Ufficiale PlayStation Studios | News & Rumor su Sony

  • Autore discussione Autore discussione zaza50
  • Data d'inizio Data d'inizio
ufficiale
Pubblicità


Quindi è PvE
 
John Sanders (Director, External Development at PlayStation Studios) followed both of the co-founders of Gravity Well a little after Deviation Games partnership was announced (June 2021).

Screenshot_2022-02-07_at_12.13.43_pm.png



What's interesting about this one is they actually acknowledge on both their website and LinkedIn and they signed with a large western publisher for their first AAA IP.

Screenshot_2022-02-07_at_11.35.49_am.png



For our first AAA game, we have partnered with a large Western publisher as we create an original IP. We aren't talking about the game yet, but we're excited to show it to you in the future.

So it wouldn't surprise me if that western publisher turned out to be PlayStation as the timing seems to all line up.

The studio itself is comprised mainly of Respawn veterans. The co-founders, Technical Art Director and Animation Director all come from Respawn. They are currently around 12 people and based on their interview in 2020 they intend to remain small(ish). They mentioned how Titanfall shipped with 70, Titanfall 2 with 75 and Apex a little over 100 so they don't want to go beyond 80-85 at their peak. They also mention being anti-crunch which is nice to see.

The game itself appears to be a more multiplayer/social focused. I see no mention of shooting or anything to suggest it'd be anything like Apex:
Do you dream of creating worlds where players form meaningful relationships and forever memories? Are you fascinated by the systems that excite and delight very casual and highly engaged players alike? We are looking for experienced, creative, and technically capable designers to help develop large systems that bring players together and make them excited for more!
Develop and own major game systems in a brand new IP. You'll drive the creation and interaction of systems that reward and engage players while driving meaningful social interactions.
Use your creative and technical skills to create playable prototypes that give insight into how your designs will affect the game when it has millions of players.

The game does sound very early still (in pre-production phase), but something of note is that it'll be very stylised:

Screenshot_2022-02-07_at_11.41.04_am.png

the-office-michael-scott.gif
 
Zaza non ce la fa più :sard:
 
 


Inviato con un plico dal 1885 tramite Western Union

Insomma, discorso senza senso.
Per me fa bene a guardarsi attorno per portare più cose possibili.

Le acquisizioni vengono fatte in ottica futura.
La qualità sovrasta sempre la quantità, a questo deve puntare Sony, ma più con IP proprietarie.
Adoro Sifu, così come ho apprezzato Kena, ma non ho acquistato la console per questa tipologia di giochi, anche se mi fa un grande piacere giocarli :sisi:
 
L'unico gioco al momento per cui nutro del reale interesse è Ragnarok. Mi auguro che esca al più presto. Voi quando pensate che verrà pubblicato?
 
L'unico gioco al momento per cui nutro del reale interesse è Ragnarok. Mi auguro che esca al più presto. Voi quando pensate che verrà pubblicato?
Novembre se tutto va come deve andare. Altrimenti Q1 2023.
 
Speriamo che sia altrimenti. Di questo passo non giocherò a (quasi)nulla per tutto il 2022...
Be' questo non è esattamente un anno vuoto di uscite. Se l'unico titolo di tuo interesse è GoW hai dei gusti complessi da soddisfare :asd:
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top