceptional natural resources.

Commanders interested in participating in the exploration portion of this project must register as official agents of the Sirius Corporation aboard Nourse Orbital before submitting any data for analysis.

System: Lambda Andromedae

Station: Nourse Orbital

Objective: Sell Exploration Data to the Sirius Corporation aboard Nourse Orbital

How: Scan systems (surface scan optional)

Ends: 2 Mar 3301 17:00

Current Contributors: 35

Current Global Progress: 102,659 Reports Submitted

Current Reward Tier: Tier 6

Current Global Reward: Asp Discount (15%, 7 Days) 8 New Outposts

Current Participation Rewards:

Top 5%: 500,000 Cr + global awards

Top 15%: 250,000 Cr + global awards

Top 40%: 150,000 Cr + global awards

Top 70%: 75,000 Cr + global awards

Top 100%: 30,000 Cr + global awards
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=113495

 
Ultima modifica da un moderatore:
Aggiunti al primo post. :mah:

 
chi se lo ricorda più, comunque era vicino ad eravate.comunque sono arrivato ad asterope //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif
pure io ad Eravate //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Nuovo community goal:

Lambda Andromedae: Bringing Data Home

Inspired by Universal Cartographics recent push to expand humanities borders, the Sirius Corporation has today announced its plan to launch a number of new colonial outposts to the very edges of occupied space.
Ana Quin, Sirius' Junior Vice President of Interstellar Logistics, had this to say about the announcement:

"We're very excited to move forward with this project. It's been a long time coming, but finally the board have agreed it's time to get the ball rolling. We've got the tech and the volunteers, all we need now is to know where to send them."

Sirius is currently offering sizeable monetary rewards for explorers who bring usable exploration data containing potential candidate sites to their offices aboard Nourse Orbital in Lambda Andromedae.
Molto figo questo, penso di farci un salto!

 
mi è arrivata oggi la nuova scheda video, una Asus R7 240, e devo dire che l'impatto grafico è decisamente migliorato (provengo da una 6450HD) ora si che posso giocare normalente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif

qualcuno sa dove si trova il buco nero di Maia? così se riesco a trovarlo mi faccio parecchi crediti

 
Ultima modifica da un moderatore:
mi è arrivata oggi la nuova scheda video, una Asus R7 240, e devo dire che l'impatto grafico è decisamente migliorato (provengo da una 6450HD) ora si che posso giocare normalente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif
qualcuno sa dove si trova il buco nero di Maia? così se riesco a trovarlo mi faccio parecchi crediti
Io c'ho messo 2 ore per trovarlo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif Il sistema non ricordo se me l'hanno valutato ~40k o ~60k. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/uhm.gif

 
Io c'ho messo 2 ore per trovarlo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif Il sistema non ricordo se me l'hanno valutato ~40k o ~60k. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/uhm.gif
piu o meno sai da che parte sta? perchè sono lontano 300k LS da maia A e mi chiedevo se il buco nero sta così lontano :rickds:

- - - Aggiornato - - -

credo di aver trovato il buco nero!!!! un tizio ha effettuato un supercruise e mi è distante 400k ls, penso che sia li il buco nero!

 
Hi everyone,

The beta release for update 1.2 is rapidly approaching and I have some more details to share in this week’s update.

First let’s look at some more details on the Wings functionality – Wing Beacons. Player wings exist to enable cooperative game play. One of the neat features wings use to support this notion is the wing beacon. This nifty little device allows you to send a signal from normal space into the system’s super cruise environment.

Your wing will be able to see the signal - regardless of distance - as long as they are in super cruise in the system; they can use it just like a wake and drop down to your location.

The wing beacon also leaves the door open for future updates to trigger game events from it, such as distress calls to nearby Commanders and AI ships for example. But right now it makes all the difference when you drop into your wing’s system; with a simple flick of a switch, your team members will be able to instantly lead you to their position.

Wings also brings an overhaul for comms. The most obvious change is the ability to transmit open broadcasts. Such text messages will now be received by all ships nearby. Of course, you can toggle your ship’s ability to receive such broadcasts at will.

We’ve also popped in some text line syntax, allowing you to /T talk directly to the ship you’ve targeted, /R respond to the ship that last talked directly to you, as a well as /W talk to your wing. When you join a wing, you will by default send communications to them, but you can quickly toggle this option when you type your message.

Another change related to comms is that commanders docked in starports will now remain on your contact list so you can chat with them while docked.

Another aspect we’ve looked into is the operating costs on ships, so in 1.2 we’ve performed a balance pass on repair costs. This change should really help Commanders make profit from combat roles: as long as they don’t die, their repair costs should not eat away all of the profit they might be making from bounties and the like.

Balancing the various economies and risks in the game is an ongoing affair, so this probably won’t be the last change we make, but we believe lowering repair costs is on the safer side, so it’s a good candidate to test out and bed in first.

We’ve also added a cool new feature for people with damaged modules. We’re activating diagnostics repair-reboot functionality on all ships. Whilst still not a match for an automatic field-maintenance module, this function allows a ship to reboot and jury-rig completely broken modules, getting them back up and running at a couple of percent health. Of course, there’s a cost: for every percent of health repaired, another, healthier module will be stripped of double this amount as components are cannibalised.

For people wanting to take screenshots or look at their own ships we’re also unlocking a debug camera. This allows you take limited control of the camera outside of your ship. This isn’t a gameplay camera and is purely a debug function to allow players to see their ship.

Looking beyond the 1.2 release we have the Mac beta, still scheduled for the end of March. Beyond that we have the 1.3 update and we’ll share more information on that update ‘soon’.

Thanks

Michael

 
Qualcuno si trova dalle parti di Lembo? Screenate la nuova stazione in costruzione al limite. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

The servers will be going down at 4PM GMT today (19.02.15) for a short amount of time, to allow us to update to 1.1.05. Thanks everyone for all your feedback on the latest build. See the full change log below:
- Fix crash with ring values being incorrect

- New partially constructed station added to New Yembo

- Added Goldrush station to LAWD 26

- Increase comms timeout to allow for slower connections

- Added talk channel logging to help identify issues with people not being able to chat

- Additional network key tests to help identify mismatched keys (connection failing)

- Station defences beefed up and not confused by chaff

- Changed system name ‘Bodb Djedi’ to ‘Bodedi’

- Update to friendly fire values. An increase across the board it's now possible, for example, to hit a non-targeted ship with multiple (up to 3) double small pulse laser hits before it turns aggressive

- Fix incorrect French number format

- Fix missing Russian characters

- You can no longer destroy ships by taking out their docking computer

Server-side changes:

- Fix issue that was not always issuing fines when ships were scanned whilst carrying prohibited cargo

- Ships that were stored in Starports that changed into Outposts at 1.1 have been moved to the closest Starport with a shipyard

- Fix a rare issue that was not always granting first discovery credit to every stellar body when selling exploration data for certain types of star system

Thanks!

Ed
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top