Game Final Fantasy XV | Al tempo FF Versus XIII |

Pubblicità
Eh sì. Io al tempo dovevo prevedere che dopo 4 anni sarebbero usciti tutti su una console, lol. Please, non difendiamo SQEX su ste scelte atroci.Saran rimasti in 4 gatti ad aver usufruito DAVVERO bene delle collection, ovvero ad aver giocato solo allora gli spin off.
Ma atroci un ca**o, lol. Dal punto di vista puramente economico han trovato l'uovo di colombo con lo split della serie su più piattaforme, per trovarne ancora un altro con le collection. A livello di strategia aziendale son inattaccabili.

 
Ma atroci un ca**o, lol. Dal punto di vista puramente economico han trovato l'uovo di colombo con lo split della serie su più piattaforme, per trovarne ancora un altro con le collection. A livello di strategia aziendale son inattaccabili.
Dovevo davvero specificare che son scelte atroci PER NOI?! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpg

Che poi, in verità, non le trovo così eccellenti neanche per loro. Alcuni titoli avrebbero venduto di più, se concentrati su un'unica console. 358/2 days e Coded, su PSP avrebbero fatto meglio... La gente (ovviamente!) tende a collegare la saga più a Sony, e quindi là c'è il grosso della fanbase. E lo sanno pure(!), o non avrebbero messo lì il capitolo più importante di tutti gli spin off. Pensavano che la base installata del NDS fosse un must per piazzarci un gioco.

E le collection puoi farle, e vendi comunque tanto, pure se i singoli componenti sono già sulla console (o su un'altra unica console, tipo PSP). Quindi, volendo, manco mi son sembrati così tanto brillanti con le strategie.

E non ti consiglio di tirarla a lungo eh. O tiro io fuori due paroline: The Last remnant e SO4. Esclusive 360 (la seconda solo temporaneamente). Mosse brillanti oh. Da inserire nel manuale "come uccidere le vendite di un titolo potenzialmente più che proficuo" (per il primo) e "come smorzare le vendite di un titolo" (per il secondo).

PS: la prima frase del post, comunque, onde evitarti concentrazione sulla seconda, è l'unica vera risposta al tuo post. Il resto son precisazioni di cui comunque fottesega al nostro discorso.

 
Ma son scelte atroci "per te". Io capisco benissimo perché Square Enix ha optato per tale scelta, e non ho problemi a dire che sinceramente, avendo tutte le console su cui son usciti i vari capitoli, la frammentazione della saga non è un problema. That's all.

BTW, The Last Remnant non è esclusiva 360, ca**o stai a dire :gio:

 
Ma son scelte atroci "per te". Io capisco benissimo perché Square Enix ha optato per tale scelta, e non ho problemi a dire che sinceramente, avendo tutte le console su cui son usciti i vari capitoli, la frammentazione della saga non è un problema. That's all.
BTW, The Last Remnant non è esclusiva 360, ca**o stai a dire :gio:
Il tuo post è talmente no-sense che non so neanche che rispondere. :morris82:

 
Il tuo post è talmente no-sense che non so neanche che rispondere. :morris82:
Mettila così:

Tu sei Square-Enix

>Vuoi fare uno spin off portatile

>Monopolio GBA, indi vendite decenti garantite

>Fai Spin Off

>Ripetere per DS

>Ripetere per PSP

>Profit

 
Mettila così:
Tu sei Square-Enix

>Vuoi fare uno spin off portatile

>Monopolio GBA, indi vendite decenti garantite

>Fai Spin Off

>Ripetere per DS

>Ripetere per PSP

>Profit
Ti ho già spiegato che comunque non ha senso sparpagliare su più portatili.

Spin off PSP+spin off NDS<<

Perchè consodoli la fanbase da una sola parte, PSP, che è pure quella più vicina a PS2 e PS4 (ovvero le console che hanno i capitoli main, ovvero le console Sony).

O anche solo per PS3. Un Birth by sleep PS3, sviluppato ai primi tempi PS3 magari, avrebbe venduto quanto un eventuale KH3. Sì, ti costa di più, ma non così tanto in proporzione a quanto avrebbe venduto (su home è risaputo che il progetto appare come "più grande" con questi brand, più ambizioso e "più main", e vende di più) e non così tanto rispetto a quanto è costato su PSP, dove ha comunque sfruttato tantissimo l'hardware. Bastava aggiungere poco qua e là, e sarebbe stato tecnicamente una roba ottima anche per una prima PS3. Ma questa è solo un'ipotesi più pesante.

E soprattutto: si poteva evitare di rendere imprescindibili sti episodi, che è un discorso che va al di là delle vendite. Sparpaglia la serie dove vuoi a fini commerciali, ma non con episodi così. Fa spin off che siano veri spin off, non sti mezzi main.

O lo farebbero TUTTE le serie, se fosse così tanto vantaggioso.

 
Ultima modifica:
minchia deidà ma perchè gli stai dietro quando discute tanto per dirla contraria, inseguire la serie su tutte le console disponibili per poter seguire la storia E' scomodo, è common sense, srsly lascialo blaterare senza dargli corda

 
minchia deidà ma perchè gli stai dietro quando discute tanto per dirla contraria, inseguire la serie su tutte le console disponibili per poter seguire la storia E' scomodo, è common sense, srsly lascialo blaterare senza dargli corda
Sto spiegando la cosa da un fronte puramente economico spiegando perché ha senso (se notate, non ho mai detto che condivida, ma che ha senso da un punto di vista economico "Costi SviluppoxPiattaforme Piazzate"). Poi boh, sarà perché ho avuto a che fare con libri contabili di bar, indi riesco ad immedesimarmi e vedere il senso logico (economicamente logico) di certe scelte commerciali.

 
è figo cos si notano le immagini tipiche di un ff però in chiave moderna, tipo

la partenza con l'airship mentre si salutano gli npc > partenza in macchina mentre dicono addio a cid

l'accampamento dei wol > well l'accampamento dei bevitori de birra

il raging behemot e pure come è comparso il logo alla fine

 
Copio incollo da sez. PS3:

Walkthrough translation
- When Noct changes speed, his party members will too, naturally. It's all in the animation.

- A red gauge appears when enemies are close. Encounter gauge. Then battle starts and it disappears (There's also an audio cue that kicks in when the gauge appears).

- Lock-on is in of course. There's also an auto lock. When the red encounter gauge fills, battle starts. You can run before it does.

- The current monster won't attack on its own. If you attack it though, it'll become hostile.

- Triangle button is assigned to abilities, but it uses MP. Abilities tied to weapons.

- Defending uses MP, abilities use mp, so keeping track of your mp use is extremely important in XV.

- When the blue particles appear and you dodge, that means you're using up MP. MP can completely vanish if you're stuck in a sticky situation.

- His two party members just helped each other while they were trying to move Noctis into a specific position. Killing this monster gets you Meat for cooking at camp.

- Even within the same monster species, they come in different physical sizes, and even sometimes have different move sets.

- Sometimes the enemy flashes. When it flashes, the following attack is gonna be real fucking strong. It's also a chance to counter.

- After parrying, partner attacks can kick in automatically.

- As your party grows closer, new partner moves are unlocked while they talk at camp etc.

- They basically found a super strong version of the monsters they were just fighting. The queen. HP/MP recover automatically, but it's slow.

- Apparently you can't dodge this enemies attacks, so he's gonna put everything into power/damage dealing.

- You can change weapons mid-battle by jumping right into the menu. For example you want a different skill, so you swap out.

- Behemoth Smoke Eye is one of the big bosses in the demo. Finding hints of where he went, and looking for him. AKA: big foot steps.

- You can set your destination marker , making it easier to navigate there.

- The blue shiny things on the environment are items you can pick up, some of which can be traded for cash. Though he's a prince.

- The goal of the demo is to get enough money to get their car back. They gotta fix the car.

- Beating Smoke Eye gets you a fair chunk of cash cause he's kind of a badass. They won't show any more of the main quest line.

- Your party members will point stuff out, say they wanna go places etc. They serve to point out that optional stuff organically.

- Night time! It's super fucking dangerous. Goblins! They're typically only in dark areas/dungeons, but they come out at night.

- Night time enemies have a lot of status inducing attacks.

- When your HP hits zero, you don't immediately die. You go into a certain status, and when that finishes, you die for reals.

- The longer they spend fighting, the more chances there are that other enemies will join, like the current squad of soldiers.

- For the record, these soldiers are actually machines, so they have really inhuman movement and some weird attacks.

- The more damage you deal to the machine soldiers, the more their bodies fall apart. Heads fall off, arms, etc.

- Also if you didn't notice, the battle music is completely different at night.

- Asses got kicked, so they ran the fuck away. The blue light designates a camp site. Mysterious powers, so no enemies can come.

- Can pick what meal to make for dinner at camp.

- Under the meal name is the list of stats the meal will have an effect on.

- First the buff comes in, and then you level up.

- FF fanfare as the stat boosts kick in and dawn arrives.

- Camps also function as fast travel. You can quickly return to the last camp you rested at.

- You can avoid camps to do certain challenge playthroughs, like not leveling up for example. Game is designed to allow for that.

- Oh hey, the floating swords move with the warping. Uses MP nonstop. Nostalgic to see it in action for reals. (For example you can you shift to high locations to restore MP provided you're fighting an enemy without long range weapons/attacks.)

- Smoke Eye is named as such cause he's blind in one eye. That's the key to defeating him.

Q&A

Q: What constitutes a gameover?

A: Noct has to die. But as stated, HP reaching 0 is not dead times. You're in a critical state. When that state's gauge falls to zero, you die. In that time though, you can heal and come back to battle.

Q; What's the framerate/res.?

A: Aiming for tops, not making any promises yet, but aiming for the bestest they can do.

Q: Talk a bit more about the size of the map in the demo.

A: You know, I really don't know. Our map creator said 10 times bigger but that's prob playing it safe. The whole map is prob somewhere between 10-20 times bigger than the demo. They want people to play the demo and get a handle for scale, size, to get a better idea of the proper game.

Q: Weather system?

A: They wanted to put the weather system in to the demo, but they couldn't. The different types of rain weren't finished in time. For example, the rain has physical effects on characters, monsters, environment, and they didn't finish that all in time for the demo.

Q: How many weapons can you get in the demo? Full game?

A: Well, there are the phantom swords, and the normal weapons. They're different. In the demo, the amount of phantom swords you have will be reflected in the actual ability. You'll see that amount float around you. (Basically they wanna see what sort of effect that has on gameplay and adjust from there.)

Q: Dual/Coop attacks?

A: Dual/coop attacks. There are not a ton in the demo, because they're moves you learn as the characters grow. They're also really strong. So they didn't want put a bunch in early on and make it super unbalanced.

Q: How much stuff is there to do?

A: Finding phantom swords. After you beat the main stuff, there is an ending. When that finishes, there's stuff unlocked in the demo for you go back and do. Finishing the main story is not the end of the content.

Q: Any kind of data carrying over to the main game?

A: Nope. You can however save in the demo. Is there anything that you might be able to do with that save in the final game? Prroooobbbably. It's not data carrying over, more like a bonus for seeing you played the demo.

Q: What about Adamantoise?

A: We said you could fight him. But there was some miscommunication. We meant you could fight him in the full Game, not the demo. Demo is in a completely diff location. But because we announced both at the same time, it got lost in the shuffle.

Q: Airships. Are you guys working hard at making that happen?"

A:We've been working on the demo, so no. But once that's out, well...

Q: Can you please give us some info on the characters and story? Jeezzzzz.

A: Right now we want you peeps to enjoy the demo. Then when all that has died down, we'll start going into those details. Patience pls. There is some story at the end of the demo though.

Q: What percent is the game done?

A: Hm, A lot of progress has been made on the systems etc. About 60% done, give or take. As things start to come together, it could jump to 80% in one go, etc. But right now, we're quite a ways way in to development.
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top