UFFICIALE PC Cities: Skylines | Nuova espansione: Airports DLC

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Secondo me è il miglior city builder in circolazione attualmente. La gestione della città è studiata in maniera dettagliata, con la difficoltà che aumenta gradatamente (come è giusto che sia).Secondo me è come una droga, più la città si sviluppa, più ti viene voglia di farla crescere, di aggiungere edifici unici, di modificare le strade e continuare a sperimentare.

Io, per esempio, ho un'adorazione per le strade, mi piace costruire sopraelevate e la mia città è composta da tre centri radiali. Mi piacciono le strade ricche di alberi e le piste ciclabili. I mezzi di trasporto sono diversi e ognuno con i suoi pro e contro (con il DLC avrai i taxi).

E' bello studiare il territorio, vedere quali sono le caratteristiche più adatte per poter sviluppare le industrie.

Poi ora c'è il DLC che ti permette di creare tutta la zona dedicata al tempo libero, con i casinò e le attrazioni turistiche. Il ciclo giorno e notte ti fa vivere la città, anche se devo ammettere che faccio fatica a costruire di notte :rickds::rickds::rickds:

A me piace tantissimo, ma proprio perché mi piace costruire le città. Se anche per te è così diventerà una droga e di tanto in tanto lo riprenderai in mano. Io penso che non lo disinstallerò mai //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
Perché ho chiesto //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png. Al momento volevo giocare cities in motion 2, puoi fare un paragone tra i due?

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Perché ho chiesto //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png. Al momento volevo giocare cities in motion 2, puoi fare un paragone tra i due?
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No, mi spiace. Posso dirti che è sicuramente meglio di SimCity e di Cities XL, ma non sono gli stessi sviluppatori.

Comunque credo che Cities in Motion sia incentrato solo sulla mobilità e non è un vero e proprio city builder //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Perché ho chiesto //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png. Al momento volevo giocare cities in motion 2, puoi fare un paragone tra i due?
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Come ti ha detto Sil, cities in motion è incentrato esclusivamente sulla viabilità, non è affatto un citybuilder, è un gestionale totalmente differente

 
Vedo che vi sta piacendo, lo consigliate? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png:patpat:

Assolutamente sì

Secondo me è il miglior city builder in circolazione attualmente. La gestione della città è studiata in maniera dettagliata, con la difficoltà che aumenta gradatamente (come è giusto che sia).Secondo me è come una droga, più la città si sviluppa, più ti viene voglia di farla crescere, di aggiungere edifici unici, di modificare le strade e continuare a sperimentare.

Io, per esempio, ho un'adorazione per le strade, mi piace costruire sopraelevate e la mia città è composta da tre centri radiali. Mi piacciono le strade ricche di alberi e le piste ciclabili. I mezzi di trasporto sono diversi e ognuno con i suoi pro e contro (con il DLC avrai i taxi).

E' bello studiare il territorio, vedere quali sono le caratteristiche più adatte per poter sviluppare le industrie.

Poi ora c'è il DLC che ti permette di creare tutta la zona dedicata al tempo libero, con i casinò e le attrazioni turistiche. Il ciclo giorno e notte ti fa vivere la città, anche se devo ammettere che faccio fatica a costruire di notte :rickds::rickds::rickds:

A me piace tantissimo, ma proprio perché mi piace costruire le città. Se anche per te è così diventerà una droga e di tanto in tanto lo riprenderai in mano. Io penso che non lo disinstallerò mai //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
Quoto e lo consiglio anch'io. S'inizia a sviluppare a partire dall'autostrada e poi ci si fa prendere a disegnare, sopraelevare, incanalare il traffico, e piazzare i cavalcavia pedonali per poi vedere tutti i residenti che li usano. E poi pianificare il tessuto urbano delocalizzando le zone industriali in base alle risorse naturali.

Poi bisogna curare l'istruzione contingentandola sulla base della forza lavoro richiesta in base al tipo di industria, dall'agricoltura, all'industria pesante, agli uffici. E ci sono i trasporti pubblici da organizzare per alleviare il traffico veicolare e rendere felici gli abitanti, che sono sensibili e in negativo anche all'inquinamento atmosferico e in positivo con la disposizione di parchi, e strutture di pubblica utilità, cliniche, ospedali, forze dell'ordine, pompieri, etc. Ci sono anche treni, e la metro e l'aeroporto e il porto.

Era dei tempi dei vecchi SimCity che non mi divertivo così con un simulatore urbano. La varietà delle mods, poi, consente di personalizzare ulteriormente l'esperienza, e si vede che in azienda ci tengono a curare il prodotto, dal dlc After Dark e dall'ultima patch.

 
Ultima modifica:
Nuova espansione: Snowfall

http://steamcommunity.com/games/255710/announcements/detail/954002629767871034

Snowfall will include:





Now is the Winter of This Content
: Rain and fog for existing maps, plus a new “Winter” map theme with snow and all of its challenges


The Streetcars You Desire: Expanded public transportation options, including easier management of existing lines – and Trams, a new system demanded by fans


World Warmth, Too: Cold weather increases demands for electricity, unless new water-based heat systems are in place


Plowers to the People: Build a snowplow depot to keep traffic flowing during winter weather, and employ new road maintenance systems to keep your streets in shape


New Chirps: #yeahthereare

 
Ultima modifica da un moderatore:
Se sparano altri venti euro non mi convince. La paradox sta imboccando una via che non mi piace affatto

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Nuova espansione: Snowfall
http://steamcommunity.com/games/255710/announcements/detail/954002629767871034

Snowfall will include:





Now is the Winter of This Content
: Rain and fog for existing maps, plus a new “Winter” map theme with snow and all of its challenges


The Streetcars You Desire: Expanded public transportation options, including easier management of existing lines – and Trams, a new system demanded by fans


World Warmth, Too: Cold weather increases demands for electricity, unless new water-based heat systems are in place


Plowers to the People: Build a snowplow depot to keep traffic flowing during winter weather, and employ new road maintenance systems to keep your streets in shape


New Chirps: #yeahthereare
Oddio è bellissima la città con la neve //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif

Se riesco a prenderlo su Nuveem come la scorsa volta ok, altrimenti passo e aspetto un po' di sconto prima di prenderla //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

- - - Aggiornato - - -

Se sparano altri venti euro non mi convince. La paradox sta imboccando una via che non mi piace affatto


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No, aspetta. La Paradox è SEMPRE stata così. Hai mai visto i DLC di Crusader Kings 2 o Magicka? Se guardi le pagine del negozio di Steam ti impressioni //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Oddio è bellissima la città con la neve //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gifSe riesco a prenderlo su Nuveem come la scorsa volta ok, altrimenti passo e aspetto un po' di sconto prima di prenderla //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

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No, aspetta. La Paradox è SEMPRE stata così. Hai mai visto i DLC di Crusader Kings 2 o Magicka? Se guardi le pagine del negozio di Steam ti impressioni //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Questo è parzialmente vero. Negli ultimi anni è così. Io seguo la paradox da HoI2 anche se ero molto piccolo. La politica delle espansioni c'è sempre stata ed è vero. Però ri faccio un esempio: HoI3 e EU3 avevano quattro espansioni ed erano ricche di contenuti. Poteva anche starci. Dopo qualche anno potevi prendere il pacchetto completo e tutto andava bene. Poi arriviamo a Eu4 e CK2 che hanno 50 dlc a testa di cui 9-10 che influenzano il gameolay venduti a 20-25 euro. Be' francamente mi sembra un po' eccessivo perché io amo i loro giochi e capisco possano essere di nicchia ma non mi puoi spacchettizzare un gioco fino a questo punto. Spero vivamente che non sarà così anche per questo perchè comincio a vedere le cose da dentro l'industria e queste tendenze stanno rovinando non solo i giochi ma anche la fiducia che uno può riporre in una casa.

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Interessante e suggestivo il DLC Snowfall. Potevano inserirlo dentro After Dark però, perché, specie se l'espansione viene proposta a prezzo elevato tipo 15-20 Euro, Paradox allontana anche giocatori potenzialmente interessati e altrimenti soddisfatti del simulatore urbano come il sottoscritto.

 
Snowfall Developer Diary 2

Traffic is an important thing in any city.

Traffic and winter is a whole different challenge! For Snowfall, we wanted to make sure there’s something new affecting traffic. We settled on to two major things: snow on the roads and road maintenance. While the snow plows will be discussed later, this text will shed some light on what else is new in the game.

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The road maintenance service, unlike the snow plows, is available on all maps. What the maintenance service does is that it gives some extra care to roads, allowing vehicles to travel on them faster. Normal roads in normal condition are fine and good, but with a road maintenance service covering the city streets, the traffic can get an extra boost from higher maximum speeds on the roads. The boost a maintenance truck gives fades away with time, but if the service covers the city well, the trucks travel to boost the roads that have the least boost left on them. Road maintenance can be used with the snow plow services, so that boosted roads don’t suffer from snow as fast as non-boosted roads.

Then the thing many people have been waiting for: trams! They are something we have been planning for a long time and finally get to share with you. Trams operate on tracks and reside in a tram depot when they are not on lines. The basic principle is much the same as with buses: the budget defines how many trams are available in the depot or depots, and the vehicles are divided between lines depending on line length. Longer lines get more vehicles than shorter lines. To get more vehicles, increase the city budget for the service. Trams need to be able to reach the line from the depot, so you may need to lay some extra tracks to allow trams to get to lines further away from the depot.

mnKbXaH.jpg


To build tracks, you can upgrade/downgrade existing roads to versions with tracks, or build new roads with tracks. There are both regular two-way roads and one way roads with tracks. As a finishing touch, tram tracks have overhead wires.

To give the trams some advantages over buses, tram tracks can also be built as standalone versions with no road beneath them. The standalone tracks are very handy for getting your trams to avoid busy intersections or streets known to be crowded. Stops can only be placed on roads and pedestrian pathways, but the standalone tracks allow for nice little detours to keep your trams free from traffic jams.

5IzlCES.jpg


Trams have a higher passenger capacity than buses (20 for buses, 30 for trams), but also have a little higher upkeep costs per distance traveled, about 15% more than for buses. For best results, trams should be used as short inner city lines, and buses and metros can handle longer distances. Trams do not benefit from road maintenance boost, but also are not hindered by snow.

WUNmnAt.jpg


To get the winter theme really going, we have done lots of variations of existing buildings. This means your city does not need to have palm trees waving in the snow storm, or citizens hanging out on piers in the freezing cold. Things like flower pots are modified to fit the winter to keep the city looking consistent. Some buildings are only available to players who also own After Dark, but many are variations to the base game ones. My favourites are the agricultural buildings on fertile land, which are greenhouses on winter maps. You will also see many new parks that fit winter time better than the default parks.

These new additions to the game are available in the paid expansion. We feel they give a lot of new possibilities to handling roads, traffic and public transportation. I can’t wait to see all the cool tram systems you will be building!

Fonte

 
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Interessante, Snowfall, niente da dire. Oltre alla stagionalità climatica, i mezzi di trasporto hanno un ulteriore step con l'introduzione dei tram, più capienti dei bus. Inoltre c'è la manutenzione differenziata delle strade. In questo simulatore urbano Paradox sembra piuttosto focalizzata sul traffico, mentre altri aspetti e l'economia in particolare non sembrano presentare la stessa attenzione. Ciò non toglie che Cities:Skylines sia il simulatore urbano migliore attualmente disponibile dopo il flop di SimCity.

 
In questo simulatore urbano Paradox sembra piuttosto focalizzata sul traffico, mentre altri aspetti e l'economia in particolare non sembrano presentare la stessa attenzione. Ciò non toglie che Cities:Skylines sia il simulatore urbano migliore attualmente disponibile dopo il flop di SimCity.
E' vero, probabilmente perché essendosi già occupati di Cities in Motion sapevano già bene come sviluppare la meccanica del traffico e la stanno ulteriormente migliorando in questo titolo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Dipende dai contenuti. Onestamente penso che rimandero l'acquisto per un po

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Per ora credo che terrò soltanto la neve gratuita con la patch. Vediamo a quanto lo trovo... Di sicuro per 13$ aspetto.

 
Snowfall Developer Diary 3

Even more new things that come with winter: snow plows and heating.

When it’s snowing, snow will cover roads and affect the maximum speed vehicles can travel on them. Roads fully covered with snow make traveling slower. To keep roads clear of snow, your city needs snow plows that drive around to collect the snow and store it at snow dumps. At snow dumps, the snow melts away with time. When there’s no snow to be plowed, snow plows stay in the snow dumps to receive maintenance, but head out as soon as snow begins to fall. Roads cannot be completely blocked, even when they are covered with snow, vehicles make their way slowly but with determination to their destinations. The amount of snow plows clearing the snow is controlled with the road budget.

New policies allow you to demand elderly people to wear anti-slipping studs on their shoes to increase their health, or make sure cars can resist low snow levels' ill effects by using studded tires.

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Temperature is also a factor. The lower the temperature, the more electricity or heating is needed by your city. By default, housing uses electricity for heat. This is completely fine, but when temperatures drop, the electricity usage can soar. For a more budget-friendly option, you can supply the city with special heating service. Heat can be produced either with a Geothermal Heating Plant, or with a Boiler Station. Boiler station produces more electricity but need oil and create pollution. Geothermal Heating Plants are not as effective, but are a safe, green option.

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To distribute heat to housing, you need pipes. The pipes run alongside with water pipes. Existing pipes can be upgraded, or new water + heating pipes constructed. Upgrading can be done by clicking and dragging, so there’s no need to click every single piece of pipe separately. When a house is connected to heating pipes, it tries to use heating instead of electricity when temperature drops. Be sure to produce enough heat for the connected housing, or they will revert back to using electricity. To allow housing to use electricity again, no extra effort is needed. If they do not receive heating, they can automatically use electricity. The only downside is that you don’t get the most out of the pipes you built, and electricity for heat is a bit more expensive than using heating. You can also set policies to dictate what sort of heating can be used at certain areas.

For non-winter maps, heating is also present. Rain lowers temperatures, so housing will need heating on all maps. It’s up to you to decide what kind of options to present to your citizens. Just keep them warm!

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/cities-skylines-snowfall-dev-diary-3-snow-and-heating.906071/

Il sistema di riscaldamento è molto interessante...

 
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Snowfall patch notes (1.3.0) & release information

grQYqNc.jpg


Greetings Chirpies!
Tomorrow we release Snowfall, hurray! We are of course very excited to bring you another DLC with snow, trams, more buildings and of course hats for Chirpy.

The DLC is set to launch some time during the afternoon CET.

Having that said - updating a game with the moddability we feature will have its issues. We have worked behind the scenes with a team of the core modders and asset creators to ensure a smooth transition for you all, yet everyone was not available and our resources limited. A few of the more popular mods will stop working with Snowfall.

The biggest one we have identified so far that might cause issues is Traffic++. From what we can see the author is currently not active and we don't have any indication on when or if it will be fixed. For users of this mod we recommend disabling it for new saves and only loading it in "ghost mode" for old saves that are reliant on it being activated to work.

Beyond this we expect most of the major mods and assets to work with Snowfall without bigger problems. HUGE thanks to the wonderful community members and prominent modders that have worked very hard during our closed testing to bring their creations up to speed. You're awesome!

With no further ado, here are the patch notes!

1.3.0-f4

Paid content Snowfall Expansion

Winter theme added

3 winter maps

3 new winter parks

4 new landmark buildings

Snow (generated on buildings)

Snowfall

Northern lights

Chirper variations and new chirps

Winter citizens

Winter trees

Winter props

Cars slow down on snow

Some twinkle!

New sounds

New music

Winter versions for a few After Dark growables added

Tram added

Tram rails, electricity poles and models

Tram roads and bridges/tunnels

Tram stops

Tram depot

Thumbnails and tooltips

Added to the public transport Info view

Added to the economy panel

Snow plows, that remove the snow from roads, and snow dump

Heating

Pipes

Geothermal Heating Plant

Boiler Station

Road maintenance service

Road maintenance truck and depot

Road condition affects car speed

Sauna

Temperature affects electricity and heat consumption

8 new Steam achievements

4 new policies

New loading tips

New loading images

Free for all players:

Expanded public transportation UI

Line detail / visibility icons

Public transport lines panel (sorting of lines by name, vehicle count, passenger count or number of stops, color and renaming and day/night/daynight lines settings) available from the public transport info view

Theme editor

Added information on which custom map theme is used for a map to New game, Load game, New map and Load map panels, including the theme author name

Warning added when trying to use a map or save that has a missing custom map theme

New map panel allows custom themes when starting a new map

Weather

Rain

Fog

Chirper variations

5 new Steam achievements

Thermometer shows current temperature either in Celsius or Fahrenheit

Trams/taxi in info view now scalable size

Tunnel entrances have lights

WORKSHOP PANEL NOW DO ... INSTEAD OF CUTTING TEXT !!!!!

Background menu image fading based on what DLCs are owned

Main menu DLC badges

Building collision height includes props/trees

Small fixes for numerous buildings

Terrain cliffs and sand have now higher texel density.

Terrain cliff and sand textures have been improved and more uniformly tiled relative to different themes.

Fixed: Expansion 1: "2x2 Pub" gets built in Tourism districts and not Leisure districts

Fixed: Expansion 1: Design: 1x1_Souvenir Shops are built in Leisure Specilization districts.

Fixed: Expansion 1: Three assets are in the wrong category in the Asset Editor

Fixed: Expansion 1: "2x2 Beauty Salon" has wrong sort of names

Fixed: Expansion 1: Polish text for "User Interface Volume" goes out of bounds

Fixed: Russian option text in Display Mode scroll list goes out of bounds

Fixed: SPA/RUS: Options: The Aspect Ratio drop-down menu has cut-off text

Fixed: Magicka Theme Park is unevenly lit at night

Fixed: There is no "Normal" style for European maps

Fixed: Animated parks and unique buildings have flashing people and animals when viewed from the Electricity info view

Fixed: Elevated roads cannot be upgraded

Fixed: Some parks can be built under an elevated road, causing collision issues

Fixed: Solar Power plants description doesn't match the functionality

Fixed: It's possible to access locked construction menu tabs if loading into a smaller city save game from a large city save game

Fixed: Some citizens remain in parks indefinitely and sometimes retain their child bodies

Fixed: Graphics: Most props on the Magicka Theme Park are losing textures while zoomed out

Fixed: Tourism drops significantly in cities which have reached an attractiveness limit

Fixed: If too many 1x1 buildings are built close to each other, they, along with nearby buildings, will disappear if the user zooms out the

view.

Fixed: An error message appears when attempting to continue a power line by selecting the top-most part of a pylon.

Fixed: AI: After loading a saved game, multiple vehicles return to their depot.

On a minor note. After Friday your new Community Manager is Graham Murphy, AKA Escher. Please direct communication regarding Snowfall in his direction //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile.png

Cheers,

John

fonte

 
Ultima modifica da un moderatore:
Non c'è la neve freee, tocca sborsare //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/tristenev.png
Esatto, se non compri il nuovo dlc ti toccano solo pioggia e nebbia //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png

 
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