UFFICIALE PC Warhammer 40,000: Darktide

  • Autore discussione Autore discussione Steeb
  • Data d'inizio Data d'inizio
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primo content update, nuova mappa e power mauls per zelota e ogryn e il refining degli attributi



Ho cappato il veteran e ho anche già dell'equip endgame (bolter+power sword da fare schifo) a mani basse la classe più forte del gioco a Heresy e Damnation. Adesso sto facendo lo psyker, gameplay totalmente differente essendo un support, c'è da faticare il doppio ma dà soddisfazioni :asd: credo che debbano buffare tutte le altre tre classi per heresy.

Dopo più di 60 ore col gioco sono giunto alla conclusione che detesto lo shop rng a tempo con cooldown di un ora, non ci credo neanche io che lo sto scrivendo ma quasi quasi preferivo le casse di V2. Il bug più fastidioso incontrato sono i grimori non interagibili ma soprattutto i problemi di sincronia con le sfide settimanali di Sir Melk, che a volte vanno a volte no, anche se l'ultima patch dovrebbe aver arginato il problema.

Un altra scelta di design assurda è la non condivisione delle risorse (e le weekly) tra i propri personaggi, ma veramente al giorno d'oggi gli sviluppatori come fanno a disimparare dalle esperienze pluriennali dei loro precedenti giochi?
Adesso pare che stiano studiando il modo di farlo, dopo le lamentele della community. Le scoreboard di fine partita sono ancora un miraggio.

Io continuo a preferire Vermintide, sono onesto. Questo gioco è figo ed è divertente, ma il punto è anche questo; non è che mi aspettavo qualcosa di diverso. Sono sempre loro!
Anzi semmai mi aspettavo, e secondo me per giusta regola, qualcosa di meglio.
Cosa che onestamente non sta accadendo. Il loop di gioco e i contenuti di contorno sono, in qualche maniera, meno interessanti rispetto al predecessore.
E a mio gusto, le mappe, nonostante molto suggestive, danno meno spazio a ambientazioni all'esterno e questo secondo me non giova tantissimo alla rigiocabilità. Secondo me peraltro la struttura a missioni numerate facenti parte di una macro-quest più grande era un ottimo sistema che non dovevano abbandonare.
 
 

Rejects,​

This is Catfish, Darktide Community Manager, here with another comm-link update! We established these comm-links to answer some of the community’s questions and to give information about upcoming patches.

Our next update ‘Rejects Unite’ will feature both a patch and a content drop, which we will release during the Warhammer Skulls Event, stay tuned for the release date!
Here is some of what you can expect from it:

Missions

We will release 2 new missions - ‘Archivum Sycorax’ an Espionage mission located in Throneside, and ‘Ascension Riser 31’ a Strike mission in the Transit Hub. Here is how they will look in game:

Archivum Sycorax

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Ascension Riser 31

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Archivum Sycorax will be available to play once the patch is live and players will be able find it on the mission board. Our intentions are to increase the frequency of Archivum Sycorax appearing on the Mission Board during the first week of its launch across all difficulties. There are some restrictions at play that we are attempting to overcome. We will communicate in the patch notes if we are successful in executing this. If so, you can also expect the same behavior on the Mission Board for when Ascension Riser 31 is unlocked. Ascension Riser 31 will be unlocked as a reward for completing the Community Event.

Community Events

Once the patch has been deployed we will also kick off our first of three Community Events in which the community will need to complete challenges in order to unlock rewards. You will be able to see any progress made towards each challenge on our website and on the Darktide Launcher, once a goal has been hit then the rewards will be available to all players! The first two rewards (a tattoo followed by a helmet) will be able to be redeemed through the Darktide Account Dashboard similar to the Warhammer Fest cosmetics. Ascension Riser 31 will be the reward for the third challenge, which will be to complete 1,400,000 missions.

Playing on higher difficulties will help you reach the goal faster, with sedition providing a 1x bonus, Uprising 2x, Malice 3x, Heresy x4, and Damnation 5x to any points acquired. Once this goal has been reached the mission will be unlocked in game for all players.

Chaos Spawn

We will be adding our fourth Monstrosity to the game, the Chaos Spawn - a frenzy Monstrosity. While it’s not as tanky as the Plague Ogryn or the Beast of Nurgle, it has fast attacks and erratic behaviour combined with a grab attack that heals the Chaos Spawn if not interrupted.
Changes from VT2 include a new leap attack to close distances faster, new combo animations to reinforce the erratic frenzy theme, tweaked existing attack animations to reduce some of the fast damage timings, and new grab animations to fit our Ogryns.

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Cosmetics

As part of ‘Rejects Unite’ we have added a new in-game store, which will be known as the Commissary. Here you will be able to purchase earnable cosmetics with Ordo Dockets. The Commissary is based on the left hand side of the Mourningstar, where the Armoury Exchange was previously located. Alongside this the prices for the earnable cosmetics currently in game will change - there will be some increases and some decreases.

Alongside this, Commodore’s Vestures will release new items for sale shortly (potentially a few days after release) after the update. As before, these cosmetics will be on a rotational system and Commodore’s Vestures will slowly shift to its intended cadence of being updated every two weeks on a Friday with 3 pages of items available for each class. The store will temporarily have 4 pages available for each class, until we rotate out the oldest set of items. As items do rotate out of the store, they will come back with new rotations over time as the store updates.

Here’s a couple of our favourites, with plenty more cosmetic options available for all classes!

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From left to right we have:

  • Veteran wearing the Achlys Mk IIb Cyclops Helm, Armoured Combat Vest, LeatherTanker Togs and Mk IV Ahabian Prosthetic limb from Commodore’s Vestures.
  • Ogryn wearing Knee-Smasher’s Garb (XXXXL) from the Commissary
  • Zealot in Saintly Lazar’s Vestments from the Commissary
  • Psyker wearing the “Penance” Redemptor’s Veil, Black Medusa Psykana Collar (Morlox style regalia),“Penance” Psyker Trousers from Commodore’s Vestures.
We will also add a tiering system for cosmetic items to be able to show the difficulty of cosmetics earned by Penances, or reflective of the prices in the Commissary. These tiers will be: Profane (gray), Redeemed (green), Anointed (blue), Exalted (purple), and Transcendent (orange).

This covers most of what will be included in ‘Rejects Unite’, but we will be sharing more information in the full notes on the day of the patch!

https://www.playdarktide.com/news/community-comm-link-week-21
 
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Ma nessuno gioca a Darktide :( ? Ci siamo solo io, Steeb e Blecco quando si ricorda di rinnovare il game pass
 
Non so com'era al D1 ma oggi sta roba è legit
È un tripudio di contenuti, brutale e con una progressione di alto livello
Un po' troppe le valute probabilmente ma si sbloccano mucchi di roba ad ogni missione :asd:
 
Non so com'era al D1 ma oggi sta roba è legit
È un tripudio di contenuti, brutale e con una progressione di alto livello
Un po' troppe le valute probabilmente ma si sbloccano mucchi di roba ad ogni missione :asd:

Al d1 era un altro gioco in termini di sistemi fuori dalla missione, non sto neanche a spiegarti quanto sia cambiato in meglio. Dopo l’update unlocked&loaded hanno finito il revamp totale, e ora è il miglior momento per iniziarlo.
Poi al suo core il gameplay è rimasto invariato, è il miglior gioco del genere su piazza.

Diciamo che ora viene il bello tra eventi/nuovi contenuti!
 
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Tanta roba il nuovo quartiere dell'area Carnival

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la nuova modalità di gioco Havoc mi ricorda purtroppo Winds of Magic di V2 che non fù proprio popolare tra la community, tutti chiedevano un corrispettivo di Chaos Wastes per DT... vedremo.
 

 
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