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Settembre 2001 - agosto 2004: la lunga attesa per Doom III

afullo

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Primi mod per DooM3!

Posted By MjKak il 04/08/2004 alle ore: 09:54:21

A pochi giorni dall'uscita di DooM3 in America, spuntano sulla rete i primi mod per il capolavoro di id software. Eccoli:

  • Ultra-Extreme-Quality-MOD
Si tratta di un semplice mod che attiva il self-shadowing, aumentando ancora più la resa grafica e la qualità visiva dei personaggi. Si ringrazia doom3maps.de per aver segnalato questo mod e per averlo reso disponibile sui propri server:





























 

 


http://www.doomitalia.com/archivio_news.asp?Categorie=Doom3Doom3

 

afullo

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John Carmack: sono orgoglioso di Doom3

Posted By MjKak il 04/08/2004 alle ore: 14:04:21

John Carmack, capo di id software, nonchè inventore del nuovo e rivoluzionario engine grafico di DooM3, ha appena rilasciato questa dichiarazione circa il suo orgoglio nei confronti della sua ultima fatica. Carmack aggiunge inoltre che il team di id software si è messo al lavoro su un nuovo titolo basato su un nuovo engine (appena entrato in fase di programmazione), specificando che sarà un nuovo gioco e non un sequel:

I am extremely proud of Doom 3. I think it is the best game we have ever made, and it exceeded all of my expectations. That is a rather trite phrase, but it is literally true -- I had a good set of expectations for how the game would turn out based on the technologies that it was built on, and it wound up being just plain better than that.

 


We think a lot of people will like it.


 


I don't follow gaming message boards, because, at its best, entertainment is going to be a subjective thing that can't win for everyone, while at worst, a particular game just becomes a random symbol for petty tribal behavior. This slashdot story is about as close as I want to go...


 


Amidst all the various Doom ports and expansions, we are starting up on our next game. It will have a new rendering engine, which will be keeping me busy for a while, but the only other thing we are saying for now is that it won't be a sequel to any of our previous work. We have a really solid team that did a lot of maturing through Doom's development, so I have high hopes that it won't be another four year odyssey.





John Carmack


Doom3

 
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