Europa Universalis V | Paradox | TBA

  • Autore discussione Autore discussione zaza50
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Habemus papam!
Mi sa che è arrivato il momento di rifarsi il pc…
 
Sperando non faccia cacare, è almeno da Crusader Kings 3 che non ne azzeccano uno.
 
Habemus papam!
perfection-perfect.gif
 
Sono riusciti a non tradurre nemmeno questo, a parte questo spero riesca meglio di vic3.
 
Minchia in concomitanza con la fumata bianca
 
Devo dire che la UI proprio non mi convince. Rispetto a CK3 e V3 sembra decisamente un passo indietro con una marea di info a schermo e poco leggibile.
Messo cmq in wishlist perché vorrei provare anche questo prima o poi. Anche se ho Stellaris, V3 e HOIV in libreria senza averli mai toccati :tristenev:
 




 
La next big thing di Paradox:


So let's get this out of the way: it's pretty damn different. So much so, in fact, that I have spent a considerable amount of time being pleasantly baffled by its myriad complex systems, rules and ridiculous flexibility. EU feels new again, and learning the ropes like a novice has been a delight.

- EU5 has removed a significant level of abstraction by filling its provinces with diverse pops, like Victoria 3, which have different cultures, religions and needs. This makes managing your population considerably more complex.

- The removal of 'mana' also helps EU5 shed more abstraction, as you're no longer collecting points to spend on actions. Instead, the success of your actions, whether they are diplomatic, administrative or military, depends on the skills of named-characters placed in positions of power, like your cabinet.

- The economic and trade systems are significantly richer now. Your provinces can gather goods or produce them in buildings you construct, which can then be used to satisfy your needs or sold on the market. Some buildings need specific goods to function, and these buildings also need workers, as well as cash investment.

- This isn't a CK game, but characters are pushed more to the forefront this time. They don't have the rich lives of your CK dynasties, but there's still some drama, and they don't feel like simple tools anymore.
Everything can be automated. Not ready to get into the economics game? No worries. Just let the AI handle it. Want to focus on exploration instead of warfare? The AI can deal with all the bloodshed for you. You can automate entire families of systems, or go more specific, just telling the AI to manage your local market.


Europa Universalis 5's unusual, year-long reveal was a lesson Paradox learned from Imperator's mixed reception: 'I wanted to do it a little bit earlier, but marketing people tend to get panicky when you start talking'
 
Sono molto contento che abbiano finalmente inserito un sistema di pop anche su EU, il suo più grande problema è che partiva anche verosimile, ma se minmaxavi già nel 600 potevi arrivare ad avere armate improbabili, come se ogni cittadino fosse un soldato.
Manco la Prussia dei tempi “esercito con uno stato” :sard:.

Big win anche la rimozione del sistema di mana, era un’altra di quelle cose che rendeva il gioco troppo artificiale e tendente all’RNG.

Purtroppo anche per me la UI è abbastanza peggiorata, direi anche rispetto a EU4.

Bene che finalmente ci facciamo sentire un po’, non penso cambierà nulla, ma almeno poniamo un minimo di attenzione verso una delle community di EU più antiche, anche considerando che la concorrenza non si fa troppi problemi a includere anche l’italiano.
 
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