In Rilievo Classifiche di vendita Hardware e Software | Indicare la fonte dei dati | Raccolti i dati a partire dal 2021 nel 1° post | Contest nel 2° post

  • Autore discussione Autore discussione BadBoy25
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Stracontento per got. Per quanto non preciso e inaffidabile sul totale delle vendite, su gamstat sta andando alla grande. È poco sotto tlou2 nei giocatori totali, mentre nel mese corrente è stato pure superiore, il chè è tutto dire. Potrebbe aver davvero mozzato le gambe a tlou2 ed è assurdo :asd:

 
>400K di solo retail è un successone per GOT, con il digitale sarà ampiamente oltre il mezzo milione. Penso che neanche Sony si aspettasse un tale successo in Giappone, sicuramente il buon passaparola e l'ottimo recepimento della stampa giappa hanno aiutato

Sarebbe interessante conoscere le cifre WW del gioco a questo punto
Farà anche lui 10 milioni.

 
Full breakdown:Crash N'sane trilogy (physical + digital) : 156kCrash Team Racing (physical) : 57kCrash 4 (physical + digital) : <48k
Eh bruttarello per ora, ma prima di dire Carlos El topo che floppa voglio vedere sotto le feste

 
Non è mica scontato, se non sbaglio ad oggi Horizon è ancora l'unica nuova IP esclusiva ad avere fatto 10 milioni in questa gen
Con l'aggiunta dell'online gratuito e futuri sconti/tagli per me sono fattibili :sisi:  il gioco ha goduto di un'ottimo passa parola e merita davvero.

 
Non è mica scontato, se non sbaglio ad oggi Horizon è ancora l'unica nuova IP esclusiva ad avere fatto 10 milioni in questa gen
Già. Ce l'avrebbe fatta anche Splatoon 1 se l'avessero lanciato direttamente su Switch

Diciamo che moralmente possiam contarlo, via  :asd:

Con l'aggiunta dell'online gratuito e futuri sconti/tagli per me sono fattibili :sisi:  il gioco ha goduto di un'ottimo passa parola e merita davvero.
Si ha qualche dato ww? Mi sfugge al momento

Un'altra nuova IP che potrebbe arrivarci è Ring Fit Adventure

 
Con l'aggiunta dell'online gratuito e futuri sconti/tagli per me sono fattibili :sisi:  il gioco ha goduto di un'ottimo passa parola e merita davvero.
Be x me molto dipenderà da come si comporterà con la next, anche perché appunto ha la concorrenza interna, foosero usciti a 3 mesi di distanza lui e tlou2 diciamo che non scontato, ma probabile, ora non so, se non fanno una versione ps5

 
The Pokemon Company generated $2.98 billion in 2018. That number went up to $4.2 billion in 2019, according to License Global.

2019 was one of the biggest years yet for Pokemon. The franchise saw Detective Pikachu in movie theaters and the launch of Pokemon Sword and Pokemon Shield on Switch. We’d also be remiss if we failed to mention Pokemon GO, which continues to be a monster success. The IP is represented in many areas with the trading card game, toys, apparel and accessories, designer collaborations, tech gear, home decor, and more.

 
Già. Ce l'avrebbe fatta anche Splatoon 1 se l'avessero lanciato direttamente su Switch

Diciamo che moralmente possiam contarlo, via  :asd:

Si ha qualche dato ww? Mi sfugge al momento

Un'altra nuova IP che potrebbe arrivarci è Ring Fit Adventure
Uhm, non lo so. Splatoon 2 è proprio a 10 milioni ed ha il vantaggio di essere un sequel. Avrebbe potuto farcela, ma resterà un what if. :asd:

 
Weekly-20201012.png


NSW - 13
PS4 - 7
Total: 178 (+24)



COMG! preorders chart, Week 41 2020:
Each point represents one preorder at this retailer. It is a relatively small retailer located in one region so be careful when you extrapolate, especially regarding Otaku games (overrepresented) and family games (underrepresented).

1. Momotaro Dentetsu - 52 pts (+10 pts)
2. Monster Hunter Rise - 40 pts (+11 pts)
3. Shin Megami Tensei III: Nocturne (PS4) - 29 pts (+4 pts)
4. Atelier Ryza 2 (NSW) - 25 pts (+2 pt)
5. Pikmin 3 Deluxe - 25 pts (+4 pts)
6. Shin Megami Tensei III: Nocturne Collector's Edition (PS4) - 23 pts (+0 pt)
7. Atelier Ryza 2 (PS4) - 22 pts (+2 pts)
8. Shin Megami Tensei III: Nocturne Collector's Edition (NSW) - 21 pts (+0 pt)
9. Shin Megami Tensei III: Nocturne (NSW) - 20 pts (+2 pts)
10. Hyrule Warriors: Age of Calamity - 19 pts (+4 pts)
11. Watch Dogs Legion - 17 pts (+4 pts)
12. Atelier Ryza 2 Collector's Edition (NSW) - 14 pts (+0 pt)
13. Cyberpunk 2077 – 14 pts (+1 pt)
14. Assassin's Creed Valhalla - 9 pts (+2 pt)
15. Kamen Rider Collector's Edition (PS4) - 8 pts (+1 pt)
16. Zoid Wild: Infinity Blast Collector's Edition - 7 pts (+0 pt)
17. Monster Hunter Rise Double Pack - 6 pts (+0 pt)
18. Sakuna Rice (NSW) - 6 pts (+1 pt)
19. Sakuna Rice Special Edition (PS4) - 5 pts (RE)
20. Call of Duty Black Ops: Cold War - 4 pts (NEW)








(Taiwan)
Media Create Sales Week 40, 2020 (28 Sep - 4 Oct)


01./01. [NSW] Ring Fit Adventure (Nintendo) {2019.10.31}
02./03. [NSW] Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) {2020.03.20}
03./04. [NSW] Super Mario Party (Nintendo) {2018.10.05}
04./05. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) {2017.04.28}
05./00. [NSW] Super Mario 3D All-Stars (Nintendo) {2020.09.18}

Top 5

NSW - 5

(South Korea)
Media Create Sales Week 40, 2020 (28 Sep - 4 Oct)


01./02. [NSW] Ring Fit Adventure (Nintendo) {2019.10.18}
02./03. [NSW] Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) {2020.03.20}
03./04. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) {2017.12.15}
04./05. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) {2018.02.01}
05./00. [NSW] Pokemon Sword / Shield (Pokemon Co.) {2019.11.15}

Top 5

NSW - 5
 
Ultima modifica:
Francia

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UK

Typically the biggest boxed game launch of the year, FIFA 21's opening week sales are down more than 42% over last year's game.

This is purely in terms of physical sales. FIFA's digital performance has rapidly grown alongside the success of the game's live service Ultimate Team mode. We won't know the game's digital performance until later in the week.

Another reason for the drop in performance will be the upcoming launch of PS5 and Xbox Series S and X, with consumers potentially holding off for the next-generation version of the game.

However, even with such a fierce drop, FIFA 21 was still the biggest game launch of 2021 (so far), beating previous record holders The Last of Us: Part 2 and Animal Crossing: New Horizons.

It's an EA top two this week, with Star Wars: Squadrons holding its position at No.2 despite a 55% drop in sales week-on-week. Squadrons was a bigger digital hit than a physical one, and would really have been No.1 last week if download data was counted.

That means last week's physical No.1, Crash Bandicoot: It's About Time, slips to No.3 with a 58% drop in sales.

1 FIFA 21
2 Star Wars: Squadrons
3 Crash Bandicoot 4: It's About Time
4 Animal Crossing: New Horizons
5 Super Mario 3D All-Stars
6 Mario Kart 8: Deluxe
7 Minecraft (Switch)
8 Minecraft (Dungeons)
9 Marvel's Avengers
10 Ring Fit Adventure


Top 40 UK

01 (NE) FIFA 21 (EA SPORTS)
02 (02) STAR WARS: SQUADRONS (EA GAMES)
03 (01) CRASH BANDICOOT 4: IT'S ABOUT TIME (ACTIVISION)
04 (04) ANIMAL CROSSING: NEW HORIZONS (NINTENDO)
05 (03) SUPER MARIO 3D ALL-STARS (NINTENDO)
06 (06) MARIO KART 8 DELUXE (NINTENDO)
07 (08) MINECRAFT (NINTENDO)
08 (07) MINECRAFT DUNGEONS (MOJANG)
09 (05) MARVEL'S AVENGERS (SQUARE ENIX)
10 (13) RING FIT ADVENTURE (NINTENDO)
11 (12) GRAND THEFT AUTO V (ROCKSTAR)
12 (11) TONY HAWK'S PRO SKATER 1 + 2 (ACTIVISION)
13 (15) SUPER MARIO ODYSSEY (NINTENDO)
14 (10) MAFIA TRILOGY (2K)
15 (24) 51 WORLDWIDE GAMES (NINTENDO)
16 (18) LUIGI'S MANSION 3 (NINTENDO
17 (22) JUST DANCE 2020 (UBISOFT)
18 (19) POKEMON SWORD (NINTENDO)
19 (17) THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD (NINTENDO)
20 (14) CRASH BANDICOOT N.SANE TRILOGY (ACTIVISION)
21 (23) NEW SUPER MARIO BROS. U DELUXE (NINTENDO)
22 (20) LEGO HARRY POTTER COLLECTION (WARNER BROS. INTERACTIVE)
23 (30) RED DEAD REDEMPTION 2 (ROCKSTAR)
24 (29) SUPER SMASH BROS. ULTIMATE (NINTENDO)
25 (37) EA SPORTS UFC 4 (EA SPORTS)
26 (25) MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES TOKYO 2020 (NINTENDO)
27 (09) MAFIA: DEFINITIVE EDITION (2K)
28 (38) SUPER MARIO PARTY (NINTENDO)
29 (32) CARS 3: DRIVEN TO WIN (WARNER BROS. INTERACTIVE)
30 (26) FIFA 20 (EA SPORTS)
31 (33) PLAYSTATION VR WORLDS (SONY COMPUTER ENT.)
32 (36) SHAUN THE SHEEP: HOME SHEEP HOME - FARMAGEDDON (PLAY IT)
33 (31) PGA TOUR 2K21 (2K)
34 (21) WWE 2K BATTLEGROUNDS (2K)
35 (RE) SONIC MANIA PLUS (SEGA)
36 (35) PAPER MARIO: THE ORIGAMI KING (NINTENDO)
37 (28) GHOST OF TSUSHIMA (SONY COMPUTER ENT.)
38 (40) LEGO MARVEL SUPER HEROES 2 (WARNER BROS. INTERACTIVE)
39 (RE) RESIDENT EVIL 7: BIOHAZARD (CAPCOM)
40 (RE) MARIO + RABBIDS KINGDOM BATTLE (UBISOFT)
 
Ultima modifica:
Tracollo di fifa in uk, - 42% rispetto allo scorso anno, sicuro molti attendono ormai la next, ma è un crollo molto alto, sarebbe curioso capire l'aumento delle copie digitali se c'è 

Intanto level 5 che ormai è l'ombra di quel che era anni fa, chiude gli uffici occidentali

 
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01. Crash Bandicoot 4: It's About Time (NEW)
02. Star Wars: Squadrons (NEW)
03. Super Mario 3D All-Stars
04. Tony Hawk's Pro Skater 1+2
05. NBA 2K21
06. Animal Crossing: New Horizons
07. Mario Kart 8 Deluxe
08. Just Dance 2020
09. Mafia Trilogy
10. Grand Theft Auto V

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01. Crash Bandicoot 4: It's About Time (NEW)
02. Star Wars: Squadrons (NEW)
03. Tom Clancy's The Division 2
04. NBA 2K21
05. Tony Hawk's Pro Skater 1+2
06. Grand Theft Auto V
07. Red Dead Redemption 2
08. Marvel's Spider-Man
09. EA Sports UFC 4
10. Mafia: Definitive Edition





According to NPD's industry analyst, Mat Piscatella, the Switch will lead in sales this Christmas - with households potentially picking up "multiple" units in the fourth quarter. The limited supply of the Xbox Series X and PlayStation 5 is another factor.


Nintendo Switch will be the best-selling console of holiday 2020 – Switch will also be a hot holiday gifting item with more households picking up multiple Switch consoles in the fourth quarter. The lack of available inventory of new PlayStations and Xbox systems will leave Switch as an appealing available option (although supply may still be difficult to find).
 
Ultima modifica:
Tracollo di fifa in uk, - 42% rispetto allo scorso anno, sicuro molti attendono ormai la next, ma è un crollo molto alto, sarebbe curioso capire l'aumento delle copie digitali se c'è
Quando giá nel Prime Day lo mettono a 49, la gente ha capito l'andazzo..
Quel copia&incolla della Legacy che addirittura aumenta in jap è lol
 
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