PS5 The Blood of Dawnwalker | Tomaszkiewicz (Director di TW3) | RPG Dark Fantasy AAA su UE5

  • Autore discussione Autore discussione zaza50
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Sì han detto che il senso di urgenza è un elemento portante dell'esperienza e che vogliono costringere i giocatori a non poter fare tutto nella run.
Che è Bagni Elfici con Triss, TW2.
Non gioco a Gwent finché mi sfondo.
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Prima rifelssione, a sangue freddo.
Abituatevi :happybio:

Terza pic, dopo Sallusti.
C'è una vampiro di origine mongola, palese. Cosa ci fa un vampiro di origine mongola nei Carpazi?
Mi ha ricordato, questo gruppo di succhiasangue, una specie di team distorto alla Guardiani, ma non della Galassia. Hanno menzionato gli X-men durante l'evento giusto? E credo che sia molto vicina questa soluzione, stando a quello che abbiamo visto.
La figura del vampiro, del resto, è un tassello nativo della storia umana, il mito - esattamente come una piaga o un morbo - è diffuso in tutte le culture della società umana, ci sono vampiri persino in Italia, e cambiano da regione a regione, quindi credo che fondamentalmente ci saranno ovviamente le varie razze vampiriche, ognuna con i suoi pregi e difetti, e gusti particolari, analogalmente come avviene in Warhammer, che ha diversi "Stirpi" della Notte.
Per esempio, Strigoi e Necrarchi. Qui è in pratica la stessa cosa.
Nella tradizione mongola c'è il Chotgor: il chotgor è spesso raffigurato mentre succhia il sangue da un cadavere o da una persona addormentata, questa tipologia di vampiro è una figura importante nella cultura popolare mongola. Compare in molte leggende e storie, e viene spesso utilizzato come elemento spaventoso nei racconti per bambini. Credo che tutto il bestiario di Dawnwalker spiegherà essenzialmente queste cose. Per esempio, i Vurdalak, una tipologia di vampiri diffusa in molte regioni dell'Europa orientale, in particolare in Serbia, Croazia e Romania. Le loro origini sono legate a credenze popolari e superstizioni, e spesso si intrecciano con miti più antichi sugli spiriti maligni e sui non morti. Insomma, ce ne sono di cose da dire sul tema vampiro della tradizione, non esiste solo Nosferatu, ci sono migliaia di razze.

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Ultima modifica:
The Blood of Dawnwalker | Details

▪️New single player third-person fantasy action RPG
▪️Started development over 2 years ago in Unreal Engine 5, full gameplay reveal coming in Summer 2025
▪️Led by former Witcher 3 game director Konrad Tomaszkiewicz and ex-Witcher 3 and Cyberpunk quest director Mateusz Tomaszkiewicz
▪️Focused on "narrative sandbox", no two playthroughs will be identical
▪️Takes place in 'Vale Sangora' in 14th century medieval Europe
▪️The setting has been ravaged by plague, famine and social disorder
▪️Inspired by Eastern European architecture and culture, Polish log houses, Ukrainian and Balkan clothing, 'Romanian defensive churches', and more
▪️The world has been watched by vampires in the shadows waiting to strike and make their move when humanity is at its lowest and to overthrow the feudal lords
▪️Day/night cycle plays a big role, wanted the world and villages and buildings to 'feel like a different place' after sunset
▪️You play as Coen, energetic, becomes a 'dawnwalker' (not human, not vampire, something in between), can traverse both worlds of humanity and creatures of the night
▪️You fight with swords and weapons by day, and can use vampire abilities in combat at night, explore the environment, etc
▪️You have 30 in-game days and 30 nights to save your family, wanted a sense of urgency. When you complete an objective/quest, time moves forward. But time doesn't pass in real world time, you can 'manage' how you use time as a resource
▪️You meet many characters throughout the game with their own goals and ambitions, which may make you friends or put you in opposition to them
▪️Blood Hunger: Gameplay mechanic where you need to feed throughout your playthrough
▪️If you talk to someone and have gone long without feeding first, you might lose control and eat them, even 'your best friend' in the game
▪️Vampire design: In this world, the vampire's teeth don't stop growing, so the older vampires have a lot of teeth. Aren't visible at first, can extend as their mouths open
▪️Vampires are led by Brencis -a super powerful old vampire that wants to change the world, twisted old religious beliefs and took advantage of social turmoil to turn himself into a sort of messianic figure
▪️The vampire leadership aren't black and white, but more gray, as they overthrew violent and corrupt feudal lords, but also kill people to eat, conduct blood masses at church, etc
▪️Brencis is a sort of 'active antagonist' that will react to your actions and decisions, will set edicts in the game that will become obstacles to the player like military checkpoints, etc

 
Interessante.
 
The Blood of Dawnwalker | Details

▪️New single player third-person fantasy action RPG
▪️Started development over 2 years ago in Unreal Engine 5, full gameplay reveal coming in Summer 2025
▪️Led by former Witcher 3 game director Konrad Tomaszkiewicz and ex-Witcher 3 and Cyberpunk quest director Mateusz Tomaszkiewicz
▪️Focused on "narrative sandbox", no two playthroughs will be identical
▪️Takes place in 'Vale Sangora' in 14th century medieval Europe
▪️The setting has been ravaged by plague, famine and social disorder
▪️Inspired by Eastern European architecture and culture, Polish log houses, Ukrainian and Balkan clothing, 'Romanian defensive churches', and more
▪️The world has been watched by vampires in the shadows waiting to strike and make their move when humanity is at its lowest and to overthrow the feudal lords
▪️Day/night cycle plays a big role, wanted the world and villages and buildings to 'feel like a different place' after sunset
▪️You play as Coen, energetic, becomes a 'dawnwalker' (not human, not vampire, something in between), can traverse both worlds of humanity and creatures of the night
▪️You fight with swords and weapons by day, and can use vampire abilities in combat at night, explore the environment, etc
▪️You have 30 in-game days and 30 nights to save your family, wanted a sense of urgency. When you complete an objective/quest, time moves forward. But time doesn't pass in real world time, you can 'manage' how you use time as a resource
▪️You meet many characters throughout the game with their own goals and ambitions, which may make you friends or put you in opposition to them
▪️Blood Hunger: Gameplay mechanic where you need to feed throughout your playthrough
▪️If you talk to someone and have gone long without feeding first, you might lose control and eat them, even 'your best friend' in the game
▪️Vampire design: In this world, the vampire's teeth don't stop growing, so the older vampires have a lot of teeth. Aren't visible at first, can extend as their mouths open
▪️Vampires are led by Brencis -a super powerful old vampire that wants to change the world, twisted old religious beliefs and took advantage of social turmoil to turn himself into a sort of messianic figure
▪️The vampire leadership aren't black and white, but more gray, as they overthrew violent and corrupt feudal lords, but also kill people to eat, conduct blood masses at church, etc
▪️Brencis is a sort of 'active antagonist' that will react to your actions and decisions, will set edicts in the game that will become obstacles to the player like military checkpoints, etc


A leggere tutte queste info mi sta salendo un hype bestiale :morris2:
 
The Blood of Dawnwalker | Details

▪️New single player third-person fantasy action RPG
▪️Started development over 2 years ago in Unreal Engine 5, full gameplay reveal coming in Summer 2025
▪️Led by former Witcher 3 game director Konrad Tomaszkiewicz and ex-Witcher 3 and Cyberpunk quest director Mateusz Tomaszkiewicz
▪️Focused on "narrative sandbox", no two playthroughs will be identical
▪️Takes place in 'Vale Sangora' in 14th century medieval Europe
▪️The setting has been ravaged by plague, famine and social disorder
▪️Inspired by Eastern European architecture and culture, Polish log houses, Ukrainian and Balkan clothing, 'Romanian defensive churches', and more
▪️The world has been watched by vampires in the shadows waiting to strike and make their move when humanity is at its lowest and to overthrow the feudal lords
▪️Day/night cycle plays a big role, wanted the world and villages and buildings to 'feel like a different place' after sunset
▪️You play as Coen, energetic, becomes a 'dawnwalker' (not human, not vampire, something in between), can traverse both worlds of humanity and creatures of the night
▪️You fight with swords and weapons by day, and can use vampire abilities in combat at night, explore the environment, etc
▪️You have 30 in-game days and 30 nights to save your family, wanted a sense of urgency. When you complete an objective/quest, time moves forward. But time doesn't pass in real world time, you can 'manage' how you use time as a resource
▪️You meet many characters throughout the game with their own goals and ambitions, which may make you friends or put you in opposition to them
▪️Blood Hunger: Gameplay mechanic where you need to feed throughout your playthrough
▪️If you talk to someone and have gone long without feeding first, you might lose control and eat them, even 'your best friend' in the game
▪️Vampire design: In this world, the vampire's teeth don't stop growing, so the older vampires have a lot of teeth. Aren't visible at first, can extend as their mouths open
▪️Vampires are led by Brencis -a super powerful old vampire that wants to change the world, twisted old religious beliefs and took advantage of social turmoil to turn himself into a sort of messianic figure
▪️The vampire leadership aren't black and white, but more gray, as they overthrew violent and corrupt feudal lords, but also kill people to eat, conduct blood masses at church, etc
▪️Brencis is a sort of 'active antagonist' that will react to your actions and decisions, will set edicts in the game that will become obstacles to the player like military checkpoints, etc


Che bomba questo :morty: Setting e storia da 10, cazzo quanto mancava il tema dei vampiri nei videogames.
 
Tutto molto interessante...la sensazione di un nuovo The Witcher 2 si fa strada...speriamo in una buona narrazione "matura" a tutto tondo.
 
Un po' mi turba la roba del "tempo limitato", spero sia gestita bene perchè solitamente odio ste cose :sard:
Verrà gestita alla Persona/Metaphor, ma con MOLTA più libertà chiaramente.
La giusta via di mezzo per non sentire troppa ansia addosso.
 
Ho molto più interesse per questo che per TW4 :asd:
 
Tutto molto interessante...la sensazione di un nuovo The Witcher 2 si fa strada...speriamo in una buona narrazione "matura" a tutto tondo.
Ricorda molto più il primo che il secondo con il suo fare gotico
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Un po' mi turba la roba del "tempo limitato", spero sia gestita bene perchè solitamente odio ste cose :sard:
Anche a me non piace proprio sta cosa
 
Avete detto tutto voi. Trailer davvero bello. Aspetto di avere altre informazioni nel corso dell'estate ma già ora è sicuramente un titolo che ispira grossa fiducia. Il setting medievale con la presenza di vampiri ha sempre un gran fascino. Unica leggera stonatura è la limitazione temporale (da vedere come sarà gestita) specie per uno che nei giochi open world tende a prendersi i suoi tempi per esplorare ogni anfratto. Per dire su The Witcher 3 avrò passato più di 150 ore. 😅
 
Avete detto tutto voi. Trailer davvero bello. Aspetto di avere altre informazioni nel corso dell'estate ma già ora è sicuramente un titolo che ispira grossa fiducia. Il setting medievale con la presenza di vampiri ha sempre un gran fascino. Unica leggera stonatura è la limitazione temporale (da vedere come sarà gestita) specie per uno che nei giochi open world tende a prendersi i suoi tempi per esplorare ogni anfratto. Per dire su The Witcher 3 avrò passato più di 150 ore. 😅
Il tempo scorre solo se si effettuano determinate azioni e completano quest, non scorrerà mentre si girovaga ed esplora (da quello che si evince dalla descrizione), quindi c'è spazio anche per perdersi e prendersi i propri tempi suppongo. E' un modo come un altro per gestire la narrazione a bivi.
 
Il tempo scorre solo se si effettuano determinate azioni e completano quest, non scorrerà mentre si girovaga ed esplora (da quello che si evince dalla descrizione), quindi c'è spazio anche per perdersi e prendersi i propri tempi suppongo. E' un modo come un altro per gestire la narrazione a bivi.
Quindi il ciclo giorno/notte non sarà dinamico?
 
Quindi il ciclo giorno/notte non sarà dinamico?
Così sembra
You have 30 in-game days and 30 nights to save your family, wanted a sense of urgency. When you complete an objective/quest, time moves forward. But time doesn't pass in real world time, you can 'manage' how you use time as a resource

Il tempo scorre solo dopo aver completato delle quest, quindi è chiaro che ti metterà di fronte a delle scelte del tipo salva la strafiga o succhia il sangue dalla capra del contadino (o l'inverso), queste scelte plasmeranno la narrativa. Viene spiegato appunto che il tempo è considerata una risorsa da gestire, e non scorre nel reale mondo di gioco.
Poi magari sarà tutto l'opposto :asd:
 
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Mi interessa sopratutto perché gira attorno ai vampiri, dopo Vampire the Masquerade - Bloodlines ne voglio ancora :uhmsisi:
 
Mi interessa sopratutto perché gira attorno ai vampiri, dopo Vampire the Masquerade - Bloodlines ne voglio ancora :uhmsisi:
C'è un gioco molto valido che in pochi conoscono, e nonostante un titolo a dir poco fuorviante, tratta proprio i vampiri. :sisi:

 
Succedeva na roba simile in Vampyr se non erro:ahsisi:dove il tempo passava solo quando ci si riposava nei rifugi.
Non è proprio uguale ma era sempre uno scorrere del tempo legato alle dinamiche di gioco, in Vampyr però uscivi solo la notte...qui la faccenda è un po diversa visto che useremo un "mezzo" vampiro e bisognerà vedere come gestiranno la cosa in maniera più approfondita :hmm:
 
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