PS4 Anthem

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  • Data d'inizio Data d'inizio
ps4 retail
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Ragazzi ho un po' di domande per voi , se mi aiutate vi ringrazio tantissimo

- a prima vista ricorda un tantino destiny e proprio per questo vi chiedo se si è costretti ad avere amici reali e quindi in lista per giocare le attività multiplayer o c'è un matchmaking in gioco che permette di portare a termine le attività per più persone. Tipo the division dove puoi fare raid e altre cose anche con altra gente e non per forza con amici in lista. Spero di essermi spiegato 

- missioni primarie , secondarie etc come si svolgono? 

- c'è un sistema di miglioramento armi ed equip con vari gradi di rarità?

- se avete altro che può aiutarmi ve ne sarei grato

vi ringrazio in anticipo 

 
È da un bel po' che non scrivo sul forum...ma osservando le varie recensioni e pareri su YouTube (ho visto tutta la recensione di Skillup, davvero ben fatta).

E niente, non mi capacito di come BioWare abbia tirato fuori qualcosa di così superficiale. Sono profondamente  dispiaciuto. 

E stiamo parlando del team principale, non di quello quello che ha realizzato Andromeda... quest'ultimo, nonostante non sia ai livelli dei primi(la mia saga preferita), mi ha tenuto incollato per più di 60 ore, aveva delle belle quest, , una buona trama, tante cose da raccontare e un sacco di ambientazioni. Un gioco enorme, pur con i suoi difetti..fatto dal team secondario.

Anthem SEMBRA qualcosa di reebootato nemmeno troppo tempo fa...una mappa sola, zero varietà missioni, games design banalissimo...

Secondo me qualcosa è andato storto nello sviluppo.

Anche paragonandolo ai vari Destiny e The Division. 

Dopo aver visto la recensione di Skillup ci sono rimasto di cacca

 
È da un bel po' che non scrivo sul forum...ma osservando le varie recensioni e pareri su YouTube (ho visto tutta la recensione di Skillup, davvero ben fatta).

E niente, non mi capacito di come BioWare abbia tirato fuori qualcosa di così superficiale. Sono profondamente  dispiaciuto. 

E stiamo parlando del team principale, non di quello quello che ha realizzato Andromeda... quest'ultimo, nonostante non sia ai livelli dei primi(la mia saga preferita), mi ha tenuto incollato per più di 60 ore, aveva delle belle quest, , una buona trama, tante cose da raccontare e un sacco di ambientazioni. Un gioco enorme, pur con i suoi difetti..fatto dal team secondario.

Anthem SEMBRA qualcosa di reebootato nemmeno troppo tempo fa...una mappa sola, zero varietà missioni, games design banalissimo...

Secondo me qualcosa è andato storto nello sviluppo.

Anche paragonandolo ai vari Destiny e The Division. 

Dopo aver visto la recensione di Skillup ci sono rimasto di cacca
Potrebbe essere che semplicemente ormai Bioware non è più di quella di una volta, quindi magari questo non è il suo massimo, ma che di certo non ci si può più aspettare giochi di una certa entità, oppure magari è solo che ha cannato proprio il genere non avvezzo a loro.  :sisi:  Non lo so, per il momento sono congetture in ogni caso, bisogna vedere il prossimo gioco che tirerà fuori (credo DA4) se sarà buono o sempre non troppo ispirato, il tempo lo dirà.

 
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Se fa sul serio peggio di Andromeda..


 
Ultima modifica da un moderatore:
Se fa sul serio peggio di Andromeda..
Ma secondo me si, alla fine Andromeda rimaneva discreto, questo sembra fare peggio e non essere proprio ispirato. :asd:  

Come ho detto bisogna capire dove sta il problema, per me è sia la Bioware non più all'altezza che proprio il genere sbagliato che con loro c'entra niente, ma metto le mani avanti e beneficio del dubbio con il loro prossimo gioco glielo lascio, anche se bisogna dire che i segnali non sono positivissimi purtroppo. Io sono curioso di vedere che fa EA se floppa anche come vendite, non credo la chiuda, però potrebbe anche ridurre il personale e altre cosette poco simpatiche nel loro stile. :sisi:  

 
Ma secondo me si, alla fine Andromeda rimaneva discreto, questo sembra fare peggio e non essere proprio ispirato. :asd:  

Come ho detto bisogna capire dove sta il problema, per me è sia la Bioware non più all'altezza che proprio il genere sbagliato che con loro c'entra niente, ma metto le mani avanti e beneficio del dubbio con il loro prossimo gioco glielo lascio, anche se bisogna dire che i segnali non sono positivissimi purtroppo. Io sono curioso di vedere che fa EA se floppa anche come vendite, non credo la chiuda, però potrebbe anche ridurre il personale e altre cosette poco simpatiche nel loro stile. :sisi:  
Chiudere non lo so ma di sicuro fanno una riorganizzazione massiccia :sisi:  comunque dubito che con questa accoglienza da parte della critica possa fare i 6 milioni entro fine marzo..

 
è tutta una strategia malata di EA, prima fanno finta di farsi concorrenza da soli rilasciando due titoli simili quasi contemporaneamente, poi in realtà uno dei due è bruttissimo apposta costringendoti ad andare a giocare all'altro, geni  :polmo:

 
Chiudere non lo so ma di sicuro fanno una riorganizzazione massiccia :sisi:  comunque dubito che con questa accoglienza da parte della critica possa fare i 6 milioni entro fine marzo..
E mi sa di si purtroppo, potrebbe succedere la riorganizzazione interna come con il team di Andromeda, che se è successo a loro, che di critica è andato meglio, figurati con i Bioware principali se floppa non solo di critica ma anche di vendite, visto che allo stato attuale è abbastanza improbabile i 6 milioni. Per carità sempre meglio che chiudere lo studio, ma è sempre un dispiacere per i dipendenti se la riorganizzazione prevedesse licenziamenti, ma boh alla fine sono teorie, vediamo che farà EA. :sisi:  

è tutta una strategia malata di EA, prima fanno finta di farsi concorrenza da soli rilasciando due titoli simili quasi contemporaneamente, poi in realtà uno dei due è bruttissimo apposta costringendoti ad andare a giocare all'altro, geni  :polmo:
Da EA mi aspetto questo è altro, cioè è la seconda volta in pochi anni che si fa concorrenza da sola. :asd:  

 
Si sta creando fin troppo malumore attorno al gioco, dopo la Demo/suicidio (davvero, indecente per troppi motivi) questo accesso anticipato mi sa di un ulteriore suicidio commerciale. Le sei milioni di copie entro  marzo mi sembrano giustamente irraggiungibili. Io il gioco lo prenderò ma capisco perfettamente chi decide di aspettare prima di comprarlo. Ma che diavolo passa per la testa di ea e BioWare in questi anni? Sembra che non sappiamo cosa vuole la gente, il gioco ha bisogno di talmente miglioramenti della qol che non so quante patch saranno necessarie,senza parlare dei contenuti 

 
Ragazzi ho un po' di domande per voi , se mi aiutate vi ringrazio tantissimo

- a prima vista ricorda un tantino destiny e proprio per questo vi chiedo se si è costretti ad avere amici reali e quindi in lista per giocare le attività multiplayer o c'è un matchmaking in gioco che permette di portare a termine le attività per più persone. Tipo the division dove puoi fare raid e altre cose anche con altra gente e non per forza con amici in lista. Spero di essermi spiegato 

- missioni primarie , secondarie etc come si svolgono? 

- c'è un sistema di miglioramento armi ed equip con vari gradi di rarità?

- se avete altro che può aiutarmi ve ne sarei grato

vi ringrazio in anticipo 
Ti rispondo io, ma considera che non ho acquistato ancora il gioco (e sono ancora indeciso se prenderlo o meno).

- Qualora non si disponesse di un team già composto, le attività prevedono un matchmaking automatico per 4 giocatori.

Il modo in cui sia gestito questo aspetto lo trovo più che consono, dal momento che pur gradendo enormemente i giochi cooperativi, non ho mai un team di persone con cui giocarci. Non c'è rischio quindi di uscire in missione da soli.

Per adesso non ci sono i raid alla Destiny e non è chiaro se in futuro ci saranno. Attualmente ci sono 3 missioni più difficili e corpose a cui se ne aggiungeranno altre gratuitamente in seguito: le Stronghold.

Leggendo in giro, l'impressione che mi sono fatto è che Bioware  sia predisposta a rendere anche eventuali attività future adatte ad essere fruite anche da gruppi di persone che non si conoscono tra loro.

Va tuttavia notato che impostando i livelli di difficoltà a grandmaster (vanno dall' 1 al 3 e si sbloccato nell' endgame) sia necessario, oltre ad un buon equipaggiamento anche una coordinazione maggiore col proprio team. I livelli di difficoltà grandmaster incrementano le probabilità di drop mitici: equipaggiamenti con perk unici non dissimili dalle esotiche di Destiny, anche se meno gratificanti alla vista.

- Le missioni principali e secondarie fungono da pretesto per il grinding, tantè che addirittura nella main quest hanno inserito una lunga sezione di grinding, cosa ampiamente criticata.

Tra le tipologie di missioni abbiamo: difendi il punto d'interesse, raccogli un tot di sfere e portale in un determinato punto, ecc, ecc.. non brilla certo per originalità da questo punto di vista.

- Certo che sì ed è più simile a quello visto in Diablo che in Destiny.

Se hai altre domande, chiedi pure!

 
Qualche offerta a 50 euro?


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A sentire Joe sembra che completare i loading screen sarà una delle attività più impegnative del gioco  :rickds:


 
Ultima modifica da un moderatore:
Ti rispondo io, ma considera che non ho acquistato ancora il gioco (e sono ancora indeciso se prenderlo o meno).

- Qualora non si disponesse di un team già composto, le attività prevedono un matchmaking automatico per 4 giocatori.

Il modo in cui sia gestito questo aspetto lo trovo più che consono, dal momento che pur gradendo enormemente i giochi cooperativi, non ho mai un team di persone con cui giocarci. Non c'è rischio quindi di uscire in missione da soli.

Per adesso non ci sono i raid alla Destiny e non è chiaro se in futuro ci saranno. Attualmente ci sono 3 missioni più difficili e corpose a cui se ne aggiungeranno altre gratuitamente in seguito: le Stronghold.

Leggendo in giro, l'impressione che mi sono fatto è che Bioware  sia predisposta a rendere anche eventuali attività future adatte ad essere fruite anche da gruppi di persone che non si conoscono tra loro.

Va tuttavia notato che impostando i livelli di difficoltà a grandmaster (vanno dall' 1 al 3 e si sbloccato nell' endgame) sia necessario, oltre ad un buon equipaggiamento anche una coordinazione maggiore col proprio team. I livelli di difficoltà grandmaster incrementano le probabilità di drop mitici: equipaggiamenti con perk unici non dissimili dalle esotiche di Destiny, anche se meno gratificanti alla vista.

- Le missioni principali e secondarie fungono da pretesto per il grinding, tantè che addirittura nella main quest hanno inserito una lunga sezione di grinding, cosa ampiamente criticata.

Tra le tipologie di missioni abbiamo: difendi il punto d'interesse, raccogli un tot di sfere e portale in un determinato punto, ecc, ecc.. non brilla certo per originalità da questo punto di vista.

- Certo che sì ed è più simile a quello visto in Diablo che in Destiny.

Se hai altre domande, chiedi pure!
Ti ringrazio per le risposte

sai quante missioni sono in tutto? Non vorrei fossero giusto 3 o 4 per poi fare solo grinding

non che mi dispiace il grindare ma vorrei avere un po' di missioni per poi iniziare quest attività ahahah

 
Ti ringrazio per le risposte

sai quante missioni sono in tutto? Non vorrei fossero giusto 3 o 4 per poi fare solo grinding

non che mi dispiace il grindare ma vorrei avere un po' di missioni per poi iniziare quest attività ahahah
La main quest dura una 20ina di ore, considerando anche tutta una serie di attività in essa contenute molto ripetitive ma non skippabili, poi c'è l'endgame: il motivo per cui si dovrebbe giocare Anthem.

Ma è un gioco che non ti consiglierei di prendere se il tuo intento è il goderti una bella storia, tra l'altro, per quel poco che ho potuto giocare anche io, i dialoghi sono molto banali, in alcuni casi direi che sono proprio cringe.

 
weak-man.png


64 di media per ora 

 
Patch del Day One arrivata. Il changelog completo (per chi ha voglia di leggerlo tutto :asd: )

  • High level fixes
  • Decreased loading times for older disk drives
  • Fixed many infinite loading screens
  • Fixed multiple challenges not tracking properly
  • A number of issues have been fixed that were causing players to disconnect or crash
  • Weapons and gear now have numbers present for modifiers
  • General Fixes and Improvements
  • Loot Reveal and Expedition Summary now correctly play during the end of expedition screen.
  • The gather party mechanic has been made more lenient in a number of situations
  • At the end of expedition screen players will no longer get stuck on "Recording Victories" or "Skipping All".
  • Game no longer hangs in Javelin menu when unlocking the second, third or fourth javelin
  • During the mission "What Freelancers Do" dying after killing Junkmaw & freeing Arcanists leaves you unable to progress, this has been fixed
  • Challenges now unlock for players at the correct levels
  • Fixed some camera issues during cutscenes
  • Legendary Contracts can now be accepted from the Social Hub contract board
  • Some enemies have had their shield values decreased
  • Loot now properly drops for players who are downed
  • The texture quality on the NPC Prospero has been improved
  • Final boss of strongholds now drop loot instead of only being shown on the end of expedition screen
  • Fixed the time outs on echoes and relics to prevent griefing and to handle disconnections properly
  • Players can no longer fall through the floor during the 3rd trial in the Fortress of Dawn
  • Completing the tutorial expedition will now show the correct Ranger appearance
  • After disconnecting, rejoining an expedition will now place you back into a squad if you were in one previously
  • Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  • Corrected an issue during the Mission "Bad Deal" where outlaws won't spawn, blocking progress
  • The start of expedition screen has been improved
  • Addressed a variety of situations where killing enemies does not properly progress world events
  • Opening a chest now increments Tomb of the Legionnaire progress for all squad members present
  • Scar snipers can no longer shoot through Storm Shield
  • Corrected an issue where players would get stuck on the end of expedition screen in some situations
  • Players will no longer get disconnected if joining the "Finding Old Friends" mission while the cinematic is playing
  • Addressed a number of situations where players can get stuck on the environment in the launch bay
  • Increased the damage of the electric status effect
  • Corrected an issue where the Shield of Dawn could be crafted with less materials then intended in some situations
  • The Platinum Mission feat now grants completion as intended
  • Status effects can more reliably be applied to Titans
  • Fixed loading animations on Marksmen Rifles
  • Players can now access the Vault from the Forge
  • Swimming into jellyfish underwater no longer leaves a visual effect stuck on players.
  • Idle animations will no longer sync up over time in the Launch Bay
  • Haluk is no longer dual-wielding canes in the epilogue scene
  • Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  • Fixed an issue that could cause players in the launch bay to have identical emotes and be unable to use them
  • Interceptor melee ability animations will no longer stretch out in certain situations
  • Corrected an issue where the default Ranger appearance doesn't preview in the forge in some situations
  • All animations now play as intended in the Forge
  • Players can now enter the Tomb of Gwanes while in a party
  • The default Javelin wear state has been changed from "Dirty" to "Old"
  • Sentinel Loyalty 2 text no longer incorrectly states that it will lead to a larger vault
  • Picking up ammo from the ground now properly gives you 30% of that ammo back into both the current magazine and the maximum spare ammo
  • Fixed a bug where some global (Javelin Icon) inscription bonuses were not being properly applied to the Javelin and other gear/weapons.
  • Fixed some issues that could cause the Armor Pip count on the UI to break and not display properly
  • Strongholds
  • Fixed an issue that would cause a Stronghold server crash after defeating the last boss
  • Temple of Scar - Players can no longer get stuck in the mined tunnel in the explosives room
  • Temple of Scar - Players can no longer be blocked from entering the explosives room due to fog wall
  • Fixed Tyrant Mine so people that join the stronghold in-progress do not end up locked away from their team
  • Adjusted lighting in Tyrant Mine underwater section to make it easier to navigate to the exit
  • The Swarm Tyrant will no longer get stuck in the side cave entrances in some situations
  • Corrected an issue where players would spawn into different areas of the Tyrant Mine in certain situations
  • Implemented more safeguards to stop players from going AFK in Strongholds
  • Challenges
  • Only Masterwork items can now be used to progress Masterwork challenges as intended
  • Corrected an issue where some Challenges track progress simultaneously instead of incrementally, as intended. (ex: Blast Missile I and then Blast Missile II instead of both incrementing at the same time
  • Gear and Weapons
  • After having 1st pilot unlock suit after tutorials, creating a new pilot and going to forge no longer causes load screen hang
  • Ice damage bonuses are now correctly applied on ice gear
  • Suit-wide bonuses from inscription are now functioning properly
  • Players can no longer salvage equipped items
  • Javelin specific gear and/or weapons are no longer able to be used on javelins they aren't intended for
  • Corrected an issue where in some circumstances Masterwork Components do not have any inscriptions
  • The Endless Siege Masterwork Autocannon no longer displays a damage increase of 0% in its tooltip
  • Suit-wide specific weapon ammo bonuses coming from infusions are now correctly applied
  • A Network Error Message no longer appears when opening an item chest in the second tutorial
  • Colossus shoulder gear will now share the appearance of the rest of the javelin as intended
  • Deadeye has increased spare ammo 10 -> 20
  • Cloudburst has had increased damage 16.3 -> 21
  • Torrent has had increased damage 22.2 -> 28.6
  • Lightning Strike's pre-visualization will now accurately depict that the explosion snaps to the ground.
  • (Ranger) Inferno Grenade base damage 130 -> 175
  • (Interceptor) Cryo Glaive base damage 20 -> 50
  • (Storm) Living Flame base damage 50 -> 60
  • (Storm) Glacial Beam base damage 150 -> 120
  • (Storm) Arc Burst secondary damage 100 -> 150
  • (Ranger) Pulse Blast base damage 225 -> 300, and now deals extra damage to Shields (previously did extra damage to Armored).
  • (Ranger) Blast Missile now properly scales up in damage as the item level increases
  • (Interceptor) Melee attacks now have some minor resistance penetration
  • Large Area of Effect abilities will better register multi-kill activities for challenges and medals
  • Spark Dash functionality has been significantly improved when the target enemy is at a different height (above/below) the Interceptor.
  • Several gear pieces that had missing primer or detonator icons have been fixed.
  • Interceptor
  • Tempest Strike - Detonator Icon
  • Spark Dash - Detonator Icon
  • Venom Spray - Primer Icon
  • Detonating Strike - Primer Icon
  • Colossus
  • Lightning Coil - Detonator Icon
  • Shock Coil - Primer Icon
  • Flamethrower - Primer Icon
  • Several improvements have been made to ensure gear use on PC prioritizes turning the Javelin towards the reticle when used rather than casting in front of the Javelin's current direction.
  • Javelins
  • The Colossus javelin is now able to activate its shield more quickly after using an ability or firing a weapon
  • The Storm javelin now reacts to getting hit when its shields are up
  • Fixed an exploit that allowed the Storm's ultimate attack to be used more times than intended
  • The Colossus exo can now shield and revive at the same time
  • Interceptor Combo Aura has been increased in power and now has a damage over time component
  • Ranger melee now has a cooldown when striking in the air
  • The Target Beacon ability now correctly seeks targets
  • Spark Dash and Venom Spray now target based on player cursor instead of character facing. This should also improve the travel path of Spark Dash.
  • The Colossus will no longer be knocked out of the sky in some situations when the attack was blocked by their shield
  • Combos + Status Effects
  • Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.
  • When a Storm detonates an electric status effect the chained electric effect now correctly deals damage.
  • Combo damage now penetrates resistances
  • Crafting
  • Non-Masterwork materials purchased from the crafting store now show as their proper rarity instead of incorrectly showing as Masterwork
  • A number of javelin components that had different icons for their recipes and the actual items are now the same
  • The Battle Cry gear recipe now has the correct description
  • Fixed Spark Beam gear having the wrong description when being crafted
  • Crafting recipes are now sorted alphabetically
  • The items in the crafting store are now sorted by type to be clearer
  • Controls
  • Additional Mouse and Keyboard control improvements have been made
  • UI
  • Some conversations were not popping up the reputation points post conversation completion, this has been fixed
  • The squad screen now displays the correct information for each player
  • Fixed a number of issues where subtitles will no longer get stuck on the screen after dialogue has finished as often
  • Settings should no longer reset upon exiting and restarting the game on Xbox One
  • Motion blur can now correctly be turned off
  • The Electric Status Effect now shows scaled damage properly
  • An option has been added to hide the Squad Member HUD
  • The edge of the compass will now pulse to indicate enemy locations
  • A notification has been added in Fort Tarsis if a player's vault is at the cap of 250 items
  • On the "Repair the Strider" step of "A Cry for Help" the search radar has been adjusted to correctly lead the player to all 4 tools
  • Primer and Detonator icons have been added to all Interceptor gear
  • Corrected a user interface issue where a player's ultimate would show as available when it isn't
  • Toggling the HDR option now properly prompts the Apply Changes button
  • Player banners should now display correctly
  • Camera shake slider has been added to settings menu
  • Players may now track 10 challenges instead of 5
  • An option to adjust screen boundaries on consoles has been added
  • Changing a player banner through the banner menu now properly saves the selection
  • Health, cooldowns, and key bindings now light up on supported keyboards
  • Players will now receive more clear messaging when a squad is disbanded or are kicked from a squad
  • Squad leaders will no longer always show as ready
  • The icon for players in a downed state will no longer appear in cutscenes
  • Cypher Annotations will now appear for more than one player if they are looking at it simultaneously
  • Removed mentions of respawning on the player UI when they die in a restricted respawn area
  • The Player Banner now updates immediately when updated from the squad screen
  • Fixed a number of situations where a combo will trigger but no combo floating text appears
  • Pressing esc to pass a notification screen no longer opens up the in-game menu
  • Quick chat messages will no longer appear from an ignored player
  • Removed a message from the mailbox which incorrectly stated that messages will be removed after 3 days
  • A number of inscription icons have been updated to properly reflect whether they are Javelin specific or not
  • Corrected an issue where players could not change loadout names on PC
  • Players no longer need to exit and re-enter the forge for loadout names to update
  • The on-screen VOIP indicator which shows a player speaking will no longer be active if that player is muted

 
Patch del Day One arrivata. Il changelog completo (per chi ha voglia di leggerlo tutto :asd: )

  • High level fixes
  • Decreased loading times for older disk drives
  • Fixed many infinite loading screens
  • Fixed multiple challenges not tracking properly
  • A number of issues have been fixed that were causing players to disconnect or crash
  • Weapons and gear now have numbers present for modifiers
  • General Fixes and Improvements
  • Loot Reveal and Expedition Summary now correctly play during the end of expedition screen.
  • The gather party mechanic has been made more lenient in a number of situations
  • At the end of expedition screen players will no longer get stuck on "Recording Victories" or "Skipping All".
  • Game no longer hangs in Javelin menu when unlocking the second, third or fourth javelin
  • During the mission "What Freelancers Do" dying after killing Junkmaw & freeing Arcanists leaves you unable to progress, this has been fixed
  • Challenges now unlock for players at the correct levels
  • Fixed some camera issues during cutscenes
  • Legendary Contracts can now be accepted from the Social Hub contract board
  • Some enemies have had their shield values decreased
  • Loot now properly drops for players who are downed
  • The texture quality on the NPC Prospero has been improved
  • Final boss of strongholds now drop loot instead of only being shown on the end of expedition screen
  • Fixed the time outs on echoes and relics to prevent griefing and to handle disconnections properly
  • Players can no longer fall through the floor during the 3rd trial in the Fortress of Dawn
  • Completing the tutorial expedition will now show the correct Ranger appearance
  • After disconnecting, rejoining an expedition will now place you back into a squad if you were in one previously
  • Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  • Corrected an issue during the Mission "Bad Deal" where outlaws won't spawn, blocking progress
  • The start of expedition screen has been improved
  • Addressed a variety of situations where killing enemies does not properly progress world events
  • Opening a chest now increments Tomb of the Legionnaire progress for all squad members present
  • Scar snipers can no longer shoot through Storm Shield
  • Corrected an issue where players would get stuck on the end of expedition screen in some situations
  • Players will no longer get disconnected if joining the "Finding Old Friends" mission while the cinematic is playing
  • Addressed a number of situations where players can get stuck on the environment in the launch bay
  • Increased the damage of the electric status effect
  • Corrected an issue where the Shield of Dawn could be crafted with less materials then intended in some situations
  • The Platinum Mission feat now grants completion as intended
  • Status effects can more reliably be applied to Titans
  • Fixed loading animations on Marksmen Rifles
  • Players can now access the Vault from the Forge
  • Swimming into jellyfish underwater no longer leaves a visual effect stuck on players.
  • Idle animations will no longer sync up over time in the Launch Bay
  • Haluk is no longer dual-wielding canes in the epilogue scene
  • Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  • Fixed an issue that could cause players in the launch bay to have identical emotes and be unable to use them
  • Interceptor melee ability animations will no longer stretch out in certain situations
  • Corrected an issue where the default Ranger appearance doesn't preview in the forge in some situations
  • All animations now play as intended in the Forge
  • Players can now enter the Tomb of Gwanes while in a party
  • The default Javelin wear state has been changed from "Dirty" to "Old"
  • Sentinel Loyalty 2 text no longer incorrectly states that it will lead to a larger vault
  • Picking up ammo from the ground now properly gives you 30% of that ammo back into both the current magazine and the maximum spare ammo
  • Fixed a bug where some global (Javelin Icon) inscription bonuses were not being properly applied to the Javelin and other gear/weapons.
  • Fixed some issues that could cause the Armor Pip count on the UI to break and not display properly
  • Strongholds
  • Fixed an issue that would cause a Stronghold server crash after defeating the last boss
  • Temple of Scar - Players can no longer get stuck in the mined tunnel in the explosives room
  • Temple of Scar - Players can no longer be blocked from entering the explosives room due to fog wall
  • Fixed Tyrant Mine so people that join the stronghold in-progress do not end up locked away from their team
  • Adjusted lighting in Tyrant Mine underwater section to make it easier to navigate to the exit
  • The Swarm Tyrant will no longer get stuck in the side cave entrances in some situations
  • Corrected an issue where players would spawn into different areas of the Tyrant Mine in certain situations
  • Implemented more safeguards to stop players from going AFK in Strongholds
  • Challenges
  • Only Masterwork items can now be used to progress Masterwork challenges as intended
  • Corrected an issue where some Challenges track progress simultaneously instead of incrementally, as intended. (ex: Blast Missile I and then Blast Missile II instead of both incrementing at the same time
  • Gear and Weapons
  • After having 1st pilot unlock suit after tutorials, creating a new pilot and going to forge no longer causes load screen hang
  • Ice damage bonuses are now correctly applied on ice gear
  • Suit-wide bonuses from inscription are now functioning properly
  • Players can no longer salvage equipped items
  • Javelin specific gear and/or weapons are no longer able to be used on javelins they aren't intended for
  • Corrected an issue where in some circumstances Masterwork Components do not have any inscriptions
  • The Endless Siege Masterwork Autocannon no longer displays a damage increase of 0% in its tooltip
  • Suit-wide specific weapon ammo bonuses coming from infusions are now correctly applied
  • A Network Error Message no longer appears when opening an item chest in the second tutorial
  • Colossus shoulder gear will now share the appearance of the rest of the javelin as intended
  • Deadeye has increased spare ammo 10 -> 20
  • Cloudburst has had increased damage 16.3 -> 21
  • Torrent has had increased damage 22.2 -> 28.6
  • Lightning Strike's pre-visualization will now accurately depict that the explosion snaps to the ground.
  • (Ranger) Inferno Grenade base damage 130 -> 175
  • (Interceptor) Cryo Glaive base damage 20 -> 50
  • (Storm) Living Flame base damage 50 -> 60
  • (Storm) Glacial Beam base damage 150 -> 120
  • (Storm) Arc Burst secondary damage 100 -> 150
  • (Ranger) Pulse Blast base damage 225 -> 300, and now deals extra damage to Shields (previously did extra damage to Armored).
  • (Ranger) Blast Missile now properly scales up in damage as the item level increases
  • (Interceptor) Melee attacks now have some minor resistance penetration
  • Large Area of Effect abilities will better register multi-kill activities for challenges and medals
  • Spark Dash functionality has been significantly improved when the target enemy is at a different height (above/below) the Interceptor.
  • Several gear pieces that had missing primer or detonator icons have been fixed.
  • Interceptor
  • Tempest Strike - Detonator Icon
  • Spark Dash - Detonator Icon
  • Venom Spray - Primer Icon
  • Detonating Strike - Primer Icon
  • Colossus
  • Lightning Coil - Detonator Icon
  • Shock Coil - Primer Icon
  • Flamethrower - Primer Icon
  • Several improvements have been made to ensure gear use on PC prioritizes turning the Javelin towards the reticle when used rather than casting in front of the Javelin's current direction.
  • Javelins
  • The Colossus javelin is now able to activate its shield more quickly after using an ability or firing a weapon
  • The Storm javelin now reacts to getting hit when its shields are up
  • Fixed an exploit that allowed the Storm's ultimate attack to be used more times than intended
  • The Colossus exo can now shield and revive at the same time
  • Interceptor Combo Aura has been increased in power and now has a damage over time component
  • Ranger melee now has a cooldown when striking in the air
  • The Target Beacon ability now correctly seeks targets
  • Spark Dash and Venom Spray now target based on player cursor instead of character facing. This should also improve the travel path of Spark Dash.
  • The Colossus will no longer be knocked out of the sky in some situations when the attack was blocked by their shield
  • Combos + Status Effects
  • Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.
  • When a Storm detonates an electric status effect the chained electric effect now correctly deals damage.
  • Combo damage now penetrates resistances
  • Crafting
  • Non-Masterwork materials purchased from the crafting store now show as their proper rarity instead of incorrectly showing as Masterwork
  • A number of javelin components that had different icons for their recipes and the actual items are now the same
  • The Battle Cry gear recipe now has the correct description
  • Fixed Spark Beam gear having the wrong description when being crafted
  • Crafting recipes are now sorted alphabetically
  • The items in the crafting store are now sorted by type to be clearer
  • Controls
  • Additional Mouse and Keyboard control improvements have been made
  • UI
  • Some conversations were not popping up the reputation points post conversation completion, this has been fixed
  • The squad screen now displays the correct information for each player
  • Fixed a number of issues where subtitles will no longer get stuck on the screen after dialogue has finished as often
  • Settings should no longer reset upon exiting and restarting the game on Xbox One
  • Motion blur can now correctly be turned off
  • The Electric Status Effect now shows scaled damage properly
  • An option has been added to hide the Squad Member HUD
  • The edge of the compass will now pulse to indicate enemy locations
  • A notification has been added in Fort Tarsis if a player's vault is at the cap of 250 items
  • On the "Repair the Strider" step of "A Cry for Help" the search radar has been adjusted to correctly lead the player to all 4 tools
  • Primer and Detonator icons have been added to all Interceptor gear
  • Corrected a user interface issue where a player's ultimate would show as available when it isn't
  • Toggling the HDR option now properly prompts the Apply Changes button
  • Player banners should now display correctly
  • Camera shake slider has been added to settings menu
  • Players may now track 10 challenges instead of 5
  • An option to adjust screen boundaries on consoles has been added
  • Changing a player banner through the banner menu now properly saves the selection
  • Health, cooldowns, and key bindings now light up on supported keyboards
  • Players will now receive more clear messaging when a squad is disbanded or are kicked from a squad
  • Squad leaders will no longer always show as ready
  • The icon for players in a downed state will no longer appear in cutscenes
  • Cypher Annotations will now appear for more than one player if they are looking at it simultaneously
  • Removed mentions of respawning on the player UI when they die in a restricted respawn area
  • The Player Banner now updates immediately when updated from the squad screen
  • Fixed a number of situations where a combo will trigger but no combo floating text appears
  • Pressing esc to pass a notification screen no longer opens up the in-game menu
  • Quick chat messages will no longer appear from an ignored player
  • Removed a message from the mailbox which incorrectly stated that messages will be removed after 3 days
  • A number of inscription icons have been updated to properly reflect whether they are Javelin specific or not
  • Corrected an issue where players could not change loadout names on PC
  • Players no longer need to exit and re-enter the forge for loadout names to update
  • The on-screen VOIP indicator which shows a player speaking will no longer be active if that player is muted
Le dimensioni?

 
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