Project Zero
Fatal Frame
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An exploration‑based psychological horror game in which players control characters in an apartment building called The Villa in modern‑day Germany. The player assumes the role of a young woman, Anita, who must explore The Villa through first‑person gameplay in order to collect clues and uncover what has happened to her friend. Anita is exploring a bathroom environment which features a bathtub filled with bloody water, blood‑splattered tiles and a razor blade on a bloodied sink. Upon examining a razor, Anita experiences a flashback. In a cut‑scene depicted through a first‑person point of view, a voice yells, "This is all your fault! Bad things happen because of YOU!" and a hand holding the razor enters the frame. The character's left arm enters the frame with horizontal scars evident across the character's wrist. The scene cuts to a black screen before the razor makes contact with the character's wrist. The following shot features an image of the character's left arm with old and fresh scars. In a cut‑scene depicted through a mixture of third‑person and first‑person shots, the player character stands on the edge of the building's rooftop, looking down. It is implied that Maya committed suicide by jumping off the ledge of the rooftop. The player character, in a distressed state of mind, speculates that she will never compare to Maya. Echoes of her mother's abusive tirades are heard in the background as Anita prepares to jump and says, "Maybe I can be like her… Here goes…" In a first‑person shot, her feet are seen near the edge of the ledge before, in a third‑person shot, she steps off and begins to fall. Throughout the game, cut‑scenes depicting self‑harm and suicide are followed by black screens which feature white text encouraging players to seek treatment and help if they are at risk of self‑harm and suicide and to offer support if they see people around them struggling. In the Board's opinion, depictions of suicide and self‑harm within the game occur in the broader context of discourse exploring issues revolving around mental health which encourages players to seek help or offer support to those in need. As such, the impact of the depictions does not exceed strong in impact and can be accommodated within the MA15+ classification.
In teoria sì.Giusto per chiarire i miei dubbi questo short message dovrebbe essere una sorta di antipasto per f ?
Sicuro che sia F e non townfall? F dovrebbe esser ambientato negli anni 60 in giappone, nel messaggio si parla di germania ai giorni nostri.
Questo TSM dovrebbe essere una sorta di "demo"/SH0.5 (alla PT a grandi linee) volta ad introdurre degli elementi del loro SH"5" (che sarebbe questo f), mentre gli altri due SH (2R e Townfall) dovrebbero muoversi parallelamente.Sicuro che sia F e non townfall? F dovrebbe esser ambientato negli anni 60 in giappone, nel messaggio si parla di germania ai giorni nostri.
Ah ok.Questo TSM dovrebbe essere una sorta di "demo"/SH0.5 (alla PT a grandi linee) volta ad introdurre degli elementi del loro SH"5" (che sarebbe questo f), mentre gli altri due SH (2R e Townfall) dovrebbero muoversi parallelamente.
Premesso che non è minimamente chiaro come funzioni sta roba e quale sia la connessione. Cioè Dusk ce l'ha "venduto" così, ma sto The Short Message è sparito per riapparire a periodi alterni. Dalla descrizione sembra quasi una roba avulsa da tutto, ma chissà... Magari ha delle meccaniche (?) in comune con f... Boh.Ah ok.
A me per ora non dice nulla. Sono molto, molto curioso invece del progetto “big”, questo Silent Hill F. di cui ho aspettative altissime.Occhio a townfall che gli sviluppatori sono veramente capaci, potrebbe essere la vera perla tra tutti nuovi progetti a tema sh (non che ci voglia molto potrebbe dire qualcuno)
Vedendo gli altri loro giochi sarà qualcosa di decisamente atipicoA me per ora non dice nulla. Sono molto, molto curioso invece del progetto “big”, questo Silent Hill F. di cui ho aspettative altissime.
"I'm relieved that we were able to deliver 'SILENT HILL 2' last year. Based on the feedback from our users, we will continue to deliver other 'SILENT HILL' titles with high quality, expanding the scope of the series. The announced titles include 'SILENT HILL f' and 'SILENT HILL: Townfall.' We will do our best to bring you new updates, so we would be grateful if you could wait a little longer."
Possiamo interpretarlo come "quest'anno lo mostriamo"?Motoi Okamoto (KONAMI)
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Generico come pochi. Può voler dire tutto e niente. La norma vorrebbe che venisse mostrato l'anno prossimo, passato il momento SH2, ma vai a sapere.Possiamo interpretarlo come "quest'anno lo mostriamo"?