Game Final Fantasy XV | Al tempo FF Versus XIII |

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Nuovi personaggi si aggiungono al cast di Kingslaive, il film basato su FFXV.
Info su pg e immagini a seguire.

CG Art dei personaggi:

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Screen dal film:

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Info sulla storia:

Info sui nuovi personaggi:

Fonte: http://gematsu.com/2016/05/kingsglaive-final-fantasy-xv-details-protagonist-supporting-characters
Non male come design, davvero niente male, pensavo molto peggio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Ultima modifica da un moderatore:
Hanno installato i fanali anteriori sui chocobo? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Comunque questo video riassume un po' il motivo per cui tendenzialmente non mi piacciono i giochi open-world: poche aree piccole, ben definite e ricche di dettagli > aree sconfinate in cui puoi girare per ore ma in cui non c'è niente.

 
Hanno installato i fanali anteriori sui chocobo? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Comunque questo video riassume un po' il motivo per cui tendenzialmente non mi piacciono i giochi open-world: poche aree piccole, ben definite e ricche di dettagli > aree sconfinate in cui puoi girare per ore ma in cui non c'è niente.
Amen.

Copio-incollo il tuo post dall'altra parte, a simbolo del mio pensiero.

 
Hanno installato i fanali anteriori sui chocobo? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Comunque questo video riassume un po' il motivo per cui tendenzialmente non mi piacciono i giochi open-world: poche aree piccole, ben definite e ricche di dettagli > aree sconfinate in cui puoi girare per ore ma in cui non c'è niente.
Questo è il rischio, e condivido pienamente

Se proprio vogliono fare na roba """aperta""", secondo me conviene che facciano un gioco basato sulle macro aree, in stile TLR more or less

 
Hanno installato i fanali anteriori sui chocobo? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Comunque questo video riassume un po' il motivo per cui tendenzialmente non mi piacciono i giochi open-world: poche aree piccole, ben definite e ricche di dettagli > aree sconfinate in cui puoi girare per ore ma in cui non c'è niente.
ci sono anche le vie di mezzo, lasciare ampio respiro per esplorare ma dare un senso alle aree, vedi gli elder scrolls dove c'è sempre qualcosa per cui valga la pena farsi un giro.. ffxv è andato proprio a ***** dritto verso l'estensione senza senso

 
ci sono anche le vie di mezzo, lasciare ampio respiro per esplorare ma dare un senso alle aree, vedi gli elder scrolls dove c'è sempre qualcosa per cui valga la pena farsi un giro.. ffxv è andato proprio a ***** dritto verso l'estensione senza senso
Be' naturalmente ci sono anche quelli che lo fanno bene, sì sì. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

Però è facilissimo scivolare nella situazione che dico io, purtroppo... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png

NEWS!

Sono stati rilasciati i profili dei quattro boys, inoltre ci sono parecchie nuove info sul gioco grazie alle risposte date alle domande dei fan.

C'è sia roba grossa del calibro che le auto sono più veloci dei Chocobo, wuzzah, sia roba un po' più seria, tipo che nel gioco saranno presenti diversi livelli di difficoltà, che atterrando malamente con la batmobile si fa un bel game over e che all'E3 vedremo il gioco con la grafica "finale", che sarà migliore ripsetto a quella dell'ultima demo.

Info sui personaggi:

Noctis Lucis CaelumAge: 20

Birthday: August 30

Height: 176cm

Favorite Thing: Updating a game’s high score

Heir apparent to the Lucian throne, Noctis’s trials begin when he sets forth from the crown city in order to wed the Lady Lunafreya Nox Fleuret. In combat, he wields spectral weapons which he forges from thin air, a power possessed by those of his royal line.

Ignis Scientia

Age: 22

Birthday: February 7

Height: 183cm

Favorite Thing: Inventing new food recipes

Ignis was raised alongside Prince Noctis to be adviser to the heir apparent. An intensive education instilled in him the resourcefulness and composure required for the role, his tactical acumen proving invaluable over the course of the prince’s journey.

Gladiolus Amicitia

Age: 23

Birthday: April 2

Height: 198cm

Favorite Thing: Camping by Coleman

The Amicitia family has long served as the shield protecting the kings of Lucis and their household, and Gladiolus is its eldest son. The bond he shares with Noctis transcends that of a bodyguard and his liege. With his prodigious strength, he stands ever ready to keep his companions from harm.

Prompto Argentum

Age: 20

Birthday: October 25

Height: 173cm

Favorite Thing: Taking pictures

Fast friends with Noctis since they met as teenagers, Prompto is a young man of common birth who finds himself out of his depth when tragedy befalls Lucis. Nevertheless, he strives to carry more than his own weight, lightening his companions’ burdens as well as their spirits.
Nuove info in base alle domande dei fan:

You can’t climb.There is a system similar to a skill tree. You can also learn new abilities.

The game isn’t set in an open world where you can freely go wherever you like. Since there is a main quest, the more you progress, the more places you’ll be able to go.

The action isn’t very difficult. It’s an RPG through and through that everyone can enjoy. The game will have difficulty settings, which will be discussed more at E3.

The second episode of Brotherhood: Final Fantasy XV will come out around E3.

There are seven types of standard weapon categories, and each category has a variety of weapons. Combined with the Phantom Sword, there are even more categories within itself.

There won’t be a gallery mode in the final version, but there are plans to make it after the game is finished. There are no plans for a camera mode.

Cars are faster than chocobos.

The white-hooded man from the E3 2013 trailer is still in the game.

In response to a user concerned about the “downgraded” graphics of the Platinum Demo, who asked when we’ll see the graphics of the actual product, the response was “Please look forward to E3.”

On putting out an Ignis’ Cookbook: “If you’re in publishing, by all means make us an offer.”

There are no plans for an Ultimate Edition without the Noctis figure.

You can’t control the boat. You can control the camera, however.

There aren’t just 10 songs from previous Final Fantasy games to listen to in the car—there’s an abundance of songs to enjoy. Since there are law restrictions and such per country, being able to play your own music in the game is a difficult thing to implement.

You can save at any time (not just at camp).

You can return to areas you’ve previously visited so long as it’s before the last boss.

You can fast travel by choosing camp sites and such from the map.

In response to “Why did you develop this game for 10 years?” Tabata said it’s not like they decided from the beginning that they were going to develop the game for that long.

Facial and hair designs for Prompto were altered after receiving negative feedback so that users around the world would better receive the game.

Hajime Tabata’s favorite character is Noctis, and Akio Ofuji’s is Prompto.

There are no plans to release a Soldier-style Cloud costume from the Final Fantasy VII movie as downloadable content.

You’ll get a “Game Over” if you fail to land the car from flight. It’s not that difficult, though.

There are many parts based on the real experiences of the staff. Some of it is also influenced by a trip to Europe that Tabata went on in his 20s.

You can give chocobos buffs through meals.

The Lucis government is a friendly one. Compared to the Shinzo Abe administration… “let’s stop there.”

Tabata wants to release a bundle, but that’s up to Sony Interactive Entertainment. He’d like if it could happen.

After development on the game wraps up, Tabata promised SaGa creator Akitoshi Kawazu that he would clear Final Fantasy II.

Tabata is planning a countdown to midnight release live stream on September 29.

Tabata attributes Noctis drinking Ebony in Brotherhood to the behavior of a young person drinking coffee to be cool, since Noctis says he hates it in Episode Duscae.

The name Ebony, which is both the name of the development engine and Ignis’ favorite coffee, comes from the color black, which is the key color of Final Fantasy XV (and the color the coffee). Since there’s already an Ebony Coffee in New Zealand, they might not be able to use the name overseas.

Justice Monsters‘ release timing will be announced immediately following E3.

A “Day 0 Edition” Active Time Report is planned for June 13, the day before E3.
Fonte: http://gematsu.com/2016/05/final-fantasy-xv-main-characters-ages-revealed

 
Ultima modifica da un moderatore:
Questo è il rischio, e condivido pienamenteSe proprio vogliono fare na roba """aperta""", secondo me conviene che facciano un gioco basato sulle macro aree, in stile TLR more or less
A me piacevano le aree come in FFXII...

 
A me piacevano le aree come in FFXII...
Eh come FFXII probabilmente è anche meglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Ultima modifica da un moderatore:
sia roba un po' più seria, tipo che nel gioco saranno presenti diversi livelli di difficoltà, che atterrando malamente con la batmobile si fa un bel game over e che all'E3 vedremo il gioco con la grafica "finale", che sarà migliore ripsetto a quella dell'ultima demo.
A meno di non essermi perso una riga io, questo non l'han detto

 
A meno di non essermi perso una riga io, questo non l'han detto
Forse + un po' una mia interpretazione, ma...

In response to a user concerned about the “downgraded” graphics of the Platinum Demo, who asked when we’ll see the graphics of the actual product, the response was “Please look forward to E3.”
 
Sembra Please be excited so depression will hit harder //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Gameplay trailer contro Titan.

Giocato da un impedito che prima promette cose sfavillanti e poi passa tutto il tempo a schivare (e a lasciarsi colpire). //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif


 
Gameplay trailer contro Titan.Giocato da un impedito che prima promette cose sfavillanti e poi passa tutto il tempo a schivare (e a lasciarsi colpire). //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif


io credo che sia proprio così il gioco..per i masochisti. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile2.png

 
No dai è inguardabile

Cioè ma che senso ha far vedere na roba del genere

 
Che monnezza questo video gameplay. Come farsi cattiva pubblicità da soli //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
serviva ulteriore pubblicità negativa,per smuovere anche gli irriducibili.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
reparto marketing di SE da licenziare in tronco

E3 imbarazzante su tutti i fronti, sto gioco è uscito massacrato

 
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