Cosa c'è di nuovo?

UFFICIALE PC System Shock [2023] | 30 Maggio 2023

System Shock [2023]
System Shock is the fully fledged remake of the ground breaking original from 1994, combining cult gameplay with all-new HD visuals, updated controls, an overhauled interface and all-new sounds & music; it even has the original voice actor of SHODAN, one of gaming’s most iconic villains. Witness the rebirth of one of the greatest and most influential games ever created.
Meet SHODAN. The psychotic AI has taken control of Citadel Station and turned the crew into an army of cyborgs and mutants; She now plans to do the same to Earth. You must explore and battle your way through the depths of a space station gone to hell. Stop SHODAN and avert humanity’s destruction
FEATURES
- Fight to death in the depths of space
- Face off against the forces of a rogue AI gone mad
- Improve your skills and adapt to take on your foes
- Discover a non-linear story unfolding at your own pace
- Jack into cyberspace to hack the system and open other routes
- Innovative art style combines retro future design with modern technology
Giocatori: 1
Co-op: No
Genere: Action, Shooter, Sandbox, Virtual Console
Data di rilascio:
Publisher: N/A

Reservoir Dog

Gunslinger
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Comunque breve sessione fatta prima che stasera ho poco tempo, lavoro stupendo
Qualcosa che ti riconcilia col gaming :sisi:
Prestazioni ?
Era quello che più mi preoccupava, anche se non ho sentito particolari lamentele in giro.
 

Rabum Alal

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Prestazioni ?
Era quello che più mi preoccupava, anche se non ho sentito particolari lamentele in giro.
Liscio a 60 frame in 4K sparato al massimo
Ho messo anche il DLSS a quality perchè non vedevo altre opzioni di AA, magari domani guardo meglio, ma non mi sembra di aver visto qualcosa
 

NoX1985

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che figata ... avessi solo il tempo ... ma di sicuro lo recupero
 

The_Train

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A me ieri è arrivata la Key da gamesplanet ma voglio giocarlo al top sull'ultrawide, in futuro vi dico come va su Deck :sisi:
 

Maica

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Ni7

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Ok preso. E' molto meglio di quello che credevo, impegnativo il giusto e cavolo, per una volta un gioco che non ti tiene per mano ma che ti spinge a pensare a cosa devi fare. Shodan resta una gran..emn una gran cattivona. Ho vaghi ricordi dell'originale ma comunque questo remake è dannatamente divertente (per me, ovvio). :sisi:
Voglio il seguito.
 

Rabum Alal

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Comunque ieri sera sono stato un'ora al grove per risolvere l'enigma degli scacchi, stupendo :asd:
 

Rabum Alal

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Finito
dal Security level in poi il level design diventa più lineare e non sono presenti particolari ramificazioni a livello di esplorazione/segreti da trovare.
Anche la parte finale contro SHODAN nel cyberspace è parecchio facile
In ogni caso operazione promossa a pieni voti, manuale di come andrebbe fatto un remake, ok aggiornare la parte tecnica, ma sotto il cofano il gioco e l'esperienza complessiva restano quelli originali; ovviamente non è un titolo per videogiocatori "moderni", al di là dell'assenza di marker e freccione per gli obiettivi, è proprio un tipo di narrazione che non potrà mai fare colpo su chi è cresciuto con sezioni cinematografiche fatte di spostamento casse e lunghe camminate.
ps: laser rapier + berserk patch + granate emp = boss finali col sigaro in bocca :rivet:
pps: gli ultimi due achievement della storia sono buggati al momento, e chissà quanti altri:asd:
 

destroyer8992

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Mi interessa molto, ne ho sempre sentito parlare ma non l'ho mai giocato.
Qualcuno lo ha provato su Deck?

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The Hanged Man

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Io sto provando a giocare all'originale che non ho mai giocato, è normale non capire un cacchio dell'HUD? :asd:
 

Sh1n

Bracer
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Mi interessa molto, ne ho sempre sentito parlare ma non l'ho mai giocato.
Qualcuno lo ha provato su Deck?

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Non l'ho ancora comprato ma da proton db leggo che va perfetto con settaggi medio-alti - fps tra 40 e 60. Qualcuno ha impostato l'80% della res nativa per guadagnare fps ed autonomia.
 

The_Train

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Le vendite stanno andando bene:

System Shock achieved remarkable sales figures, amounting to nearly $3 million in revenue.
The number of System Shock copies sold during this period exceeded expectations, reaching almost 80,000.

 

Maica

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System Shock director wants to make an "XCOM-like" strategy in the same world

"There's been a lot of discussions about what it is we want to do next," Kick says in our interview, "whether that be a full on remake of System Shock 2 or if we want to let the Enhanced Edition breathe on its own for a bit.

"But we've talked about exploring the System Shock universe in different genres. Maybe an XCOM-like that takes place before the events of System Shock 1, where you're the resistance on Citadel Station, fighting SHODAN’s cyborgs and machines. Personally, I think that would be really cool. To kind of experience it from a different angle."
 

Rabum Alal

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Maica

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ANNOUNCEMENT #2: Details on Patch 1.2​


Below is a list of the upcoming items that we are excited to release in the next patch.


WARNING STORY SPOILERS AHEAD


Major


============


  • Cloud Sync support has been added.
  • Improved quest logic behavior across several areas of the game.
  • Players can now no longer save over the AutoSave, and the AutoSave will now only appear in the Load Game menu.
  • Game Over screen can now be skipped.
  • Mission waypoints have been implemented for (Easy mission difficulty).
  • Recycle Station ‘inventory’ size has increased to 4x3 from 3x3 to allow recycling of bigger junk items.
  • The max payout from a Recycle Station is now 120 Credits.
  • EMP stun duration has been reduced by 25%.
  • SHODAN will lock the Research control room door if the player fires the Mining Laser at Earth.
  • Detox patch now has a 25% protection bonus against environment hazards while active.
  • Fix a soft lock that could occur when dying while interacting with a Surgery Machine.
  • Items dropped inside of elevators should no longer disappear.
  • Pathfinding performance improvements in Flight Deck and Groves.
  • Fix a case where the player was able to clip through the world by loading games while crouched.
  • Fix a case where plasma projectile FX would spawn every frame and wouldn’t clean up properly, causing major frame drops.


Minor


============


  • SHODAN now has a surprise for the player when Diego is killed on the Security level.
  • Total Enemy Reinforcements have been increased across all levels.
  • Reduced the number of enemies that can bunch up in the same Reinforcement Volume.
  • Enemies will remember the player for longer on all difficulties.
  • Enemy line of checks include the projectile collision radius whenever possible so that their attacks fail less often.
  • Fixed an enemy ambush that wasn’t activating properly in the Medical CPU room if the player comes back later in the game.
  • Kickstarter corpse tokens added to enemies.
  • Enemy awareness in the Flight Deck trap room after saving and loading has been fixed.
  • Diego boss AI adjustments, largely in the first encounter.
  • Cortex Reavers can now perform a strafe jump to more quickly engage the player.
  • Mutated Cyborg and Tiger-Gorilla dismemberment has been fixed.
  • Cyborg Mantis walks faster, will sprint more frequently, and HP increased slightly.
  • Flier-Bots now have an Autocannon in addition to Gas Grenade attacks.
  • Striker-Bots now have a Laser Cannon in addition to Homing Missile attacks.
  • Flier-Bot and Striker-Bot textures have been improved.
  • Fix for Hoppers and Mobile Lasers not being able to hit the player while leaning behind a wall.
  • Security-1 Bot now has a rapid fire attack pose.
  • Cyborg Warrior now has a moving attack similar to the Security-2 Bot.
  • Cyborg Elite Guard head-mounted laser attack damage increased from 60 to 80.
  • Alpha Strain long range attack now has a unique animation.
  • Skorpion default inventory size has been reduced from 4x2 to 3x2.
  • Assault Rifle damage increased slightly from 24 to 25 per round.
  • Plasma Rifle now has an animation to unload the active Plasma Core.
  • Abe Ghiran’s Head inventory size has been increased from 1x1 to 2x2.
  • Missing character portraits have been added.
  • Cyberspace I.C.E Shield FX has been improved.
  • Wire Puzzle has new FX to more clearly indicate the required power level to solve it.
  • Fix for Circuit Puzzle dead-end nodes filling from the wrong side in some cases.
  • Fixed holes in the walls in Research tiles,
  • Berserk patches now cost 5 Tri-Credits from a dispenser instead of 4.
  • Shotgun ammo cost in Ammo Depots has been reduced from 15 to 14 credits.
  • Loot table adjustments to reduce quantity of ammo received from Exec-Bots, Flier-Bots, Striker-Bots and Cyborg Enforcers.
  • Ammo adjustments in Reactor, Alpha Grove, Delta Grove, Engineering, Security, and Bridge.
  • Reduced the number of First Aid Kit pickups in Flight Deck, Security and Bridge.
  • Assigned the correct idle animation to the Cyborg Drones (No more hovering guns while they are charging).
  • Jump Jet improvements while in Low Gravity Volumes.
  • Loading a save while falling will properly restore the player’s velocity.
  • Barrel dispensers will no longer drop their dispensed barrels when the player leaves and comes back to a level,
  • Energy Drain Mines will no longer prepend multiple “Destroyed” strings to their name after being repeatedly destroyed.
  • Fix for player losing Low-Grav/Repulsor mods when switching to certain weapons.
  • Improvements to how the enemy AI handles changing Repulsor Lift direction.
  • Reactor’s Repulsor Lifts have been adjusted slightly to fix potential soft locks.
  • Fix for the player being able to exit the Diego V1 arena by blocking main doorway.
  • Doors will more elegantly restore their collision state when loading a save.
  • Shotgun shell texture has been fixed.
  • Crack-O’s are now no longer considered Junk.
  • Fix for certain wall monitors not breaking when attacked.
  • Fixed small animation issue with the Isolinear Chipset on the Bridge.
  • Fixed sparking cable issues on Maintenance.
  • Fix for several achievements not completing properly.
  • Small text adjustments and spellings.
  • Music playback adjustments.
  • Fixed a potential audio component memory leak when concurrency limits were reached.
  • Added a Controller Vibration accessibility option,
  • Improved gamepad support on MFD,
  • Improved automap performance.
  • Fixed several visual artifacts on the automap.
  • Automap will always update the map info bar with the data for the currently selected level.
  • Implant tooltips will no longer display off the edge of the screen on certain display configs.
  • Fix for the ‘Back’ button on gamepad causing the player to crouch when exiting menus.
  • Credits updated.
  • Other minor improvements, adjustments and balance tweaks.
 

dt90

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ragazzi, sono bloccato da un paio di ore, giro a vuoto, qualcuno che ha finito il gioco, può darmi una mano evitando al massimo gli spoiler?
non cerco online videogameplay o altro sennò scommetto che escono fuori spoiler giganti tipo boss finale o che so io

è la prima volta che gioco questo grande cult, lo conosco di fama sto gioco, sono arrivato a questo punto
praticamente sono arrivato fino al livello 5, all'executive non mi ci va, gli ascensori mi dicono che l'energia è dirottata al piano R, cioè reattore
ci sono dei tizi della resistenza che mi hanno detto di seguire i graffiti con dicitura "gray" sul flight deck (livello 5) e di raggiungerli, ma una volta che sono li, ci sono 3 barriere laser una dietro all'altra, bypassabili solo con quelle chiavi speciali ad unico utilizzo, le "probe", che non ho

ho setacciato tutto il reattore, ma non riesco a disattivare la leva che sta proprio attaccata vicino al reattore perchè dice che mi mancano le autorizzazioni

ho girato tutti i precedenti livelli aprendo tutto l'apribile, nelle plance "override" ho dei tastierini numerici ma non ho idea di quale sia il codice adatto

non so proprio che pesci pigliare, ho setacciato tutti i livelli

mi raccomando raga, se dovete darmi una mano, datemi giusto un hint iniziale, non spoileratemi mezzo gioco plis
 

dt90

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ho risolto guardando un video su youtube, grazie ragazzi :ahsisi:
 

Drev

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ho risolto guardando un video su youtube, grazie ragazzi :ahsisi:
Io inizierò il gioco tra mesi, ma nel dubbio mi metti in spoiler come hai risolto? Così se capita anche a me, spero di ricordarmi il tuo post :asd:
 
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