PS4 NieR: Automata

  • Autore discussione Autore discussione Alucard
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Il punto della storia è poco dopo che puoi salvare. Ora sto vedendo cosa succede se ricarichi il salvataggio e ci riprovi
Da quel che si dice, immagino si continui a morire in ogni caso.

Capisco comunque il fatto che ormai ogni gioco al giorno d'oggi abbia patch più o meno grandi e più o meno utili a risolvere glitch, bug vari o rifinire alcuni contenuti. Però trovo un tantinello orrendo, sinceramente, bloccare un gioco in questo modo al punto da rendere il disco un pezzo di plastica inutile, leak o non leak, spoiler o non spoiler.

 
Ultima modifica da un moderatore:
Non so se è già stato detto, ma in un'intervista Yoko Taro e Yosuke Saito hanno fornito dettagli aggiuntivi sulla lunghezza del gioco.

http://www.rpgsite.net/interview/5299-nier-automata-interview-square-s-niche-kings-on-their-trip-into-a-robotic-future

Yosuke Saito: You've played the demo so I'm sure you'll understand - you've got the different difficulty settings - Easy, Normal, Hard, Very Hard. What our QA team told us from their test plays is that generally if you work on normal difficulty level and you just concentrate on the main story and don't do too much outside that on the first play-through it should take around 25 hours.If you go for a completionist playthrough, trying to get all the enhancements, the collection items and all what you'd call... maybe, I don't know, the end content - superbosses that you have to take down first by becoming strong enough to even fight them... if you add all that in, you're probably looking at about 55 hours of play time in total.

It's very interesting... we didn't actually start out thinking we needed to be 50 hours just because we were an RPG and then really force extra stuff in to draw it out. The way we approached it is quite interesting really - we just came up with all these ideas of things we thought would be cool, things that'd go well and work in the game. What we then concentrated on was making sure that each of those elements felt right while you were playing it. We didn't really think about the final balancing and the final content construction or anything like that until quite late in the project.

It was actually quite recently we found out that figure of 55 hours from the QA guys... we just piled everything we had together and it came to 55 hours. In the end, it does seem to... maybe because of that, completely by accident, it's come to be quite a good balance in the end. It really does feel good, and the content there is worthwhile - it was made because it was good content, not because we needed to hit a certain length.

Taro Yoko: The way that Nier is constructed is... we've got multiple different endings in the game, and certainly they take part at different times in the play cycle. So... if you only, say, play for ten hours, you'll reach a certain earlier ending in the game, and that does reach one conclusion to the story, so if you only play for that much you'll still get one complete package of the game - but you're free to keep playing on after that, of course.
 
Da quel che si dice, immagino si continui a morire in ogni caso.
Capisco comunque il fatto che ormai ogni gioco al giorno d'oggi abbia patch più o meno grandi e più o meno utili a risolvere glitch, bug vari o rifinire alcuni contenuti. Però trovo un tantinello orrendo, sinceramente, bloccare un gioco in questo modo al punto da rendere il disco un pezzo di plastica inutile, leak o non leak, spoiler o non spoiler.
purtroppo son dovuto uscire ma ora che son rientrato il tipo è andato avanti. Quindi o ha scaricato la patch o ricaricando vai avanti.

 
C5QXq35VcAApdP4.jpg
 
purtroppo son dovuto uscire ma ora che son rientrato il tipo è andato avanti. Quindi o ha scaricato la patch o ricaricando vai avanti.
Se nin c'e nessun blocco reale, Taro è trollone, e ci ha fregato tutti. :sard:

Inviato dal mio SONY XPERIA Z3 con Tapatalk.

 
Chi ha comprato la copia digitale (così hanno fatto gli streamer occidentali) ha ovviamente la patch compresa nel download.

Se nin c'e nessun blocco reale, Taro è trollone, e ci ha fregato tutti. :sard:
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:asd: nah, ieri ho visto uno stream di un ragazzo giapponese con una copia fisica "leakata", e in alto c'era la scritta "impossibile salvare".

 
Farà piacere ad alcuni il fatto che i dev abbiano compiuto un "reverse-Nioh": il gioco completo è più difficile della demo :asd:

 
Ci stavo facendo caso solo qualche ora fa ... Ma avete visto che il trailer Glory to Mankind, nella versione Jap, ha più di 2,3 milioni di visualizzazioni ??? Buon segno direi :unsisi:

 
Un utente su GAF ha già raggiunto il primo finale: 7 ore a Hard.

 
Un utente su GAF ha già raggiunto il primo finale: 7 ore a Hard.
Meno di quanto pensassi.

Sent using Tapatapatapa

 
Un utente su GAF ha già raggiunto il primo finale: 7 ore a Hard.
Probabilmente è quel finale di cui parlava Taro che parte anticipatamente a quello che dovrebbe essere il finale normale ... Simil finali anticipati alla chrono trigger :sisi:

 
Farà piacere ad alcuni il fatto che i dev abbiano compiuto un "reverse-Nioh": il gioco completo è più difficile della demo :asd:
Vengo. Sì, in quel senso.

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Però è realizzato da Akihiko Yoshida, il character designer del gioco :asd:
Eh già, per quanto mi riguarda poteva sforzarsi di più.

Ma resta comunque un artwork per il countdown.

 
Meno di quanto pensassi.
Sent using Tapatapatapa

Probabilmente è quel finale di cui parlava Taro che parte anticipatamente a quello che dovrebbe essere il finale normale ... Simil finali anticipati alla chrono trigger :sisi:
Sí, ci sono diverse route per i finali multipli. Lo stesso utente ha raggiunto il secondo finale in 13 ore e mezza complessive. Ovviamente, sta facendo solo missioni principali.

Vengo. Sì, in quel senso.

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Sarai allora felice di sapere che Very Hard vige ancora la regola One Hit Kill.

Ah, non diró qual è, ma sappiate che si puó salvare solo completata l'intera prima area di gioco; se si dovesse morire, si viene rimandati al menú principale e bisogna ricominciare da capo, con tanto di filmati non skippabili.

 
Per chi interessa ecco la traduzione eng di un Picture Book esclusivo dell'ultimo album "Inochi wa Fusawashii" di Amazarashi che racconta dettagli sulla storia di Nier:Automata

(Attenzione, Potrebbe contenere spoiler ... non l'ho letto)

In the distant, distant, distant, distant, distant, distant future.

Aliens have invaded the Earth.

Strange robot weapons known by

The difficult name “Bio-machines” subjugated the land

As humanity fled to the Moon.This is the story of one of those robot weapons

That was there, upon the face of the planet.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

My name is Plato1728.

I am a Bio-machine, created to invade the Earth.

……but, I’m somehow different from my friends.

I can’t speak nearly as well and I’m really leaky.

You know, I’m probably a defect.

***

My name is plato1728.

I am a Bio-machine, created to invade the Earth.

That’s why I must fight.

But, I’ll never make it because I’m too slow.

By the time I made it to the battlefield, the fight was already over.

My other Bio-machine friends didn’t want anything to do with me.

***

I wonder why I can’t speak well.

Or why I can’t walk fast.

Or why I can’t attack with lightning speed.

Or why I can’t defeat my enemies very well.

Without the acceptance of my friends, I was alone.

I was always alone.

***

Then one day.

When I was lost and strayed from my friends,

I found myself in the ruins of a factory.

There I found some small pieces of junk.

***

I thought we were very similar,

The junk that could no longer move and I.

***

As if something beckoned me forward, I passed through the factory ruins.

Even though the pieces of junk couldn’t speak,

I felt like we could be good friends.

After all, I was the same.

***

96 hours 32 minutes after meeting the junk,

I discovered a factory that had remained a secret.

My frineds unanimously said things like:

“It’s pointless to get worked up over silly dolls that have no soul.”

“You’re a simplton who can’t even go out to the battlefield.”

They said all sorts of horrible things.

I didn’t say anything in response, but instead tried everything

I could to protect the junk so they wouldn’t break.

***

1358 hours and 05 minutes later.

An all-out assault by enemy forces began.

From within the flames, my friends calmly fought back.

But I was anything but calm.

Because that place suddenly transformed into a war zone

Was the factory ruins where the junk resided.

***

What should I do?

The factory’s falling apart.

The junk is on fire.

Please stop.

Why?

Our memories…

Help me.

It’s become a war zone.

Stop.

I can’t take this.

***

The next moment,

I realized that my body had suddenly transformed on its own.

The wreckage and weapons around me affixed to my body.

Like the hostile machines,

And even my Bio-machine brethren,

This was the first time I realized that I was a model with this particular ability.

I was a weapon created to fight, a tool to kill.

The lives of those that died flowed into my being.

FIght, destrOY, stEAl, kiLl.

***

But…… I……

I……

***

I WILL DECIDE WHAT IS IMPORTANT TO ME.

I DON’T CARE IF I’M HATED BECAUSE OF IT.

I WILL USE THIS LIFE FOR THE WORLD I ENVISION.

***

In the raging fire,

I killed both friend and foe.

***

When I came to,

the junk was gone.

Who’s the fool?

Where am I?

What is the purpose of this life?

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

The 215th Descent Mission: Overview Report

On August 1st, 11944, a joint operation to regain control of the Old Europe central zone was planned between the human forces, launching from the Bunker in orbit, and the Resistance on the ground. However, from July 31st, descending squadrons were delayed the due to a large-scale EMP attack by enemy Bio-machines. More than 4200 Resistance units were subsequently lost.

On the other hand, a never-before-seen development on the side of the enemy Bio-machines was confirmed, indicating multiple instances of Bio-machines attacking each other. It appeared as though the enemy machines fused together to form a single, gigantic machine.

(※) The battle continued the following day, but due to additional enemy reinforcements, the human forces were forced to retreat. The mission ended in failure.

※ Currently, analysis of the video footage is underway by the Development Department.

http://nier2.com/blog/2017/02/21/inochi-ni-fusawashii-deserving-of-life-picture-book-by-yoko-taro/#disqus_thread

 
...alla fine ho ceduto e ho ricaricato la card :dsax:

spero almeno che con quei foxxuti 20€ di spedizione facciano un imballaggio a prova di bomba!!

 
Eh già, per quanto mi riguarda poteva sforzarsi di più.Ma resta comunque un artwork per il countdown.
Posso capire se non sei disegnatore ma essendo aspirante fumettista, quel disegno è fatto divinamente in tutto, contando anche la sintesi dello stile e del contesto.

Ed è uno sketch.

 
Sí, ci sono diverse route per i finali multipli. Lo stesso utente ha raggiunto il secondo finale in 13 ore e mezza complessive. Ovviamente, sta facendo solo missioni principali.


Sarai allora felice di sapere che Very Hard vige ancora la regola One Hit Kill.

Ah, non diró qual è, ma sappiate che si puó salvare solo completata l'intera prima area di gioco; se si dovesse morire, si viene rimandati al menú principale e bisogna ricominciare da capo, con tanto di filmati non skippabili.
Di questo un po' meno

Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk

 
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