Cosa c'è di nuovo?

Series Scorn | SG: 8.5 | GAME PASS |

Scorn
Un'avventura horror in prima persona ambientato in un universo da incubo, pieno di forme bizzarre e ambienti tetri.

Il titolo ruota intorno al concetto di "essere scaraventati in un mondo ignoto". Isolato e perduto in questo ambiente onirico, esplorerai diverse aree interconnesse in modo non lineare. Questo scenario inquietante è un vero e proprio personaggio a sé.

Ogni ambiente contiene un proprio tema, oltre a enigmi e personaggi fondamentali per la creazione di un mondo coerente. Nel corso del gioco aprirai nuove aree, acquisirai diverse abilità, armi e oggetti per provare a comprendere ciò che vedi.


CARATTERISTICHE DEL GIOCO

Un mondo coerente e immersivo
Scorn si svolge in un mondo aperto con diverse regioni interconnesse. Ogni area è una struttura labirintica con varie stanze e percorsi da scoprire. Tutta la narrazione avviene nel gioco, senza sequenze animate che potrebbero distrarti dalla brutale realtà del mondo vivo in cui ti trovi. Ma tieni gli occhi aperti: se non noterai qualcosa di importante nel corso dei tuoi viaggi, il gioco non ti mostrerà alcuna clemenza.

Consapevolezza corporea totale
I giocatori potranno provare un coinvolgimento migliore se avranno la piena consapevolezza della corporeità e del movimento del personaggio. L'interazione con il mondo è realistica: gli oggetti vengono raccolti con le mani (anziché galleggiare a mezz'aria), le macchine e gli strumenti vengono azionati impugnando i comandi, eccetera.

Inventario e gestione delle munizioni
Il tuo equipaggiamento è limitato e ben definito. Ciò è molto importante per mantenere alto il tuo livello di consapevolezza nel corso del gioco. I giocatori dovranno decidere quando combattere e quando nascondersi, e capire in che modo le loro azioni influenzeranno il mondo circostante. Per procedere sarà necessario adottare diversi stili di gioco.
Giocatori: 1
Co-op: No
Genere: Action, Adventure, Horror
Data di rilascio:
Publisher: Kepler Interactive

Floxy

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Servono molto più nemici e soprattutto devono muoversi molto più rapidamente, quei cosi che appaiono ogni tanto sono lentissimi. :asd:
 
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io però credo che la lentezza del gioco sia una cosa più che giusta per l'atmosfera.
 

Zio Bernie

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Si vabbè ragazzi, giocate a Doom a sto punto se vi aspettate ritmi più elevati.
 

M3nthis

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Sì ma tra doom e il gameplay di Scorn mostrato c'è uno spettro in mezzo che comprende praticametne tutti gli fps esistenti eh :asd:
Cioè non è che se gli si chiede un po' di azione in più deve diventare per forza Doom
 

Ipn0tic0

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Il ritmo di gioco per quanto ho visto e' giusto, sei in un posto che non conosci e pieno di pericoli...vorrei vedere voi al posto suo a fare i Rambo della situazione :asd:
 

Zio Bernie

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Il ritmo per me è giusto, poi secondo me non si è visto ancora nulla ed il gioco non ha nemmeno una data di uscita.
 

Floxy

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Il ritmo di gioco per quanto ho visto e' giusto, sei in un posto che non conosci e pieno di pericoli...vorrei vedere voi al posto suo a fare i Rambo della situazione :asd:
Io onestamente mi romperei il cazzo ad aprire cancelli e sparare ad un solo nemico ogni 5 min.
Sì ma tra doom e il gameplay di Scorn mostrato c'è uno spettro in mezzo che comprende praticametne tutti gli fps esistenti eh :asd:
Cioè non è che se gli si chiede un po' di azione in più deve diventare per forza Doom
Esattamente. :ahsisi:
Poi oh magari hanno mostrato la parte iniziale in cui ci sono pochi nemici, vedremo.
 

ApOcaLypSe

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Io onestamente mi romperei il cazzo ad aprire cancelli e sparare ad un solo nemico ogni 5 min.
Si vede chiaramente che andando avanti i nemici aumentano
 
Ultima modifica da un moderatore:

Shukakussj

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Ed è pure di un sito concorrente :asd:
 

MajorCavax

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Come confermato dalla grafica, arriva in Autunno! Speriamo di avere novità concrete presto:


E3yFOOrVIAMO2L6
 

MajorCavax

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Quello e anche altri.
Magari hanno in mente di fare un altro evento prima di fine anno e hanno intenzione di mostrare alcuni dei mancanti proprio lì :hmm:
Sicuramente ci sarà spazio o alla Gamescom o all'X0. Penso che l'X0 quest'anno, in qualche forma (non penso di già in presenza, ma mai dire mai) lo facciano.
 

ApOcaLypSe

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Di questo non ho bisogno che mostrino altro, sara' un giocone, mettetelo nel pass e basta
 

Rufy21100

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Rufy21100

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Aggiornamento Kickstarter di qualche giorno fa

Hello everyone,

In this update, we will highlight the most common issues people have regarding this project and the reasoning behind some of our decisions. We have addressed some of these issues before but we will repeat them once more. Because, if you want to create something ambitious and consciously (or not so much) bite on something that you can barely chew (scope and production-wise), especially the first time around, you have to set up priorities and keep less important things to a minimum.


What were we doing since the latest trailer was released in October last year?

There is no big revelation here. We were just developing a game and that is nothing more to it than that. A year is not such a big period when it comes to game development. Some people really, really dislike us staying silent for such long periods. It's that way by design for a few reasons. The only thing that will get the game out of the door faster is concentrating all the effort on development. That is our main priority.


There is a reason why big companies show CG trailers done by some other studio. They don't want to interrupt the development team in the middle of production. CD Projekt RED had great PR for Cyberpunk 2077 but that didn't help when the final game. Cyberpunk 2077 should've been delayed for a year, but the hype and the pressure from shareholders were more important. Maybe if they didn't push their developers to create marketing content they could've put more time into fixing the game.


No amount of updates are going to make the game better, or make it come out sooner, quite the opposite. It's just more tasks on the already enormous list of tasks to finish. It's time-consuming to make your game look presentable to the public. That is done at the very end of the development process.


The problem of "Hype"

"Hype" can be a big problem if you need it at the beginning, but still need to work on a project for a considerable amount of time afterward. We didn't do the marketing for the market, but for the potential investors. We are going to do proper marketing close to release. Presenting the game constantly just creates a vicious cycle. Every update creates anticipation, that turns into disappointment for some because the game is not out yet. We realize the frustration, but at the end of the day, we think it's better to lay low and have most people put the game out of their minds than constantly bait them.


The reason we needed the hype, in the beginning, is rather simple. Let's imagine that we live in some magical world where out of nowhere you just receive all the resources for the game you want to make as a completely unproven, new studio. In this magical scenario, the public wouldn't know about our game because we wouldn't announce it until 6 months before the release (whenever that may be) and then just have a steady stream of marketing (hype) up until release.


But in the reality we inhabit, nobody will even acknowledge you if they don't see the "hype" upfront. This is why we showed the game (not some vain idea of showing off the work) and now we are stuck with the expectation to constantly feed the beast for years. We decided not to go that route, as we want to finish the game in the shortest time possible.


Yes, handling the time leading up to release is really bad on our end, but as much as our financial situation has improved we still have to dedicate resources to specific things, and we think that creating a good game should receive the overwhelming majority of our attention, rather than trying to constantly keep the marketing flames going. How we spent the time leading up to release should not be of consequence on the release date. Only the quality of the game will.


It's a strange thing, if some didn't know the game existed they would enjoy the 6 months of marketing and then the game, but now the very knowledge of its existence feels unbearable to them. Even if it turns out to be a great game they simply won't be able to enjoy it because my god they knew about it for so long. Some people just burn out on the hype. If we released it on time and it sucked they would forget about it in a day.


Development hell

Development hell is a term that is thrown around quite often. It should be used on projects that changed their core idea or scope mid-dev and can't adjust to. That doesn't apply to our products for the most part. In our case, a lot of mistakes were made and will make more in the future, but it's a normal process for a new, inexperienced team. Everything that was done up until the middle of 2018 has been reworked, 90% of it completely scrapped. It's about making it what we want it to be, not releasing it just because we gave some arbitrary release date. If it's not ready, it's not ready. Why would people want to play something that the developers think it's still not up to par?


Microsoft, Kowloon, Kepler deals

People are wary of big companies and for a good reason most of the time, but in our case, it was nothing but support from everyone involved. We are even surprised by how smooth everything has been. Some think that influx of resources would create more problems and that we should finish the game with as little resources.


Creating an interesting and engaging game requires time and resources. Period. Money is what allows us to create something of quality. Enthusiasm alone can only take you so far. We are obliged to periodically give them updates on the progress, but the builds that we are sending them are the builds we are making anyways. These builds don't have to be polished as industry people understand unfinished builds (games in development). For the general public things need to be polished. That is a major difference. Some people just want to see the progress and don't care that it's work in progress, but others will judge it as a finished product.


We hope to create a great game and our backers will receive that great game, that is the bottom line and our main goal. We will get there sooner with as few distractions as possible. If people want to stay with us till the end, great, if they don't want to, we still offer a way out.


Release plans

For the record, yes, the game has slipped into 2022 and we will have an official confirmation of the delay on the 10th of December. It was supposed to be announced in October, but circumstances out of our control postponed it. If it turns out not to be on the 10th by our or someone else's will, don't hold it too much against us.


And for the end, a bit of friendly advice: If lack of communication is so bothersome just ask for a refund and be done with it. It's just a game. You can play it when it's out if you are still interested.
 
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