Software House Tokyo RPG Factory

Pubblicità
Monster Hunter:stema:

Come detto, sono andato di d1 solo perchè avevo un gioco di cui dovevo liberarmi che ho dato in permuta per LS. Credo di iniziarlo tra qualche mese.

 
perchè molti sono i soliti nostalgici degli rpg di una volta, e appena vedono che in un titolo nuovo viene ripreso qualche clichè di 20 anni fa si gasano senza motivazione.
Ecco, su questo punto qui, senza spoiler, alla fine in I am setsuna cos'era che era così simile a Chrono Trigger?

Perché quando ho letto qualcosa su quel titolo veniva sempre tirato in mezzo ma dai trailer che ho visto l'unica cosa che lo richiama sembra il bs e l'attacco X come quello di Chrono e Frog. [MENTION=40060]SummerStorm[/MENTION]

Non è che alla fine era solo un fraintendimento dei nostalgici come dici te e la cosa è stata amplificata per pubblicizzare meglio il gioco?

 
Ecco, su questo punto qui, senza spoiler, alla fine in I am setsuna cos'era che era così simile a Chrono Trigger? Perché quando ho letto qualcosa su quel titolo veniva sempre tirato in mezzo ma dai trailer che ho visto l'unica cosa che lo richiama sembra il bs e l'attacco X come quello di Chrono e Frog. [MENTION=40060]SummerStorm[/MENTION]

Non è che alla fine era solo un fraintendimento dei nostalgici come dici te e la cosa è stata amplificata per pubblicizzare meglio il gioco?
Con Chrono Trigger condivide solo alcuni aspetti del BS. Poi nel gioco ci sono alcuni elementi che possono ricordarlo: alcune armi (ad esempio la Lucca's Rod), alcuni costumi (ce n'è uno che ricorda una rana) e forse un personaggio. Insomma piccole cose che magari ad un nostalgico possono far piacere, ma nulla di più. Comunque se lo trovi a poco prova a dargli una possibilità anche se Chrono Trigger è tutta un'altra cosa.

 
Per me di Chrono Trigger c'ha veramente poco, e' la visuale isometrica e qualche richiamo visivo che ingannano. Il problema è che Setsuna ti vomita addosso oggetti e materie sostanzialmente inutili (ho cambiato pochissimo il set di materie), da creare con un sistema di crafting inutilmente dozzinale. Scrittura povera, ritmo blando e assurde assenze (map, taverne, equip difensivi ecc) completano il quadro. Migliora molto nel finale, che lo ha aiutato a fargli scollinare la sufficienza.

 
altro mehjrpg?
Per me Tokyo RPG Factory e "meh" sono sinonimi sin dai tempi di Setsuna.

Incredibile come l'ennesimo progetto indie/kickstarter di turno mi sembri molto spesso più interessante, originale, curato e ispirato dei loro...

 
6 scan e nuovi dettagli su Oninaki, per PS4, Switch e PC.

Scan

tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo1_1280.jpg


tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo2_1280.jpg


tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo4_1280.jpg


tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo3_1280.jpg


tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo5_1280.jpg


tumblr_pn8f56G1Vb1vsb5ezo6_1280.jpg


Nuovi dettagli:

The latest issue of Weekly Famitsu has the first official preview of Square Enix and Tokyo RPG Factory’s newly announced action RPG Oninaki.

Chrono Trigger and Live A Live director and scenario writer Takashi Tokita is working on the game as its creative producer.

The scenario is being handled by Hirotaka Inaba, who also did the scenarios for Tokyo RPG Factory’s previous titles I Am Setsuna and Lost Sphere. It will apparently be an “intensely shocking title.”

The logo was illustrated by Tomonori Kogawa. Tokyo RPG Factory’s Atsushi Hashimoto is the director, and Ryutaro Sasaki is the producer.

Oninaki is due out for PlayStation 4, Switch, and PC this summer. Development is currently 65 percent complete.
https://gematsu.com/2019/02/oninaki-creative-producer-is-chrono-trigger-director-takashi-tokita

 
Tante nuove immagini per Oninaki su PS4, Switch e PC.

Screen e art qui:

https://gematsu.com/gallery/oninaki/february-21-2019/

Inoltre, ecco qui alcuni dettagli sul protagonista del gioco:

Kagachi


“To a country where reincarnation is a way of life, death must be a source of hope.”


 


Oninaki_02-21-19_002.jpg


A young Watcher who embodies the principles of reincarnation. He has a mysterious, calm and collected persona, and thinks his life’s mission is to save the lost souls. As such, he will not hesitate in ending the life of another if it will aid him in completing his mission. Traveling between the land of the Living and the world known as the Beyond, Kagachi is duty-bound to guiding the wandering souls to continue the cyclical process of reincarnation. Upon meeting a mysterious young girl, his mission descents into a tangled destiny of blood.



https://gematsu.com/2019/02/oninaki-screenshots-protagonist-kagachi-details

 
4 nuovi scan di Oninaki, per PS4, Switch e PC.

tumblr_pqh4v92pIE1vsb5ezo1_1280.jpg


tumblr_pqh4v92pIE1vsb5ezo2_1280.jpg


tumblr_pqh4v92pIE1vsb5ezo4_1280.jpg


tumblr_pqh4v92pIE1vsb5ezo3_1280.jpg

 
Due immagini di Oninaki in attesa degli scan di domani.

Square Enix’s upcoming action RPG Oninaki by Tokyo RPG Factory has an interesting system that has the protagonist Kagachi go into battle by “manifesting” the souls of Daemons. This week’s issue of Famitsu magazine shares a look at five Daemons and their weapon-types.
 

In Oninaki, Daemons act as classes or jobs for Kagachi. Each Daemon has its own unique weapons and skills, and you’ll get to switch between them in real-time during battle. The five Daemons shown in the Famitsu preview are Aisha (Sword), Zav (Spear), Will (Axe), Diea (Crossbow), and Izana (Scythe).


Immagini:

VcOq783.jpg


2Wqy15V.jpg
https://www.siliconera.com/2019/05/21/oninaki-gets-new-artwork-and-a-peek-at-five-daemons/

 
Oninaki will launch for PlayStation 4 and Switch on August 22 in Japan, Square Enix announced. A release date for the PC version was not announced.

The Tokyo RPG Factory-developed action RPG is still slated for a summer release across PlayStation 4, Switch, and PC in the west.

In Japan, the following purchase bonuses will be available based on retailer:

Amazon Japan (PS4, Switch) – Set of five original washi

Square Enix e-Store (PS4, Switch) – e-Store-exclusive double pocket clear file (A4 size)

PlayStation Store (PS4):

Pre-Order Bonus #1: 10 percent discount

Pre-Order Bonus #2: “Emlis” spear weapon (usable with the Daemon Zaav)

Pre-Order Bonus #3: Oninaki original dynamic theme

Nintendo eShop (Switch) – To be announced.

Steam (PC) – To be announced.

Square Enix also released a new trailer introducing the game’s Daemons, characters that will assist protagonist Kagachi in battle. Here is an overview of the Dameons, via Square Enix:

As players journey as Kagachi, a young Watcher who ushers Lost Souls into the next world, they will bond with and harness the power of Daemons, a special type of Lost Soul who could not be reincarnated. These powerful souls will assist the player in battle, with each Daemon representing a different weapon type. Players will be able to manage their Daemon’s skills and switch between them in real-time to deal devastating blows to their enemies with unique attacks and power up skills.
https://gematsu.com/2019/05/oninaki-launches-for-ps4-and-switch-on-august-22-in-japan-daemon-trailer

Oninaki confermato per il 22 Agosto in Giappone su Switch e PS4.







Trailer dedicato ai Daemon.

 
4 nuovi scan di Oninaki per PS4, Switch e PC

tumblr_ptcsw1w0Gq1vsb5ezo1_1280.jpg


tumblr_ptcsw1w0Gq1vsb5ezo2_1280.jpg


tumblr_ptcsw1w0Gq1vsb5ezo3_1280.jpg


tumblr_ptcsw1w0Gq1vsb5ezo4_1280.jpg

 
Nuove immagini e qualche info su Oninaki.

Qui le immagini: https://twinfinite.net/2019/06/oninaki-screenshots-4/

Info:

The images showcase two characters, the aloof ruler Lobelia and her right-hand and son Reiou.

We also get to see plenty of gameplay screenshots showing the distinction between the world of the living and the world of the dead. In the spirit world, the five senses of the protagonist are blinded, but there are plenty of interesting elements to find.

For instance, in the spirit world, you can find chests that aren’t available in the physical one, but you won’t be able to interact with vehicles like a gondola. Physical obstacles can’t be destroyed or used as protection, while you can do both things in the physical world.

In the spirit world you’ll also be able to find distortions in space and time that will carry you to different areas. Even in battle, the laws of the two worlds are different, and it’s important to keep then in mind when fighting powerful enemies.

The spirit world also lets you meet ghosts and resolve their unfinished business, on top of acquiring new Daemons to aid you in battle.

Last, but not least, you can fast-travel to any destination you already visited by selecting it on the world map.

 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top