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At Gamescom 2022 Twinfinite sat down with chief producer Yasuyuki Oda and associate producer Joshua Weatherford, and we tried to glean as much information as possible about the game.
First of all, development has already started. This isn't a case in which the game has just been greenlit on paper.
That being said, the new Fatal Fury is a "very big release" for SNK, so it'll be "a little while" before we see more. The developers want to make sure it's perfect before prime time.
Oda-san mentioned that when he returned to SNK in 2014 (After a long stint at Dimps), one of the first things he said to then president Eikichi Kawasaki was "please let me make a new Garou game." It took a while for the stars to align, but ever since then bringing the series back has been one of his goals.
We also learn that while there will still be a focus on online play and VS fighting, the new Fatal Fury will also have more of a focus on the single-player mode compared to SNK's recent releases.
This shouldn't surprise those who know the series, as the Fatal Fury series has an extremely complex story, so it's not surprising that the new one may feature an extensive story mode as well.
Speaking of the story, Oda-san acknowledged that the large time gap from the latest Fatal Fury release and today creates a challenge because many of today's players aren't aware of what happened in previous entries. The team is definitely thinking about this and they have a few plans to overcome it.
basta che non me li fanno dei plasticoni come in kof, veramente brutto da vedere quel 3d
Se vogliono davvero renderlo perfetto, spero che prendano spunto da ASW e comincino a valutare quel tipo di graficaEh per me devi tenere basse le aspettative. SNK non è più quella di KoF13.
Imho facile che alcuni pg li prenderanno paro paro da quelli di KoFXV e ce li schiaffano qui.
Se vogliono davvero renderlo perfetto, spero che prendano spunto da ASW e comincino a valutare quel tipo di grafica![]()
Vero anche questo, però diavolo, se vogliono realmente fare le cose per bene questa dovrebbe essere la strada da percorrere. Mettiamoci anche che per lo meno dal XIV al XV è migliorato sotto quel profilo. (il XIV è stato veramente bruttoPer me è impossibile, il modello finanziario di SNK attuale mi pare chiaramente quello di cercare di fare il più possibile usando perlappunto il meno possibile. Vedi Samsho e gli ultimi 2 KoF.
Non se la rischiano col budget su un titolo che per quanto amato dagli Hardcore dei picchiaduro, ha probabilmente ancora meno richiamo di KoF come nome.