PS4/PS5 Ruined King: A League of Legends Story

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Clyde

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Riot Forge FAQ



1. How is Riot Forge different from Riot Games?

Riot Forge is a publishing label within Riot Games that complements Riot’s research and development program. Our focus is to work with experienced studios outside of Riot Games to create bespoke “completable” League of Legends games. These games will be created and developed by our partner studios and published by Riot Forge. Each game we release will expand the League of Legends universe and allow players to experience League like never before.

2. How does Riot Forge work with developers?

We empower our partner studios and enable them to find their own voice within the League of Legends universe. We guide them through the wealth of knowledge built over the last 10 years and help them stay true to League lore or advance it, by finding their own space to tell their story and re-imagine League in their own style.

Throughout the journey, we’ll provide any support from QA, localization, voice-overs, research, marketing, and more, to help get the game into the hands of players and deliver an experience any League fan or otherwise will appreciate and enjoy.


3. Is Riot Forge releasing new games from Riot Games?

Riot Forge is publishing League of Legends games that are developed externally by third-party studios. Our amazing partners are independent studios passionate about working in the League of Legends universe.

4. Which platforms will Riot Forge games release on?

Our games will go wherever players are playing, including: PC, console, and mobile. We want to make sure our games are as accessible as possible, but not every game will be released on all platforms. We aim to ensure that each of our games is designed with the right platform in mind for the best possible player experience.

5. Which developers is Riot Forge working with?

It’s too early to announce our amazing partners, but rest assured they’re already hard at work creating the incredible experiences for our players. Part of the reason we haven’t announced them publicly is to minimize any distractions for them. What we can say is that the studios we’re working with are truly fantastic and super talented. We know they are going to make incredible games!

6. When can I play a Riot Forge game?

Our developers are still early in the process of creating these great games. When they’re a little further along, we’ll announce the games that they are making.

7. I’m a developer—how can I work with you?

We’re super excited to hear that you’re interested in working with us. We’re always happy to chat with potential partners and build up relationships with studios around the world. Please use the “contact us” option, and if we feel it’s a good fit we’ll get back to you with next steps. Your interest and patience is appreciated!


 
Ultima modifica da un moderatore:
Ecco, mai interessato a LoL, ma questo mi intriga essendo a turni, spero sia tutto offline.
 
A me Battle Chasers é piaciuto un sacco, perciò ben venga anche questo.
 
 
anche se non gioco a lol (ma a runeterra ci giocavo) il mondo di quel gioco è molto figo

mi fa piacere di questi progetti extra

ma lol originale per console che fine ha fatto?
 


Sta cosa delle memegif sta sfuggendo di mano comunque :shrek:
 
L'ho giocato e finito, posso dire che il battle system migliora la già solida formula di Battle Chaser, proponendo un dinamismo maggiore (rispetto all'estrema lentezza del predecessore) e una flessione della complessità contro i boss un pelo aumentata. Fatto tutto a difficoltà massima ed è stata assolutamente una gioia.

Detto questo, i miglioramenti sul Battle System non si riflettono poi molto nell'esplorazione. O meglio, le aree sono più articolate e pregne di puzzle ambientali da svolgere con i rispettivi poteri dei personaggi, ma tende ad essere troppo lenta come esperienza cosa che va in completo contrasto con la velocità e freschezza delle battaglie. In pratica sembra di avere a che fare con due opere un po' scollate l'una dall'altra. Fortunatamente le musiche sono di tutto rispetto e danno un bel contributo all'insieme.

A me di LoL non frega una mazza, ma da quel che ho visto possiede un worldbuilding ed una sequela di personaggi che si sposa da Dio con operazioni in salsa gdr come questa. Soprattutto i personaggi e le loro rispettive abilità si fondono benissimo col genere e permettono di avere trovate belle funzionanti nel gameplay.
 
io ci sto giocando ora, sto al primo dungeon...la prima cosa che mi viene subito in mente...ma perchè non mettere una mini mappa sullo schermo? ogni volta devo premere un tasto e aprire la mappa completa per orientarmi un minimo...se non l'ho capito io come metterla ok, altrimenti certe volte gli sviluppatori si perdono in un bicchiere d'acqua proprio
 
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