News Veterani di Naughty Dog, Santa Monica e Infinity Ward aprono lo studio "That's no Moon" | Investimento da 100 Milioni da Smilegate per un AAA

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A group of industry veterans coming from the likes of Naughty Dog, Infinity Ward, Sony's Santa Monica Studio, EA, and Bungie has announced the creation of AAA studio That's No Moon.

The new studio has already secured a $100 million investment from Crossfire studio Smilegate to work on its debut title, a story-driven action-adventure game.

The upcoming title will be led by Taylor Kurosaki as creative director -- former narrative design lead at Naughty Dog and studio narrative director at Infinity Ward -- and Jacob Minkoff as game director, former lead game designer on the Last of Us and design director of Call of Duty: Modern Warfare.
That's No Moon's founding team also includes:

  • Michael Mumbauer (CEO, former head of PlayStation's Visual Arts Group)
  • Tina Kowalewski (chief strategy officer, current EVP and board member of Giant Squid and former director of product development at Sony's Santa Monica Studio)
  • Nick Kononelos (COO, former senior development director at EA)
  • Barry Genova (CTO, formerly foundation engineering lead at Bungie)
 
Azz
 
Il capoccia è Mumbauer ex boss del VASG, e del team "segreto" di San Diego VASG (quello che ora sappiamo essere sul Remake di TLOU) :asd:
 
 
pensavo che tutti gli ex di naughty dog e santa monica li avesse presi quel nuovo team di microsoft
 
The team is working on an "ambitious, new action-adventure game that will push the limits of both gameplay and story".

:tè:
 
Sempre positivo vedere nuovi team nascere, soprattutto di grossa taglia. Vedremo dove andranno, Smilegate è un publisher un po' particolare.
 
In che senso "particolare"?
Nel senso che, come tutti i publisher cinesi grossi, ha aspettative e interessi diversi rispetto ai publisher AAA occidentali e giapponesi. De facto è la loro prima esperienza con un prodotto di questo tipo (i loro main title sono CrossfireX e Lost Ark per intenderci)
 
 
All star :phraengo:
 
Interessante, certo x ora son pochi seppur capaci, debbono trovare il gruppo capace di supportarli ( intendo programmatori e grafici, non sh)
 
 
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