PS4 Tekken 7

  • Autore discussione Autore discussione .Mad
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E' Tekken, da sempre è così, Namco è soddisfatta delle vendite. Che vi aspettavate?

Mi ricorda la solita storia di Cod ogni anno. Tutti si lamentano ma poi infrange record di vendite. Chi l'ha comprato, dunque?

A me i picchiaduro Namco non hanno mai deluso, anzi, prenderò pure questo come sempre al day one.

Mi fa pure piacere sapere che uscirà nel 2015 e non si dovrà attendere secoli rispetto alla versione da sala giochi.

 
Uscirà nel 2015 per console?

 
Ok mi sono aggiornato sulle ultime cose dette, ma che catzo hanno combinato //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm2.png hanno preso le peggio cose dal Revolution e le hanno implementate a cazzò, contento che han levato i bound, ma tutto il resto è veramente atroce //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/dsax.gif

Claudio è di una tamarraggine assurda, ma il tipo di tamarraggine che non mi piace, zero.

 
Le ultra sono l'ultimo dei problemi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif, vi fate troppi viaggi mentali //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif, il vero problema potrebbe essere il bilanciamente del rage e., meno male che non c'è il bound, almeno quello....
Il problema è che parliamo dell'ennesimo T5 based con nuove meccaniche implementate tutte a muzzo.

Il bound in T6 piaccia o non piaccia aveva un suo senso, il rage non ne aveva e infatti non è mai piaciuto a nessuno.

Per rendere il tutto "casual friendly" come ha detto lo stesso Harada, hanno piazzato dentro un personaggio che fa super mega combo spettacolari premendo 8-9 volte lo stesso tasto, inserito le ultra perché ci sono anche in SF, è quindi ora di inserirle in Tekken(???), e già che il rage piaceva proprio a tutti lo hanno anche potenziato.

Non hanno cambiato una virgola del gioco a muro, non hanno cambiato una virgola del damage generale e a livello di principi di gioco è da valutare ma mi ripeto: se le basi sono queste Tekken viaggia verso la fine, anche perché ragazzi, TTT2 non è andato bene in arcade e su console la serie ha sempre guadagnato meno di quanto non facesse su cabinato.

Detto questo, Harada ha twittato che per la grafica cambieranno pressoché tutto e che quindi volevano solo un responso sulle meccaniche(bella *****) e c'è pure gente che lo idolatra lol.

 
Ultima modifica da un moderatore:
***** vero comunque, ANCORA un T5 based. Io ci speravo pure che alla 4a volta si scrollassero di dosso sta formula che puzza di morto già da anni. Harada al di fuori di questo non sa fare nulla e si vede

Il bound c'è regà, guardate meglio. Stavolta però non è da linkare alla mid air. Se vuoi jugglare, o parti in aria, o parti in bound. Meraviglioso poi il bound con il cambio di area, almeno in T6/TTT2 gli alti non entravano con questa cosa, adesso i personaggi sono di gomma e rimbalzano tre volte contro il soffitto prima di atterrare. Il Rage sembra ancora peggio. Sarà un'impressione ma come in Revolution mi pare il backstep sia tornato a non servire a nulla (il che non mi stupirebbe, e negli scontri dei loctest sembrano molto spinti all'offensiva senza troppa scelta). Ho notato alcuni effetti particolari relativi ad alcune mosse che mi ricordano Revolution, sospetto mangiamosse pure qua. Notevole il ritorno della regola d'oro "se inchiodi un personaggio a muro per un po' gli puoi fare quello che ti pare" che in TTT2 era stata parzialmente ridotta con recovery più veloci. Qua sembra di nuovo sei inchiodato li finchè non ti becchi una 80% che ti manda al creatore

T7 al momento è palesemente un incrocio di tutto senza arte, gusto ne parte. C'è lo sfondo di T5, alcune meccaniche di SCV e buona parte di Revolution siccome per Harada il successo di un f2p merdoso misura il gradimento di un capitolo main. Come picchiaduro a se boh, credo lo valuterò quando lo avrò per le mani e forse mi ci divertirò pure. Ma come Tekken è uno sputo in un occhio e da fan sono pure piuttosto triste nel rendermi conto che forse davvero più di TTT2 sto poverino non poteva fare

 
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***** vero comunque, ANCORA un T5 based. Io ci speravo pure che alla 4a volta si scrollassero di dosso sta formula che puzza di morto già da anni. Harada al di fuori di questo non sa fare nulla e si vede
Il bound c'è regà, guardate meglio. Stavolta però non è da linkare alla mid air. Se vuoi jugglare, o parti in aria, o parti in bound. Meraviglioso poi il bound con il cambio di area, almeno in T6/TTT2 gli alti non entravano con questa cosa, adesso i personaggi sono di gomma e rimbalzano tre volte contro il soffitto prima di atterrare. Il Rage sembra ancora peggio. Sarà un'impressione ma come in Revolution mi pare il backstep sia tornato a non servire a nulla (il che non mi stupirebbe, e negli scontri dei loctest sembrano molto spinti all'offensiva senza troppa scelta). Ho notato alcuni effetti particolari relativi ad alcune mosse che mi ricordano Revolution, sospetto mangiamosse pure qua. Notevole il ritorno della regola d'oro "se inchiodi un personaggio a muro per un po' gli puoi fare quello che ti pare" che in TTT2 era stata parzialmente ridotta con recovery più veloci. Qua sembra di nuovo sei inchiodato li finchè non ti becchi una 80% che ti manda al creatore

T7 al momento è palesemente un incrocio di tutto senza arte, gusto ne parte. C'è lo sfondo di T5, alcune meccaniche di SCV e buona parte di Revolution siccome per Harada il successo di un f2p merdoso misura il gradimento di un capitolo main. Come picchiaduro a se boh, credo lo valuterò quando lo avrò per le mani e forse mi ci divertirò pure. Ma come Tekken è uno sputo in un occhio e da fan sono pure piuttosto triste nel rendermi conto che forse davvero più di TTT2 sto poverino non poteva fare
Guarda, le meccaniche di per sé non si possono giudicare per due motivi:

- è un location test.

- non abbiamo il gioco tra le mani.

Ci sono alcuni pro che dicono sia più solid di TTT2 perché il rage non aumenta i danni ma da solo la possibilità di fare le super e che abbiano scalato sia il danno a muro che in juggle. Onestamente in questi anni ho capito che ogni giudizio non ha senso prima di avere il gioco su console.

Quello che onestamente mi da sui nervi è proprio il fatto che hanno identificato una formula 10 anni fa, T5 based, e non hanno fatto nulla per progredire, nulla per cambiare tant'è che il Tekken più apprezzato ad alti livelli è ancora T5DR di gran lunga. Magari T7 sarà solido, più di T6 e TTT2, ma l'impressione di giocare allo stesso gioco da 10 anni o addirittura a versioni peggiorate è ormai kafkiana.

 
Parlo pure sempre in termini di "per ora"... a me oltre alla base putrefatta, da proprio fastidio il sapore di mashup senza arte ne parte. Non c'è gusto o armonia in questa accozzaglia T5/SCV/TR. Poi potrebbe uscire un picchiaduro solido (e dopo 4 volte che riusi una base e la stiri a piacimento, ci mancherebbe). C'è proprio un prurito di fondo, quando penso ad una eventuale evoluzione per Tekken l'ultima cosa che penso sono le special per fare un esempio, che comunque Harada sta sperimentando già da un po' ma ho sperato Tekken ne rimanesse fuori

 
visto un po' di video gameplay, c'è una specie di bound con l'animazione tipo WS2 di DevilJin o pare a me?

il design di kazuya è oggettivamente tanta roba, anche gli elettrici sono uno spettacolo (tra l'altro gli hanno messo b4 di DevilJin, forse lo cuttano dal roster?)

 
è stato confermato che il bound c'è, ma non è come in T6/TTT2

 
Dal poco che si vede nei video dei loc test, il bound stavolta anzichè essere una linea diretta col juggle mid air sembra essere una diramazione. Anzichè andare direttamente mezz'aria puoi far partire il juggle con un bound, quindi due filosofie diverse. Se notate molti tentano per abitudine il bound con le combo che lo provocano, ma il risultato è l'avversario che si prodiga in una orripilante (le animazioni vanno assolutamente migliorate) inchiodata sulla testa per finire schiena all'aria

 
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Cioè, da questi video sembra abbiano preso il peggio di Tekken 6 e Tekken Revolution e fatto un miscuglio pessimo del tutto.

Spero che la versione console venga stravolta (come hanno fatto in parte con le versioni iniziali di TTT2 e poi modificato per console)

 
Cioè, da questi video sembra abbiano preso il peggio di Tekken 6 e Tekken Revolution e fatto un miscuglio pessimo del tutto.Spero che la versione console venga stravolta (come hanno fatto in parte con le versioni iniziali di TTT2 e poi modificato per console)
Ma sarà sicuramente così //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif, poi se non lo sarà allora sarà giuto lamentarsi, ma ora come ora non ha senso :rickds:

 
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▌ Harada's Location Test Chat Session Summary ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄

The Tekken Development team is reading online message boards for feedback.

He found 2 unexpected things from this Location test.

First, in previous Tekken game's location testing, those games were considered 'unrefined' back in their time. For Tekken 7's Location test, he hasn't had that feedback yet.

Players at the location test were mostly not worried about the online connection quality. There wasn't much of a negative reaction regarding the lag in the arcade-to-arcade matches.

The second thing Harada was surprised about was how the players didn't really mind the current graphical quality of the game.

Since the game is currently running at 60% of the graphical quality output, the lighting on all the characters are not yet finished. The background environment in the stages have no lighting at all for the location test also.

Once they finish working on the character lighting, the female characters in the game will look more cuter then they do now.

However completely realistic lighting aren't going to be incorporated as that doesn't always turn up with good looking results.

The Unreal Engine is being rebuilt to add more costumes, arts/techniques, character poses etc into the game.

The latest build of Tekken 7 is a lot more advanced then the one at the Location test. The build being used in this location test is from 2 months back.

In order to achieve a higher level of perfection with Tekken 7, the team is working towards refining and making it a lot more better.

The sparks and hit effects are currently set to max level in the location test build. Harada hasn't really received much negative feedback about the sparks bothering the players too much.

We're experimenting with how effective the Power Crush moves should be as well as the damage the Rage Arts do in the location test.

We were specific with the Power Crush moves at first to make them easy to understand but we may tweak their properties in the future.

There are pros and cons to the removal of bound.

Within the Tekken series there's always have been those that want us to remove bound from the games. Likewise, there are also people who appreciate the bound feature in the games to make the combos easier and to reduce the stress of performing them.

Although gathering everyone's thoughts on certain game features and having a democratic style vote on them may sound like a good idea, it is not always a good idea to just go with what the larger majority of players suggest.

There are 'core' Tekken players loved Tekken 4, their reasoning is not generally considered correct.

Tekken 4's juggles were hated, the flat stages were hated 'x in Tekken 4 was hated' etc. That game ended up attracting a lot of negative feedback.

The team likes to work on removing things in the games that people really hated. It's not really interesting for the development team to just hear all the 'good' feedback.

There are 2 new Tekken characters in this Location Test with more new characters on the way.

There is not much currently known about the new character Claudio. There will be more details and new information on him in the future.

The team is working on creating a character in Tekken 7 to 'battle against Devil.'

Currently within the development team, Claudio is really strong as a character.

Katarina is a new character we've made with the concept of being easy to use for both beginners and advanced players.

The Soul Calibur team which has a 'deep knowledge' on developing female characters were charmed by Katarina it seems.

In Tekken 5 & 6, I was asked some times before about where Ling Xiaoyu's baggy white socks from her school uniform was. I think it's safe to say those things are out of fashion nowadays. This turned out to be an unexpectedly important topic that we now leave to the women and younger members of the staff.

Kazuya's coat in Tekken 7 is really taxing on the processing side.

Making more costumes and items really increases the production costs. During Tekken 5 the production costs was 1/4 of what it is now.

Holding back on the stick during Paul's Rage Arts alters the ender part of it. You can choose to let the Rage Art play normally or hold back during it and Paul will not do the deathfist finisher. If you don't do that ender, you can replace it with your own combo.

I wanted to see how many players at the location test would notice that ability but it looks like nobody did.

We're maybe thinking of doing time release characters in Tekken 7.

The throw breaking was made easier but the team is still not completely set on it and may adjust it.

The background music in the final round of matches changes to a tune with a higher tempo.

At this Location Test, advanced players will probably have noticed that we made side stepping weaker in this build.

Changes were made to every character with also some added some new moves, they want to hear people's thoughts on them. The overall game system is still being worked on.

The super slow motion effect was programmed to trigger when a character is one hit away from death. The slow motion too is taxing on the processing side of things but this effect was something they wanted in this game.

There's consideration for putting in collaboration Idolmaster and Tales Of costumes into the game if there is enough demand for it.

They're considering the 'stress' levels of beginner level players for Tekken 7. Harada doesn't want them to feel overwhelmed.

Arcades aren't required to have the online modes on for Tekken 7 if they want. They know there's arcade with veteran players that wish to just play locally.

The team is aiming towards making players who play online be matched up with players of their skill level.

In regards to the game's online connection tests, Kyushu to Korea and Tokyo to Korea's connection test resulted with a low ping. We're doing testing with Taiwan and Tokyo to Osaka but more location testing in foreign countries to try the connection may be required.

For the online connection of Tekken 7, Namco is not using a private internet line. Harada doesn't want to increase cost for arcades by making them get expensive private internet connections for this game.

Harada doesn't want arcade cabinets to be outrageously expensive for arcades. The concept, design and planning for the Noir cabinets were all by Harada.

The Noir cabinets has a really good reputation. China has been mass producing fake Noir cabinets.

The option to pick which side (1P-2P) to play on is added to the game. When you're playing online in the arcades, the choice of which side will go to the new challenger.

Noir cabinets display the games at 720p but there are now Noir cabinets that display at full HD.

In Tekken Tag Tournament 2, corpse kicking (doing anything after KO'ing an opponent) was taken out because when we tested corpse kicking in that game out, they found that a lot of people found corpse kicking unpleasant. That and with the way replays worked and our memory limitations for the game, they finally opted to not put it in.

Although not really used much overseas, there are items you can buy that do allow a form of corpse kicking.

Adding some bar or gauge on the screen for players to see their ranks and how far away they're are from promotion/demotion isn't something Harada wants to add. He doesn't want players trying to calculate or worry about their rank 'points'.

Harada's main character is Feng. He's doing the best he can to play Tekken so he can beat Holland's champion.

Harada personally thinks adding signboards into games with the developer on it is pointless.

'There's a character in Soul Calibur 5 that looks like me? I don't know what you're talking about.'

Harada can add things to the game that some players may want, but there may also be other players that won't get excited for it.

Europe and the middle-east make up a large number of the Tekken player base but those areas may not play the game at a high level. There's been players from those regions that come to Japan and go home much better.

In the middle east, Harada is really surprised that there is a huge fan base for FPS and Fighting games.

Harada feels that Tekken players aren't really the 'devoted only to Tekken' types of players. There's not many people with deep emotional attachments to the characters.

There's also not a lot of players that will be overly defensive of the Tekken series against 'anti-Tekken' opinions. Tekken isn't absolutely everything to the players.

A lot of people rate Tekken Tag Tournament 2 pretty high giving it a high metascore. However the team doesn't hear a lot from the non-core players that don't rate Tag 2 as highly.

He says that we can't continue going on by just dedicating the games to the 'core' level of Tekken players. 'It's pretty easy for us to appeal to the core players.'

He's heard before from Ono-san at Capcom that they made Street Fighter Third Strike a really difficult game to get into that appeals to the 'maniac level' of dedicated players.

Although you'll find that Third Strike is highly rated and you often hear about people praising it. But that's because you only hear from those who hold it in high regard.

Tekken players will not consider Tekken games as 'good' solely because of the balancing.

If the team only took in the good feedback from players in the Tekken series, we might have still been playing a Tekken 4-like game.

The other week when Harada went to an American tournament (StrongStyle) which had different players from around the world, there was a Tekken 4 tournament being ran with some players pointing to it and saying 'MY BEST GAME!' He considered it a weird scene to see.

There's a lot of player that consider Tekken Tag 2 the best Tekken game. The feedback from these players is something to be wary of.

Harada finds that the players that consider either Tekken 3, 5 or 6 the best Tekken game have the best reasoning.

Harada heavily considers the opinions of those who create twitter accounts and sends him tweets with feedback very important.

Harada wants to hear from all sort of people on their thoughts about playing Tekken games, not just the people that are already fans of the series.

During the time of Tekken 4, there was a huge amount of players that dropped off from the series.

Harada finds Street Fighter Third Strike players interesting since that game made a lot of the fanbase stop playing but kept a small 'core' group of people that loved it.

After hearing a lot of feedback, they're getting rid of the rage system that was used before. It had too much of a terrible reputation in Japan and overseas. It's an appeal to the 'silent majority.' During the time of Tekken 6, a lot of the younger generation of players like high school students and college students got into the game. The comeback mechanics for allowing these new players to pull off great comebacks was thought to be necessary for these players at the time. After 2 years of operation the surveys for the game turned up with good approval ratings from people.

Harada doesn't want people to come up to him and complain about rumors that they hear on the internet regarding the games. He wants a lot of streams and videos of Tekken 7 for people to see for themselves.

You can participate in the closed Location Test by registering for a Tekken net account. The team wants feedback from a wide range of players (not just Tekken 6/ TAG2 players).

Tekken is Harada's life's work.
 
Ahahahahah non vogliono i feedback da internet, ma svolgono location tests solo in Giappone e nelle sale giochi.

******* Harada.

 
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