PS5 Fairgames | Competitive Heist game da Haven | REBRAND, PROBLEMI, E RINVIO AL 2026!

  • Autore discussione Autore discussione Giamast
  • Data d'inizio Data d'inizio
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It's described as a "Battle Royale crossed with an extraction shooter", with elements of both Fortnite and The Division present.

Apparently, the game sees you dropped into a large urban environment in squads of three to four, and tasked with stealing from vaults while other groups of players attempt to do the same.

The game doesn't not feel good to play and it's "super clunky" in its current guise, which reflects what Bloomberg wrote in its report on Raymond's departure. The feedback to the release has not been good.


:galliani3:
 
Trovo comunque molto affascinante come fallimento dopo fallimento la Raymond abbia comunque un seguito di fedelissimi nell'industria, e tantissima fiducia dai publisher... E' quanto meno curioso :asd:
Perchè è gnocca e mette noi uomini ai suoi piedi. :hall:
 
Trovo comunque molto affascinante come fallimento dopo fallimento la Raymond abbia comunque un seguito di fedelissimi nell'industria, e tantissima fiducia dai publisher... E' quanto meno curioso :asd:
Il fallimento è indipendente da che persona sei sul lavoro e da quanto sei bravo, magari con lei si lavora bene da dipendente e la seguono molti :asd: Poi chiaro, se ne beccasse una di successo male non farebbe XD
 
Il fallimento è indipendente da che persona sei sul lavoro e da quanto sei bravo, magari con lei si lavora bene da dipendente e la seguono molti :asd: Poi chiaro, se ne beccasse una di successo male non farebbe XD
Molto dura lavorare "bene" quando inanelli fallimenti su fallimenti (anche a livello curriculare non è proprio un bello sprone). Ma evidentemente la tizia ha carisma. Spero per lei che questa sia la volta buona, visto che è dai primi 2 AC che porta sciagura ovunque vada (magari non per sua colpa, chissà...).
 
Jade Raymond ha prodotto pure l'ultimo Splinter Cell, ottimo capitolo della serie.. già per questo ha la mia gratitudine incondizionata :asd:
 


- the studio count is currently at 53 lots of ex Assassins Creed devs and Rainbow Six Siege & Watch Dogs.

- Haven game is an ambitious-AAA new IP. It's already in the "hands-on" phase

- Seems like it involves UGC but they're also aiming to get a strong IP behind it too.

- She pointed to next gen visuals having a big impact (hence why they want to expand their team)
 
- the studio count is currently at 53 lots
Buono (per uno studio comunque che ha meno di un anno)
of ex Assassins Creed devs
Buono
and Rainbow Six Siege & Watch Dogs.
Meno buono
- Haven game is an ambitious-AAA new IP. It's already in the "hands-on" phase
Buono.
- Seems like it involves UGC
Meno buono.
but they're also aiming to get a strong IP behind it too
Non ho capito cosa intenda, ma ok.
- She pointed to next gen visuals having a big impact (hence why they want to expand their team)
You don't say Jade?

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Games that interest her (and the team) in the landscape are stuff like Valheim, Animal Crossing, Fortnight Creative, or Minecraft.

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Ultima modifica:
Una roba ala Valheim ma con graficone next-gen mi piacerebbe un casino

Minecraft e Animal Crossing… PLS :sard:


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Animal Crossing mi piace, ma richiede un bilanciamento di Dio. Di AC ne esiste 1 su 1000.
Valheim è un ottimo titolo che mescola single e multi in un contesto action e creativo OW (procedurale). Non è una brutta metrica da prendere.
Minecraft preferisco non commentarlo per rispetto alla Santa Sede.
Fortnite Creator preferisco non commentarlo per rispetto alle mie palle.
 
Ho già capito che non me ne frega un cazz :sard:
 
“Games that interest her (and the team) in the landscape are stuff like Valheim, Animal Crossing, Fortnight Creative, or Minecraft.”

Male, molto male, malissimo!!!

Vediamo un video, ma le premesse non mi entusiasmano per nulla.
 
Probabilmente non me ne fregherà una mazza. Complimenti a lei comunque, più invecchia e più diventa bella :asd:

I maschi del settore invecchiano di 10 anni ogni 2, lei diventa sempre più figà :asd:
 
Probabilmente non me ne fregherà una mazza. Complimenti a lei comunque, più invecchia e più diventa bella :asd:

I maschi del settore invecchiano di 10 anni ogni 2, lei diventa sempre più figà :asd:
Si nutre della linfa vitale dei colleghi :sard:
 
"And when it comes to really ambitious games and the PS5 and what it can do, and you're trying to achieve this next-level quality visually, and you have an art director like Raphael Lacoste, and you have these ambitions. And you need to think: What does it meant to support the first terabyte game? What does it meant to support this level of data? All of these things that we learnt to make game streaming of this generation possible, are interesting to reach the next level of quality. So there are quite a few things that we have learned that we are applying our tech stack."

:sisi:
 


Jade Raymond, her five co-founders and about 20 ex-Google employees in Montreal founded Haven Studios almost on the sly a year ago in the Quebec metropolis. The company prides itself on "having the latitude of an independent publisher and the resources of a major studio. The trick: Haven's main financial backer is the Sony Group. The Japanese giant asked Raymond and her team to submit three blockbuster game projects, and then fund the development of the one deemed best.

"They finally asked us to do two, or even three, but we decided to focus on a first title to start with," says Jade Raymond, who was interviewed by Le Devoir alongside Paola Jouyaux and Pierre-François "Sapin" Sapinski, two of the other five founders of Haven Studios.
All that is known about the new game is that it will be a persistent, scalable online environment accessible through a PC or PlayStation console, much like another popular Montreal-based online game, but produced by Ubisoft, called Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. The action promises to be quite different from that first-person shooter, given Haven Studios' mission to promote inclusion and caring.
These environments are not only games, they are also social platforms for many players," says Paola Jouyaux. It has to stay that way. To last, a game must remain fun to visit."

"We won't accept idiots," jokes Pierre-François Sapinski. Haven Studios, however, welcomes experienced programmers with open arms. The company has tripled in size since it was announced in March 2021 and will continue to hire in the coming months.
Haven Studios is at the heart of this strategy. The Montreal-based publisher is expected to confirm a collaboration with the PS5's main architect, California-based designer Mark Cerny, in the near future. The goal is to have Haven's programmers benefit from his expertise to better exploit the mechanics that hum under the hood of the PS5.

"Our ambition will be to push the technical capabilities of the console further," says Jade Raymond, who herself began her career in video games at Sony. "We will have the opportunity to work with people at Sony who are among the best in the world at what they do. This will allow us to create games of the highest quality," adds Paola Jouyaux.
His employees will also have good reason to want to stay with Haven since the terms of employment routinely include shares in the company. This approach is popular among tech startups to attract talent. "Everyone is an owner and can participate in Haven's future," concludes Jade Raymond.
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Opinione personale:
:fantozzi:
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TLDR:
 
Ultima modifica:
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Co-founder of venture headed by Jade Raymond departed earlier this month​

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Anche se è una notizia vecchia di un mesetto:
Screenshot_2022-02-16_at_12.46.14_pm.png
 
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Co-founder of venture headed by Jade Raymond departed earlier this month​

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Anche se è una notizia vecchia di un mesetto:
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Yep era stato fuori nel topic dei PS Studios. Ma ci sta riportarla pure qui.

Ogni giorno che passa Haven pare davvero un ottimo investimento...
 
Invece di spender soldi su sta tizia e il suo studio, spendevi meno e potenziavi Japan Studios, che quelli ti avrebbero sfornato qualche capolavoro
 
Il co-fondatore di Haven studios ci saluta, dopo nemmeno 10 mesi dalla fondazione :asd:
Non poteva che essere altrimenti con jade raymond di mezzo. è solo questione di tempo :asd:

 
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