Cosa c'è di nuovo?

PS4/PS5 Armored Core VI: Fires of Rubicon

Armored Core VI: Fires of Rubicon
In ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON, i giocatori potranno assemblare e pilotare il proprio mech con capacità di manovra 3D: si muoveranno infatti liberamente in missioni adrenaliniche all'interno di ambientazioni tridimensionali. Affronta sfide impegnative e distruggi i tuoi nemici con mosse dinamiche che sfruttano il combattimento a distanza e ravvicinato. I giocatori potranno eseguire una grande varietà di azioni possibili solo grazie all'utilizzo dei mech.
Giocatori: 1
Co-op: Yes
Genere: Action, Shooter
Data di rilascio:
Publisher: Bandai Namco Entertainment

Jack 95

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Patch 1.05 releases 12/19 — Get ready, Ravens.

● Battle other players in ranked online matchmaking
● Carve your name into the ranked leaderboard
● Enhance your AC loadout with new parts
● Take the fight to new places with new PVP maps
● Personalize your nameplate to make your mark on the battlefield Play today on PlayStation, Xbox, or PC: www.armoredcore6.com
● Pilot your mech in fast-paced, omni-directional battles, taking advantage of your mech’s mobility both on land and in the air to ensure victory across massive stages.
● Explore a breadth of playstyles and combat styles by customizing your mech’s buildout between missions. Pick and equip your preferred parts via a robust customization system that can dramatically alter your play strategy, maneuverability, and battle style.
● Deploy a wide variety of offensive and defensive tactics at close and long range to take down powerful enemy bosses.
 

zaza50

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Dominate in ranked online matchmaking and ascend the leaderboard in ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON! Patch 1.05 releases 12/19 — Get ready, Ravens.
● Battle other players in ranked online matchmaking
● Carve your name into the ranked leaderboard
● Enhance your AC loadout with new parts
● Take the fight to new places with new PVP maps
● Personalize your nameplate to make your mark on the battlefield

Bah... FROM e i suoi update online, mentre snobbano nuovi contenuti single player li continuo a capire poco :asd:
 

Cloud-Loku

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Nuovi contenuti single player per questo gioco li gradirei tantissimo,
Le potenzialità del gameplay sono troppe per dire basta cosi. Voglio altre missioni su cui sbattermi per prendere S :bruniii:


Il matchmaking online, onestamente quelle poche volte che ho provato non funzionava/non trovava stanze (PS5), ma magari sono io.
 

Paolito

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Oggi ho battuto il maledetto boss del capitolo 4.
Prima di questo tutti i boss mi erano pisciuti dato che erano severi ma giusti(in fondo) ma questo era davvero sgravo, alla fine ho dovuto cambiare build per batterlo e non mi ha dato soddusfazione.
Esteticamente molto ispirato ma davvero sgravo come boss con alcune configurazioni
 

Cloud-Loku

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Oggi ho battuto il maledetto boss del capitolo 4.
Prima di questo tutti i boss mi erano pisciuti dato che erano severi ma giusti(in fondo) ma questo era davvero sgravo, alla fine ho dovuto cambiare build per batterlo e non mi ha dato soddusfazione.
Esteticamente molto ispirato ma davvero sgravo come boss con alcune configurazioni

Cambiare build per adattarsi alle situazione è il core del gioco :iwanzw:
 

Paolito

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Gran titolo, appena completata la prima run, l'unica pecca alcuni boss sono praticamente invincibili con una build media.
Una domanda
per fare le altre due run devo partire di nuovo dall'inizio e alla scelta da fare nel capitolo 5 devo scegliere l'altra possibilita' giusto?
 
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Krando

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Porca trota quanto mi ha fatto sudare

ibis

Ho dovuto usare due gatling la sparachiodi e il doppio lanciagranate per avere la meglio
 

Krando

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Finito finalmente.

Penultimo boss mi ha dato flashback da vietnam :asd: ultimo invece piuttosto facilotto. Andati tutti e due giù con doppio zimmerman, sparachiodi e songbird.

Fatte anche tutta l'arena. Massacrati con quella configurazione.

I punti forti sono la personalizzazione e il gameplay del mech che in alcuni scontri è veramente gasante al massimo.

Tutto il resto non mi è piaciuto.

La struttura delle missioni fatta così mi fa letteralmente vomitare (e mi ha fatto piantare Nioh, questo no perchè mi è piaciuto di più), troppo ripetitive e molto fine a se stesse.

La trama mi ha annoiato tantissimo e ad una certa ho smesso di seguirla.

I mob normali sono letteralmente carne da macello, from ci ha abituato meglio di così.

Nonostante ciò in generale l'ho apprezzato, e non essendo un fan dei mech è già un ottimo risultato.

Un bel 8 pieno.
 

zaza50

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Balance Adjustments​

Weapon Units

  • STUN BATON “VP-67EB” : increased Attack Power / Chg. Attack Power
  • LIGHT WAVE BLADE “IA-C01W2: MOONLIGHT”: Energy Firearm Spec. scaling now applies
  • LINEAR RIFLE “LR-037 HARRIS”: increased Attack Power / Projectile Speed
  • HEAVY MACHINE GUN “WR-0555 ATTACHE”: increased Direct Hit Adjustment / Projectile Speed
  • BURST MACHINE GUN “MA-E-210 ETSUJIN”: increased Attack Power / Magazine Rounds / Total Rounds / Projectile Speed
  • BURST HANDGUN “MA-E-211 SAMPU”: increased Magazine Rounds / Total Rounds / Projectile Speed
  • NEEDLE GUN “EL-PW-00 VIENTO”: decreased Impact / Accumulative Impact, increased Reload Time
  • DETONATING BAZOOKA “44-141 JVLN ALPHA”: increased Attack Power, decreased Weight. Adjusted hitbox so that an enemy staggered by the projectile impact will not be released from hit stun by the follow-up explosion
  • GRENADE LAUNCHER “DF-GR-07 GOU-CHEN”: decreased Weight / EN LOAD
  • GRENADE LAUNCHER “DIZZY”: decreased Weight / EN LOAD. Reduced range of projectile before it explodes
  • GRENADE LAUNCHER “IRIDIUM”: increased Projectile Speed
  • STUN BOMB LAUNCHER “WS-1200 THERAPIST”: increased Attack Power, decreased Reload Time. Increased Projectile Speed for regular fire
  • LASER HANDGUN “VP-66LH”: increased Chg. Attack Power, decreased Charge Time. Reduced interval before being able to attack again after a charge attack. Reduced interval before charge gauge begins to empty after cancelling charge. Increased speed at which charge gauge empties
  • MULTI ENERGY RIFLE “44-142 KRSV”: Adjusted knockback distance of staggered enemies, so consecutive attacks are easier to land. Adjusted hitbox so that an enemy staggered by the plasma impact will not be released from hit stun by the follow-up plasma explosion
  • MISSILE LAUNCHER “HML-G2/P19MLT-04”: decreased Accumulative Impact, increased Reload Time
  • PULSE MISSILE LAUNCHER “PFAU/66D”: increased Charge Time / Reload Time
  • STUN NEEDLE LAUNCHER “VE-60SNA”: increased Attack Power
  • LASER CANNON “VE-60LCB”: decreased Rapid Fire. Reduced hitbox size of charge attack
  • DIFFUSE LASER CANNON “VP-60LCD”: increased Chg. Attack Power. Reduced scattering range to make multiple laser hits easier
  • DETONATING MISSILE LAUNCHER “45-091 JVLN BETA”: decreased Blast Radius. Each missile fired now follows the same guidance angle
  • LASER ORBIT “45-091 ORBT”: increased Attack Power / Cooling / Projectile Speed. Reduced interval before cooling begins, except when overheating


Frame Parts

  • BIPEDAL “AL-J-121 BASHO”: increased AP / Jump Height, decreased Weight
  • BIPEDAL “LG-011 MELANDER”: increased AP / Jump Height, decreased Weight
  • BIPEDAL “LG-012 MELANDER C3”: increased AP / Jump Height, decreased Weight
  • BIPEDAL “DF-LG-08 TIAN-QIANG”: increased Weight
  • BIPEDAL “VP-422”: increased AP / Jump Height, decreased Weight
  • BIPEDAL “VE-42A”: increased Weight
  • BIPEDAL “2C-2000 CRAWLER”: increased Jump Height
  • BIPEDAL “2C-3000 WRECKER”: increased Weight
  • BIPEDAL “2S-5000 DESSERT”: increased Weight
  • BIPEDAL “EL-TL-10 FIRMEZA”: increased Jump Height
  • BIPEDAL “EL-PL-00 ALBA”: increased Jump Height
  • BIPEDAL “06-041 MIND ALPHA” : increased Jump Height, decreased Weight
  • BIPEDAL “IA-C01L: EPHEMERA”: increased Jump Height
  • BIPEDAL “IB-C03L: HAL 826”: increased AP / Jump Height, decreased Weight
  • REVERSE JOINT “KASUAR/42Z”: increased AP / Attitude Stability, decreased Weight
  • REVERSE JOINT “RC-2000 SPRING CHICKEN”: increased AP / Attitude Stability, decreased Weight
  • REVERSE JOINT “06-042 MIND BETA”: increased AP / Attitude Stability, decreased Weight
  • TETRAPOD “LAMMERGEIER/42F”: increased EN consumption while hovering. Reduced max movement speed while hovering
  • TANK “LG-022T BORNEMISSZA”: decreased AP / Attitude Stability / High-Speed Perf. / AB THRUST


Inner Parts

  • BOOSTER “FLUEGEL/21Z”: increased Thrust / Melee Attack Thrust, decreased Melee Atk. EN Consump.
  • BOOSTER “IA-C01B: GILLS”: increased Thrust
  • FCS “FCS-G2/P10SLT”: decreased Close-Range Assist / Missile Lock Correction
  • FCS “FCS-G2/P12SML”: decreased Missile Lock Correction
  • FCS “VE-21A”: increased Close-Range Assist / Medium-Range Assist
  • FCS “VE-21B”: increased Medium-Range Assist
  • FCS “IB-C03F: WLT 001” Increased Close-Range Assist / Medium-Range Assist / Long-Range Assist
  • GENERATOR “VP-20D” : increased EN Capacity / Energy Firearm Spec.
  • Decreased damage from AC system abnormality: Shock


Bug Fixes and Other Improvements​

Player AC related fixes

  • Fixed a bug with Tank legs that caused shorter hit stun from stagger under specific circumstances
  • Fixed a bug with TETRAPOD “LAMMERGEIER/42F” where firing certain weapons upwards or downwards while hovering caused the player AC to remain at an angle for an extended period of time
  • Fixed a bug that caused ACs in hit stun to fall, instead of stop in place, when staggered while performing a mid-air boost kick
  • Fixed a bug that caused back weapons with manual reload to fire after manual reloading had completed
  • Fixed a bug that caused unintended animations and sounds to play when using Weapon Bay to repeatedly switch weapons
  • Improved certain attack animations that play under specific circumstances


Mission/enemy related fixes

  • Fixed a bug during the mission “Destroy the Drive Block” that caused the boss to use specific attacks at unintended times


System related fixes

  • Fixed a bug that prevented access to the AC DATA menu, or caused the game to crash when multiple data slots contained ACs with decal images using a large number of layers
  • Fixed a bug in the IMAGE EDIT menu and DECAL menu, where fully tilting the stick to move a piece or image did not move the element at a consistent rate
  • Fixed a bug in Photo Mode that caused a blur effect on the player AC even when Blur Type was “OFF”
  • Fixed a bug in Photo Mode that made player AC booster effects disappear
  • Fixed a bug in Ranked Match that caused results from the previous match to display after a disconnection
  • Fixed a bug with AC data uploaded to the game server, where if the data was loaded and then deleted from the game server, the loaded data would be reverted to default paint and decals
  • Fixed a bug with image data uploaded to the game server, where if the data was set as pilot emblem and then deleted from the game server, the emblem would become invalid


Other

  • Corrected some in-game text
  • Other minor bug fixes


Steam

  • Fixed a title screen rendering issue that occurred at specific screen resolutions
 

zaza50

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Best Action - ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON/From Software - Winner
 

Mr. Jim Oak

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Famitsu Degneki Game Awards

Best Action - ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON/From Software - Winner
Pulito pulito, così doveva essere e così è stato.
 

Il curioso signore felice

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Ero alla festa di laurea a casa di un mio amico. Lui letteralmente a na certa se ne esce con “oh, ma pigliatelo Armored Core che tanto non ci gioco, almeno lo provi”

E sono tornato a casa mo, palesemente ubriaco e col gioco.
 
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Geddoe

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Ero alla festa di laurea a casa di un mio amico. Lui letteralmente a na certa se ne esce con “oh, ma pigliatelo Armored Core, almeno lo provi”

E sono tornato a casa mo, palesemente ubriaco e col gioco.
Beh ti sei fatto un bel regalo.
Soprattutto se ami i mecha :geddoe:
 

Il curioso signore felice

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