UFFICIALE PC XCOM 2 | Welcome back, Commander!

  • Autore discussione Autore discussione Evan
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Dal trailer sembra che il motore grafico sia lo stesso (il che non è male, io l'ho giocato neanche 6 mesi fa e graficamente era più che godibile).

Prima di saltare di gioia per le mappe procedurali voglio avere qualche dettaglio in più, perchè non vorrei che si rischiasse di avere mappe simili tra loro ma solo con qualche differenza qua e la. Ad ogni modo uno dei "difetti" principali dell'ultimo capitolo era in effetti la varietà delle mappe, quindi ben venga ogni sforzo per migliorare quest'aspetto.

 
Vedo solo Ora .... non ne sapevo nulla :phraengo:

D1, con SeasonPass e qualsiasi altra cosa gli aggiungeranno per spillarci dei soldi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/av-572584.gif:megahype://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/av-572584.gif

shut_up_and_take_my_money-t2.jpg


 
Lo scrivo qui visto che è un topic attivo:asd: Dunque, approfittando di questo annuncio volevo giocarmi Enemy Unknown. Che io gia avrei. Ma noto che lo stanno dando con l'espansione in sconto su steam. Adesso, non so bene come funziona questa cosa. Se adesso comprassi il pacchetto, la seconda licenza di Enemy Unknown me la fotto o avrei il gioco nell'inventario pronto per essere scambiato? Inoltre, cosa aggiunge l'espansione? Ne vale la pena prenderla?

 
Lo scrivo qui visto che è un topic attivo:asd: Dunque, approfittando di questo annuncio volevo giocarmi Enemy Unknown. Che io gia avrei. Ma noto che lo stanno dando con l'espansione in sconto su steam. Adesso, non so bene come funziona questa cosa. Se adesso comprassi il pacchetto, la seconda licenza di Enemy Unknown me la fotto o avrei il gioco nell'inventario pronto per essere scambiato? Inoltre, cosa aggiunge l'espansione? Ne vale la pena prenderla?
Non so rispondere alla prima domanda, per quanto concerne la seconda l'espansione non cambia niente a livello di campagna principale, ma aggiunge nuove mappe, una nuova fazione nemica e diverse feauture in più per i soldati. Se puoi acquistala, ne vale la pena.

 
Lo scrivo qui visto che è un topic attivo:asd: Dunque, approfittando di questo annuncio volevo giocarmi Enemy Unknown. Che io gia avrei. Ma noto che lo stanno dando con l'espansione in sconto su steam. Adesso, non so bene come funziona questa cosa. Se adesso comprassi il pacchetto, la seconda licenza di Enemy Unknown me la fotto o avrei il gioco nell'inventario pronto per essere scambiato? Inoltre, cosa aggiunge l'espansione? Ne vale la pena prenderla?
prova ad aggiungere il pacchetto al carrello: se ti dice che possiedi già qualcosa di quel bundle allora lo perdi, steam te lo dice chiaramente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif l'espansione aggiunge unità, strutture, progetti, una fazione nemica infame e qualche missione particolare. consigliata.

 
Ultima modifica da un moderatore:
prova ad aggiungere il pacchetto al carrello: se ti dice che possiedi già qualcosa di quel bundle allora lo perdi, steam te lo dice chiaramente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif l'espansione aggiunge unità, strutture, progetti, una fazione nemica infame e qualche missione particolare. consigliata.
Uff... Mi rode abbastanza che non abbiano scontato l'espansione a parte. Mi sa che la salto e mi gioco la versione base.

 
The XCOM website has been updated and has some other small details:

- The mobile base is called "The Avenger" and is a converted alien ship.

- There are five classes now — I'm guessing "Ranger" is the new one. They mention "Momentum" as a new class ability.

- "The state of the world affects each combat mission's environment."

- "Use concealment to ambush enemy patrols."

- "Loot enemies for precious gear and artifacts."

- You can save fallen soldiers by carrying them to the extraction.

- "There are virtually infinite combinations of map, missions and goals."

- Also confirms head-to-head multiplayer on generated maps.

:o

 
Some new info highlights from IGN's Day 2 update:
Combat

  • Stealth allows you to ambush enemies and deny their scampering into cover, but doesn't replace combat (ie. no backstabbing or picking off enemies one by one)
  • A large part of fights will be the setup and getting your crew into position. You can botch the ambush and wind up getting caught with your pants down.
  • Enemy AI has been made more dynamic to allow for navigating the procedurally generated maps.
  • You can trace your movement with waypoints for more precision when moving your squad.


Classes

  • Sharpshooter replaces Sniper as the long range specialist and can use Pistols as a focus instead of a backup.
  • Ranger is an evolution of the Assault. Specialized in close combat with Shotguns and lethal melee.
  • Grenadier is similar to the Heavy with an emphasis on blowing things up.
  • Specialist is the new Support and has a drone called a Gremlin that can stun enemies and buff teammates during combat, and do long ranged hacking outside of it.
  • A fifth class is being left a mystery until closer to launch.


Customization

  • Gender and Nationality can be swapped at will.
  • Can customize the headgear, left arm, right arm, torso, and pants.
  • Veterans will gain unique cosmetics to show how hardcore they are.
     
    XCOM2_Soldiers_MedArmorGuerilla-720x347.jpg



Plot

  • Story takes place in an alternate history where XCOM fails to acquire advanced tech and the world governments surrendered.
  • Setting came after gameplay. Firaxis wanted to design the game around controlling combat encounters. Turning XCOM from an elite soldier force to a group of guerilla freedom fighters helped facilitate the change in direction.
  • The idea is to move from location to location, inspiring the masses to take up arms against their overlords along the way.


Edit: Link to the entire article.
:thetrain:

 
Ultima modifica da un moderatore:
The XCOM website has been updated and has some other small details:
- The mobile base is called "The Avenger" and is a converted alien ship.

- There are five classes now — I'm guessing "Ranger" is the new one. They mention "Momentum" as a new class ability.

- "The state of the world affects each combat mission's environment."

- "Use concealment to ambush enemy patrols."

- "Loot enemies for precious gear and artifacts."

- You can save fallen soldiers by carrying them to the extraction.

- "There are virtually infinite combinations of map, missions and goals."

- Also confirms head-to-head multiplayer on generated maps.

:o
Oddio, sì //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif

No One Left Behind

:sardjack:

 
Le novità non sembrano così tante, ma meglio così: squadra che vince non si cambia (almeno non troppo).

Son curioso di vedere il ranger "specialized in lethal melee"

Dev'essere quello che usa la katana. Speriamo in delle animazioni un po' splatter :rickds:

 
Insomma, melee, armi magnetiche, missioni di salvataggio. Lo voglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.gif

  • Civilians and the red scanners tie into the concealment gameplay.
  • Weapons shown in the trailer are a mix of weapon types, tiers and scavenged upgrades.
  • Gremlin is like a "pet" class with buffs and debuffs.
  • Firaxis "heard the scampering thing loud and clear"; there are lots of ways around it.
  • Advent use "magnetic" weapons, an entirely different weapon tier.
  • The Viper is the "true form" of the Thin Men.
  • Floors and ceilings are destructible; "you can really wreck the environment."
  • Aliens have become much stronger; Advent are the fodder.
  • Models in the trailer are in-game models.
  • Sectoids can mind control you from the beginning.
  • On evac missions, you have to carry out dead soldiers to retain their gear.
  • You can designate evac spots on the map provided there is space for the Skyranger to land.
  • Chose not to subtitle XCOM 2 because "this is the next step for the franchise."

 
Insomma, melee, armi magnetiche, missioni di salvataggio. Lo voglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.gif

  • Civilians and the red scanners tie into the concealment gameplay.
  • Weapons shown in the trailer are a mix of weapon types, tiers and scavenged upgrades.
  • Gremlin is like a "pet" class with buffs and debuffs.
  • Firaxis "heard the scampering thing loud and clear"; there are lots of ways around it.
  • Advent use "magnetic" weapons, an entirely different weapon tier.
  • The Viper is the "true form" of the Thin Men.
  • Floors and ceilings are destructible; "you can really wreck the environment."
  • Aliens have become much stronger; Advent are the fodder.
  • Models in the trailer are in-game models.
  • Sectoids can mind control you from the beginning.
  • On evac missions, you have to carry out dead soldiers to retain their gear.
  • You can designate evac spots on the map provided there is space for the Skyranger to land.
  • Chose not to subtitle XCOM 2 because "this is the next step for the franchise."
:ooo:

Day -1

:ooo:

Hype

:ooo:

 
Oggi diamo un'occhiata al sistema procedurale:cut

L'art direction mi fa impazzire.
hypu totale! potenzialmente infinito //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif ( e gia EW con la long war quasi lo è //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif )

 
sempre meglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
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