PS4/PS5 Toy Story Retro Roundup! + Toy Story 3 Complete Edition | Hai un amico in me..

• Autore discussione Autore discussione Sasuke
  • Data d'inizio Data d'inizio

Sasuke

支う影
Iscritto dal
7 Feb 2012
Reazioni
7,530
Pubblicità
1920px_1080px_KeyArt_9be254c5-12e0-4d4f-87dc-41e953e84d90.jpg

About

Toy Story: Retro Roundup! is the definitive collection of classic games based on the film franchise, including Toy Story (1995), Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue! (1999), Toy Story 2 (1999), Buzz Lightyear of Star Command (2000), and Toy Story Racer (2001), along with a bonus game—A Bug’s Life (1998). The collection brings together titles originally released across PlayStation, Super Nintendo Entertainment System, Game Boy and other platforms, many of which have been unavailable or difficult to access on modern hardware.

• Rewind and Retry Instantly – Roll back gameplay to retry difficult sections without restarting.
  • Save and Load Anytime – Pick up and play exactly where you left off, and save progress when needed.
  • Customize Gameplay Experience With Rex’s Cheat Code – Use Rex’s cheat codes to immediately unlock characters, levels, and bonus play modes including invincibility and unlimited lives.
  • Learn With Practice Mode – Learn how to play by watching guided playthroughs or playing in practice mode.
  • Modernized “How to Play” Guides – Get straight to the action with simplified, fully localized instructions adapted for modern systems.
  • Enhanced Visuals With Classic Options – Play in upgraded, high resolution that brings the original look to life, or switch to the original PlayStation 1 presentation for a nostalgic feel.

In addition to the games themselves, Toy Story: Retro Roundup! includes extensive archival content, with all-new behind the scenes interview featuring rare development materials, archival imagery and insights into both the films and games (including A Bug’s Life).

Players can also enjoy six behind-the-scenes video featurettes with industry voices that offer a deeper look at the franchise’s creative journey, including Jason Katz—head of story, Pixar; Luigi Priore—vice president and general manager, Disney and Pixar Games; Jon Burton—founder, TT Games; and Jim Hanks—actor. In addition, a music player is also included, featuring soundtracks from all games in the collection, including an uncompressed, CD-quality version of the Toy Story (1995) game soundtrack.

ToyStory-RR-16x9_8_11zon.webp

About

Toy Story 3 Complete Edition brings the definitive version of the game inspired by the Academy Award-winning film to modern platforms for the first time, including previously platform-exclusive content from the PlayStation 3 version and an enhanced experience with upgraded visuals, higher resolutions and improved performance. Toy Story 3 is best known for its groundbreaking Toy Box Mode, a massive, open-world sandbox that allowed customization of the environment and characters and featured non-linear missions that allow players to unlock new toys, vehicles and characters from other Pixar movies.

Key Features

• Relive the Adventure in Story Mode – Journey through locations, from Andy’s Room to Sunnyside Daycare, as Woody, Buzz Lightyear and Jessie embark on an action-packed adventure.
  • Dynamic Gameplay With Cooperative Play and Character Swapping – Switch characters on the fly to use each character’s unique abilities to overcome challenges. Team up with a friend in a local cooperative play.
  • Explore, Create, and Play in Toy Box Mode – Step into a vibrant Wild West town inspired by Woody’s Roundup. Take on missions, unlock new content, and complete rewarding missions.
  • Fun for All Ages – Accessible controls, light platforming and open-ended gameplay provide a creative, low-pressure experience for new players, while still offering depth and charm for longtime fans.
  • Enhancements – Up to 4K resolution and 60 frames per second on supported platforms.

ts3-complete-edition-keyart-16x9_22_11zon.webp

Spero che Digital Eclipse faccia un lavoro valido (i loro prodotti sono decisamente un po' altalenanti a quanto so), ma per il resto è un pacchetto più che buono per giochi in parte persi o al limite del lost media. Approvo :sisi:

Probabilmente dice molto di me il fatto che comprerei sull'unghia titoli come questi, perfino chiedendo un prestito agli strozzini, ed invece mi conterei i singoli centesimi prima di acquistare un titolo nuovo. :asd: La nostalgia è un potente motivatore.

C'è un elemento negativo però: purtroppo ho visto su Steam che non saranno presenti i doppiaggi in italiano, ed è un gran peccato dato che c'erano le voci di Frizzi e Dapporto. :sadfrog:

Ho esultato tantissimo già solo per il racer. Non avete idea di quanto abbia consumato quel disco quand'ero piccolo.
Peccato veramente che non abbia l'online perché sarebbe stato l'apoteosi del divertimento :sisi:

Bellissima collection, per un fan di Toy Story come me è D1 granitico. Poi c'è pure A Bug's Life :allegri:

Anch'io ai tempi consumai Racer, che ricordi... :sadfrog:

Probabilmente dice molto di me il fatto che comprerei sull'unghia titoli come questi, perfino chiedendo un prestito agli strozzini, ed invece mi conterei i singoli centesimi prima di acquistare un titolo nuovo. :asd: La nostalgia è un potente motivatore.

C'è un elemento negativo però: purtroppo ho visto su Steam che non saranno presenti i doppiaggi in italiano, ed è un gran peccato dato che c'erano le voci di Frizzi e Dapporto. :sadfrog:
Speranzoso ho controllato di nuovo su Steam e adesso il doppiaggio italiano compare per Toy Story 3, ma ancora non per gli altri. :sisi: Incrociamo le dita!

Speranzoso ho controllato di nuovo su Steam e adesso il doppiaggio italiano compare per Toy Story 3, ma ancora non per gli altri. :sisi: Incrociamo le dita!
Bisognerebbe controllare se erano localizzati tutti i giochi originali, perché nel caso non lo siano su Steam probabilmente vedremo sempre l'italiano come assente anche se è presente, se è solo in alcuni giochi, oppure se c'è il dub sono in alcuni ecc

Tipo TR 1-3 Remastered nella sua pagina Steam viene indicato che non è doppiato in ita anche se non è vero--o meglio, sono doppiati solo il 2 e il 3 mentre l'1 che non era mai stato doppiato all'epoca rimane così com'era. Ma per Steam è l'intero pack Remastered ad non avere un dub ita, per questo motivo.

Temo che bisognerà aspettare il D1 per avere conferme, ma alternativamente possiamo tenere d'occhio la pagina Community Hub della Round-Up, nel caso facciano annunci direttamente loro in merito :sisi:

Bisognerebbe controllare se erano localizzati tutti i giochi originali, perché nel caso non lo siano su Steam probabilmente vedremo sempre l'italiano come assente anche se è presente, se è solo in alcuni giochi, oppure se c'è il dub sono in alcuni ecc

Tipo TR 1-3 Remastered nella sua pagina Steam viene indicato che non è doppiato in ita anche se non è vero--o meglio, sono doppiati solo il 2 e il 3 mentre l'1 che non era mai stato doppiato all'epoca rimane così com'era. Ma per Steam è l'intero pack Remastered ad non avere un dub ita, per questo motivo.

Temo che bisognerà aspettare il D1 per avere conferme, ma alternativamente possiamo tenere d'occhio la pagina Community Hub della Round-Up, nel caso facciano annunci direttamente loro in merito :sisi:
Allora, i giochi contenuti nella collection che presentavano sicuramente in origine il doppiaggio italiano erano: (mi sono affidato o ai miei ricordi o a una rapida ricerca sul tubo)

1. A Bug's life
  2. Toy Story 2 PS1
  3. Buzz Lightyear
  4. Toy Story Racer
  5. Toy Story 3​
Sì, può essere che alcuni giochi abbiano lo stesso il doppiaggio ita, vedremo!

E si rigioca tutto dai

Pubblicità
Pubblicità
Indietro