Rubrica Cose che non sai sui Retro Giochi

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La misteriosa tigre dai denti a sciabola:

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Caveman Ninja

The game contains data for an unused saber-tooth cat enemy. It has idle, turning, walking, and running animations, as well as hurt and dying animations.
 
Nice touch:campione:

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At the end of the crypt in episode five "A Tangled Web", using the Binocucom whilst standing on a pillar, you can see Jojo the Raccoon hovering above the coffin, the main antagonist from Sucker Punch's first game "Rocket: Robot of Wheels".
 
Evitate di stare fermi:

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Turtles in Time

Several of Konami's arcade beat-em-ups had a recurring feature common among other arcade games where if you wait too long to proceed to the next screen, the game will punish you for idling. In most games, such as Teenage Mutant Ninja Turtles, Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time, Sunset Riders, Wild West C.O.W.-Boys of Moo Mesa, and Mystic Warriors: Wrath of the Ninjas to name a few, the game will take away a life in one way or another for waiting too long. However, in some other games like The Simpsons Arcade Game and Asterix, the player will only take a select amount of damage for idling, and may not necessarily be enough to lose a life.
 
Un po' di insight :megahype:

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According to the game's director Shinji Mikami, when he played Final Fight: Streetwise he hated the game's direction and believed it to be a terrible entry in the series. Mikami thought about making a similar game, which would later become God Hand.
 
Visto che ancora Qualcuno fa confusione sapevate che Cranky Kong è l'originale DK del 1982 ma DK dei Country NON è suo figlio? Bensì suo nipote (di nonno), non è ufficiale ma si crede che DK di Country sia figlio di DK Junior degli anni 80
 
Visto che ancora Qualcuno fa confusione sapevate che Cranky Kong è l'originale DK del 1982 ma DK dei Country NON è suo figlio? Bensì suo nipote (di nonno), non è ufficiale ma si crede che DK di Country sia figlio di DK Junior degli anni 80
Che macello di albero geneaKONGlogico. :asd:
 
Che macello di albero geneaKONGlogico. :asd:
E Tiny Kong è la sorella minore di Dixie Kong, ma la prima in DK 64 cresce decisamente più della sorella :asd: E vogliamo parlare delle teorie tipo la Great Ape War? Big lore inside
 
Visto che ancora Qualcuno fa confusione sapevate che Cranky Kong è l'originale DK del 1982 ma DK dei Country NON è suo figlio? Bensì suo nipote (di nonno), non è ufficiale ma si crede che DK di Country sia figlio di DK Junior degli anni 80
Quelli che fanno confusione, sono quelli che non son davvero interessati :ahsisi:
 
Non basta una vita intera:

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Paper Mario

In Dry Dry Desert, north of Kolorado's camp you can find a yellow block which when hit multiple times will reveal three hidden '?' blocks which subsequently give you a Shroom (1 hit), Super Shroom (10 hits) and Ultra Shroom (100 times). This block keeps track of how many times you hit it and has a maximum unsigned four byte value of 4,294,967,295, which means that hitting it more than that amount would reset the blocks and spawn them over the existing ones allowing you to get the Shrooms again, which would take 36.29392 years to reach. Hitting the block another 4,294,967,295 times would reset it again, causing the hidden blocks to spawn over the existing ones again. Continuously repeating the process until the game freezes would take just over 416 years to achieve.

Visto che ancora Qualcuno fa confusione sapevate che Cranky Kong è l'originale DK del 1982 ma DK dei Country NON è suo figlio? Bensì suo nipote (di nonno), non è ufficiale ma si crede che DK di Country sia figlio di DK Junior degli anni 80
Infatti il Donkey Kong di Super Mario Kart SNES non è il protagonista della serie Country, ma Donkey Kong JR.

Le battute e le continue frecciatine di Cranky sulla difficoltà dei videogiochi moderni rispetto a quelli della sua epoca sono ormai entrate nella storia del gaming. :asd:
 
Unused

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Almost every playable character has unused voice clips that would have most likely played when they destroyed a wasp camera. Homer is the only one to use the voice clips, although it's actually used for destroying power couplings in the "Blind Big Brother" mission in Level 1.
 
Un quarto

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When traveling on the cable car, there is a 1 in 64 chance for an NPC to appear in the background - a hiker, a camper, or a picnicker. However, there also exists a 4th NPC which never appears due to a faulty line of code. These include a Zigzagoon in Emerald, and a Poochyena in Ruby and Sapphire
 
Curiosità sparse su Mario:
  • Bowser ha un fratello
  • Gli abitanti del Regno dei funghi non sono solo i Toad... ma anche i blocchi che vedete nella serie, Bowser li ha trasformati
  • Il Regno dei Funghi confina con Fagiolandia
  • L'isola Delfina di Sunshine fa parte di un arcipelago
 
L'importanza di Joust:

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Balloon Fight

The Nintendo Entertainment System versions of Defender II, Joust, and Millipede were all conceived as part of a failed deal between Nintendo and Atari to distribute the Famicom internationally. Development was outsourced to HAL Laboratory, who decided to publish the games themselves in 1987 after Nintendo took international distribution of the console into their own hands two years prior. One additional title was put together as part of the Atari deal, but it was never released, with none of the parties involved revealing what it was.

Because of the circumstances behind their conception, the Japanese versions of these three games all feature title screens reminiscent of Famicom launch titles, with the copyright information uniformly reading "COPYRIGHT 1983 ATARI". When Nintendo of America exported the games to North America in 1988, the title screens were made more elaborate and the copyright info was updated. The ways of accessing the game's modes are also changed in the North American release; instead of having them all available on the title screen, the player must press Start in Defender II and Millipede to bring up a menu (itself displaying additional copyright information). In Joust, pressing Start skips the menu and automatically begins Game A; the player must press Select in order to access the menu.

The development of Joust as a launch title for an Atari-distributed system would have a prominent knock-on effect on HAL and Nintendo's future. The game was one of the first titles to be programmed by Satoru Iwata, who would go on to become a vital asset to HAL thanks to his coding skills before becoming Nintendo's president in 2002, and his experiences developing Joust would help him program Balloon Fight.
 
Censura

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In the PAL box art, there is blood dripping of the knife and the man's hands. However, this was removed in the NTSC-U version.
 
Noob :shrek:
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When two players select Sub-Zero in versus mode, his player 2 outfit is recolored black, resembling Noob Saibot.
 
Curiosità su F-Zero:
  • In F-Zero GX Deathborn è il Campione dell'Underworld, da noi fu tradotto come aldilà o una roba del genere ma tutto fa propendere per "il sottobosco criminale", Deathborn è il Campione delle gare di F-Zero clandestine, infatti non è mai morto, in realtà ci si è avvicinato negli anni con vari incidenti ai quali è sopravvissuto modificando il proprio corpo con parti cibernetiche
  • Phoenix, un pilota di GX, viene dal futuro, è un detective
  • Mr. EAD deve ovviamente il suo nome alla divisione EAD di Nintendo
  • Pico è un assassino dell'esercito del suo pianeta
 
Il vecchio Donkey:

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Donkey Kong Country: Tropical Freeze

At the end of the level, Aquedect Assault, the arcade sprite of the Original Donkey Kong can be seen in the background, much like Wonky Waterway from Donkey Kong Country Returns, only holding a Wii U Gamepad instead of a Wii Remote. Oddly enough this would be still the case with the level's appearance in the Nintendo Switch port of the game.
 
Cameo

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Near the end of the second stage of the game there is a giant hologram of Jabba the Hutt. If the player destroys the three slot machines in front of this hologram, they will receive a red Holocron containing a costume of Guybrush Threepwood (cleverly named Guybrush Threepkiller) of Monkey Island fame
 
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