News La Gattezza del Vapore | News e discussioni generali dal mondo PC

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Non capisco bene come stia ragionando l'amministrazione SEGA visti gli accordi con Epic e MS, due piattaforme su cui letteralmente vende 0 copie. :hmm:
Beh su MS fino a poco tempo fa i giochi manco uscivano, come facevano a vendere? :asd:
Se tornassero alle collaborazioni stile inizio 2000 invece qualcosa di interessante potrebbe venire fuori, Spencer tempo fa disse che gli dispiaceva non poter recuperare in alcun modo il seguito di Jet set radio (ad oggi ancora esclusiva xbox purtroppo), chissà
Per una forma di crossplay tra EGS e Steam (Le versioni console viaggiano su framework differenti quindi non c'é alcuna forma di crossplay con esse). É un altro dei mille metodi per incrementare il MAU dell'Epic Store
più che altro i furbacchioni non l'avevano indicato nella pagina, e hanno aggiunto il tag solo dopo che gli acquirenti sorpresi lo avevano fatto notare nei topic della community di Steam:asd:
 
Non c'è bisogno di creare nessun account Epic, in realtà. All'uscita del gioco chiedeva se si volesse creare l'account per usufruire dell'online service, ma se uno voleva farne a meno poteva cliccare violentemente la X che c'è in alto a destra. Si chiudeva tutto e si giocava con Sonic su Steam in modalità single player.
Era antipatico e fastidioso, e non se ne sentiva il bisogno, ma diciamo che si poteva farne a meno. I problemi di questo Sonic sono ben altri, ha un level design di una scorrettezza sconcertante, è diventato a tutti gli effetti un trial&error.
Ieri c'è stata l'ultima patch e SEGA ha scritto questo messaggio:
Today, we are releasing a patch that moves the Epic Game account login prompt from appearing at game startup to only appearing when a player starts online Battle Mode. This login is currently required to play in online Battle Mode on Steam. You should no longer see the prompt once you have synched your Epic and Steam accounts. Stay tuned to this space for future updates.
Post automatically merged:

Aggiungo anche che non è un gioco che vale 60€, dura pochissimo, solo i primi livelli sono ispirati, poi cala drasticamente di qualità. Oltre ad avere una longevità scarsissima. Forse proprio per questo puntavano sulla componente online ed è ingiustificabile l'utilizzo di Epic Service.
Davvero, se uno vuole giocarci solo in single player vi consiglio di aspettare, se non addirittura saltare questo Sonic. È bello da vedere, ma potrà risultare anche molto frustrante. Se invece sentite il bisogno di giocare anche online, allora evitatelo proprio.
 
Ultima modifica:
Ubisoft sempre pronta con nuove IP, nuove idee e innovazione a quanto pare.

Non so come facciano a stare ancora in piedi sinceramente.
 
Star Wars Dark Forces Remaster Launches Exactly 29 Years After The Original

A remaster of a classic adventure from the Star Wars vault previously announced this summer now has a release date that will sound familiar to those who played the original release. Nightdive Studios and Lucasfilm have announced that Star Wars: Dark Forces Remaster will launch February 28, which is 29 years to the day since its original release in 1995.
 
 
Un'ottima notizia, anche perché Horizon 1 era rimasto l'unico gioco Sony rilasciato su GOG per tantissimo tempo, abbastanza da far pensare che sarebbe rimasto l'unico. Speriamo che inizino ad arrivare anche gli altri titoli piano piano (e che abbiano rimosso lo Spyware da DG per questa versione /s).
 
Un'ottima notizia, anche perché Horizon 1 era rimasto l'unico gioco Sony rilasciato su GOG per tantissimo tempo, abbastanza da far pensare che sarebbe rimasto l'unico. Speriamo che inizino ad arrivare anche gli altri titoli piano piano (e che abbiano rimosso lo Spyware da DG per questa versione /s).
Ottima notizia anche se dimostra la casualitá della strategia Sony su PC, é impossibile stabilire un pattern quantomeno :asd:
 
Domani parte l'open beta. Questo genere di giochi non m'interessano più, ormai, ma lo proverò comunque, giusto per provare qualcosa di nuovo.



 
 
Steam Client Update - October 25th

A new Steam client has been released and will be automatically downloaded.

General

  • Improved colors for HDR screenshots
  • Display shader cache disk usage information under Settings->Storage.
  • Fixed notifications not showing in Big Picture Mode while in-game.
  • Fixed an issue with art for some games not properly updating.
  • Fixed some DLC art displaying in the wrong language.
  • Fixed games attempting to open achievements page in overlay loading the incorrect page.
  • Fixed a case where proton related configuration options could show up on Windows based systems.
  • Fixed links in the desktop overlay's Game Overview tab opening in the main Steam window instead of the overlay
  • Fixed small mode dimensions not restoring correctly if previously sized smaller than the minimum large mode dimensions.
  • Fixed resize grip showing sometimes when windows are maximized.


Remote Play

  • Improved colors when streaming HDR games
  • Fixed rare case of the connection hanging when starting to stream
  • Added support for low latency networking option on Steam Link
  • Use fixed bitrate in automatic bandwidth mode to improve picture quality
  • Fixed the streaming client not consistently getting focus when streaming to Windows
  • Added a low latency network setting, which reduces latency at the cost of bandwidth
  • Fixed audio crackling while streaming
  • Fixed only streaming a portion of the screen and a doubled mouse cursor when display scaling is enabled on Windows hosts


Steam Input

  • Restored ability to rename controllers in the Options->Controller menu.
  • Fixed delayed input when opening the standalone On-Screen Keyboard
  • Fix for Razer Wolverine V2 Pro Dualsense gyro.
  • Partial fix for older Gyro "As Joystick" modes, but there are still known issues. Renovation is underway.
  • Fixed Steam Input remapping for some games using WGI
  • Minor UI tidying.
  • Added support for the PowerA Nintendo Switch Nano Wired Controller
  • Fixed for opting into or out of Steam Input on the configurator page not updating the configuration until the next time the configurator was opened
  • Fixed a UI error in the controller settings when a controller hasn't been mapped yet
  • Added the ability to bind the capture button on the Google Stadia controller
  • Fixed bug preventing user-created templates and other workshop configs from being permanently deleted
  • Temporary Fix for SIAPI GetMotionData and legacy gyro modes using a buggy version of the sensor fusion quaternion.
  • Fix for DualShock 4 autocalibration not working unless on the calibration screen.
  • Fix for stale antidrift values being loaded from the cloud (antidrift values only save and load locally, now).
  • Three New Gyro Modes: "Gyro To Mouse", "Gyro to Joystick (Camera)" and "Gyro to Joystick (Deflection)"
    • Expect frequent changes to UI and behavior while we evaluate these new replacements. ("As Mouse", "Joystick" and "As Joystick" gyro modes will remain for now.)
    • These modes share improvements to our Gyro processing.
    • Gyro sensor timestamps are now used resulting in better overall accuracy of the Gyro.
    • Gyro over Bluetooth improvements - gyro motion is extrapolated when Bluetooth packets are delayed, resulting in smoother movement. Any error incurred is corrected gradually over time, during high speed movement to avoid "Ouija effect" during precise aiming.
    • Natural Sensitivity Scale: use "Dots Per 360°" to calibrate both the Flick Stick and Gyro's real world angles into in-game angles. In this way, your Gyro Natural Sensitivity Multiplier can be consistent across games, with "Dots Per 360°" being the isolated tuning value for each game.
    • 1€ Filter: Smoothed low level gyro noise without adding delay.
    • Speed Deadzones and Precision Zones will allow you to tune preferences for hand shake during fine aim.
    • Gyro Momentum Option: releasing your gyro activation button can maintain some rotation from the gyro. Tune the momentum on independent axes to bias toward horizontal movement vs vertical movement.
  • New Gyro 3DOF to 2D Conversion Styles:
    • Local Space (Advanced) uses the local rotation of the gyroscope (as with legacy modes) and allows fine adjustment to the angle of the Primary horizontal axis, and the Complimentary axis's contributions.
    • Yaw, Roll, and Yaw + Roll - legacy "Local Space" settings brought forward for easier onramp.
    • Note: Yaw + Roll is slightly different from "Yaw & Roll Combined" in the previous mode. It has been re-written to avoid "ping-pong" horizontal output response during "figure 8" movement of the gyro.
    • Player Space (Experimental). Vertical output uses local pitch, as usual, but horizontal output comes from rotation around the gravity axis due to local yaw and roll. Many thanks to Jibb Smart.
    • World Space (Experimental). This conversion style mimics Splatoon and other Nintendo aiming standards.
    • Laser Pointer (Experimental). The Cursor is driven up, down, left and right due to an imaginary ray pointing out of the front of the controller/through the SteamDeck Screen. This mode is most appropriate for mouse cursor movement/UI interaction.
    • A note on gyro orientation convention in the new conversion styles Previously we considered "pitch", " yaw" and "roll" to be relative to the hardware - Yaw is considered the axis that rotates about a joystick's central axis on any controller. Moving this convention over to handhelds (i.e. SteamDeck or mobile) has caused confusion for many due to how the controller is tilted in order to look at the screen. To address this, we now compensate for that tilt, and consider "yaw" to be "Human Oriented". So, on Handhelds: "Yaw" is the axis that goes from the top to the bottom of the screen (so turning the handheld around that axis generates "Yaw") & "Roll" is considered the rotation axis through the screen (steering wheel motion). This only changes the expected axes on Handhelds - standalone controllers have the same orientation as ever.


Steam Overlay

  • Fixed microtransactions dialog failing to reopen if the overlay was closed without canceling the transaction.


Big Picture Mode

  • Modal dialogs now dismiss when you click the background.
  • Resume button in main window won't navigate to a blank page when clicked.
  • Fixed Discovery Queue background color.


Linux

  • Fixed in-game overlay keyboard input not working on systems with ibus, such as gnome desktop environments
  • Include 64 bit openvr_api.so, enabling the new VR gamepad UI in SteamVR beta.
  • Improve screen reader support.
  • Fixed a case where the client would fail to handle some open URL requests.
  • Added the -cef-force-accessibility flag to force steamwebhelper to enable accessibility support.


macOS

  • Fixed a case where the client would fail to handle some open URL requests.


Steam Community

  • Fixed friend profile Message button not working


SteamVR

 
 


Starfield esordisce in 3° posizione come player engagement, BG3 stabile in top3 e CP2077 si avvicina pericolosamente al podio :sisi:
ps: per la sorpresa di nessuno, nonostante la qualità e il passaparola BG3 fuori dalla top 10 console nel mese d'esordio
 


Forse è God of War :sisi:
 


Forse è God of War :sisi:

Ho proposto una teoria simile su reddit, uno mi ha risposto che secondo loro la traduzione completa dopo l'ifene è 'God of War and Uncharted are coming soon to GOG' :uhmsisi:

Edit oltre al fatto che l'immagine di background in quel tweet probabilmente è una versione sfocata della cover di GOW :asd:
 

Non si può non amare Two Minutes Papers.
Tutto stupendo, come sempre, ma la paura è che questa tecnologia è proprietaria Nvidia, il che non va mai bene.
 
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