The list of affected games is currently unknown and varies between digital, physical and regions, but we don't know if Sony will fix this or not, so best to patch your game collections now while you can.
Anyone able to test games should do so, although please do not delete anything in order to test as you may lose data doing so.
PSNProfiles forums are starting to put together a list of missing updates, although it is still very early.
Some of PS3 Videogames don't get a Patch and the patch is essential to play DLC, Online Mode and earn Trophies. Unavailable Patch at the boot of the game...
forum.psnprofiles.com
E anche questa settimana comincia come il cazzo
Immaginatevi fare retrogaming con i giochi non patchati, in alcuni casi sarà una sciagura
Speriamo sia una cosa temporanea anche perché non ho minimamente voglia di mettermi a controllare tutta la libreria, anche perché l installazione su disco richiede spazio da HDD, spazio che mi è finito, e sulla console non ho installato tutti i giochi fisici che ho. Ve lo ho riportato in caso vogliate controllare e perché la notizia fa il paio con quella dello store, se poi la discussione si fa più grossa ci spostiamo nella sezione adatta.