Segui il video qui sotto per vedere come installare il nostro sito come web app sulla tua schermata principale.
Nota: Questa funzionalità potrebbe non essere disponibile in alcuni browser.
Pubblicità
Un nuovo artwork lo vedo possibile con l'annuncio della release e dei relativi pre-orderPer vedere qualche bell'artwork ci toccherà aspettare marzo/aprile![]()
Vero, ma io voglio tutto subitoUn nuovo artwork lo vedo possibile con l'annuncio della release e dei relativi pre-order
Se fanno una pagina apposita per i preorder, non ce lo vedresti bene un bel art che ti invoglia a comprarlo? Yes we art.
Tanto ormai sembra assodato che campagne marketing partono 3 mesi prima a star larghi. Penso che fino a che non saremo prossimi all'uscita i numeri saranno relativi.zaza50 Forse le interviste danno più senso al marketing del gioco, ed i numeri. Stanno A) Hypando tantissimo il protagonista del gioco, che nei main trailer hanno tenuto praticamente nascosto. B) Tenendosi le informazioni video più importanti (gameplay, sistemi di gioco, esplorazione).
Dalle varie risposte sappiamo che i main trailer sono costruiti per accompagnarci alla release e dedicati ai Core fans per intrattenerli con la speculazione. Il marketing vero e proprio (ad, banners, clip, quant'altro) è previsto per inizio 2023 e la maggior parte delle info arriveranno tre mesi prima del lancio.
Penso che i trailer xiv-style che abbiamo avuto siano davvero dedicati solo a noi, e che stiano preparando le informazioni perché creino hype ed aspettativa il più vicino possibile al lancio per non dilatare il momentum. Quindi in teoria abbiamo a fine anno il trailer con data di uscita e presumo l'apertura dei preorder, a gennaio l'ultimo main trailer con il gameplay e poi a marzo/aprile inizieranno a fare come stanno facendo con Forspoken. Demo (stampa e poi utenti), numerosi video di gameplay promossi tramite ads, presentazione del protagonista etc.
E in effetti ha molto più senso di far vedere un gameplay esteso 8-10 mesi prima dell'uscita.
Dal trailer della data (se sarà ai TGA) penso che possiamo iniziare ad aspettarci un po' di promozione leggera, oltre al main trailer # 4 più tardi. Per tutto il resto invece si va sicuramente in quei tre mesi, non mi aspetto di vedere esplorazione, gameplay senza tagli, menù od altro prima.Tanto ormai sembra assodato che campagne marketing partono 3 mesi prima a star larghi. Penso che fino a che non saremo prossimi all'uscita i numeri saranno relativi.
Che iniziassero a battere il ferro dai TGA please.
No, quella è solo la key art svelata due anni fa. Cover ed edizioni ufficiali sono ancora da svelare. Suppongo verrà fatto insieme al trailer della data di uscita.Scusate ragazzi, non hanno ancora svelato la cover, giusto?
No perché se fosse quella messa sul topic sarebbe tanta roba!
Come confermare che Clive è Ifrit, e si trasformi in lui, senza poterlo fare chiaramente per questioni di spoiler.Ed ecco infine la traduzione completa dell'intervista di Gamewatch.
Interviewer: In the new trailer, we were shown Dion, the prince of Sanbreque, and Barnabas, the king of Waloed. Would you mind sharing the concept behind these two?
Maehiro: The protagonist Clive lives a life saddled with many responsibilities, whereas Dion is sort of this perfect prince who wants for nothing. Clive is a prince, too, of course, but he casts a shadow. So I’ve sort of created this imagery of a prince of light and a prince of darkness.
The concept behind Barnabas is this ominous king about whom not much is understood. As the Dominant of Odin, he possesses incredible power, and is the king of a country ruled by war. He seems to have a streak of wickedness and is preoccupied with something or other. Moreover, he has this inscrutable expression on his face, which lends to his eerie nature. That’s the sort of image I was going for when I made his character.
Interviewer: Dion is the Dominant of Bahamut, right? Historically with this series, Bahamut has a reputation for being the strongest. Would it be correct to say the strength of each Eikon is dependent upon the strength of their Dominant?
Maehiro: The strength of the Eikons essentially balances out. But at the core of those Eikons you of course have human beings, so naturally their fighting styles will change depending on the physical experience and acquired knowledge of the humans that harbor them. Some will push ahead with brute force while others will make skilled use of magic. I think you’ll see strengths and weaknesses with each Eikon’s power as they make the best of their unique characteristics.
Yoshida: For instance, the Gundam is a Gundam because Amuro is in the cockpit. If some ordinary soldier tried to pilot it, they’d be shot down in an instant. It’s that sort of situation, if you catch my drift [smiles wryly]. In the same way, the power an Eikon demonstrates will vary dramatically depending on its Dominant’s ability, mental fortitude, and familiarity with combat. There are size discrepancies that cannot be avoided, so it comes down to each one making good use of their abilities. These size differences mean they must be attacked in different ways, and then there are other discrepancies, such as Eikons that can fly and ones that can’t.
Interview: Ah, okay, I get it.
Yoshida: So I’d like it if everyone would keep an eye out for how their experience varies depending on the unique attributes of each Eikon in the game.
Maehiro: And if I might add, there’s also solid lore behind why these Eikons are balanced in terms of strength.
__________
Interviewer: So Valisthea is the name of this world where humans are being punished for having challenged God. Is it safe to assume God and the Eikons are completely different entities?
Maehiro: That’s a matter that’s very much at the root of this story, so it’s a little difficult to answer your question … [laughs].
Yoshida: But I think that’s a keen line of questioning, so please hold onto it. Why the world is the way it currently is—why Eikons regularly emerge one per element and who created Valisthea’s current rules in the first place—are some very major points. I can’t elaborate more until we reach the finish line, but I hope you’ll keep an eye on these things as they drive at the foundation of the story.
Interviewer: Have I perhaps touched on the “logic” of this world?
Yoshida: The logic of the world is something Maehiro has been very particular about from the beginning, and Valisthea has been constructed and animated based on this logic. I’m sure that if you play the game through to the end, you’ll come to understand the logic by which Valisthea moves and was constructed.
So it’s not simply that God and the Eikons are arbitrary backplot. What we have is a world Maehiro has devised with a solid structure in mind, and I think this is one of its pillars.
Interviewer: In the material we’ve seen so far, eight Eikons have appeared, yet there are only five nations. It would appear there’s one Dominant per nation, but the numbers don’t add up. Is this also touching too much on the “logic” of the world?
Maehiro: There’s no rule that there has to be one person per country.
Yoshida: That isn’t part of the logic of the world.
Maehiro: For a few minutes now we’ve had a couple of grown adults unironically saying “the logic of the world” over and over again. What a great gathering this is [laughs]. I’m listening on the sidelines here trying not to giggle.
Yoshida: But that’s what you wrote here [laughs]. Well, anyway, a nation is something people gather together and choose to form, so it isn’t really a rule of the world. And it’s not like only five countries are allowed to exist—that’s just the number of nations that humans, as living organisms, have decided to separate themselves into currently. In the past, there may have been seven or eight, or, conversely, there may have been some period when there were fewer than five.
Interviewer: Ah, okay, I see now.
Yoshida: There are rules regarding the birth of Dominants, but a Dominant may decide to move to some other country, or they may be forcibly captured and taken elsewhere. As such, there is no rule that there has to be one Dominant per country. That’s how we think about it, at any rate.
Maehiro: Dominants possess incredible power, so in the eyes of their nations they’re like treasures that can be used however they wish. They can be used as a deterrent or to wield influence. They’re very important, and so the more of them a country has, the greater that country can become. So the numbers eight and five aren’t related to any rule.
Interviewer: So you’re saying you can have a country that’s locked down several Dominants in its territory.
Maehiro: In terms of “logic,” that would just be humans being crafty.
Interviewer: Moving on, could you tell us about the role of the Mothercrystals in Valisthea? I’d also love to know what connection the Dominants have to them.
Maehiro: You can think of them as power plants. The idea is that the Mothercrystals emit aether, a familiar FF energy source with which they’re brimming. And people cast magic by using smaller crystals carved from the Mothercrystals. It’s kind of like having a power plant and a terminal to access it, and as you would imagine with electricity, this magic enriches people’s day-to-day lives. For that reason, countries have been built around these Mothercrystals. That’s the basic concept.
All the inhabitants of this world live their lives founded on magic. Even making fires is accomplished by magic, and so people are oblivious about how to make fires the ordinary way. That’s because magic is something that’s there from the time they’re born. Right now, I can’t tell you how the Dominants tie into such a world, because it’s too bound up with the logic of the story [laughs].
__________
Interviewer: From what we’ve glimpsed in the trailers, it seems like the story will center quite a bit around the Dominants. Could you once again tell us how the protagonist Clive will play into all this?
Takai: At the beginning of the game, Clive himself isn’t involved in the world all that deeply. He’s living his life in pursuit of a goal, and the story unfolds around him achieving that goal. However, as we approach the midway point, he becomes entangled with the Dominants and swept up in the turmoil of the world at large.
Interviewer: The key phrase this time is the “War of the Eikons,” and I feel the words themselves impart a real sense of climax. Is this War of the Eikons something that occurs frequently throughout the actual game, or is it more like an event that really only happens at the end of the game, when all of the Eikons suddenly clash at once?
Yoshida: With RPGs, you usually have a fitting boss that serves as a capstone for each area. I think you can safely assume that clashes between the Eikons will pretty much occur with that pacing.
Interviewer: But Clive isn’t a Dominant, is he? Even though we have these Eikon-on-Eikon battles, Clive himself won’t be turning into an Eikon, right?
Everyone: [Exchanges glances]
Interviewer: Oops… did I overstep there?
Yoshida: I’m sure the answer will come out as more promotional material is released, but for now I’d say people should just enjoy themselves by watching the video and wondering what kind of situations could give rise to these battles and the types of things they’ll be able to do in them [laughs].
In any event, I don’t think there’s any point in controlling a character you can’t empathize with, so we’ve made sure everyone will feel strongly enough that they grip the controller in their hands with a sense of excitement. So I hope you’re looking forward to that experience. I think that sense of wonder at how things unfold is a pretty big highlight of the game.
Interviewer: Will this game feature any party members who are involved with the main story?
Yoshida: Yes, of course. This time, the action aspects are strong, and in the trailer so far, the action scenes with Clive, the main character, have been shot in a way that’s easy to understand. This has made it appear that he’s doing everything solo. However, for the majority of his journey, Clive is accompanied by teammates whom we can call party members.
Interviewer: It’s been my assumption that even if we can have party members, they’ll be non-playable characters.
Yoshida: As I just mentioned, Clive has teammates who participate in his operations. The characters who fight alongside Clive in these situations are called party members, and they’re AI-driven, meaning the player need only focus on controlling Clive. Party members tag along with Clive and do all their fighting automatically while engaging in conversation.
Maehiro: In the very beginning of the game, you might even control a character who isn’t Clive.
Interviewer: Kind of like the part with Reks in FFXII?
Maehiro: That’s right. I think that’s a good way of thinking about it.
Inoltre la versione Hi-Res della nuova mappa aggiornata del mondo.
![]()
No, credo che sia più un : di base gli Eikon sono uguali ma la forza che andremo ad affrontare mano a mano nella storia è perché il personaggio è umanamente più forte di quello precedente! In ogni caso figo siCome confermare che Clive è Ifrit, e si trasformi in lui, senza poterlo fare chiaramente per questioni di spoiler.
Interessante che ci una motivazione seria di trama per cui gli eikon hanno tutti, più o meno, la stessa forza. Pensavo fosse solo per metterli allo stesso piano di importanza ma, evidentemente, esiste altro dietro.
Che veramente gli Eikon siano nati dalla scissione di un'entità.![]()
Questo è quello che dice MaehiroNo, credo che sia più un : di base gli Eikon sono uguali ma la forza che andremo ad affrontare mano a mano nella storia è perché il personaggio è umanamente più forte di quello precedente! In ogni caso figo si
Sisi lo so! Nel totale l'intervista diceva che gli Eikon sono al pari come potenza ma ogni umano è diverso, c'è chi è mentalmente più forte, chi ha un fisico allenato ecc. Che vanno ad impattare sulla forza poi finale dell'avversario. Lo dice sempre maehiro nelle interviste. E secondo me è un modo in termini anche poi di game design epr dirci che affrontandoli in successione saranno più forti per questoQuesto è quello che dice Maehiro
Maehiro: And if I might add, there’s also solid lore behind why these Eikons are balanced in terms of strength.
Direi che non ci sia alcun dubbio sul fatto che ci sia qualcosa dietro al fatto che gli Eikon siano bilanciati in termini di forza, rispetto ad altri capitoli della saga.![]()
Quello è chiaro ma sono due cose separate.Sisi lo so! Nel totale l'intervista diceva che gli Eikon sono al pari come potenza ma ogni umano è diverso, c'è chi è mentalmente più forte, chi ha un fisico allenato ecc. Che vanno ad impattare sulla forza poi finale dell'avversario. Lo dice sempre maehiro nelle interviste. E secondo me è un modo in termini anche poi di game design epr dirci che affrontandoli in successione saranno più forti per questo
―In the Odin battle in the trailer, there was an atmosphere similar to that of FFXIV.
Mr. Yoshida: Well, please put "FFXIV" aside for now... (wry smile). If anything, that is made with the image of great predecessors such as "God of War" in the side-scrolling action era. Also, the trailer really only cuts out one scene, so that kind of battle doesn't last forever.
![]()
![]()
Io sto impazzendo tantissimo! Grazie come sempre soyre! Questa da dove arriva?
Game & Watch, le traduzioni di reddit avevano lasciato fuori alcune domande fra cui questaIo sto impazzendo tantissimo! Grazie come sempre soyre! Questa da dove arriva?
Chissà se sono più simili alla controparte Platinum pad alla mano o proprio a GoW(trilogia originale)
Ok quindi per me proprio brodo di giuggiole totale! Però ammetto che nonostante sia fan di Bayonetta e Dmc , in questo tipo di scontri(che Dmc in realtà non ha) se penso ai vari set Pieces simili in bayo1, gow, soprattutto appunto 2 e 3, gli sono superiori per epicità e divertimento pad alla mano( vedi lo scontro con Ade)Game & Watch, le traduzioni di reddit avevano lasciato fuori alcune domande fra cui questaIn termini di gameplay credo sarà più vicino a DMC/Bayonetta per ovvi motivi, ma la coreografia degli scontri è chiaramente ispirata a GoW2/3.
Eh va bè. Ho già detto che mi scorre l'hype nelle vene?
Per DMC pensavo ad esempio a boss come Goliath. Hai la spettacolarità delle transizioni in real time da un'arena all'altra con lo scenario che si distrugge, ma il gameplay resta quello più tecnico di un character action.Ok quindi per me proprio brodo di giuggiole totale! Però ammetto che nonostante sia fan di Bayonetta e Dmc , in questo tipo di scontri(che Dmc in realtà non ha) se penso ai vari set Pieces simili in bayo1, gow, soprattutto appunto 2 e 3, gli sono superiori per epicità e divertimento pad alla mano( vedi lo scontro con Ade)
mi sono espresso male soyre, mb. Intendo dire che si, le transizioni come dici te anche io mi sono imaginato goliath di DMC V ma per le fight del gneere quindi nemico "Gigante" e te umanoide GoW ,in special modo il secondo e il terzo sono maestri della spettacolarità e divertimento pad alla mano. Se penmso ad un action jap che ha scene del genere mi immagino bayonetta 1 ad esempio contro il drago a due teste o contro , non ricordo il nome, il nemico con la bocca la bocca da cui uscivano i tentacoli. Per farmi capire meglio. Se non mi sono spiegato fammelo capire e posto dei video d'esempio nel caso!Per DMC pensavo ad esempio a boss come Goliath. Hai la spettacolarità delle transizioni in real time da un'arena all'altra con lo scenario che si distrugge, ma il gameplay resta quello più tecnico di un character action.