PS4/PS5 New Tales from the Borderlands

• Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
Pubblicità

Post automatically merged:

7,9 da Spazio

OpenCritic - 75
MetaCritic - 78

Gamespot - 7/10
New Tales from the Borderlands manages to accomplish many of the narrative highs of its predecessor by providing a glimpse into how normal, everyday people handle the outrageous going-ons of the Borderlands series. The story is helped along by the narrative arcs of its three main characters, each of which feeds into and builds on one another. The narrative momentum stalls mid-way through the story, but New Tales from the Borderlands manages to finish strong, delivering a charmingly fun space western adventure.
Click to shrink...

IGN - 7/10
New Tales from the Borderlands successfully recaptures a lot of Telltale's original magic with a fresh, funny, and affable new set of main characters, but unfortunately it also introduces new problems – both in the story and in some half-hearted game mechanics – that gum up the works. You don't need to have played the first Tales in order to enjoy this one, but if you're going to choose one or the other, stick with the original and circle back to this pseudo-sequel with tempered expectations if the first one grabs you as much as it grabbed me.
Click to shrink...

GameInformer - 7/10
Still, by the time my 10-hour journey in New Tales From The Borderlands ended, I was happy to have experienced it. There's good in there, but it's sometimes muddled by dated mechanics that feel more obligatory because Telltale did them in the previous game rather than something necessary to its enjoyment. The cast is excellent, and as a character-driven experience, this game excels. I just wished Gearbox propped them up with a story as strong as their individual arcs.
Click to shrink...

Destructoid - 3/10
If you're asking my opinion, don't play New Tales of from the Borderlands. Or maybe pool your money together with your friends and do it in like an ironic, The Room-style playthrough. Thankfully this game won't detract from my enjoyment of the original Tales, but it's a real shame to think of how this could have built on that first game. Unlike its predecessor, I don't think New Tales from the Borderlands is a title I'll ever be returning to.
Click to shrink...

Press Start - 6.5/10
New Tales from the Borderlands, as a spiritual successor to Telltale's series, is a cavalcade of peaks and valleys. It expands on the franchise's complex lore with a terrifically produced five-episode stint that will, for most, be a one-and-done experience that sadly fails to iterate on or improve the tired formula these types of games all rode into the ground.

GamesRadar+ - 4/5
It's hard to do anything but recommend New Tales from the Borderlands with a toothy grin and a hearty backslap. Everything you loved about the original Telltale game is here only bigger, better, and this time, there's a vengeful talking gun. Seriously. What else do you need?

Polygon
New Tales From the Borderlands is eager to please. Its script, excellently delivered by the game's voice cast, maintains a cadence of jokes that rivals Veep for sheer frequency. In the roughly 10 hours it took me to complete the game, I lost count of the pop culture references somewhere between Babe and OnlyFans. You might not like all of the jokes (I, for one, did not care for a particular fart joke), but by golly, there are enough of them here that some just have to land

Ultima modifica:
Arrivato oggi ma prima ho A plague tale requiem da finire, forse questo fine settimana lo comincio.

Fatti tutti e 5 gli episodi.
Sinceramente fatico a consigliarlo.
Situazioni comiche forzate, personaggi stupidi (non nel senso buono o alla borderlands, tranne un paio che funzionano), progressione degli eventi a volte rushata o senza un apparente senso logico e, so che può sembrare scontato visto il genere, si gioca poco... veramente poco (credo di non avere avuto nemmeno un centinaio di momenti in cui ho dovuto scegliere dialoghi/azioni in tutti e 5 gli episodi e le scene in cui si controlla liberamente un personaggio non raggiungono la doppia cifra).

Situazioni comiche forzate, personaggi stupidi (non nel senso buono o alla borderlands, tranne un paio che funzionano), progressione degli eventi a volte rushata o senza un apparente senso logico e, so che può sembrare scontato visto il genere, si gioca poco... veramente poco (credo di non avere avuto nemmeno un centinaio di momenti in cui ho dovuto scegliere dialoghi/azioni in tutti e 5 gli episodi e le scene in cui si controlla liberamente un personaggio non raggiungono la doppia cifra).
Io l'ho preso, ma devo iniziarlo. Mi hai messo di un umore, guarda. :sard:

ma come...le recensioni ne parlavano bene...il primo mi era piaciuto tanto :(

ma come...le recensioni ne parlavano bene...il primo mi era piaciuto tanto :(
Beh, devi considerare che questo, soprattutto in scrittura (e nonostante dicano che ci sono alcune persone, che non si sa chi siano, che si dicano abbiano lavorato sul primo) questo è sviluppato da altri, quindi il primo gioco non da prendere a modello, perché come fosse tutt'altra cosa questo New.

Beh, devi considerare che questo, soprattutto in scrittura (e nonostante dicano che ci sono alcune persone, che non si sa chi siano, che si dicano abbiano lavorato sul primo) questo è sviluppato da altri, quindi il primo gioco non da prendere a modello, perché come fosse tutt'altra cosa questo New.
si ma diverso non significa sempr epiù brutto
Ma quello che dice connor contrasta con le (poche)recensioni che ho letto...e ho paura abbia ragione connor (a sentimento)

Non mi ispirava niente e ora mi hai ammazzo totalmente l'interesse :sard:

Pubblicità
Pubblicità
Indietro