PS4/PS5 The Witcher 3: Wild Hunt

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:ivan::ivan::ivan::ivan::ivan::ivan::ivan::ivan::ivan:

 
Sì, ma "fascia alta" è VAGHISSIMO.Fascia alta di OGGI o quella che sarà "fascia alta" del prossimo anno (ovvero la next gen)?

Sony-M$ o pure Nintendo?

Mah... Non capirò MAI il senso di creare misteri sulle piattaforme. Davvero non vedo UN motivo per nascondere la piattaforma di un titolo annunciato.
Il problema è che le piattaforme nextgen, o almeno PS4 e X720, non sono state ancora annunciate e quindi utilizzano questo "stratagemma" per non svelare il segreto di pulcinella. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif E' palese che si riferiscono alle nuove console, imho.

 
per quanto riguarda una collezione con i primi due,la ritengo improbabile sia per ps4 che per la xbox720,dato che dovrebbero dedicare molte risorse per questa conversione.

comunque ritengo che questo gioco esca per le console di nuova generazione ed il pc,non penso che un gioco con tale profondità possa essere sviluppato per le console attuali.

 
Ultima modifica da un moderatore:
per quanto riguarda una collezione con i primi due,la ritengo improbabile sia per ps4 che per la xbox720,dato che dovrebbero dedicare molte risorse per questa conversione.
comunque ritengo che questo gioco esca per le console di nuova generazione ed il pc,non penso che un gioco con tale profondità possa essere sviluppato per le console attuali.
Tale profondita? Abbiamo dichiarazione null'altro. Anche Xenoblade era profondo e girava su Wii:asd:

 
Mi sa che è arrivato il momento di giocarmi almeno il primo:asd:( sperando che il mio portatile ce la faccia:asd: )

Per il 2 invece non ho le risorse per giocarci:asd:

vabè, più avanti la collection la faranno probabilmente.

 
Ultima modifica da un moderatore:
Mi sa che è arrivato il momento di giocarmi il primo:asd:( sperando che il mio portatile ce la faccia:asd: )
Anche se il primo non è ottimizzato benissimo rispetto al seguito, se non metti tutte le impostazioni ad alto, lo riesce a far girare anche un portatile non troppo nuovo :stema:

 
Tale profondita? Abbiamo dichiarazione null'altro. Anche Xenoblade era profondo e girava su Wii:asd:
mi riferisco al fatto che per l'ampiezza del mondo di gioco e della qualità grafica assicurata dal motore di gioco nuovo,non siano sufficienti le console attuali.

ovviamente non sono un esperto di queste cose,ma si è capito che usciranno su console di nuova generazione ed ovviamente su pc.

 
comunque se hanno detto "su tutte le consoleS di fascia alta disponibili", significa sicuramente che uscirà sulle piattaforme (plurale) di fascia alta disponibili al momento del lancio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

ovviamente non potendo dire "PS4 e 720" in questo momento, scatta la perifrasi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

sicuramente non uscirà su una sola console più PC, visto come hanno detto.

quindi imho, vista anche la difficoltà tecnica di portare il 2 su 360, al 99.999999% sarà un titolo PS4-720 (WiiU mi sento di escluderlo per 2 motivi: 1, avrebbero potuto tranquillamente nominare la piattaforma ma non l'hanno fatto e 2, perchè ancora è troppo fumosa la questione "supporto third party" per Nintendo, specie considerando che CD Project vogliono un hardware ninja per far girare bene la loro roba e visto a cosa mira questo W3, penso che la macchina Nintendo sia un pelo svantaggiata dall'avere un hardware inferiore a PS4-720).

do giusto un 0.000001% di possibilità ad una uscita PS3, nel caso vogliano fare pure una release crossgen... ma è francamente improbabile //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
dite che potrebbe uscire nei primi mesi dal lancio di ps4?
Non credo :none:

Poi dipende sempre quando esce la Ps4 e questo noi non lo sappiamo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Però se prendiamo in esame gli ultimi rumour che la danno in uscita a fine 2013, inizio 2014, credo comunque di no :none:

Questo uscirà probabilmente nel 2014 inoltrato //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Non credo :none:Poi dipende sempre quando esce la Ps4 e questo noi non lo sappiamo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Però se prendiamo in esame gli ultimi rumour che la danno in uscita a fine 2013, inizio 2014, credo comunque di no :none:

Questo uscirà probabilmente nel 2014 inoltrato //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
azz...e io che speravo di averlo tra i primi titoli per ps4, vabbè aspetterò //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
news varie sul gioco

- The team felt it missed the huge freedom of open-world games like Skyrim

- Proper mounted combat still being tested

- Currently not a definite part of the game

- Horses will be in, though, since they’re important for navigation

- Ships float on the water in true physics interactions

- Team has doubled in size

- No chapters, acts, or any artificial break-points

- Geralt can seamlessly cross from one end of the world to the other thanks to REDengine 3

- No loading screens while traveling in the open world

- Can explore on foot, by horseback, and via boat

- Pursue yor long-lost love, play the game of empires on behalf of the northern kingdoms that still claim independence, and thwart the nefarious Wild Hunt

- Fast travel: instantly revisit any discovered location

- Director Konrad Tomaszkiewicz: “A huge goal is to keep the high quality o four quests, with all the cinematics and impressive events and moments.”

- Point of interest will always be in sight

- Players will be beckoned to explore dank caves, embattled villages, decaying ruins, etc.

- Over 100 hours of hand-scripted quests

- Quests: help villagers, engineer the succession of the Skellige kings, etc.

- Use monster hunting for adventure, incoming, and unique rewards

- There are mini-games based on the area of the world

- Ex: Skellige has knife-throwing

- Gain exclusive rewards from mini-games

- Don’t have to complete mini-games to proceed in the story

- Monsters, bandits, traders, animals, and more will attack anyone they deem hostile

- Enemies don’t scale to the player’s level

- Slaying monsters, fighting hostile humans in the different forms they come in, collecting items, leveling up are in the game

- World 40 times larger than the last game

- Three different aspects to narration

- Lowest level: free-form activities like monster hunting, crafting, individual standalone quests

- Second step: political situation and Nilfgaardian invasion is resolved through the core plotline of the major areas (Skellige, Novigrad, No Man’s Land)

- Each land has its own storyline

- Can abandon the storyline, but will have repercussions later

- Not doing a plotline is a choice the player has

- Main narrative: search for Geralt’s loved ones and conflict with the Wild Hunt

- Multiple branches of narratives that feed into each other

- Don’t have to do anything outside the main storyline to beat the game

- Could have help in a main-line encounter from an ally you gained in the Skellige archipelago if you’ve completed certain quests in certain ways

- Major events in the main storyline are “gates” for the state of the world

- Ex: village threatened by bandits might be abandoned after certain events if the player doesn’t help

- Weather effects are dynamically generated and fully modeled as real volumetric clouds rather than being simply painted on the skybox

- In contrast to the last game, Geralt encounters communities and individuals with monster-related problems that need solving

- There aren’t contract-like assignments this time

- Press the left trigger to turn on Geralt’s witcher senses

- Can glean information from a crime scene upon discovering it

- Within range of a scene of interest, the mechanic conveys clues to the player through the witcher muttering to himself and/or visual depictions of past events that represent Geralt’s reasoning

- Time of day and other conditions determine where monsters appear and their abilities

- Can strike critical areas in combat based on how much you learn about monster anatomy and tactics

- The team is deciding between using a handful of in-combat special moves for particular attacks and a slow-motion quick-time event style

- Monsters you defeat leave otherwise unobtainable alchemical and crafting ingredients needed for making of unique items, potions, mutagens

- These allow Geralt to gain special powers and upgrades in the new mutation development tree

- These kills serve as the witcher’s primary method of income

- Moving more toward romance and away from shallow sexual encounters

- “We want to treat it maturely like we did in The Witcher 2. We are not bringing sex cards back.”

- Witcher 3 doesn’t have completely different environments based on singular choices due to the open world, but there are similarly impactful decisions

- You’ll be involved with mutually exclusive storylines and situations based on certain momentous choices

- Won’t be on the same level as Witcher 2, however

- Game mechanics based on previous games, but the team is revisiting many details

- Backward difficulty curve being addressed

- Reworking the flow of combat

- 96 animations for Geralt’s combat moves (last game had 20)

- Game has a “weighting” system for the camera to help keep the biggest threats in frame at all times

- Combat system: three big changes to solve the problem of being locked into long animations

- Every button press mapped to a single strike

- Each move takes a roughly equivalent time to perform

- Can always interrupt your current action to immediately dodge or block

- Can block/dodge when out of stamina, but you’ll be staggered

- Team wants to make the combat “more intimate”

- “You don’t run – in the Witcher 2 you were running constantly. You walk, but your attacks are very fast. Your opponents also walk but they have charges and things like that.”

- Geralt’s dodge roll replaced by a pivot move

- It retains its defensive utility without game-breaking mobility

- Attacks faster than in The Witcher 2

- Enemy AI completely rebuilt

- No scripted boss encounters

- One boss: ice giant

- Roughly a dozen types of interactive objects

- Ex: Can irritate a wasp with the telekinetic Aard sign to make a damaging distraction for his foes and disperse the swarm with the fiery Igni sign once the wasp swarm becomes a problem

- Magical signs are retooled

- Each of the five signs has a basic form such as Igni’s new flamethrower effect

- If the player advances down the magic tree as Geralt levels up, can unlock a second form of the sign

- For Igni, would unlock a 360-degree blast that immolates anything close

- Yrdren’s small trap can be changed into a bigger field that slows enemies

- Player retains the use of the basic form

- Other two trees are based on swordsmanship and alchemy

- Swordfighting: can unlock new strikes and boosts such as improved stamina and parrying

- Alchemy: mutation mechanic moved off to a separate development path, independent of the level-up process

- Alchemy specialization is based more on potions

- Improvements available for the horse and boat

- These aspects are still in development

- One idea: players could access their long-term storage stash from their horse as well as from inns

- Team knows about frustrating inventory management in Witcher 2

- Crafting still important for enhancing Geralt’s capabilities

- Can customize crafted items

- Some components are can be substituted for similar things

- Ex: monster scales instead of leather in a piece of armor

- This affects the properties of the final item

- Can find unique components as part of monster hunts or questlines

- Combine these with special recipes to make artifacts of immense power

- Each armor piece has a unique appearance

- Armor has improved presentation and new cloth simulation

- Can visit a barber to change Geralt’s hairstyle
 
Aspetto una collection su PS4 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Sinceramente visivamente non mi impressiona. Non saprei...

Comunque nel caso una collection HD sarebbe l'ideale, dietro mi sembra ci sia una narrativa sostanziosa (imprescindibile).

 
Aspetto una collection su PS4 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
idem

 
datemi un trailer //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif

quindi è più probabile che esca prima questo di Cyberpunk? :morristend:

 
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