xbox Series x|s Redfall

Con che Personaggio giocherete per primo?


  • Votatori totali
    14
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SpazioGames | 7


Se volete giocarlo in Coop potete riportare i vostri ID, e nel caso pinniamo il post in cima al topic, se vi è comodo.

Massy95 | ID: Massy955962
Wolf Loz | ID: IlChadBarese
ZAGAT117 | ID: ZAGAT117
Floxy | ID: Volpe01
HOMER83 | ID: BARTMAN83
roberto..87 | ID: Robert7281
 
Ultima modifica:
Mi pare eccessivo bloccare il trucchetto della NZ, alla fine si tratta di una manciata di ore di anticipo.

Vabbè lo si gioca domani con calma.
 
Staranno andando nel panico per i votacci leakati :asd:
No non credo. Penso che probabilmente una parte delle divisioni si aspettasse lo sblocco alle 00:00 (Xbox di norma sblocca a quell'ora), e quindi sta accadendo un po' di casino. La scelta di uno sblocco unico, probabilmente non è stata recepita da alcune divisioni locali.
 
No non credo. Penso che probabilmente una parte delle divisioni si aspettasse lo sblocco alle 00:00 (Xbox di norma sblocca a quell'ora), e quindi sta accadendo un po' di casino. La scelta di uno sblocco unico, probabilmente non è stata recepita da alcune divisioni locali.
Ma si era per dire. Certo il trucchetto l'ho fatto per parecchio roba (re4, elden,wulong) e nessuno ha mai fatto storie, alla fine parliamo di poche ore di differenza, che sarà mai
 
Ma si era per dire. Certo il trucchetto l'ho fatto per parecchio roba (re4, elden,wulong) e nessuno ha mai fatto storie, alla fine parliamo di poche ore di differenza, che sarà mai
Sì sì è strano poco da dire. Forse volevano una global release perché sta uscendo in queste ore una patch (alcuni l'hanno scaricata), e non volevano che alcuni partissero alle 12:00 NZ (pre patch). Prima ipotesi che mi viene in mente. Ma han fatto chiaramente un caos con la schedule :asd:
 
Ormai lo si gioca domani con calma e bon.

Comunque confermo che c'è un update da 1,30 GB

Sono i 60fps :trollface:
 
Domani non avrò tempo di giocarlo, magari stanotte mi metto a lavorare fino alle 2, lo provo un'oretta e poi vado a dormire. Certo, ormai a 29 anni potrebbe essere un pò pesante, fatemi sapere se si sblocca la situazione NZ :unsisi:
 
:sowhat: pare proprio un merdone dai tweet che si leggono in giro. Boh, davvero, a me non sembrava affatto malvagio quel poco che ho giocato. Si vede che è uno specchietto per le allodole e poi crolla tutto rovinosamente.
 
Proverò a ripetermi (ma non ci sarà una terza volta): per toni canzonatori o più accesi (legittimo) c'è CW. Qui teniamo le discussioni sul gioco. Tramutare il topic in una serie di attacchi gratuiti o difese gratuite (tra l'altro prima che il gioco sia formalmente disponibile sul mercato, o quanto meno recensito dalla stampa) non aiuta la discussione, è mero spam/flood, e disincentiva le persone a discutere civilmente.

Pazientate qualche ora, e potrete provarlo e valutarlo (o leggere le valutazioni dei recensori di cui vi fidate). Ma al di là di ciò non tramutate il topic in un'occasione per "shitpostare", o i post saranno allocati in altra sede.
 
:sowhat: pare proprio un merdone dai tweet che si leggono in giro. Boh, davvero, a me non sembrava affatto malvagio quel poco che ho giocato. Si vede che è uno specchietto per le allodole e poi crolla tutto rovinosamente.
Sì direi che tra l'altro il parere è unanime, addirittura sulla X gli FPS spesso crollano ad una cifra.
Direi che Phil Spencer deve smettere di chiedere di far uscire giochi evidentemente non pronti.
 
Sì direi che tra l'altro il parere è unanime, addirittura sulla X gli FPS spesso crollano ad una cifra.
Direi che Phil Spencer deve smettere di chiedere di far uscire giochi evidentemente non pronti.
Non so a me sembrava stabilissimo mentre giocavo (su SS). Ripeto, non ho un occhio particolarmente allenato ma rispetto, per dire, a un ghostwire tokyo in modalità res, tutta un'altra fluidità. Poi magari al primo scontro a fuoco un pò più pirotecnico scatta di brutto, questo può essere.
 
Ultima modifica:
Da quanto ho capito lato frame era abbastanza stabile su SX (chiaramente a 30), forse ci sono dei cali in prossimità di determinati particellari?

Comunque sì che stia uscendo di corsa è ormai un non mistero. Ed è un peccato, perché spesso è il modo migliore per giocarsi il pubblico a medio termine.
 
Da quanto ho capito lato frame era abbastanza stabile su SX (chiaramente a 30), forse ci sono dei cali in prossimità di determinati particellari?

Comunque sì che stia uscendo di corsa è ormai un non mistero. Ed è un peccato, perché spesso è il modo migliore per giocarsi il pubblico a medio termine.
Puo darsi che in scontri con più vampiri (che si teletrasportano con effettini) e con le abilità attivate (tipo lancia elettrica dello scrittore) si impalli. Io ho giusto usato pistole e fucile contro mob normali (invero abbastanza statici nelle reazioni) quindi niente di pesante come effettistica.
 
Tanto tra un'ora e mezza sapremo. Once and for all :asd:

Ah se siete di Milano faranno un evento celebrativo i ragazzi di Bethesda in zona Corso Ticinese per celebrare il lancio. Un po' di sano marketing (una rarità :asd: ).
 
Tanto tra un'ora e mezza sapremo. Once and for all :asd:

Ah se siete di Milano faranno un evento celebrativo i ragazzi di Bethesda in zona Corso Ticinese per celebrare il lancio. Un po' di sano marketing (una rarità :asd: ).
Se non riescono a pigliare activision meglio che tutti quei miliardazzi li investano in un po' di sana pubblicità per le due macchine e sopratutto per il gamepass :sisi:
 
5/10

Redfall is not the second coming of first-party AAA games on Xbox and it was never going to be. It's an average co-op shooter with half-baked ideas that never fully come together. It's fun for a few minutes but it wears thin very quickly. Give it a try on Game Pass but don't expect too much.


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4
Redfall is a humongous disappointment, as there are parts of this game that still feature semblances of that Arkane brilliance. The map has potential, there's just nothing to do in it, and the story delivers intrigue at times and shows that the small town America-meets-vampire concept is still very much alive and well. But, this game is an unmitigated disaster at times. It does very little to make you want to keep playing, and even if you do find something to enjoy, the horrible and outright disgraceful performance does everything it can to kill that passion in you. I'm glad that Redfall is here, because now Arkane can put this nightmare behind them and focus their efforts on getting back on track to deliver something far more suited to their talents.

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Redfall is Arkane defanged​


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During one side mission I died trying to kill a vampire, but when I came back to finish the job he was just a non-interactive blue ghost, rotating to face me but otherwise rooted in place. When I came back again his energy shield was there, but the vampire… wasn't in it. During a co-op session I found myself (more than once) fruitlessly attacking an enemy who was standing right in front of me but my friends saw as a dead body. At one stage, while playing solo, my crouch and start buttons broke. They just made clunking sounds. My inability to crouch persisted after death, but returned when I fast travelled to a safehouse. The start button doesn't pause the game, by the way. It's obviously understandable when playing online co-op, but completely baffling and inconvenient when playing solo.

Right now Redfall is not the game I'd expected, certainly not following the excellent Deathloop, but you can check back with us later this week for our final assessment.
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4
Ultimately, Redfall is a game that should not have been released yet. Its litany of bugs hampers the gameplay loop of exploring its world with friends, and that loop itself feels compromised by elements that are poorly executed and ill-suited to the team implementing them. I can't pretend to know whether Arkane chose to make a loot shooter or was assigned to make a loot-shooter, but I can tell you what it feels like: one of the best game studios in the world suddenly made toothless.

Redfall is Arkane making compromises to its own design philosophies to serve a genre it may have been better off avoiding.
While Arkane's abandonment of its own core design principles is jarring from a fan point of view, you need not have played anything from the team before to be stunned by Redfall's lack of polish. This game is simply not ready, and yet here it is, meant to serve as the spring showcase for Xbox Game Pass. There's really no flavor of bug or glitch I did not encounter: game crashes, A- and T-posing characters, oddly duplicating character models, disappearing quest items, incorrect UI information, texture pop-in--and of course the game's lack of a 60-frames-per-second mode, which was recently a pre-launch headline, too. Redfall sorely misses a higher frame rate, but I saw moments during intensive combat where it struggled to even maintain 30 frames. Prey is six years old and looks better than Redfall. The lack of Arkane's usual flair is disheartening. The presence of so many bugs is just insulting. This game is for sale, but it shouldn't be.

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4 su 5

Redfall is a compelling adventure with killer combat and an atmospheric setting in which you can easily lose a weekend. Even though it feels watered down by Arkane’s systemic standards, it’s an ambitious, primarily successful experiment full of narrative nuance and unique ideas. Hopefully, Redfall’s shakeup of the genre will pave the way for more inspired looter shooters in the future and, selfishly… another immersive simulator?

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2.5 su 5

Unfortunately, Redfall is currently also pretty buggy. Fast travel doesn't always work, human enemies regularly just stop animating or being responsive to your presence, and vampires can teleport directly into the scenery and get stuck there. Textures can be inconsistent, and even on running at Ultra on PC, there's persistent pop-in. Plus, on Xbox Series X/S it's launching without a 60fps mode, which results in combat feeling a bit odd and jagged.

Redfall is ultimately not up to Arkane's usual standards. It feels rushed, unfinished, and unsatisfying to play. Single-player is hampered by a squad-based open-world shooter structure, multiplayer held back by odd decisions, and decent gunplay is marred by uninspiring mission structures. It's a confusing game, full of contradictions, and the result is unfulfilling.



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3.5 su 5

Redfall is ultimately a fun experience thanks to the world, the enemies, and the gunplay itself, but as a whole, it's an incredibly shallow one too. Because of this, some may question whether it's worth the price tag, but it's noteworthy that Redfall is launching on Xbox Game Pass. It feels like the game is designed for the service, with an experience that is easily digestible, is full of simple mindless fun, and is easy to move on from.



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After all the confusion over what it would be like to play, Redfall fails at not only being an immersive sim, but everything else, too. I'm a fan of Arkane because of its ambitiously creative and dynamic, systems-driven worlds, and Redfall disappoints in both categories. I'll play more before writing my final review, but I've played a lot already, and I don't expect it to get better.


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Redfall is Arkane's most underwhelming game to date. A fascinating setting and some remnants of the developer's beloved gameplay formula aren't enough to overcome the game's numerous issues, from stiff controls and disappointingly rote design choices to lackluster storytelling and technical deficiencies.
Gamingbolt (5/10)

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Unfortunately, the whole thing can feel like less than the sum of its parts. With the more strategic interest of immersive sims mostly absent you're left with exploration and firefights, which Redfall does fine, even if neither would be anyone's idea of best-in-class. The voice acting and art style are both excellent though, and even though it lacks Dunwall's awesome splendour, there's still a melancholic, lived-in beauty to the place.


It may well be that playing with friends will bring Redfall to greater life but without that option, what's left is a decent action game that doesn't do enough to leverage the unique properties of its developer's favourite genre. When people were mistaking it for a Left 4 Dead clone, Bethesda were instead quick to compare Redfall to Far Cry but neither franchise seems like the sort of thing a developer of Arkane's reputation should be looking to for inspiration, in what is a disappointingly unremarkable romp.
Metro GameCentral (3/5)

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It's hard not to view all of Redfall in these terms. As an echo of Arkane's past glories - one in which the studio's unique voice can still be heard, but more faintly than we've come to expect.
VG247 (3/5)

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It's difficult to know where to go with Redfall, a game that an entire console narrative is pivoting on and a swing at something new from a studio that has well and truly earned a good faith stinker. It's an overstuffed, unsatisfying array of mechanics and storytelling ideas that have been dated for a good while now, and without any of the flavour that makes this studio's work so appealing, the game finds itself without much of an identity. Redfall feels like someone fed Arkane prompts to an AI and I can't think of anything sadder.
Well Played (4.5/10)

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I had fun playing Redfall, both solo and with friends. There's a definite Salem's Lot vibe to a New England town oppressed by a vampire apocalypse. All the characters are interesting to play and the monsters are varied. Still, Redfall does not revolutionize the open-world shooter, or even really evolve Arkane Austin's by-now familiar formula. Redfall feels like the product of a reliable game plan that's due for an update.
COGconnected (78/100)
 
Ultima modifica:
SpazioGames | 7


La review viene aggiunta al post pinnato in cima per una facile visione
 
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