UFFICIALE PC Praey for the Gods

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Possibile capolavoro

 
Il gioco ora si chiama Praey of the Gods perchè Betehsda gli ha fatto causa.

Wha!? Why are you now PRAEY for the Gods!?

Oh yea that...so we didn’t want to do this but we had to change our game name from Prey for the Gods to Praey for the Gods. Thankfully we get to keep the logo but we will spell it “Praey for the Gods”. Honestly, we could make this entire newsletter about our thoughts on this. Trademark law is what we were dealing with and we aren’t under any NDA so we can state the opposition in this situation, Bethesda/Zenimax.

We could’ve fought this and we did think about it for quite a while. Something like a trademark opposition can be long and depending on how far someone wants to fight it can be very expensive. We didn’t want to spend our precious Kickstarter funds, nor did we want to have to ask for additional funds to fight this in court. Using backer money towards something that doesn’t go towards the development or backer rewards felt horrible to us. Even if we did win we’d have to spend a solid chunk of our funds and in our opinion it wasn’t worth it.

The truth is we initially thought about naming the game Præy for the Gods prior to our initial trailer. The logo has both the woman praying against the duality of prey, and thankfully we get to continue to use that. We figured people would have a hard time trying to type in the æ symbol in search engines etc. This was back in 2015 when we posted a trailer on Facebook and Twitter with had no idea if 100 or even 1000 people would watch the trailer. We were applying for both Prey for the Gods, and Præy for the Gods trademarks shortly after as we realized the extent of what we were making. Unfortunately, Zenimax chose to oppose our mark, as they felt both were too similar to their mark “Prey”. While we disagree with their opposition we were able to come to an agreement.

It was something that kept me up many nights, and no doubt shifted our focus from our game frequently. Worrying about the outcome if we went to trial, if we’d lose our fans or walk away from the mark and still potentially get sued for millions on trademark infringement. This is really something no starting company should have to deal with let alone a tiny team of 3. So the fact that we came out the other end intact still developing the game was a win. One that will no doubt shape our company moving forward.

https://www.praeyforthegods.com/praey-for-the-gods-newsletter-8/

 
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Bethesda è davvero ridicola

 
Ma questo significa che la Zenimax/Bethesda possa denunciare qualunque sviluppatore usi la parola Prey nel titolo del gioco? In effetti pare assurdo, perchè non si tratta più di un diritto su un brand, ma su una parola. Avessi capito se il logo del titolo fosse simile a quello del gioco Bethesda, ma qui parliamo di una parola...

 
Ma questo significa che la Zenimax/Bethesda possa denunciare qualunque sviluppatore usi la parola Prey nel titolo del gioco? In effetti pare assurdo, perchè non si tratta più di un diritto su un brand, ma su una parola. Avessi capito se il logo del titolo fosse simile a quello del gioco Bethesda, ma qui parliamo di una parola...
Avevano fatto lo stessa cosa con Scrolls (il CCG di Mojang), in quel caso però avevano perso la causa.

 
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Ma questo significa che la Zenimax/Bethesda possa denunciare qualunque sviluppatore usi la parola Prey nel titolo del gioco? In effetti pare assurdo, perchè non si tratta più di un diritto su un brand, ma su una parola. Avessi capito se il logo del titolo fosse simile a quello del gioco Bethesda, ma qui parliamo di una parola...
Avevano fatto lo stessa cosa con Scrolls (il CCG di Mojang), in quel caso però avevano perso la causa.
Probabilmente avrebbero perso pure questa, ma un conto è fare causa a Notch coi suoi miliardi, un altro è farla a degli sviluppatori indipendenti che giustamente, come hanno detto, non vogliono bruciare i soldi del kickstarter in anni di cause legali.

La cosa che mi sorprende è che compagnie così grosse non tengano conto del ritorno di immagine negativo per tafferugli simili rispetto alla possibilità che ci sia un gioco indie anche solo lontanamente avvicinabile al loro prodotto, mah...

 
Domani in early access:




 
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Il 30/1/2019 Alle 11:59, Maica ha scritto:

Domani in early access:


sapete se il gioco è soltanto da ottimizzare e ha già un finale oppure sono ancora indietro e devono sviluppare parte del gioco?

 
sapete se il gioco è soltanto da ottimizzare e ha già un finale oppure sono ancora indietro e devono sviluppare parte del gioco?
Uno degli sviluppatori ha scritto questo nelle discussioni di steam

the current state of the game could be considered "complete". All bosses are in place and every part of the open world map is available for exploration. EA gives the developers time to continue adding content and improving the game now that they've satisfied all the original goals they intended for release.

 
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