Ufficiale JRPG Journal | News dal mondo!

  • Autore discussione Autore discussione Igniz83
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Edizione di martedì 7 luglio 2020






NSW/PC/PS4


Annuncio e data per PS4 di Dragon: Marked for Death.

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PC/PS4/XBO/NSW/Smartphone


Prima di tre interviste per il 20° anniversario di Final Fantasy IX.

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NSW/Smartphone


Annunciato un port anche di Monster Rancher 2.

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NSW/PC/PS4/XBO


Annunciata una versione anche per Switch di Ys Origin.

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Dopo l'annuncio di ieri, ecco i primi due scan sul port per Switch e Smartphone di Monster Rancher 2


 




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Edizione di mercoledì 8 luglio 2020






Smartphone


4 nuovi scan e data d'uscita giapponese per Dragon Quest Tact.

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NSW/PS4


4 nuovi scan con personaggi e nuovi nemici di Mary Skelter: Finale.

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NSW/Smartphone


Primi due scan per il neo-annunciato port di Monster Rancher 2.

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PC/PS4/XBO


Story trailer, voti di Famitsu e 12 scan per SAO: Alicization Lycoris.

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Edizione di giovedì 9 luglio 2020






Disponibile da oggi Sword Art Online: Alicization Lycoris

Regioni: Giappone

Piattaforme: PlayStation 4, Xbox One



NSW/PC/PS4


Nuovo trailer "Characters & Features" per il gioco di Fairy Tail.

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NSW/PC


Annunciata una versione fisica per Switch di Grandia HD Collection.

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NSW/Smartphone


Prime immagini e dettagli sul nuovo port di Monster Rancher 2.

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Banner of the Maid uscirà in Europa il 12 agosto per PS4 e Switch.

E' prevista anche una versione per Xbox One, che però arriverà più tardi.

Al momento, il gioco è già disponibile su PC.

https://www.gematsu.com/2020/07/banner-of-the-maid-for-ps4-switch-launches-august-12

Il 16 luglio uscirà invece in Giappone Touhou Labyrinth: Gensokyo to Tenkan no Taiju, per PS4 e Switch.

The Touhou Project dungeon RPG allows players to form a party of 12 from over 50 playabl characters to take on a vast labyrinth and battle against formidable enemies, including over 100 bosses. Characters can be enhanced with character-specific skills, equipment creation, stat increase items, level up bonuses, and more. You can acquire a sub-class by using an awakening item, or increase your stats by spending money.


Immagini: 
















https://www.gematsu.com/2020/07/touhou-labyrinth-gensokyo-to-tenkan-no-taiju-launches-july-16-in-japan

 
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Edizione di venerdì 10 luglio 2020






Disponibile da oggi Sword Art Online: Alicization Lycoris

Regioni: Europa, America

Piattaforme: PlayStation 4, Xbox One, PC.



NSW/PC/PS4/XBO


Data europea per le versioni PS4 e Switch di Banner of the Maid.

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PS4


Immagini dei nuovi costumi dlc usciti oggi per Sakura Wars.

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PC/PS4/XBO


Trailer di lancio per l'uscita di Sword Art Online: Alicization Lycoris.

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NSW/PS4


Data JP, trailer e immagini di Touhou Labyrinth: Gensokyo to Tenkan no Taiju.

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Edizione di lunedì 13 luglio 2020





Smartphone


Immagini,video ed una data per il CBT di  NieR Re[in]carnation.

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Edizione di martedì 14 luglio 2020






NSW/PC/PS4/XBO/Smartphone


Seconda intervista per il ventennale di Final Fantasy IX.

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Smartphone


Quasi pronto per il lancio in Giappone Tales of Crestoria.

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NSW/PC/PS4


Trailer dedicato ai personaggi di Trails of Cold Steel IV.

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Edizione di mercoledì 15 luglio 2020






Animazione


Svelata la data per la serie in CG di Dragon's Dogma.

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NSW/PS4/Smartphone


4 nuovi scan della riedizione di Final Fantasy Crystal Chronicles.

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NSW/PS4


Una serie di nuove immagini di Metal Max Xeno Reborn.

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Smartphone


Disponibile l'update 1.5.2 di Sword Art Online: Integral Factor.

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Smartphone


Trailer e pre-download disponibile per Tales of Crestoria.

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PS4


4 nuovi scan da Famitsu per Trails of the Beginning.

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NSW/PS4/XBO


Data JP per le versioni PS4 e Switch di Yomi wo Saku Hana.

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RPG Maker MZ sarà disponibile per PC dal 20 agosto.

Tra le numerose lingua supportate ci sarà anche l'italiano.

Qui la pagina Steam con numerosi dettagli su questa nuova versione:

https://store.steampowered.com/app/1096900/RPG_Maker_MZ/

Primo video di gameplay della versione console (in questo caso, Switch) di Banner of the Maid.

Il gioco, già disponibile su PC; arriverà su PS4, Switch e più avanti Xbox One.




 




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Edizione di giocedì 16 luglio 2020






Disponibile da oggi Dragon Quest Tact

Regioni: Giappone

Piattaforme: Smartphone (Android, iOS)

Disponibile da oggi Tales of Crestoria

Regioni: tutto il mondo

Piattaforme: Smartphone (Andorid, iOS)

Disponibile da oggi Touhou Labyrinth: Gensokyo to Tenkan no Taiju

Regioni: Giappone

Piattaforme: PlayStation 4, Switch



Industria


Scoperto un rating australiano per Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy.

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NSW/PC/PS4/XBO


Primo video di gameplay per console (Switch) di Banner of the Maid.

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PS4


Kizuna Ai e Tow Kiseki giocabili tramite DLC in Neptunia Virtual Stars.

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PC


Una data d'uscita e il supporto per la lingua italiana in RPG Maker MZ.

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PC/PS4/XBO


Vendite JP e fix in arrivo per i bug di Sword Art Online: Alicization Lycoris.

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Smartphone


Tre nuovi video per festeggiare l'uscita nel mondo di Tales of Crestoria.

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PS4


Immagini e dettagli su vecchi e nuovi personaggi di Trails of the Beginning.

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Edizione di venerdì 17 luglio 2020






NSW/PC/PS4


Gameplay in compagnia dei doppiatori di Fairy Tail.

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PS4


Un video dedicato alle musiche di Trails of the Beginning.

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NSW/PS4


Nuovo trailer di Yo-kai Watch Jam: Yo-kai Academy Y.

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Edizione di lunedì 20 luglio 2020






NSW/PC/PS4


Annunciato ufficialmente Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy.

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NSW/PC/PS4


Nuovo spot di 30 secondi per la televisione pe ril gioco di Fairy Tail.

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NSW/PS4


Annunciato, con primo trailer, Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster.

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NSW


Trailer e uscita worldwide confermata per il 2021 per Shin Megami Tensei V.

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Edizione di martedì 21 luglio 2020






PS4


Uscita EUR e USA rimandata all 22 settembre per 13 Sentinels: Aegis Rim.

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NSW/PC/PS4


La valutazione data dai recensori di Famitsu al videogioco di Fairy Tail.

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PS4


Una serie di indiscrezioni sul prossimo capitolo di Final Fantasy VII Remake.

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NSW/PC/PS4/XBO


Terza e ultima intervista per il ventennale allo staff di Final Fantasy IX.

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NSW/PS4


Trailer giapponese esteso di Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster.

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4 nuovi scan per Fairy Tail.













Genshin Impact per PC e Smartphone uscirà in ottobre.

Il 30 luglio parterà la seconda closed beta su PS4.

https://www.gematsu.com/2020/07/genshin-impact-due-out-by-october-for-pc-ios-and-android-second-closed-beta-test-for-ps4-begins-july-30

Annunciato Fate/Extra Record, remake dell'originale Fate/Extra del 2010.

Uscirà per le piattaforme della generazione attuale.

About

Fate/EXTRA released on July 22, 2010 as the first RPG in the Fate series. 10 years after its original release, the game is now being remade for current generation platforms. To all those who once witnessed the Moon Holy Grail War unfold, and those who have yet to, please look forward to its arrival.

Staff

  • Original Story and Scenario: Kinoko Nasu / Type-Moon
  • Original Character Concept: Takashi Takeuchi / Type-Moon
  • Planning and Direction: Kazuya Niino / Type-Moon Studio BB
  • Character Design: Arco Wada


Details

  • In Fate/EXTRA Record, the protagonist Hakuno Kishinami speaks. There are both male and female voice options, as well as the option to turn off voices.
  • For those asking for a Steam version, while Niinou could not say what platforms it will release on, he wants to reach a wide audience. You can expect good things.
  • Niinou also wants to remake Fate/EXTRA CCC. But nothing has been decided. It is quite the lewd game, so he wonders what the best way to go about releasing it nowadays would be.
  • Fate/EXTELLA Link‘s Charlemagne was very popular, and Niinou received a message requesting he be included in Fate/EXTRA Record, but that would be difficult to do since he is not directly connected.
  • They’re also considering doing a full voice-over for Fate/EXTRA Record‘s mob master. “But I’m not sure yet. Maybe we won’t.”
  • The development concepts of Fate/EXTRA Record were “Fate/EXTRA once again” (the desire to make a game that can connect to the next one), “high quality,” “for people just meeting Fate and EXTRA for the first time” (to make it so that players new to the series can enjoy it, too), and “to get people familiar with Type-Moon Studio BB.”
  • The reason Niinou left Square Enix was to remake Fate/EXTRA, as well as to make another grand title. But in order to make that title, Type-Moon Studio BB first needs to gain recognition through Fate/EXTRA Record so that you will be able to look forward to its titles seven years from now.
  • Development on Fate/EXTRA Record started half a year ago.
  • Novel parts return. You can talk to most characters.
  • Saber will take the lead and go ahead of you in dungeons.
  • The battle system has been completely redone. The reason the original had a rock-paper-scissors system was because they wanted to have Servants battle it out in the case of a tie. Now, the battle system is a deck build-style system in which commands flow in randomly each turn, and you have to determine which is the best to use for that turn while avoiding damage. For each battle you win, you will get a new command.
  • New monsters will appear.
  • All scenes featured in the original game will return.






https://www.gematsu.com/2020/07/fate-extra-remake-fate-extra-record-announced-for-current-generation-platforms

https://www.gematsu.com/2020/07/fate-extra-record-nine-minutes-of-gameplay-another-version-trailer-and-new-details

Usciti anche Fate/Extella: The Umbral StarFate/Extella Link per smartphone.

https://www.gematsu.com/2020/07/fate-extella-the-umbral-star-and-fate-extella-link-now-available-for-ios-and-android-in-japan

 
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Edizione di mercoledì 22 luglio 2020






Disponibile da oggi Dragon Marked for Death

Regioni: tutto il mondo

Piattaforme: PlayStation 4



PC/PS4


Anticipata la data della versione PC di Death end re;Quest 2.

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Industria


Annunciato il remake del titolo del 2010, Fate/Extra Record.

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NSW/PC/PS4


4 nuovi scan da Famitsu per il videogioco di Fairy Tail.

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NSW/PC/PS4/Smartphone


Data per PC e Smartphone e nuova beta PS4 per Genshin Impact.

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Industria


Ottimi risultati di vendita per i più recenti giochi di Persona.

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PC/PS4/PS5/XBO/XSX


Trailer, date e versione anche per PS5 per Yakuza: Like a Dragon.

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Un'intervista con Keita Iizuka, produttore di Scarlet Nexus, per PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X e PC.

—Please tell us your inspirations Scarlet Nexus?

Iizuka: “Scarlet Nexus is based on our desire to tell a story about group members who have outstanding powers, who utilize their own individuality and characteristics to accomplish missions and reach a certain goal by cooperating as a professional team, as you will see in the game. And adding to that, we also wanted to use the ‘superpowers’ that most people have fantasized about as the main theme for the game. Combining the two concepts, Scarlet Nexus was born.”

—What experiences from the Tales of series are you applying to Scarlet Nexus?

Iizuka: “In Scarlet Nexus, the experience we have been utilizing from developing the Tales of series including techniques on storytelling and character development. Especially, in Scarlet Nexus we have constructed action battles to be intuitive and exhilarating. Moreover, the action battles are assembled in a way that players can feel their own steady improvements and growth throughout the game. All of these are what we’ve put into the development of Scarlet Nexus, based on the experiences from the Tales of series.”

—As we know that Mr. Iizuka has also developed Code Vein and God Eater, are the titles connected in any way? If not, how are you utilizing your experiences into Scarlet Nexus?

Iizuka: “Scarlet Nexus‘s universe is totally not connected to Code Vein‘s nor God Eater‘s in any way. However, the fact that players could become one of the fictional characters is what the three games have in common. This time in Scarlet Nexus, we are using “superpowers” as the motif and we hope that players could immerse themselves in the experience of using them.”

Scarlet Nexus is clearly a futuristic game, but also seems to have roots in Japanese culture and mythology. Has it been difficult to balance the two? If so, what was the biggest challenge the development team faced in this regard?

Iizuka: “We have been creating Scarlet Nexus‘s world based on the imagination of how the future world would look like, especially Japan and Asia. That’s why we didn’t particularly feel difficulty in incorporating Japanese cultural elements into the game. Yet, if you look closely into Scarlet Nexus‘s world, you could see that apart from the futuristic looks, you can still identify 90s-like visual elements and retro atmosphere scattered across the landscape. To combine the futuristic looks of the streets and retro elements, and visually express them precisely to the audience would be one of the most challenging parts in developing the world of Scarlet Nexus. Sometimes you would feel that Scarlet Nexus‘s world is kind of on a different timeline from ours, where society and technology are developed in the ‘wrong’ direction. We can’t wait for everyone to experience the unique atmosphere on their own.”

—Please tell us your inspirations for the character designs.

Iizuka: “In Scarlet Nexus, we are always conscious about the fact that the characters are a team. That’s why we ensured to incorporate uniformity into their designs. All characters have parts that are arranged to reflect their own personalities and characteristics. Moreover, when they are using their superpowers, you can see them wearing their hoods or having other visual elements hiding their faces. They are enduring agony that is paid as a price for having extremely strong powers. By not explicitly showing the characters’ emotional expressions, we put the above designs into the game in hopes of constructing a dark hero visual in Scarlet Nexus.

“The Others are designed to be especially alien and foreign, even in a near-futuristic setting. Although its silhouette might still remind you of some existing biological being, the Others are designed by putting parts of living things and inanimate objects such as metal or cloth together, and combining them altogether skillfully. Also, as their existence is designed to be conceptually different from humans, they do not know our intentions nor our speech. So in order to combat them, the only thing you can use to fight back is by using your superpowers. We do think that the Others are designed to be very tempting, yet very uncanny, while also looking cool in the game.

“Scarlet represents a shade of red and can also refer to heroes. In Scarlet Nexus‘s visuals and designs, you could see red strings, which corresponds to the title. And for the game system and story, it also has a very important meaning hidden within, so please do look forward to more information that will be revealed in the future.

“We hope to further present you with information on Scarlet Nexus in the future, so please definitely look forward to that.”


https://www.gematsu.com/2020/07/scarlet-nexus-producer-keita-iizuka-discusses-inspirations-past-experience-world-and-character-designs

 
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