xbox One D4: Dark Dreams Don't Die

  • Autore discussione Autore discussione mapaan
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Swery65 ribadisce che D4 sarà esclusiva Xbox One

Swery65, lo studio sviluppatore del gioco, ha ribadito che D4 sarà un'esclusiva Xbox One e che non sarà giocabile su nessun'altra piattaforma. Il principale motivo di questa scelta è dovuto al fatto che D4 sarà fortemente legato a Kinect. Secondo Swery65 il gioco permetterà di mettere in luce le vere potenzialità della periferica, portando i giocatori a pensare Kinect in un modo totalmente nuovo.


Ricordiamo che per il momento non è ancora stata rivelata la data ufficiale di rilascio di D4, titolo atteso per il 2014.


 
ma tipo ubisoft che diceva che rayman legend era esclusiva wii u perchè legato al paddone e non riproducibile altrove? :rickds:

io a sta gente bugiarda nell'animo nn ci credo + manco se me pagano

se ms ha tirato fuori i soldoni rimarrà esclusiva

 
Nella serie infinita di risposte che ha dato il caro "Filippo" oggi su Twitter qualcuno gli ha chiesto anche di D4, a quanto pare è vivo ma ci vorrà un pò più ti tempo rispetto a quello previsto inzialmente prima di vederlo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

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2015 ,e ci credo :rickds:

la grafica dell 'e3 era tutto che all'altezza della potenza di xb1... (seppur sia a basso budget e in DD)

di lavoro ce nè da fare //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
2015 ,e ci credo :rickds:la grafica dell 'e3 era tutto che all'altezza della potenza di xb1... (seppur sia a basso budget e in DD)

di lavoro ce nè da fare //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
Lo stile grafico della demo non era affatto male eh :morristend:

E da Swery mi aspetto soprattutto stile, non potenza bruta //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Ultima modifica:
Nonostante i proclami altisonanti sul nuovo Kinect, la periferica venduta in dotazione con Xbox One non ha ancora un titolo in grado di esaltarne le grandi potenzialità. 


A interrompere questo trend potrebbe pensarci
Sweery65, papà di Deadly Premonition attualmente a lavoro su D4; titolo che promette di sfruttare le capacità del nuovo sensore, pur lasciando aperta la possibilità di giocare unicamente con il tradizionale pad.

 


“ Rispetto al modello per Xbox 360, si può dire che il nuovo Kinect è decine di volte più potente. E’ davvero molto preciso” queste le parole dell’eccentrico designer.

 


“Quando ho iniziato a sviluppare per Kinect, ho giocato un sacco giochi per la periferica, al fine di studiare i vantaggi e gli svantaggi del dispositivo. Come game designer, il mio compito è quello di prendere il comportamento umano complesso e trasformarlo in simboli che il Kinect può tradurre immediatamente, simboli che serviranno ai giocatori ad avere la migliore esperienza.”

 


Il game designer ha poi ribadito la struttura episodica del gioco:


 


“Abbiamo intenzione di rilasciare gli episodi in sequenza, come una continuazione della storia stessa. L’episodio uno conduce all’episodio 2… e così via. Non posso ancora rivelare la data esatta o il calendario d’uscita di questi episodi.”

 


Sweery65 ha infine dichiarato di odiare gli spoiler.


 


Chi non li odia del resto!?!
da Sito concorrente

 
Watching D4 in action reminded us a little of arcade games like Time Crisis and Dance Dance Revolution. Are these the kinds of games you had in mind during development?
When I first started developing on the Kinect, I played a lot of different Kinect games, in order to study the advantages and disadvantages of the Kinect device. In that sense, there was no specific game I had in mind during development. The same is true for the arcade games that you mention. If the timing inputs and the method and presentation of player evaluation reminds you of arcade games, that could be because I have a background as an arcade game designer.

What drew you towards working with Kinect on Xbox One?

The D4 pitch was originally created for the Xbox 360 however, after several meetings, test builds, and presentations, Microsoft came to us with the suggestion to develop for the Xbox One. It was a great honour, and I remember feeling very grateful. As for what originally attracted me to the Kinect device, the reason I decided to work on it was that I felt the potential of a great future. I guess I can follow up and say that this “potential” is not just an evolution of specific game content, but an evolution in the style of gameplay itself.

Motion control gaming still feels like it has more to prove. Do you think Kinect on Xbox One has enough accuracy and fidelity to fulfil that promise?

Compared to the Xbox 360 Kinect, you can say that the new Kinect is dozens of times more powerful. It’s truly, very precise. However, the answer to your question is no. That is because no single device can ever solve every problem.

No matter how accurate and precise a device becomes, the motion of a human being is extremely complex. Creating a device that can interpret the intent of a human being 100 per cent requires software that can identify and control that information. That’s where we game designers come in. My job is to take complex human behaviour and turn them into symbols that the Kinect can translate immediately, and then provide those symbols to the players so that they can have the best “make-believe” experience. I believe D4 is a game that can prove to you what that potential is, so please look forward to it.

What can you tell us about how D4’s gameplay evolves during the game?

The gameplay we have previously shown at conventions only represents a portion of the total gameplay available in D4. In other words, D4 is a complete release with lots of gameplay. The goal of this game is to create an experience that allows the player to see the drama, think about the mystery, experience the story, immerse in the emotions, and thoroughly enjoy the game.

Is the episodic structure of the game beginning to take shape for you? Can you tell us at all about how it will be delivered to gamers?

We plan to deliver the episodes sequentially, as a continuation of the story itself, like Episode One leading onto Episode Two… and so on. I can’t reveal the exact date or schedule of these episodes yet.

Given that D4 and Deadly Premonition are both investigation games, we wonder are you a fan yourself of playing games in this genre?

Hmm. Come to think of it, I play very few investigative games in my off time. I play a whole bunch of games – I wonder why?

You’ve mentioned that holding off the ending will help stop spoilers. Do online spoilers annoy you?

Spoilers don’t really annoy me. When I spoke in the past about holding off on the ending, the intent and hope was to create a period of time where people were being held off and the mystery was still a mystery for everyone, during which players can discuss with each other.

As a side note, when Deadly Premonition was released in Japan, the North American version last boss (the culprit) was released on his own on a video sharing site, because the North American version was released earlier, and that disappointed a lot of players. That was pretty sad.

There is a famous piece of Japanese literature titled In A Grove. This is one of the many masterpieces created by Ryunosuke Akutagawa, and in this mystery, there are clues pointing towards an answer, but the truth is unknown. You can get caught up dwelling on the truth for quite a long time. It’s stressful, but also very fun. That’s the kind of experience I’d like to provide.
Intervista completa.

Secondo me lo si vedrà in concomitanza con il lancio Giappo della console //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Nuovo articolo da CVG, i prodi che l'hanno tradotto dicono si tratti solo di questioni tecniche purtroppo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png

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Hype sia per D4,sia per Swery che tende spesso a lasciarsi sfuggire tante cose.

Chissà che non dica qualcosa su quell'altro gioco suo là.

 
Dovrebbe essere giocabile all'E3, ha retwittato Pippo.

 
Dai voglio vedere qualcosa di concreto swery illuminaci

 
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