Saga Atelier | Atelier Karia - 25 Febbraio 2027 |

Capito.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

Sito ufficiale aggiornato:http://social.gust.co.jp/firis/

Perchè non aggiungono più le bgm in anteprima? :cry:

Le info relative alle pic di ieri, con i nuovi personaggi.

■ Characters
Pamela Ibis

Occupation: Sister

Voiced by: Asuka Tanii

Illustrated by: NOCO

Atelier-Firis_10-03-16_002.jpg

A traveling sister who left her hometown of Kirchen Bell to train for her sisterhood. Although her training has ended, she ran out of travel expenses because she bought too many souvenirs, and now runs a shop in Reisenberg to earn money. She is gentle and warm, and has a hard to pin down personality.

Nanna Tremmel

Occupation: Shop Employee

Voiced by: Yuko Sasamoto

Illustrated by: Yuugen

Atelier-Firis_10-03-16_003.jpg

A woman who runs Reisenberg’s greatest shop. At first glance she appears to have an easygoing and gentle personality, but in reality she is a schemer. She is very intelligent and always considering various means to earn money. Her and Edel have been friends since childhood, and the two have a relationship where they can joke around with each other. Recently, she has been thrown off key by Pamela, who often comes to the shop.

Henrikka Asmus

Occupation: Hot Springs Manager

Voiced by: Nana Hayama

Atelier-Firis_10-03-16_004.jpg

A woman who works as the hot springs manager in the snow town of Flocke. She talks with an easygoing tone, but is always sleepy for some reason. She surprises Firis with her jokes, the seriousness of which cannot be comprehended. She likes seeing the loosened expressions of those who enter the hot springs.

Lukas Mistlud

Occupation: Miner

Voiced by: Masaaki Yano

Atelier-Firis_10-03-16_005.jpg

Firis’ father. He is a miner who mines ores in the town of Eltona. He has a serious and kind personality. He has an indiscriminate love for his two daughters, but is completely under his wife’s thumb.

Nicola Mistlud

Occupation: Merchant

Voiced by: Ayumi Nagao

Atelier-Firis_10-03-16_006.jpg

Firis’ mother. She is strong-willed and says things in a straightforward manner, but loves Lukas, Firis, and Liane deeply. Since she worries for her daughter Firis, she strongly opposes her going leaving the town. Her specialty meal is rabbit roast.

Bernd Lederer

Occupation: Elder

Voiced by: Yasuhiro Mamiya

Atelier-Firis_10-03-16_007.jpg

An elder at Firis’ home town of Eltona. He is a considerably great man, but also a man of character who truly shows no signs of self-importance. He is distressed at the current state of the town, considering the amount of mined ores has decreased over the years. Because of this, he places his hopes in Firis, who can reliably work the mines, but on the other hand, is agonized since he knows of her dream.
http://gematsu.com/2016/10/atelier-firis-details-pamela-nanna-henrikka-lukas-nicola-bernd-costume-effects

I 36 anni di quel tizio sono portati davvero male :rickds:

- - - Aggiornato - - -

Atelier Sophie

Comunque mi fa un po incazzare che il dub eng in questo capitolo è davvero scarno. I dialoghi doppiati, a parte quelli della "main quest", sono pochi e non capisco con che criterio quali lo sono e quali no.

Cioè per dire dialogo banale con scambio di convenevoli = doppiato. Sophie che scopre la vera natura di Pamela (aspettavo il momento!) = non doppiato. Mi ha fatto incazzare mica poco.

- - - Aggiornato - - -

Atelier Sophie

Comunque mi fa un po incazzare che il dub eng in questo capitolo è davvero scarno. I dialoghi doppiati, a parte quelli della "main quest", sono pochi e non capisco con che criterio quali lo sono e quali no.

Cioè per dire dialogo banale con scambio di convenevoli = doppiato. Sophie che scopre la vera natura di Pamela (aspettavo il momento!) = non doppiato. Mi ha fatto incazzare mica poco.
Scusa ma in questo caso ci sta un bel :facepalm: Giocatelo con i dialoghi in giapponese... se puoi

Ultima modifica da un moderatore:
- - - Aggiornato - - -

Atelier Sophie

Le prime ore non c'è veramente un cazz di doppiato, però più in là c'è abbastanza roba. Di Pamela quasi zero però...ed è la voce migliore del gioco :sadfrog:

4 scan di Atelier Firis.

tumblr_oel10fRlwi1vsb5ezo1_1280.jpg

tumblr_oel10fRlwi1vsb5ezo2_1280.jpg

tumblr_oel10fRlwi1vsb5ezo3_1280.jpg

tumblr_oel10fRlwi1vsb5ezo4_1280.jpg

Boh me li tenevo casomai uscisse qualcosa di serio da comprarci //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.gif
I biglietti sono utili solo all'inizio quando non puoi ancora crearti accessori decenti e quindi ti possono dare un buon boost, ma dopo diventano inutili

Ultima modifica da un moderatore:
Capito, pensavo fosse come in Rorona Plus dove c'era roba seria.A tal proposito, ottenere materiali smeltando armi già craftate sarà sbloccabile più avanti o è una feature che non c'è in Sophie?
Non c'è l'opzione in sé ma le puoi usare come materiali per sintetizzare e quindi passare i trait

Puoi mettere in wholesale gli ingot e i cloth, solo gli accessori devi più o meno rifarli.

Video samples con in anteprima un vocal di Haruka Shimotsuki e tre BGM:

Messo Plactha nel party fissa, mena come un fabbro :morris82: Mio team definitivo: Sophie, Leon, Julio, Plactha.
Il mio stesso team. :gix:

Julio nel party...mi deludi :badboy:
Prende le botte al posto delle donzelle, è giusto così. :mah:

Nuovi scan per Atelier Firis.

tumblr_oey0o9eVXC1vsb5ezo1_1280.jpg

tumblr_oey0o9eVXC1vsb5ezo2_1280.jpg

tumblr_oey0o9eVXC1vsb5ezo3_1280.jpg

tumblr_oey0o9eVXC1vsb5ezo4_1280.jpg

Pubblicità
Pubblicità
Indietro