UFFICIALE PC Marathon

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Personalmente credo che è dal primo Overwatch che non mi gioco un gioco prettamente multy, quindi non mi dispiacerebbe un titolo del genere :sisi:

L'unico problema è il prezzo, metterlo a 40€ sulla carta mi sembrava ottimo perché, così come OW, mi si assicuravano aggiornamenti costanti e roba come pg, mappe ecc. aggiuntivi a prezzo zero. Però sembra che la situazione al lancio non è delle migliori, 3 mappe e 6 pg, oltre al fatto che stanno già parlando di pass ecc..
Insomma, per ora aspettative tiepide :ahsisi:
 
Personalmente credo che è dal primo Overwatch che non mi gioco un gioco prettamente multy, quindi non mi dispiacerebbe un titolo del genere :sisi:

L'unico problema è il prezzo, metterlo a 40€ sulla carta mi sembrava ottimo perché, così come OW, mi si assicuravano aggiornamenti costanti e roba come pg, mappe ecc. aggiuntivi a prezzo zero. Però sembra che la situazione al lancio non è delle migliori, 3 mappe e 6 pg, oltre al fatto che stanno già parlando di pass ecc..
Insomma, per ora aspettative tiepide :ahsisi:
Per questo genere di giochi la cosa migliore sarebbe lanciarlo F2P con pass o lanciarlo a prezzo budget con il primo anno di contenuti inclusi nel prezzo (che sia un pass o mappe+pg), fare diversamente è da folli se non hai sotto mano un gioco di alta qualità (le dichiarazioni dei dev o dei publisher a tal proposito lasciano il tempo che trovano, alla fine sono i giocatori che giudicano).
 
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E niente proximity chat.
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Remind: Oggi alle 19:00 inizierà la closed alpha senza NDA, verrà streammato da un po' di gente e si potrà iniziare a valutare nello specifico, mi aspetto un grosso meh, ma spero veramente sia un bel gioco :unsisi:
 
Visto del gameplay :shrek:

Avessero fatto i remake dei vecchi Marathon avrebbero avuto abbastanza successo.

Sto gioco muore male, male male male :asd:

Anche i pareri di chi lo ha giocato non sono positivi.
 
Il fatto è che anche dopo aver tolto l'nda non ne sento parlare per niente.
Ovunque mi giro c'è solo Oblivion e Expedition 33 :nev:
 
Io ho seguito questo:



L'interesse è rimasto da parte mia :asd:
 
Io che sono in cerca di nuovo fps online "survival" ho seguito un po' e decisamente non mi sembra cosa.

Cioè, questo è un altro CONCORD, vedo i medesimi difetti.

Graficamente non sarebbe malvagio dal punto di vista tecnico ma la direzione artistica è oltremodo un cesso, poi non conosco neanche i giochi vecchi (un doom/system shock mi pare) ma la differenza di estetica/setting mi sembra incomprensibile, boh.
Il gunplay sembra tecnicamente competente ma nulla di che, come extraction mi sembra a metà tra l'hardcore ed il casual e probabilmente scontenta entrambe le parti, la progressione boh.
E te lo vogliono anche far pagare 40(?) pere? Questo deve essere free.
 

Now, a new report claims that Sony has cancelled all paid marketing plans for Marathon. This information comes from Colin Moriarty, who shared the news in the latest (paywalled) episode of the Sacred Symbols+ podcast. This reportedly came from someone familiar with the marketing efforts in an overseas market, and is “considered a fairly unusual move for a game of this high profile.”

“I was told by someone familiar with marketing plans in a key overseas market that there are now no plans to do paid marketing for Marathon at all,” Moriarty said during the podcast. “I don’t know if those plans were affected by what has recently happened or if that was always the plan or whatever. But it is considered a fairly unusual move for a game of this high profile.”

That said, none of this has been officially confirmed. These reports come from insider sources, and as always, it’s smart to take things with a grain of salt. So far, neither Bungie nor Sony has made any public statement about delaying Marathon or their plans for the game’s release.
 
Immagina spendere 3 miliardi di dollari per Bungie allo sbando. :galliani3:
 

Marathon Development Update​

Thank you not only for your passionate feedback around the Marathon reveal and Alpha playtest, but also for your patience while we took the time to listen closely and chart our next steps.

Through every comment and real-time conversation on social media and Discord, your voice has been strong and clear. We've taken this to heart, and we know we need more time to craft Marathon into the game that truly reflects your passion. After much discussion within our Dev team, we’ve made the decision to delay the September 23rd release.

The Alpha test created an opportunity for us to calibrate and focus the game on what will make it uniquely compelling—survival under pressure, mystery and lore around every corner, raid-like endgame challenges, and Bungie’s genre-defining FPS combat.

We’re using this time to empower the team to create the intense, high-stakes experience that a title like Marathon is built around. This means deepening the relationship between the developers and the game’s most important voices: our players.

Over the next few months, we’ll continue closed testing(including participants from the Alpha) to deploy gameplay updates and test new features as they come online.

Some of our immediate focus areas will be:

  • Upping the Survival Game
    • More challenging and engaging AI encounters
    • More rewarding runs, with new types of loot and dynamic events
    • Making combat more tense and strategic
  • Doubling down on the Marathon Universe
    • Increased visual fidelity
    • More narrative and environmental storytelling to discover and interact with
    • A darker tone that delivers on the themes of the original trilogy
  • Adding more social experiences
    • A better player experience for solo/duos
    • Prox chat, so social stories can come to life
You’ll hear from us again later this Fall when we can share the progress we’ve made, alongside the game’s new release date. Thank you again for your patience and— much more importantly— your passion. Your continued feedback will help us make Marathon the incredible gaming experience we all know it can be.
 

Marathon Development Update​

Thank you not only for your passionate feedback around the Marathon reveal and Alpha playtest, but also for your patience while we took the time to listen closely and chart our next steps.

Through every comment and real-time conversation on social media and Discord, your voice has been strong and clear. We've taken this to heart, and we know we need more time to craft Marathon into the game that truly reflects your passion. After much discussion within our Dev team, we’ve made the decision to delay the September 23rd release.

The Alpha test created an opportunity for us to calibrate and focus the game on what will make it uniquely compelling—survival under pressure, mystery and lore around every corner, raid-like endgame challenges, and Bungie’s genre-defining FPS combat.

We’re using this time to empower the team to create the intense, high-stakes experience that a title like Marathon is built around. This means deepening the relationship between the developers and the game’s most important voices: our players.

Over the next few months, we’ll continue closed testing(including participants from the Alpha) to deploy gameplay updates and test new features as they come online.

Some of our immediate focus areas will be:

  • Upping the Survival Game
    • More challenging and engaging AI encounters
    • More rewarding runs, with new types of loot and dynamic events
    • Making combat more tense and strategic
  • Doubling down on the Marathon Universe
    • Increased visual fidelity
    • More narrative and environmental storytelling to discover and interact with
    • A darker tone that delivers on the themes of the original trilogy
  • Adding more social experiences
    • A better player experience for solo/duos
    • Prox chat, so social stories can come to life
You’ll hear from us again later this Fall when we can share the progress we’ve made, alongside the game’s new release date. Thank you again for your patience and— much more importantly— your passion. Your continued feedback will help us make Marathon the incredible gaming experience we all know it can be.
Its dead
 
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