PS5 Ghost of Yōtei

  • Autore discussione Autore discussione Hell
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Grafica e atmosfere da meraviglia unica, si aspetta il gameplay ma se riuscisse a migliorare di molto quello e mantenere il livello di scrittura del primo sarà tranquillamente un possibile capolavoro.
 
When we set out to make a new Ghost game, we wanted to maintain the core pillars established in Ghost of Tsushima: playing as a wandering warrior in Feudal Japan, offering freedom to explore at your own pace, and highlighting the beauty of the world.

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We also wanted to continue to innovate. To create something fresh but familiar, we looked beyond Jin Sakai’s story and the island of Tsushima, and shifted our focus to the idea of the Ghost instead. At Sucker Punch we love origin stories, and we wanted to explore what it could mean to have a new hero wearing a Ghost mask, and uncovering a new legend. This led us to Ghost of Yōtei: a new protagonist, a new story to unfold, and a new region of Japan to explore.

While we aren’t diving into story specifics yet today, we can reveal that Atsu’s journey takes place in 1603, more than 300 years after the events of Ghost of Tsushima. Our story is set in the lands surrounding Mount Yōtei, a towering peak in the heart of Ezo, an area of Japan known as Hokkaido in present day. In 1603, this area was outside the rule of Japan, and filled with sprawling grasslands, snowy tundras, and unexpected dangers. It’s a far cry from the organized samurai clans who lived in Tsushima, and it’s the setting for an original story we can’t wait to tell.

This is also Sucker Punch’s first game built from the ground up for PlayStation 5, and we’re excited to build on the visual foundation we established in Ghost of Tsushima by making the world feel even more real. We have massive sightlines that let you look far across the environment, whole new skies featuring twinkling stars and auroras, even more believable movement from wind on grass and vegetation, and more improvements we’ll share in the future. Our new setting also gives us the opportunity to introduce new mechanics, gameplay improvements, and even new weapons.

Our trailer today offers a glimpse into this world, but there’s so much more to show, and we’ll have much more to share in the months ahead, including details about Atsu’s journey and the people (and animals) she’ll meet along the way. We are forever grateful for the success of Ghost of Tsushima, and we can’t wait for you all to experience Ghost of Yōtei in 2025.
 
We also wanted to continue to innovate. To create something fresh but familiar, we looked beyond Jin Sakai’s story and the island of Tsushima, and shifted our focus to the idea of the Ghost instead. At Sucker Punch we love origin stories, and we wanted to explore what it could mean to have a new hero wearing a Ghost mask, and uncovering a new legend. This led us to Ghost of Yōtei: a new protagonist, a new story to unfold, and a new region of Japan to explore.
 
Bravissimi per il coraggio di non arenarsi su Jin per me. Fanculo le logiche corporative, per quello ci sono i settemila giochi di Aloy.
 
Mi è partita la live di un sito concorrente dopo lo state of play e dio mio.

"L'hanno mostrato qui perché sicuramente è il più sfigato dei nuovi giochi Sony... l'agnello sacrificale"
 
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Bravissimi per il coraggio di non arenarsi su Jin per me. Fanculo le logiche corporative, per quello ci sono i settemila giochi di Aloy.
Da una parte dispiace perchè almeno un altro titolo con Jin lo avrei voluto ma capisco la scelta e la rispetto.
 
Mi è partita la live di un sito concorrente dopo lo state of play e dio mio.

"L'hanno mostrato qui perché sicuramente è il più sfigato dei nuovi giochi Sony... l'agnello sacrificale"
:segnormechico:
 
La musica strana che ricorda il western è fatta apposta.

Hokkaido era la frontiera giapponese di quel periodo
 
Vedo che sono già iniziati i “non è necst gien” :mwaha:

Sta storia andrà avanti fino a PS6, per fortuna c’è Star Wars Outlaws a tenere su la baracca
Il prossimo che si lamenta così e poi dice che sony dovrebbe spendere meno per lo sviluppo, perché il mercato sta diventando insostenibile per tempi e costi, spacco tutto.
e mando zaza50 a bannarlo nella vita vera
 
Sparco te probabilmente sarai veramente solo contento con la nuova di ND dal punto di vista grafico xD
Naa DS2 è tanta roba.
Qua invece c'è una distanza visiva spaventosa ma tra sfocature aggressive ed inquadrature più ravvicinate mi sembra in bilico tra il non riesco ad inquadrarlo per bene al mi sembra un po' acerbo. Insomma alti e bassi/ si capisce poco.
 
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