UFFICIALE PC Cities: Skylines 2 | 24 Ottobre 2023

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Hi everyone. I just wanted to pop in and shed some light on this situation as resource management in Cities: Skylines II is, unfortunately, affected by a few bugs at the moment. We are aware of this and currently investigating these issues:

  • City services only trade with outside connections, even when storage companies in your city have the resources they need. They should of course be able to purchase the resources your city produces locally.
  • Harbors are mainly trading with your city’s storage companies, not other zoned buildings or city services. As you would expect, they should be able to trade with all zoned buildings and services, allowing your city to import and export through them.
  • We’re investigating reports that indicate the cargo terminal is affected by the same or an issue similar to the harbors.

It’s also worth noting that transportation distance affects costs. We expect that your businesses will prefer the closest storage facilities over a further away harbor/cargo terminal, however, that does not explain the reports we’re seeing.

I want to apologize for the inconvenience and thank you for your reports. The information you provide us is very valuable in narrowing down these issues, and should you encounter any other issues or unexpected behavior, please make sure to report them on our support forum. Response times are a little slow at the moment, but we are working our way through all of your reports and greatly appreciate them and your patience. Thank you.

https://forum.paradoxplaza.com/foru...e-is-a-deception.1604434/page-4#post-29216506
 
mmmm allora mi sa che lo metto in pausa giusto il tempo che esca un fix per sta roba che in effetti è abbastanza importante.
 
Ma scusa l'importazione e esportazione delle merci teoricamente c'è, visto che puoi fare treni merci banalmente (per ora ho solo quelli sbloccati). Inoltre puoi fare produzione specifica (allevamento, legname, coltivazione ecc) e c'è un importazioni/esportazioni. Non c'entra niente?
E' tutta estetica, ha messo statistiche e proiezioni per dare l'illusione ci sia una simulazione sotto.
 
Patch Notes for 1.0.12f1 hotfix - Steam

Hi everyone. We have another hotfix for you today with improvements and bug fixes, see the list below for details. The patch is going on out Steam today, and we're working on bringing it to the Microsoft Store as soon as possible.


Please note! With existing save games, most simulation fixes require the simulation to run for a while to take effect.
  • Increased leisure probability to balance the "No customers" situation with commercial companies
  • Improved balance of companies' profit
  • Tuned down companies ordering input resources when their storage don't have enough space
  • Fixed trade resource bug preventing some resources from being consumed
  • Fixed miscalculation in college/university eligible count
  • Improved conditions for companies to move away when bankrupt
  • Fixed a dependency error with land value causing potential instability
  • Fixed an issue where loading a new map would cause water state to get out of sync with the save data
  • Slightly increased Windows emission intensity
  • Optimizations for area lights
  • Prefer rendering small objects after large ones when possible to improve GPU performances in some cases
  • Improved shadow LOD calculations to cull irrelevant shadow casters earlier
  • Reduced situations where trees and alpha clipped objects would lead to virtual texturing space running out
  • Fixed citizens hanging around at park areas on regular building lots never getting inside the building
  • Decreased resolution of unnecessary large character textures
  • Removed Spasm radio ad (due to offensive content)
  • Added missing localization ID for Paradox account linking
 
priorità nelle prossime patch spero sistemino il landscaping che metà delle volte fa come gli pare, avete la stessa impressione mia? :hmm:
 
priorità nelle prossime patch spero sistemino il landscaping che metà delle volte fa come gli pare, avete la stessa impressione mia? :hmm:
No è fatto un pochino male, soprattutto quando vuoi livellare tutto nello stesso modo secondo me. Poi pure per tirare su o giù il terreno non è il massimo.
 
stai livellando una parte di terreno e metà delle volte lo sfalsa
 
 
Capture_decran_2024-02-06_a_17.29.48.png
Più di un milione di copie, è andato bene nonostante i problemi
 
Per chi ama i gestionali è anche il migliore nel suo campo.
Io purtroppo l'ho giocato troppo poco visto i problemi, dovrei ritentare.
 


 
è il colmo di come siano passati dall'essere osannati come Dei per il primo capitolo per poi essere definiti dei ladri e cialtroni con questo. E leggendo le ultime recensioni si parla ancora di pessime performance, bug mai risolti e un supporto per mod appena rilasciato che non funziona affatto (leggo di problemi nei download). Sto dlc è stata la classica ciliegina sulla torta.
Io mi chiedo se certe scelte siano dipese dal team o dal management della paradox. Propenderei più per quest'ultima, perchè mi vien difficile da credere che un team che ha fatto le cose come si deve col primo capitolo non sia poi riuscito a farne una giusta col suo seguito.
 
è il colmo di come siano passati dall'essere osannati come Dei per il primo capitolo per poi essere definiti dei ladri e cialtroni con questo. E leggendo le ultime recensioni si parla ancora di pessime performance, bug mai risolti e un supporto per mod appena rilasciato che non funziona affatto (leggo di problemi nei download). Sto dlc è stata la classica ciliegina sulla torta.
Io mi chiedo se certe scelte siano dipese dal team o dal management della paradox. Propenderei più per quest'ultima, perchè mi vien difficile da credere che un team che ha fatto le cose come si deve col primo capitolo non sia poi riuscito a farne una giusta col suo seguito.
La seconda
 
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