PS5 Tides of Annihilation | 2026

  • Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Ah lo hanno mostrato BCD alla Gamescom 2024 ed era sotto embargo fino ad ora, che cosa curiosa.

Il Gameplay lo vedrò a pranzo.
 
Ho capito....
Questo è l'ennesimo topic "tutti contro me", ma mi piacciono le sfide :sisi:
 
A me…non piace.
Lo dicevo ieri altrove, mi sembra davvero come uno di quegli adv stra pompatissimi delle truffette cinesi coi giochi mobile (per poi rivelarsi tutt’altro)
Per carità sembra anche piacevole da giocare, e probabilmente lo si comprerà pure, però sembra tutto così asettico, finto, plasticoso e costruito.

I giochi li sanno fare, ma o si danno una svegliata dal pov “”””””””autoriale”””””””” o finiranno tutti nel dimenticatoio.
Tutte ‘ste robette le ho viste e giocate anni e anni fa tra vari mmo action e compagnia bella, nei loro prodotti non c’è nulla di realmente nuovo a livello creativo. Solo che adesso ve li portano su console, e hanno più soldini.

e probabilmente lo si comprerà pure
Gli sviluppatori
 
Concordo con chi lo trova asettico, ho guardato il gameplay e se non fosse per il setting londinese che adoro (e non è utilizzato abbastanza), l'ho trovato noioso e troppo derivativo.

Si potrebbe prendere in forte sconto perché comunque sembra valido
 
Concordo con chi lo trova asettico, ho guardato il gameplay e se non fosse per il setting londinese che adoro (e non è utilizzato abbastanza), l'ho trovato noioso e troppo derivativo.

Si potrebbe prendere in forte sconto perché comunque sembra valido
Sempre assieme. :bruniii:
 
A me…non piace.
Lo dicevo ieri altrove, mi sembra davvero come uno di quegli adv stra pompatissimi delle truffette cinesi coi giochi mobile (per poi rivelarsi tutt’altro)
Per carità sembra anche piacevole da giocare, e probabilmente lo si comprerà pure, però sembra tutto così asettico, finto, plasticoso e costruito.

I giochi li sanno fare, ma o si danno una svegliata dal pov “”””””””autoriale”””””””” o finiranno tutti nel dimenticatoio.
Tutte ‘ste robette le ho viste e giocate anni e anni fa tra vari mmo action e compagnia bella, nei loro prodotti non c’è nulla di realmente nuovo a livello creativo. Solo che adesso ve li portano su console, e hanno più soldini.
Non l'avrei potuto scrivere meglio, si vede che le persone con la K ragionano allo stesso modo (e hanno una marcia in più ).


anime-glasses.gif
 
Però raga non è per cattiveria...
Avete dato tutti le vostre sacro sante opinioni (alcune giuste altre le solite cattiverie), però cercare la freschezza in prodotti asiatici che non sia il Giappone, in questo periodo in cui la novità latita e con un team che è al debutto, mi sa tanto un po' troppo per semplici dubbi.

Poi son strano io boh :asd:
Io preferisco avere più prodotti così che il solito cinematic game o open world che mi hanno scassato le scatole
Post automatically merged:

certe sentenze dopo il primo gameplay trailer :asd: aspetto poi quando i giochi "creativi" faranno vedere i loro gameplay e vediamo .
This
 
A Chinese game reporter supposedly got invited to the studio and was able to play with the alpha and share his opinion on the game and team.

Translation to English of some main point
In terms of scale, their development team consists of over a hundred members, and they're still expanding. In terms of experience, their core creative team has worked on major single-player titles like Yakuza and Assassin's Creed with overseas teams. As for funding… as a media editor invited only to observe, I can't give a precise answer, but considering the level of detail in the model assets I secretly glimpsed on the developers' computer screens, I don't think this is something to worry about.
However, these are not the primary reasons why I went from skeptical to excited about Tide of Annihilation — for action games, the key lies in the "spark" that emerges from the rhythmic interplay of blocks and triangles. In today's action games, or games with action elements, the combination of "trigger + four right-hand buttons for skills" has almost become a standard. Moreover, in a domestic environment where single-player game design ideas are still relatively immature, this is actually a practical solution, though not without drawbacks.

But if I were to complain subjectively, I must say that I don't particularly like this simplified action gameplay. It still lacks the fluidity and finesse of a well-executed action game, and it doesn't allow for the ultimate exploration of "building your own combat style" from a vast array of moves.
So, when I first played the game, instead of rushing to explore the details of the demo, I opened the printed move list in front of me and carefully browsed through it. After watching the PV that brought back memories of God of War's epic battles and Ace Combat's dramatic sequences, I was curious to see if Tide of Annihilation would incorporate more "three major ACT" era design legacies.

I was pleased to find that while the move list wasn't very complex, it included everything from dashes, air lifts, and knockbacks to techniques that allowed players to keep enemies on the defensive, all of which were sufficient to create numerous stylish combos.
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Moreover, Tide of Annihilation introduced a unique "Knight Avatar" gameplay, where players can summon "knight avatars" by consuming resources. This mechanic allows players to either quickly recover from failure or intensify their attacks to enhance their offense.

Though it's difficult to split a finger from the already-busy right hand to control the "knight avatar," after some practice, I quickly saw the potential of this feature. Essentially, the "knight avatar" is just a variant of the "trigger + right-hand four buttons for skills" model. The key difference is that the "knight avatar" offers more than basic offense and defense conversion. Only when you decide to take your gameplay beyond completion does the "knight avatar" truly come into play and serve its purpose.
During my playthrough, I encountered four types of "knight avatars" and two combination setups (which can be switched in real-time during combat). These aren't the final versions of the gameplay. According to the staff, players will unlock more "knight avatars" as the game progresses, with an even greater variety of combinations.

For regular players, this eliminates the frustration of needing to do a lot of prep work before getting started. For players who are more focused on the flow of the gameplay, the "knight avatars" avoid the common restrictions of modern action games, such as waiting for cooldowns or charging, offering a more fluid combat experience akin to classic action games.
So, after the session ended, before the staff could react, I couldn't help but share all my thoughts with them. I knew it wasn't the most polite thing to do, but when faced with the potential of Tide of Annihilation, I found it hard to hold back — for example, the "Fist Knight" combat module, which I loved, could have been even more satisfying if it included charge skills for providing invincibility frames.

To my surprise, unlike other offline events I've attended, this might have been the closest I've been to a development team. After nodding repeatedly, the response I received wasn't the usual "we'll work on that in the future" kind of vague comment. Instead, I was presented with concrete, feasible internal alternatives like "invincibility frames," "GP judgments," and "damage accumulation enhancing skill effects." Of course, due to confidentiality agreements, I can't share the specific details, but I can say that everything I, as an action game player, could think of, Serpens Tech had already considered.
 
certe sentenze dopo il primo gameplay trailer :asd: aspetto poi quando i giochi "creativi" faranno vedere i loro gameplay e vediamo .
Ma raga, uno si basa su quello che è stato mostrato. Non è che una persona non può cambiare idea :asd:

Ad oggi da quelle sensazioni.
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Stellar Blade mi dava le stesse sensazioni nei primi trailer. Poi hanno costruito un bel gioco, seppur la protagonista è palesemente acchiappa uomini in preda all euforia. Si vedrà più avanti di che pasta è questo gioco
 
Ma non è che son sentenze definite, sono le prime sensazioni derivate dai primi trailer, c'è tutto il tempo per cambiare idea

Ma raga, uno si basa su quello che è stato mostrato. Non è che una persona non può cambiare idea :asd:

Ad oggi da quelle sensazioni.
sono i soliti discorsi gia sentiti con altre titoli spuntati all'improvviso come lies of p , stellar ecc .
 
Mi è piaciuto più dal trailer.
Ambientazione molto bella, un genere che è pressoché inesistente su ps5, derivativo come lo sono tutti ormai i giochi.
Non è un souls, non ha personaggi fastidiosi.
Molto interessante.
 
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